Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayankevser alagöz Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR
2
Ülkelerin birbirleriyle ticaret yapmalarının sebebi nedir? Kendi ülkelerinde üretilmeyen malları veya çok büyük maliyet gerektiren malları daha ucuza almaktır.
3
Uluslar arası (küresel) ticaret nasıl ortaya çıkmıştır? Ülkeler sahip oldukları fazla kaynakları ve ürettikleri malları başka ülkeler satarlar ve ihtiyaçları olan ürünleri de başka ülkelerden alırlar.
4
HAM MADDELER VE ÜLKELER ASYA
5
HAM MADDELER VE ÜLKELER Afrika Okyanusya
6
HAM MADDELER VE ÜLKELER Güney Amerika
7
HAM MADDELER VE ÜLKELER KUZEY AMERİKA
8
HAM MADDELER VE ÜLKELER AVRUPA
9
TARIMSAL HAM MADDE ALANLARI ZİRAAT
10
TARIMSAL HAM MADDE ALANLARI BALIKÇILIK NOT: Sıcak ve soğuk akıntılarının karıştığı yerler balıkçılıkta gelişmiştir.
11
TARIMSAL HAM MADDE ALANLARI HAYVANCILIK(BESİ)
12
SANAYİ BÖLGELERİ
13
MADENLER VE ENERJİ KAYNAKLARI BÖLGELERİ 1-Kuzey Amerika 2-G.Amerika’nın kuzeyi 3-G.Amerika’nın ortası 4-Kuzey Avrupa 5-Orta Avrupa 6-Sahra 7- Orta Afrika 8- Kuzey Rusya 9-Orta Asya 10- Orta Doğu
14
Hizmet Üretim(Bankacılık, ulaştırma vs.) ve Pazar Alanları Nüfusun yoğun olduğu yerler, hem hizmet üretim alanı hem de pazar alanıdır.
15
Küresel Ticaret Nasıl Ortaya Çıkar? Teknolojik gelişme Sanayi ve Ulaşımda gelişme Hammadde ihtiyacı Enerji ihtiyacı Pazar ihtiyacı Üretim Satış Küresel Ticaret
16
Küresel ticaretle birlikte ortaya çıkan oluşumlar nelerdir? Küresel ticaret Ekonomik Anlaşmalar(Ortak pazarlar, gümrük birlikleri) Serbest pazar ortamı Küresel rekabet Siyasi sınırların aşılması
17
Dünya ticaretinin en fazla yoğunlaştığı yerler nereleridir, neden? KYK Kuzey Amerika Batı Avrupa G-GD Asya Üretim ve yatırım merkezleri Pazar(tüketim) merkezleri
18
Üretim maliyeti ile rekabet arasında nasıl bir ilişki vardır? Üreti maliyeti Azalırsa (ham madde, enerji, iş gücü, ulaşım) Malın Fiyatı düşer Kar marjı artar Rekabet Gücü artar.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.