Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Troya Sistemi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Troya Sistemi"— Sunum transkripti:

1 TROYA SİSTEMİ

2 TROYA SİSTEMİ NEDİR Türk Hava Yollları'nın (THY) "Troya" adı verilen biletleme ve check-in sistemidir. Bu sistem acentaların rezervasyon ve bilet işlemleri için kullanılıyor. Ancak bu sistem 07/02/2011tarihinden itibaren online.thy.com adresi üzerinden Troya erişimi kapatılacak ve Quickres sistemine tam geçişleri sağlanmıştır. Quickres Sistemi’nde oluşabilecek herhangi bir aksaklık durumunda “Native Screen” ekranı aracılığı ile Troya komutları girilerek işleme devam edilebilecektir.

3 TROYA SİSTEMİNDE REZERVASYON OLUŞTURMA UÇUŞ ÇAĞIRMA A12SEPISTESB A = Sabit kod 12SEP = Uçulmak istenen tarih ISTESB = Uçulmak istenen parkur UÇUŞTAN YER ALMA N3T9 N = Sabit kod 3 = Kişi sayısı T = Uçuş sınıfı 9 = Uçuşun bulundu sıra

4 İSİM SOYİSİM GİRİŞİ -KORUK/ERSIN MR/MRS KORUK = Soyisim ERSIN = İsim Mr = Bayn Mrs = Bayan TELEFON BİLGİSİ 9B* 053693....... 9B = Sabit Kod ACENTA BİLGİSİ 9A*ANITUR 9A = Sabit Kod REZERVASYON ALAN KİŞİ BİLGİSİ 9T*SULEYMAN 9T = Sabit Kod

5 REZERVASYON ALAN KİŞİ BİLGİSİ 9T*SULEYMAN 9T = Sabit Kod OPSİYON BİLGİSİ 7Q12SEP*1000 7Q = Sabit Kod 12SEP = Uçuş Tarihi 1000 = Uçuş Saati (10:00) REZERVASYON KAPATMA 6 Girişi ile kaydedilir 6GG E*R 6 = Sabit Kod GG = Rezervasyon alan kişinin ikili kodu E*R = Kaydet

6 REZERVASYON ( PNR ) İPTAL ETME Rezervasyon hangi durumlarda iptal edilir ? Yolcu oluşturduğu rezervasyonu biletlemicekse yolcu'dan ve acentadan alınan bilgi doğrultusunda Rezervasyon ( pnr ) iptal edilir. Bunun yanı sıra " void, refund " yani (iade işlemleri) gerçekleştirildikten sonra aynı şekilde rezervasyon ( pnr ) iptal edilir.. Şimdi gelelim rezervasyon ( pnr ) iptal etme işlem sırasına..

7 İlk olarak ; Rezervasyon numarası ile PNR çağırılır *SRH4XL * = sabit kod SRH4XL = Rezervasyon numarası XI --> Tüm uçuşları iptal eder. Daha sonra aşağıdaki gibi 6 sahası ile yapılan işlem kaydedilir 6GG --> Yapılan tüm işlemi kaydeder E*R --> Yapılan işlemi kaydetme formatı

8 ARNK BAĞLANTISI NEDİR Yolcunun uçaktan indiği yer ile yeniden bineceği yer farklı ise ARNK bağlantısı gerekir. Örneğin bir yolcu İstanbul ' dan Ankara' ya uçuyor dönüş bacağınıda Sivas ' tan İstanbul ' a yapmak istiyor. Bu iki uçuş aynı pnr ( rezervasyon) ' a eklenebilir fakat fiyat basmaz.. Bunun için bu iki uçuşun arasında ARNK bağlantısı olması gerekir. 1. uçuş 12 Ocak İstanbul ( Atatürk ) - Ankara ( Esenboğa ) 01:30 ' da 2. sırada ise ARNK bağlantısı görmektesiniz. ( Bu yolcunun Ankaradan Sivas'a kendi imkanları ile gideceğini göstermeye yarayan bağlantıdır ) 3. uçuş ise 13 Ocak Sivas - İstanbul ( Atatürk) 12:10' da

9 ARNK BAĞLANTISI EKLEME İlk olarak uçuşumuzu çağırıyoruz A12JANISTESB --> 12 Ocak İstanbul - Ankara uçuşumuzu çağırdıktan sonra sınıf secip rezervasyonumuza ekliyoruz

10 Uçuşumuz önceki sayfadaki resimde görüldüğü üzere ekranımıza geldikten sonra ; Asağıda gördüğünüz gibi ARNK bağlatısı ekleme formatımızı yazıyoruz. 0A --> ARNK bağlantısı Ekleme formatı 0 = Sabit format A = ARNK bağlantısı formatı ARNK bağlantısı resimdeki gördüğümüz gibi 2. sırada yerini almıştır.. Artık uçuşumuzu ikinci bacağı yani iniş yerinden farklı olan bacak eklenebilir ( Yolcu ilk ucusta gördüğünüz gibi Ankaraya iniyor..) Dönüş bacağını ise ( indiği yerden farklı olan Sivas ' tan gerçekleştirmek istiyor ) Şimdi Sivas kalkışlı uçuşumuzu ekleyebiliriz

11 A13JANVASIST --> 13 Ocak Sivas - İstanbul uçuşumuzu çağırıyoruz sınıf seçip rezervasyonumuza ekliyoruz.. Resimde görüldüğü gibi dönüş uçuşunuda ekledik.. Artık isim girişi ' ni yapabilir ve rezervasyon biletleme işlemine geçebiliriz. isim girişirezervasyon biletleme

12 DİVİDE İŞLEMİ NEDİR? " Divide " ingilizce kelime anlamından anlaşıldığı üzere " bölmek, ayırmak " manasına gelmektedir. Peki Divide işlemi nerelerde kullanılır ? Divide işlemi rezervasyondan yolcu ayırmak(bölmek) için kullanılır. Bazı durumlarda rezervasyonlarda bir den fazla kişi olabilir ve bu kişilerden bir kaçı uçuşunu iptal ettirmek yada değiştirmek isteyebilir..Bu ve benzeri durumlarda işlem yapılacak yolcu rezervasyondan ayrı bir rezervasyon kodu ile ayrılır ve işlem yapılabilir.

13 DİVİDE İŞLEMİ NASIL YAPILIR? Resimde görüldüğü üzere kırmızı kalem ile işaretli olan kısım " İsim Soyisim " sahası ve mavi kalem ile işaretli olan kısım ise "Rezervasyon ( PNR ) numarası " sahasıdır. Resimdede belirttiğim gibi rezervasyonda ; - Derya Şahin ve Hasan Uslu olmak üzere iki kişi bulunmaktadır.

14 Örneğin ; Resimde görüldüğü üzere 2. Yolcu olan Hasan Uslu ' nun önemli bir işi çıktı ve bu nedenle rezervasyonunu biletlemeyeceği için iptalini istemekte.. 1. yolcu olan Derya Şahin ise rezervasyonunu biletleyecek ve uçuşuna katılacak.. Bu durumda Hasan Uslunun rezervasyonunu iptal etmemiz gerekir. Daha önceki makalelerim de sizlere rezervasyon iptal etme işleminden bahsetmiştim. Fakat burada rezervasyonu iptal edersek 1. Yolcu olan Derya Şahin ' in de rezervasyonu iptal olmuş oluruz ki uçuşunu gerçekleştiremez. rezervasyon iptal Bu nedenden dolayı 2. Yolcu olan Hasan Uslu ' yu rezervasyon dan ayırıp iptal etmemiz gerekmektedir. İşte bu işleme tam olarak divide ( yolcu ayırma ) işlemi denir..

15 Şimdi gelelim divide işlemi ' ne ; Divide işlemi ( yolcu ayırma ) kodları aşağıdaki gibidir D2 --> Divide komutu D = Divide işlemi sabit kodu 2 = Ayrılacak yolcunun bulunduğu segment. ( biz 2. yolcumuzu ayırıyoruz bu yüzden 2 yazdık ) Eğer 1. yolcumuzu ayıracaksak 1 yazmamız yeterli olacaktır)

16 Yolcumuz Ayrıldı.. Fakat ayrılan yolcu için henüz bir ( pnr ) rezervasyon numarası verilmedi. 6GG --> 6 Sahası ile yapılan işlemi kaydediyoruz. E --> komutu ile ayırma işlemi gerçekleşiyoruz Bu işlemden sonra gelen görüntü yukardaki gibidir

17 Tekrardan aynı işlemleri uyguluyoruz 6GG --> 6 Sahası ile yapılan işlemi kaydediyoruz. E --> komutu ile ayırma işlemi gerçekleşiyoruz Resimde görüldüğü üzere mevcut olan PNR ( Rezervasyon ) numaramızı verdi. ( kırmızı kalemle işaretli )Bu bize ayrılan yolcunun rezervasyon numarasının oluşturulduğunu gösterir.

18 I*R = Yapılan işlemi geri getirir ( Son kaydedilen haline ) MD = Alta inmek için kullanılır MU = Yukarı çıkmak için kullanılır. A* = MD ilerlemediğinde kullanılır. MB = En sona gider. *R = Yapılan işlemi gösterir. XI = Rezervasyonu iptal eder. *PNR = Rezervasyonu görüntüler -I@ = Rezervasyon tamamlanmadan önce yapılan işlemi geri alır. X = İptal *H = Rezervasyon üzerinde yapılan işlemleri listeler ( History ) *ET-/235240.... = Bilet no ile bilet çağırma.1/P = Class ( sınıf ) değiştirir..1/3 = Kişi sayısını değiştirir. CIC*5 = Yardım sayfası *A17 = Uçuş ararken farklı tarihe gider. AB = Çağırdığın uçuşu dönüşe çevirir. A/ = En son aradığın uçuşu gösterir.

19 X1 = 1. Segmenti iptal eder X2 = 2. Segmenti iptal eder..1X = Aktarmalı uçuşu 1.sıraya koyar.2X = Aktarmalı uçuşu 2. sıraya koyar 71@ = Opsiyon değişikliği yapmak için kullanılır 91@ = Müşteri bilgileri 1. segmenti iptal eder. 92@ = Müşteri bilgileri 2. segmenti i

20 Ana menü,Sistem navigasyon menüsü ve Araç çubuğu olarak üç bölümden oluşur Ana menü Sistem Navigasyon Menüsü Araç Çubuğu

21 ARAÇ ÇUBUĞU: Bir rezervasyon kaydı oluşturabilmek ve biletleme yapabilmek için gerekli olan zorunlu saha girişlerine kısa yoldan erişim imkanı verir ve her sayfada gri bant üzerinde sabit olarak yer alır. ANA MENÜ: Ekranın üst kısmında kırmızı renkte 6 tab’dan oluşmaktadır. Rezervasyon ve biletlemenin yanı sıra, bir satış ofisinde gerçekleştirilen tüm işlemler (iptal, iade, satış raporlama, ödül bilet işlemleri vb.) ana menü kullanılarak yapılabilir. SİSTEM NAVİGASYON MENÜSÜ: Ekranın en üst kısmında, sağda bulunan menüde; hesap makinası, yardım sayfaları, günlük duyuru ve mesajlar, ayarlar ve sistemden çıkış butonları mevcuttur.

22 ARAÇ ÇUBUĞU

23 Araç Çubuğu; Gri bant olarak görünen UÇUŞ, UÇUŞ PLANI, İSİM, İLETİŞİM, ÖZEL TALEPLER, NOTLAR, OPSİYON&BİLETLEME, ÜCRET, ÖDEME, BİLETLEME butonlarından oluşmaktadır. Aynı zamanda bant üzerinde, yapılan işlemi kaydetmek için KAYDET ve iptal etmek için İPTAL butonları mevcuttur. BUTON’larda sırasıyla GERİ ve İLERİ butonları ile ileri geri gidilip; aynı zamanda ilgili BUTON’un üzerine direkt olarak işlem yapmak üzere basılabilmektedir. İçinde bulunulan menü, ARAÇ ÇUBUĞUNDA Mavi renkte görünmektedir. Bu butonların fonksiyonlarına ait açıklamaları ilerleyen sayfalarda bulabilirsiniz.

24 UÇUŞ Rezervasyon kaydı oluşturmak için zorunlu sahalardan biri olan uçuşları oluşturmak için öncelikle UÇUŞ (Availability) butonu tıklanır.

25 KALKIŞ NOKTASI Yolcunun talebine uygun olarak seyahatin başlayacağı şehrin üçlü kodu yazılır. Eğer havalimanı kodu biliniyor ise sistem, girilen isme uygun olan alternatifleri sıralayarak kullanıcıya seçim imkanı tanımaktadır. Özellikle belli bir havaalanından yapılan seferlerin sorgusu için bu durum kolaylık sağlamaktadır. VARIŞ NOKTASI Yolcunun varış noktası bu bölüme yazılır. Yine havalimanı seçimi burada da yapılabilmektedir. GİDİŞ TARİHİ Gidiş tarihi manuel yazılır veya yanındaki takvim seçeneğinden seçilir. DÖNÜŞ TARİHİ Dönüş tarihi manuel yazılır veya yanındaki takvim seçeneğinden seçilir KALKIŞ NOKTASI Yolcunun talebine uygun olarak seyahatin başlayacağı şehrin üçlü kodu yazılır. Eğer havalimanı kodu biliniyor ise sistem, girilen isme uygun olan alternatifleri sıralayarak kullanıcıya seçim imkanı tanımaktadır. Özellikle belli bir havaalanından yapılan seferlerin sorgusu için bu durum kolaylık sağlamaktadır. VARIŞ NOKTASI Yolcunun varış noktası bu bölüme yazılır. Yine havalimanı seçimi burada da yapılabilmektedir. GİDİŞ TARİHİ Gidiş tarihi manuel yazılır veya yanındaki takvim seçeneğinden seçilir. DÖNÜŞ TARİHİ Dönüş tarihi manuel yazılır veya yanındaki takvim seçeneğinden seçilir

26 UÇUŞ PLANI Yolcunun seyahat planına ilişkin uçuş bilgilerinin görüntülendiği; oluşturulduğu ve değiştirildiği bölümdür. Rezervasyon için zorunlu sahadır.

27 İSİM Yolcu soyadı/adı/cinsiyeti/yolcu tipi/uyruk/kimlik no bilgilerinin yazıldığı bölümdür. Rezervasyon için zorunlu sahadır. Her yolcu için ekrandaki ilgili kutular doldurulduktan sonra ‘Ekle’ butonu seçilir. ‘Name’ sahasında doldurulması gereken bölümlere ilişkin açıklamalar aşağıda verilmiştir.

28 İLETİŞİM Yolculara ait iletişim bilgilerinin girildiği ekrandır. İlgili bölümler doldurulduktan sonra ‘Ekle’ butonuna basılır. Rezervasyon için zorunlu sahadır.

29 ÖZEL TALEPLER Talep kodu ve açıklaması bölümündeki ok tıklandığında ekrana bilgi ve hizmet seçenekleri gelir. Yolcu için gerçekleştirilecek işleme uygun olan seçenek seçilir. Yapılan işleme göre gereken ilave bilgi varsa, ekrana doldurulması için bölümler çıkar. Bu bölümler doldurulduktan sonra ‘Ekle’ butonu tıklanır

30

31 NOTLAR Rezervasyon kaydına açıklama, bilgi yazmak için kullanılan bölümdür. Protected Remark tıklanması halinde girilen bilgi PNR’dan hiçbir kullanıcı tarafından çıkartılamaz

32 OPSİYON & BİLET Yolcuya, biletini alması için tanınan sürenin veya mevcut biletine işlem yaptırdığında bilet numarasının girildiği bölümdür. ‘Opsiyon’ ve ‘Bilet’ olmak üzere belirtilen 2 seçenekten sadece biri kullanılmalıdır. Rezervasyon için zorunlu sahadır.

33 ÜCRET Uçuş segmentleri oluşturulduktan veya PNR girildikten sonra sistemin, otomatik olarak ücretlendirme işlemini yaptığı bölümdür. Biletleme için zorunlu sahadır

34 ÖDEME Ödeme şeklinin girildiği sahadır. Biletleme için zorunludur. Ödeme türünü girebilmek için, yolcu isimlerinin girilmiş ve ücretin yüklenmiş olması gerekir. ‘Yolcu Listesi’ bölümünde PNR’da kayıtlı yolcuların isimleri görülür.

35 BİLETLEME PNR oluşturulup, ücretlendirildikten sonra, biletleme işlemi bu bölümden gerçekleştirilir. Bilet üzerinde gösterilmesi gereken kısıtlamalara ait bilgi ‘Açıklamalar/Kısıtlar’ kutusuna yazılarak ‘Ekle’ butonu tıklanır. Bağlantılı bilet numarası bilgisi ‘Bağlantılı Bilet’ bölümüne yazılarak ‘Ekle’ butonu tıklanır. Ödeme ile ilgili yazılması gereken bir not varsa ‘Ödeme Şekli’ kutusuna yazılır. Herhangi bir bilgi yazılmayacak ise ‘Biletle’ butonu tıklanır.

36 ANA MENÜ ANA MENÜ’deki ‘Yeni PNR& Biletleme’ tıklandığında, PNR oluşturma ve biletleme adımlarının gerçekleştirilir Sistem yeni bir PNR oluşturma adımları için hazırdır. Bu aşamadan sonra ARAÇ ÇUBUĞU ile ilerleme yapılarak PNR oluşturulup, biletleme yapılabilir

37 PNR GÖRÜNTÜLE Ana menüden PNR Görüntüle butonuna basınca otomatik olarak karşımıza PNR No ile bulma seçeneği çıkar. PNR numarası biliniyorsa PNR’a ulaşılacak en kısa yoldur. PNR yazılır ve “PNR Görüntüle” butonu tıklanır

38 ETKT (ELEKTRONİK BİLET) GÖRÜNTÜLE

39 ELEKTRONİK BİLET GÖRÜNTÜSÜ

40 ELEKTRONİK BİLETİN TROYA GÖRÜNTÜSÜ

41 ÜCRET

42 ‘Ücret Görüntüleme’ penceresindeki ilgili bölümler doldurulup ‘Tamam’ butonu tıklandığında ekrana ücret görüntüleri gelir.

43

44 SUNUMDAKİ ARKADAŞLAR Fatma Ece ALTINTAŞ Muhammet Furkan KOÇ Yunus Emre EROĞLU Samed COŞTUNA İsmail KÜÇÜKSOLAK

45 D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER


"Troya Sistemi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları