Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HAFTA - 3
2
TKY’NİN İLKELERİ * Süreç (Proses) Yaklaşımı Sürekli Gelişme
Liderlik ve Yönetimin Kararlılığı İşbirliği ve Katılım Müşteri Odaklılık Tedarikçilerle İlişkilerde Karşılıklı Fayda Yönetimde Sistem Yaklaşımı Gerekçelere Dayalı Karar Verme * MAYEM *
3
1- SÜREÇ YAKLAŞIMI
4
SÜREÇ TANIMI Kurumlarda yürütülen işler birbiriyle ilişkili bir çok süreçten meydana gelmektedir. Süreç; kaynakları işleyip onlara bir katma değer kazandırarak ürün ya da hizmet olarak çıktı haline getiren işlemler dizisidir.
5
TOPLAM KALİTE SADECE ÜRÜNDE DEĞİL SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN KALİTE
6
TÜM FAALİYETLERDE KALİTE
TOPLAM KALİTE TÜM FAALİYETLERDE KALİTE SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN Tüm KALİTE
8
Süreç Yaklaşımında Amaç
9
Süreç yaklaşımının Avantajı
Süreçler Sistemi içindeki farklı süreçlerin kombinasyonu ve etkileşiminin yanı sıra, aralarındaki bağlantıyı açıklayan sürekli bir kontrol sağlamasıdır. Hata oluştuktan sonra düzletmek yerine, hata çıkmadan önce önleme yoluna giderek süreçler iyileştirilir.
10
KLASİK SİSTEM SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN İnsan ürüne müdahale eder
11
MODERN SİSTEM SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN İnsan sisteme müdahale eder
12
KLASİK SİSTEM SİSTEM YÖNETİM ÜRÜN İNSAN
13
TKY’DE SİSTEM SİSTEM YÖNETİM ÜRÜN İNSAN
14
TOPLAM KALİTE’de Süreç Yaklaşımı
Tüm iş ve üretim süreçlerini iyileştirmek için tüm örgüt sürekli bir çaba içinde olmalıdır. Tanımlayamadığın şeyi ölçemezsin Ölçemediğin şeyi yönetemezsin. Süreç İyileştirmesinde başlangıç Konular; Tam zamanında Teslimat, Fatura Hata Oranı, Müşteri Tatmini, Hurda Yüzdesi ve tedarikçi Yönetimi,
15
SÜREÇ İYİLEŞTİRME ÖRNEĞİ
16
SÜREÇ İYİLEŞTİRME ÖRNEĞİ
17
Süreç İyileştirmesi için Kullanılan Yöntemler
İstatistiksel Proses Kontrol, Bencmarking, Kalite Fonksiyon Göçerimi Deney Tasarımı
18
2- SÜREKLİ İYİLEŞTİRME “KAİZEN”
19
Sürekli İyileştirme STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir Bu işi nasıl
daha mükemmel yapabilirim? STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir
20
KAIZEN: (KAI:DEĞİŞİM+ZEN :İYİ ): JAPONYANIN REKABETTEKİ BAŞARISININ ANAHTARI.
ÜST YÖNETİM, MÜDÜRLER VE ÇALIŞANLAR DAHİL OLMAK ÜZERE HERKESİ KAPSAYAN SÜREKLİ İYİLEŞTİRME HAREKETİ KAIZEN STRATEJİSİNİN ÖNEMİ; YÖNETİMİN MÜŞTERİYİ TATMİN İÇİN GAYRET SARFETMEK ZORUNDA OLDUĞUNU VE İŞ DÜNYASINDA KALICI OLMAK, KAR ETMEK İSTİYORSA MÜŞTERİNİN İSTEKLERİNE HİZMET ETMESİ GEREKTİĞİNİ FARK ETMESİDİR.
22
Süreç Gelişme Kapsamı Bu ilke sürekli Gelişmeyi Örgütün sürekli amacı olarak ele almayı öğütler. Kalite ve üretkenliği artırmak ve dolayısıyla sürekli olarak maliyetleri düşürmek için sistem sürekli olarak geliştirilmelidir. İşletmelerin problemlerle beraber varlıklarını devam ettirmesine karşı çıkar ve en büyük amaca yönelik temel problemlerin çözümünü hedefler. Bu yaklaşımda işletme şu anda ne kadar iyi işler yapıyor olursa olsun daha iyisini yapabilir.
23
Süreç Gelişme Amacı Müşteri tatmininde kesintisiz ilerleme sağlamaktır. Sorunlar aşama aşama ortadan kaldırılır. Bu günü birlik değil uzun vadeye dayanan bir konudur.
24
KAİZEN Zaman Şekil:1 Buluş Yaklaşımının Normal Seyri
25
KAİZEN Buluş Buluş Zaman Şekil:4 Buluş Artı KAİZEN Yeni Standard
26
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KARŞILAŞTIRMA GELİŞME ZAMAN KAIZEN YAKLAŞIMI
BULUŞ YAKLAŞIMI ZAMAN
30
Sonsuz Yolculuk SÜREKLİ İYİLEŞTİRME Ö P K U Ö P K U Zaman İyileştirme
Yenilik İyileştirme Ö P Yenilik K U İyileştirme Yenilik Zaman
31
Süreç Gelişme Faydaları
Batılılar sadece bir buluş yapıp, bir sonraki buluşa kadar mevcudu muhafaza ederek rekabet üstünlüğü kurmaya kalkışırken, Japonlar sürekli gelişme (KAİZEN) yaklaşımı ile batılı şirketleri rekabette geride bırakmayı başarmışlardır.
32
LİDERLİK
35
"Kurumun gelişmesinde temel görev üst yönetimin liderliğidir."
YÖNETİMDE LİDERLİK "Kurumun gelişmesinde temel görev üst yönetimin liderliğidir." “HATALARIN %80’DEN FAZLASI SİSTEMDEN KAYNAKLANIR .” «Lider ya da yöneticiler, toplam kalite çalışmalarının önemli bir unsuru olan kalite iyileştirme çalışmalarına katılmalı ve demokratik bir lider anlayışında olmalıdır."
36
Astlarını yetkilendirir.
YÖNETİMDE LİDERLİK KLASİK YÖNETİCİ VE LİDER YÖNETİCİ ÖZELLİKLERİ KLASİK YÖNETİCİ LİDER YÖNETİCİ Yönetir. Yönlendiricidir. Mevcut düzeni sürdürür. Yenilik peşindedir. Otoritesi statüsünden kaynaklanır. Otoritesi kendisindendir. Yetkileri kendisinde toplar. Astlarını yetkilendirir. İtaati vurgular. Katılımı vurgular. İşi doğru yapar. Doğru işi yapar. Kontrolü vurgular. Güveni esas alır. Başarıları kendine mal eder. Ekibini başarıya götürür. Bilgiyi saklar. Bilgiyi yayar.
37
KLASİK YÖNETİCİ LİDER YÖNETİCİ
En basit sorunu bile karmaşık hale getirir. Sorunları basite indirger. Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder. Hatasını kabul etmez, hata yapanı da affetmez. Kendinden başkasını düşünmez. Ekibini korur. Personeliyle beraber olmaktan rahatsızlık duyar. Personeliyle beraber olmaktan mutluluk duyar. Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder. Herkesin kendisi gibi davranmasını ister. Kendisiyle gurur duyar. Ekibiyle gurur duyar. İlişkilerinde soğuk ve riyakardır. İlişkilerinde sıcak ve samimidir. Kendisine ulaşmak zordur. Personeline zaman ayırır. Konuşmaya bayılır. Dinlemesini bilir.
38
KAİZEN VE LİDERLİK Geliştirme Mevcudu Sürdürme Müsteşar ve Yrd.
Genel Müdür Daire Başkanı Şube Müdürü Memur Geliştirme Mevcudu Sürdürme Şekil:5 Japonlara Göre İş Fonksiyonları
39
«Lider ya da yöneticiler, demokratik bir lider anlayışında olmalıdır."
KAİZEN VE LİDERLİK Şekil:7 Batılılara Göre İş Fonksiyonları Geliştirme Müsteşar ve Yrd. Genel Müdür Daire Başkanı Şube Müdürü Memur Mevcudu Sürdürme «Lider ya da yöneticiler, demokratik bir lider anlayışında olmalıdır."
40
Şekil:Japonlara Göre İş Fonksiyonları
KAİZEN VE LİDERLİK Şekil:Japonlara Göre İş Fonksiyonları Müsteşar ve Yrd. Genel Müdür Daire Başkanı Şube Müdürü Memur Geliştirme KAİZEN Mevcudu Sürdürme «Lider ya da yöneticiler, demokratik bir lider anlayışında toplam kalite çalışmalarının önemli bir unsuru olan kalite iyileştirme çalışmalarına katılmalıdır."
41
HERKESİN KATILIMI PRENSİBİNİ UYGULAMA FAALİYETLERİNİN İÇERİĞİ
Proaktif olmak (müşteri sesini en baştan dinlemek) ve örneklerle yol göstermek. Örgüt dışındaki ortamda meydana gelen değişiklikleri anlamak ve cevap vermek. İşletmenin geleceğine ilişki vizyon oluşturulması. Müşteri, işyeri sahipleri, çalışanlar, tedarikçiler ve diğer tüm paydaşların ihtiyaçlarının göz önüne alınması Açık ve dürüst bir iletişim kurulması İnsanlara eğitim imkanları sunulması ve onlara öncülük edilmesi Güven ortamı oluşturulması ve korkunun ortadan kaldırılması.
42
HERKESİN KATILIMI
43
İNSAN HERKESİN KATILIMI Kuruluşun performansını geliştirmesinde
İNSAN FAKTÖRÜ İNSAN Kuruluşun performansını geliştirmesinde EN ÖNEMLİ FAKTÖR
47
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE İNSANLARI YÖNETMEK DEĞİL, İNSANLARLA YÖNETMEKTİR.
49
Fiziksel güç + Zihinsel beceri + Gönül Gücü
HERKESİN KATILIMI Fiziksel güç Zihinsel beceri + Gönül Gücü Grupsal katılım Bireysel katılım
50
BİREYSEL ÖNERİ SİSTEMİ
52
HERKESİN KATILIMI TKY’de tam katılımın iki önemli
unsuru bulunmaktadır. Tüm TKY çalışmalarında üst yönetimin liderliği, Takım çalışması ve takım ruhunun teşvik edilmesidir.
53
HERKESİN KATILIMI PRENSİBİNİ UYGULAMA FAALİYETLERİNİN İÇERİĞİ
Problemlerin çözülmesini sahiplenme ve sorumluluk üstlenme Aktif olarak iyileştirme fırsatlarının araştırılması Yetkinliklerinin, bilgi ve deneyimlerini geliştirmek için fırsatların aktif olarak araştırılması Bilgi ve deneyimin ekiplerde ve gruplarda özgürce paylaşılması Müşteriler için değer üretilmesi üzerine odaklanılması Yapılan işten memnun olunması Kurumun bir parçası olmaktan mutlu olunması ve gurur duyulması
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.