Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)"— Sunum transkripti:

1 TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
Programı

2 BİLİM İNSANI YETİŞTİRME PROGRAMI
"Bilim İnsanı Yetiştirme Programı", akademik performansı yüksek ve meraklı öğrencilerin araştırma, uygulama ve üretkenliğini esas alan,  analiz, sentez ve değerlendirme alanlarındaki yeteneklerini geliştiren, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler olmak üzere iki bölümden oluşan, dört yıllık bir programdır.

3 BİY Programının: Fen Bilimleri Bölümü; sayısal puan türleri doğrultusunda meslek tercih edecek öğrencilere, Sosyal Bilimler Bölümü ise; Eşit ağırlık (EA) ve sözel puan türlerinde meslek tercih edecek öğrencilere yöneliktir.

4 Programın Amacı Program, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanlarında gereksinim duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının /bilim okur-yazarlarının yetiştirilmesine kaynaklık etmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda; Öğrencileri araştırmaya ve yaratıcı düşünmeye yöneltmek, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile inovatif buluşlara ve sosyal problemlere ilgi duyanların çalışacakları ortam ve koşulları hazırlamak, Yeni bilgiler üretebilen ve projeler hazırlayabilen bireyler yetiştirmek, Öğrencilerin bilimsel araştırma yapmalarına, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemelerine yardımcı olacak şekilde yabancı dilde iyi yetişmelerini sağlamak programın amaçlarındandır.

5 Programa Öğrenci Seçimi
Bilim İnsanı Yetiştirme Programı'na okulumuz öğretmenleri tarafından hazırlanan genel bir seçme sınavı (BİY Seçme Sınavı) ile her yıl belirli sayıda öğrenci alınır. * BİY seçme sınavı sonunda her öğrencinin aldığı puana YEP (Yerleştirmeye Esas Puanı) belirli oranda etki ettirilmektedir. Seçme sınavı Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Türkçe derslerinin 6. ve 7. sınıfın tüm konuları ile 8. sınıfın l. dönem konularını kapsamaktadır.* BİY seçme sınavı, ilköğretim kısmımızın 8. sınıfından mezun olacak öğrencilerimize her yıl Nisan ya da Mayıs ayında uygulanmaktadır. BİY Seçme Sınavına herhangi bir nedenle giremeyen öğrencilerimiz için telafi sınavı yapılmamaktadır.

6 BİY Seçme Sınavı Kapsam ve Değerlendirme Esasları
Sınavın dört alt testinde (Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik, Fen Bilimleri) her birinden 25 soru olmak üzere toplam 100 soru sorulur ve 120 dakika süre verilir Sınavın dört alt testinin (Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik, Fen Bilimleri) her biri için yanlış yanıt sayısının üçte biri doğru yanıt sayısından çıkarılır. (3 yanlış 1 doğruyu götürür.) Öğrencilerin dört alt testteki net puanları standart puanlara dönüştürülür.  BİY puanının hesaplanmasında standart puanlar aşağıdaki katsayılarla çarpılır. Standart Puanlar Çarpılacağı Katsayı Puan İçindeki Ağırlığı (%) Türkçe 1 25 Sosyal Bilimler 0,7 17,5 Matematik 1,3 32,5 Fen Bilimleri

7 Programa Devam Koşulları
9. sınıfın sonunda; Ders kesimi itibariyle başarısız dersi bulunmaması Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik Türk Dili ve Edebiyatı, derslerinde ağırlıklı yılsonu başarı ortalamasının en az 65 olması gerekmektedir. 10. ve 11. sınıfın sonunda; Fen Bilimleri Alanında: Fizik, Kimya, Biyoloji ve Matematik, Sosyal Bilimler Alanında: Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Psikoloji, Tarih ve Coğrafya derslerinde ağırlıklı yılsonu başarı ortalamasının en az 65 olması gerekmektedir.

8 Programın Gerekleri Bilim İnsanı Yetiştirme Programının 4 yıllık öğretim sürecinde Ulusal Programa ek olarak, programın gereklilikleri olarak belirlediğimiz çalışmalar, öğrencilerimizde bir bilim insanında öncelikle olması gereken meraklı, yaratıcı, sabırlı, kararlı, tarafsız ve objektif olma gibi özellikleri kazandırmaya yöneliktir.

9 Programın Gerekleri INOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK (INNOVA-TED) KULÜP ÇALIŞMALARI GEZİ-GÖZLEM ve KONFERANSLAR TÜBİTAK ORTA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASINA KATILIM ARAŞTIRMA DENEYLERİ/ BİYOLOJİ-FİZİK-KİMYA

10 9. SINIFTA Kulüp Çalışmaları
Bu programa dahil öğrenciler 9. sınıfta, araştırma yapmayı,yaratıcı fikirler bularak sorunlara yeni çözümler üretmeyi bir yaşam şekli haline getirmelerine katkı sağlamak amacıyla “İnnovated Kulübü”nde görev almaktadırlar. Öğrencilerimiz, öğretmenlerinin rehberliğinde yıl içinde tasarladıkları inovatif ürünleri iş planları ile birlikte her yıl okulumuzda Mayıs ayında yapılan ‘İnovasyon ve Girişimcilik Fuarında' sergilerler. Fuar esnasında alanında uzman profesyonel girişimcilik uzmanları projeleri değerlendirerek ilk üçe giren öğrenci gruplarını belirler. Öğrenciler yıl boyunca ders programlarına uygun saatlerde, üniversiteler ve girişimci firmalar tarafından gönüllü olarak verilen inovasyon ve Girişimcilik alanındaki kavramlar ve yenilikler ile ilgili seminerlere katılırlar. Bu öğrenciler sonraki yıllarda da bu kulübün doğal üyesidirler.

11 GEZİ-GÖZLEM Özellikle 10 sınıftan itibaren rehber öğretmenler eşliğinde çeşitli bilim müzelerine ve genelde üniversitelerimiz ve TÜBİTAK tarafından düzenlenen bilimsel sergilere geziler düzenlenmektedir. Bu gezilerde amacımız öğrencilerimizin Fen ve Matematik alanında teorik olarak kavranması kolay olmayan birtakım temel ilkeleri görsel ve uygulama olanakları ile kavramalarını sağlamak ve güncel proje ve inovaif ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına katkıda bulunmaktır.

12 KONFERANSLAR Periyodik aralıklarla, üniversitelerden okulumuza davet edilen akademisyenler gerek kendi yaptıkları araştırmalar gerekse güncel bilimsel gelişmeler ile ilgili paylaşımlarda bulunurlar. Bu etkinliklerde daha çok okulumuz mezunu akademisyenlerimizden destek almaktayız.

13 TÜBİTAK Proje Çalışmaları
10. ve 11.SINIFTA TÜBİTAK Proje Çalışmaları Her öğrencinin öğrenimi süresince bireysel veya grup halinde (2 kişilik) bir bilimsel proje hazırlama zorunluluğu vardır. Hazırlanacak projeler TÜBİTAK Proje Yarışması’na katılacak nitelikte olmalıdır.

14 Bu amaçla 10. sınıftan itibaren öğrencilerimize Proje Hazırlama ve Araştırma Teknikleri dersleri zorunlu seçmeli dersler olarak verilmektedir. Öğrencilerimiz bu derslerden ve yıl içine ziyaret ettikleri çeşitli kurumların düzenlediği proje sergilerinden edindikleri kazanımları hayata geçirerek kendi projelerini gerçekleştirmek üzere çalışmalarını başlatırlar.

15 Araştırma Deneyleri Diğer yandan, programın gereklilikleri doğrultusunda öğrencilerimiz 10. ve 11. Sınıfta Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinden birer araştırma deneyi yapmak zorundadırlar. Bu çalışmalarda öğrenciler problemi tanımlar ve problemin çözümü için hipotezler kurar, hipotezlerini test etmeleri için veriler toplar, topladığı verileri değerlendirerek sonuca ulaşırlar. Sonuç olarak öğrenciler araştırmaya dayalı deney tekniğinde, deneyi bizzat kendileri planlar ve yaparlar.

16 Bilimsel Yarışmalara Hazırlık
İstekli öğrencilerimiz belirli gruplara ayrılarak istedikleri alanla ilgili haftada 3-6 saat TUBİTAK Bilim Olimpiyatlarına hazırlık çalışmalarına tabi tutulurlar. Bu çalışmalar, haftada 1 veya 2 gün saatleri arasında yapılmaktadır. Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik ve Enformasyon (Bilgisayar) dallarında yapılan bu çalışmalar 10.sınıfta başlayıp 11.sınıfın Mayıs ayına kadar devam eder.

17 12.SINIFTA ÜNİVERSİTE GİRİŞ SINAVLARINA (YGS-LYS) HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Öğrencilerimizin, Proje hazırlama, Bilim Olimpiyatlarına hazırlık ve Araştırma Deneyleri çalışmaları 11. sınıf sonunda sona ermektedir. 12.sınıfta ise öğrencilerimize haftada 4-6 saat YGS ve LYS Sınavlarına hazırlık çalışmaları yaptırılır.

18 EK BİLGİLER Kısmımızda tüm programlarda olduğu gibi BİY Programında da Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji dersleri İngilizce okutulmaktadır. Bilim İnsanı Yetiştirme Programında MEB Lise müfredatı takip edilmektedir. Bu nedenle öğrencilerimiz her seviyede Ulusal program öğrencileri ile aynı ortak sınavlara girerler. Ancak, dersler öğrencilerimizin seviyelerine uygun yöntem ve teknikler kullanılarak daha ayrıntılı olarak işlenmektedir. Bilim İnsanı Yetiştirme Programından mezun olan öğrencilerimize BİYP Mezuniyet Sertifikası verilir.

19 EK BİLGİLER BİY Programından 9. sınıf sonunda ya da ileri yıllarda çeşitli nedenlerle ayrılmak isteyen (ya da ayrılmak zorunda kalan) öğrenciler , Ulusal Lise Programında öğrenimlerine devam ederler. Bilim İnsanı Yetiştirme Programından Uluslararası Bakalorya Diploma Programına ya da Uluslararası Bakalorya Diploma Programından Bilim İnsanı Yetiştirme Programına geçiş yapılamaz. Bilim İnsanı Yetiştirme Programına katılmaya hak kazanan ancak Yeterlilik sınavında (Hazırlık Atlama Sınavı) başarılı olamayan öğrenciler bir yıl hazırlık sınıfında öğrenim gördükten sonra, bir sonraki öğretim yılında bu programa devam edebilirler.


"TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları