Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uluslararası İşletme Yönetimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uluslararası İşletme Yönetimi"— Sunum transkripti:

1 Uluslararası İşletme Yönetimi

2 NE BEKLİYORUZ ?

3 Amaç… Bu dersin amacı uluslararası işletme yönetimi ile ilgili terimleri tanıtmak, uluslararası işletmelerin uluslararası piyasalara girişleri ve faaliyetlerini geliştirmeleri için yapmaları gerekenler konusunda bilgiler vermek, işletmelerin faaliyetlerini etkileyen uluslararası faktörlerin analizini yapacak şekilde yeteneklerini geliştirmek ve çok kültürlü ortamlarda ortaya çıkabilecek olan yönetim sorunları ve baş etme yollarını öğretmek, örnek olay incelemeleriyle teori ile gerçek uygulamaları karşılaştırmalarını temin etmektir.

4 Hf. KONULAR 01 Tanışma, ders içeriği dağıtma ve Derse genel giriş 02 Uluslararası işletmeciliğin tarihsel gelişimi ve uluslararası ticaret teorileri 03 Uluslararası işletmeciliğin Çevresi 04 Uluslararası işletmeciliğe hazırlık ve yabancı pazarlara giriş 05 Uluslararasılaşma ve uluslararasılaşma süreci 06 Uluslararası pazara giriş yöntemleri 07 Uluslararası çevre ve Uluslararası organizasyonlar 08 Yabancı çevresel güçler-Sosyo-kültürel güç 09 Yabancı çevresel güçler-Politik güç 10 Yabancı çevresel güçler- Fiziksel ve çevresel güç 11 Yabancı çevresel güçler- Ekonomik güç 12 Yabancı çevresel güçler- İşgücü 13 Yabancı çevresel güçler-Finansal güç 14 Yabancı çevresel güçler- Hukuki güç

5 Kaynak: Esin Can Mutlu, Uluslar arası İşletmecilik, Beta yayınları
Esra Nemli Çalışkan, ‘ Uluslararası Yönetim“, Beta yayınları, İstanbul McFarlin, Dean B., Sweeney, P. D., “international Management: Strategic Opportunities and Cultural Challenges”, Hougton Mifflin, USA, 2006.

6 Arasınav % 20 + Sunum % 10+Devam % 10+Final %60
Dersin İşlenişi: 1. Öğretim üyesi tarafından dersin sunumu 2. Konulara ilişkin örnek olayların tartışılması Değerlendirme: Arasınav % 20 + Sunum % 10+Devam % 10+Final %60

7 Uluslararası

8 Nerede üretiyorduk? Nerede üretiyoruz?

9 Rakiplerimiz kim?

10 Müşteri Nerede?

11 NEDEN?

12 NEDEN?

13 NEDEN?

14 ZENGİNLEŞMEMİZ İÇİN NE YAPMAMIZ LAZIM?

15 İLK 10 ŞİRKET (2012) Şirket Ciro Kar Milyar $ Royal Dutch Shell 481,7
26,6 Wal-Mart Stores 469,2 17,0 Exxon Mobil 449,9 44,9 Sinopec 428,2 8,2 China National Petroleum 408,6 18,2 BP 388,3 11,6 State Grid 298,4 12,3 Toyota Motor 265,7 Volkswagen 247,6 27,9 Total 234,3 13,7

16 Dünya Ticaretinin Yarısı 500’e yakın çokuluslu işletme tarafından gerçekleştirilmektedir.

17 İSO 500 (2013) Şirket Ciro Milyar TL TÜPRAŞ 40,1
Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. 8,1 Oyak-Renault 7,5 Arçelik 7,2 EÜAŞ  6,9 TOFAŞ 5,6 İskenderun Demir ve Çelik 5,4 Ereğli Demir ve Çelik 5,1 İçdaş Çelik Enerji 4,9 Aygaz 4,7

18 YILLARA GÖRE DIŞ TİCARET (Türkiye)

19

20 YILLAR Turizm Geliri (1000 $ ) Ziyaretçi Sayısı ORT. Harc.($) 2001         777 2002         816 2003         850 2004         843 2005         842 2006         803 2007         770 2008         820 2009         783 2010         755 2012          798

21 TÜİK turizm istatistikleri verilerine göre, 2012’nin ilk üç çeyreğinde toplam 4 milyon 330 bin Türk vatandaşı yurtdışına seyahat ederken, 2013’ün aynı döneminde bu rakam 5 milyon 563 bine yükseldi.  

22 YILLARA GÖRE ÜRETİLEN PASAPORT SAYILARI
UMUMA MAHSUS HUSUSİ HİZMET GENEL TOPLAM 2010 19.875 2011 56.807 2012 65.622 2013 (1-31 OCAK)    37.650  4.421  

23

24

25

26 TANIDINIZ MI?

27 FİZİKSEL VE TOPLUMSAL FAK.
Uluslararası İşletmeciliğin Kapsamı… FAALİYETLER DIŞSAL ETKİLER HEDEFLER Satışları Büyütme Kaynak Edinme Çeşitlendirme Rekabet riskini en azlama FİZİKSEL VE TOPLUMSAL FAK. Siyasi politikalar, yasal uygulamalar. Değerler, tutumlar, inançlar Ekonomik güçler Coğrafi etkiler STRATEJİ REKABET ÇEVRESİ Usuller Fonksiyonlar Belirleyici Taktik Seçenekler İthalat İhracat Pazarlama Ülke Seçimi Turizm, Taşımacılık Üretim Org. Ve Kont. Mekanizmaları Lisans ve Franchise verme Muhasebe Ülke faal.arasında bütünleşme derecesi Anahtar tesl. Prj. Finans Yönetim Sözlş. İnsan Kayn. Doğrudan ve portföy REKABET ÇEVRESİ Fiyat, pazarlama, yenilik veya diğer faktörlerde avantaj Rakiplerin sayısı ve görece yetenekleri Bölgesel rekabet farklılıkları

28 Uluslararası İşletmeci Kim?
Kendi ülkesi dışında en az bir ülkede herhangi bir ticari faaliyet yürüten işletmelerdir.

29 Uluslararası İşletmeci Kim?
NASIL?

30 Faaliyet gösterilen ülke sayısı, yatırım şekli işletmenin uluslar arası mı, çok uluslu mu, global mi? olduğu konusunda belirleyici faktörlerdendir.

31 Uluslararası İş (International Business): İşletmeler tarafından ulusal sınırların dışında yürütülen faaliyetlerin bütünüdür.

32 Uluslararası İşletmecilik (International Business): Bir işletmenin iki veya daha çok bağımsız ülke içinde ya da arasında yer alan her türlü işletme faaliyetidir.

33 Uluslararası Yönetim (International Management): Örgütün maddi ve beşeri kaynaklarının tedarik, dağıtım ve kullanımını etkili bir şekilde koordine ederek, global çevre içinde dinamik denge durumunu korumasını sağlayarak, global amaçlarına ulaşması sürecidir.

34 Uluslararası İşletme (International Company): Kendi ülkesi dışında bir veya daha fazla ülkede faaliyet gösteren işletmelerdir.

35 Çokuluslu İşletme (Multinational Company): İki veya daha fazla ülkede mülkiyeti kısmen veya tamamen kendisine ait olarak üretim ve pazarlama faaliyetleri yürüten, kendisine ait işletme stratejileri olan ve bu stratejileri tüm bağlı kuruluşları veya şubelerinde uygulayan işletmelerdir.

36 Global İşletme (Global Company): Faaliyetlerini Dünya çapında sürdüren, ileri teknoloji kullanan, global ürün, fiyat vb. politikalar yürüten, Dünya vatandaşı yöneticiler tarafından yönetilen işletmelerdir.

37 Uluslarötesi İşletme (Transnational Corporation): Bir işletmenin sahipliği ve yönetiminde belirli bir ulus yada ulusların ağırlığı yoksa, diğer bir ifade ile işletmenin mülkiyet ve yönetimi çok farklı uluslardan oluşan kişilere ait ise, işletmenin yapı ve faaliyetlerinde ulusal bir kimlikten söz edilemez.

38 Uluslarüstü İşletme (Supranational Corporation): Uluslar arası bir sözleşme ile kurulan, uluslar arası bir organ tarafından tescil ve kontrol edilmek ve bu organa vergi ödemek suretiyle varlığını sürdüren, gerektiğinde hukuki olarak milliyetini ortadan kaldıran işletmedir.

39 Çokuluslu Teşebbüs (Multinational Enterprise): Hem yerel, hem de denizaşırı operasyonları kapsayan bütünleştirilmiş bir global felsefeye sahip işletmelerdir.

40 Ana Ülke (Parent Country): Çok uluslu işletmelerin menşelerinin bulunduğu ülkedir. (Fiat-İtalya)

41 Evsahibi Ülke (Host Country): Çok uluslu işletmelerin yatırım yaptığı ülkedir. (Ford-Türkiye)

42 Üçüncü Ülke (Third Country): Ana ülke ve evsahibi ülke dışında kalan ve çok uluslu işletmelerin faaliyetlerine çeşitli şekilde katkı sağlayan ülkelerdir. (Ana ülke: İtalya, Evsahibi: Türkiye, Üçüncü: ABD

43


"Uluslararası İşletme Yönetimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları