Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilim ve Toplum Programları Tanıtımı ve Proje Hazırlama Eğitimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilim ve Toplum Programları Tanıtımı ve Proje Hazırlama Eğitimi"— Sunum transkripti:

1 Bilim ve Toplum Programları Tanıtımı ve Proje Hazırlama Eğitimi
Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü Van,

2 Bilim ve Toplum Programları
Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü; ülkemizde «bilim kültürü» oluşturabilmek amacıyla; Bilim ve toplum alanında yeni destek programları geliştirme, Mevcut destek programlarını yürütmek ve koordine etme, Bilim ve toplum alanında ulusal ve uluslararası işbirlikleri geliştirme, Topluma yönelik bilimsel etkinlikler düzenleme, faaliyetlerini yürütmektedir. Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

3 Destek Programları Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü Destek Programları 4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları 4006- TÜBİTAK Bilim Fuarları 4007- TÜBİTAK Bilim Şenlikleri Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

4 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları AMAÇ: Doğa Eğitimleri: Doğayla ilgili konular çerçevesinde, hedef kitleye geniş bir ekoloji vizyonu kazandırmayı amaçlar. Bilim Okulları: Hedef kitlenin bilimsel kavramları, süreçleri anlamasını ve bunları uygulaması için gerekli olan ortamların oluşturulmasını, yaygınlaştırılmasını amaçlar. 2007 yılında açıldı. Yılda bir defa çağrıya çıkılır. Destek süresi: 12 ay Destek miktarı: TL Ayrıntılı Bilgi: Başvuru: Üniversite-sanayi-okul arasında köprü kurarak öğrenmeyi destekleme Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

5 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları 3 – 6 yaş grubu çocuklar (Okul öncesi) İlköğretim öğrencileri Lise öğrencileri Üniversite öğrencileri MEB’e bağlı öğretmenler Kamu personeli 4004 projeleri tüm topluma hitap etmekle birlikte aşağıdaki gruplardan bir ya da birkaçını kapsayabilir: Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

6 Aşağıdaki idari görevlerde bulunanlar yürütücü olamaz:
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları BAŞVURU ŞARTI 1. Bir üniversite ya da kamu kurum/kuruluşunda tam zamanlı personel kadrosunda bulunmak ve 2. En az tezli yüksek lisans derecesine sahip olmak. Aşağıdaki idari görevlerde bulunanlar yürütücü olamaz: Üniversitelerde; rektör, dekan, enstitü müdürü, yüksekokul müdürü, meslek yüksekokulu müdürü ve sayılan unvan sahiplerinin yardımcıları Kamu kurum ve kuruluşlarında; vali, kaymakam, belediye başkanı, müsteşar, genel sekreter, genel müdür, başhekim, daire ve grup başkanı, il ve ilçe milli eğitim müdürleri ve sayılan unvan sahiplerinin yardımcıları. Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

7 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları ÇAĞRI KAPSAMI Doğa Bilimleri Mühendislik ve Teknoloji Alanları Tıbbi Bilimler Tarımsal Bilimler Sosyal Bilimler Beşeri Bilimler Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

8 Proje Etkinlikleri Aşağıdaki Yöntemlerin En Az Birini İçermelidir
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Proje Etkinlikleri Aşağıdaki Yöntemlerin En Az Birini İçermelidir Gözlem Atölye çalışmaları Saha çalışmaları İçeriği oyunlarla aktaran etkinlikler İçeriği sanatsal faaliyetlerle aktaran etkinlikler Drama Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri Grup çalışmaları Spor etkinlikleri Online etkileşimler ve uygulamalar Deneysel çalışmalar Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

9 Desteklenmeyecek Etkinlik Türleri
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Desteklenmeyecek Etkinlik Türleri Hizmet içi ve hizmet öncesi eğitim programlarında bulunan herhangi bir faaliyetin (seminer, konferans, laboratuvar çalışması vb.) tekrarı, uygulaması, saha çalışması, pekiştirilmesi vb. tür etkinlikler Sadece teorik anlatımlara dayalı sunu ve seminerler Sadece bilinçlendirmeye yönelik kampanya türü faaliyetler Belirli bir yarışmaya veya sınava hazırlık amaçlı olduğu izlenimi veren etkinlikler Bilim şenlikleri Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

10 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

11 Projeler panelde 3 temel kritere göre değerlendirilir:
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Projeler panelde 3 temel kritere göre değerlendirilir: 1. İçerik ve Aktarım Teorik bilgilerin popüler bir dille ve etkileşimli uygulamalarla aktarılması 2. Yaygın Etki Proje kazanımlarının kalıcılığı ve ulusal boyutta yaygınlaşması 3. Yapılabilirlik Proje ekibi, ekipman, altyapı, yöntem ve yönetim Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

12 1. İÇERİK VE AKTARIM KRİTERLERİ
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları 1. İÇERİK VE AKTARIM KRİTERLERİ Projenin bilimsel içeriği Proje hedeflerinin gerçekçiliği Proje konusunun destek çağrısında belirtilen amaçlara uygunluğu Proje amacı ile hedef kitlede gerçekleşmesi beklenen değişim/gelişimin uyumu Projenin, katılımcılara bilime yönelik olumlu tutum kazandırma niteliği Proje etkinliklerinin hedef kitlenin bilgi ve beceri düzeyini geliştirebilme niteliği Projede teori/uygulama dengesi ile etkileşimli yöntemlerin kullanımı Proje kapsamında kullanılması düşünülen bilimsel araç/gereçler Projede yer alan ölçme ve değerlendirme etkinlikleri Projenin uygulama alanı/bölgesinin uygunluğu Önceki proje deneyimlerinden ne şekilde yararlanıldığı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

13 4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
2. YAYGIN ETKİ KRİTERLERİ Projenin katılımcı sayısı ve niteliğinin uyumu Proje sonuçlandıktan sonra kazanımların kalıcı olması, geliştirilmesi ve paylaşılmasına ilişkin plan Projede elektronik ortamların kullanımı Projenin yeni projelerin üretilmesine temel oluşturabilme özelliği Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

14 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004- Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları 3. YAPILABİLİRLİK KRİTERLERİ Proje ekibi ve uzmanlık alanları Proje personelinin eğitim düzeyi ve bilgi birikimi Kurumun var olan imkânlarının kullanılma durumu Projenin etik ve evrensel değerlere uygunluğu Ekibin projedeki görev dağılımı ve bu dağılımın gerekçeleri Proje etkinliklerinin programı ve yürütülme süreci Proje planlanırken risklerin dikkate alınması Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

15 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Öğrencilerde bilimsel konulara ilişkin olumlu tutum geliştirilmesi amacıyla, öğretmenlere yenilikçi yöntem ve tekniklerin etkileşimli olarak aktarılmasını amaçlar. 2013 yılında başladı. Yılda bir defa çağrıya çıkılır. Destek süresi: 12 ay Destek miktarı: TL Hedef kitle: Öğretmen/Akademisyen Ayrıntılı bilgi: Başvuru: Üniversite-sanayi-okul arasında köprü kurarak öğrenmeyi destekleme Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

16 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
BAŞVURU ŞARTI En az doktora derecesine sahip olmak ve bir üniversitede tam zamanlı akademik personel olmak veya En az tezli yüksek lisans derecesine sahip olmak ve üniversite dışındaki bir kamu kurum/kuruluşunda tam zamanlı personel olmak ve en az 5 yıl tam zamanlı öğretmenlik tecrübesine sahip olmak. Aşağıdaki idari görevlerde bulunanlar yürütücü olamaz: Üniversitelerde; rektör, dekan, enstitü müdürü, yüksekokul müdürü, meslek yüksekokulu müdürü ve sayılan unvan sahiplerinin yardımcıları Kamu kurum ve kuruluşlarında; vali, kaymakam, belediye başkanı, müsteşar, genel sekreter, genel müdür, başhekim, daire ve grup başkanı, il ve ilçe milli eğitim müdürleri ve sayılan unvan sahiplerinin yardımcıları. Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

17 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Proje Etkinlikleri Aşağıdaki Yöntemlerin En Az Birini İçermelidir Mobil uygulamalar E-öğrenme uygulamaları Deneysel uygulamalar Hesaplamalı bilim uygulamaları Oyun tabanlı uygulamalar Artırılmış gerçeklik uygulamaları Gözlem Atölye çalışmaları Saha çalışmaları Sanatsal uygulamalar Grup çalışmaları Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

18 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Desteklenmeyecek Etkinlik Türleri Hizmet içi ve hizmet öncesi öğretmen yetiştirme/eğitimi programları kapsamında bulunan herhangi bir faaliyetin (seminer, konferans, laboratuvar çalışması vb.) uygulaması, tekrarı, saha çalışması, pekiştirilmesi vb. etkinlikler, Yükseköğretim öncesi örgün eğitime yönelik hazırlanan öğretim programlarında yer alan ve/veya yapılması öngörülen etkinliklerin tekrarı, uygulaması, saha çalışması, pekiştirilmesi vb. içeren faaliyetler, Teorik anlatımlara dayalı sunu, seminer ve konferanslar, Sadece bilinçlendirmeye yönelik kampanya türü faaliyetler, Sadece belirli bir okulun veya tamamen özel eğitim kurumlarının personelini kapsayan projeler, Belirli bir yarışmaya veya sınava hazırlık amaçlı etkinlikler. Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

19 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

20 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Projeler panelde 3 temel kritere göre değerlendirilir: 1. İçerik ve Aktarım Öğretmenlere yenilikçi yöntem ve tekniklerin etkileşimli olarak aktarılması 2. Yaygın Etki Yenilikçi yöntemlerin toplumda ve eğitim sisteminde yaygınlaştırılması 3. Yapılabilirlik Proje ekibi, ekipman, altyapı, yöntem ve yönetim Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

21 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
1. İÇERİK VE AKTARIM KRİTERLERİ Proje süresince yenilikçi eğitim etkinlik ve uygulamaların kullanımı Bilimsel içeriğin aktarımı, kalitesi ve anlaşılırlığı Projenin destek çağrısında belirtilen amaçlara uygunluğu Hedeflerin gerçekleştirilebilirliği ve proje sürecinin açıklığı Proje amacı ile hedef kitlede gerçekleşmesi beklenen değişim/gelişimin uyumu Proje etkinliklerinin hedef kitlenin bilgi ve beceri düzeyini geliştirebilme niteliği Projede teori/uygulama dengesi ile etkileşimli yöntemlerin kullanımı Proje kapsamında kullanılması düşünülen bilimsel araç/gereçler Projede yer alan ölçme ve değerlendirme etkinlikleri Daha önce desteklenen proje deneyimlerinden ne şekilde yararlanıldığı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

22 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
2. YAYGIN ETKİ KRİTERLERİ Projenin katılımcı sayısı ve niteliğinin uyumu Proje sonuçlandıktan sonra kazanımların kalıcı olması, geliştirilmesi ve paylaşılmasına ilişkin plan Projede elektronik ortamların kullanımı Projenin yeni projelerin üretilmesine temel oluşturabilme özelliği Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

23 4005- Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
3. YAPILABİLİRLİK KRİTERLERİ Proje ekibi ve uzmanlık alanları Proje personelinin eğitim düzeyi ve bilgi birikimi Kurumun var olan imkanlarının kullanılma durumu Projenin etik ve evrensel değerlere uygunluğu Ekibin projedeki görev dağılımı ve bu dağılımın gerekçeleri Proje etkinliklerinin programı ve yürütülme süreci Proje planlanırken risklerin dikkate alınması Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

24 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004, 4005 ve 4007 Değerlendirme Süreci 4004, 4005, 4007 Değerlendirme Süreci *Genellikle yılın son çeyreğinde (Ekim-Aralık) çağrıya çıkılmaktadır. Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

25 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004, 4005 ve 4007 Değerlendirme Süreci 4004, 4005, 4007 Değerlendirme Süreci (Devam) Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

26 Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
4004, 4005 ve 4007 Değerlendirme Süreci Sık Karşılaşılan Ön Değerlendirme Ret Sebepleri Başvuru koşullarının sağlanmaması. Yürütücünün belirtilen idari görevlerden birinde bulunması. Kabul Taahhüt ve Hak Sahipliği Beyanlarındaki imzaların eksik olması. İmzası bulunan kurum yetkilisinin kurumun en üst düzey yetkilisi olmaması. Belgelerin son teslim tarihine kadar sunulmaması. Projenin çağrı kapsamına uymaması. Belgelerin belirtilen formatın dışında sunulması. Proje bilgilerinin boş olması, eksik bilgi verilmesi, ayrıntılı açıklama yapılmamış olması. Bütçenin altyapı oluşturmaya yönelik olması. Projedeki etkinlik dönemi başına toplam konaklamalı gün sayısının 10 günden fazla olması (4004 ve 4005 projeleri için). Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

27 Bilim ve Toplum Görev Kısıtlamaları
Bir kişi bir çağrıya aynı dönemde yalnızca bir proje ile başvuru yapabilir. Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı dışındaki diğer TÜBİTAK destek programlarındaki görevler aşağıdaki kısıtlamaları etkilemez. *** *** *** *** *** *** *** Bir kişi aynı anda aşağıdaki görevlerde bulunabilir: 3 projede yürütücü (2 puan) (4004, 4005, 4006, 4007) 6 projede uzman (1 puan) (4004, 4005) 6 projede eğitmen 3 projede atölye lideri/konuşmacı (4007) Bir kişi yukarıdaki kısıtlamalara uyacak şekilde toplamda 6 puanlık kotayı geçemez. Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü

28 Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü
TEŞEKKÜRLER Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü TÜBİTAK Ek Hizmet Binası Akay Cad. No:6 Ankara Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü


"Bilim ve Toplum Programları Tanıtımı ve Proje Hazırlama Eğitimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları