Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ İLETİŞİM

2 Hoşgeldiniz… Bugün etkili iletişim konusunda, sizlerle bir süreliğine birlikte olacağız… Sizler, bu günün ve geleceğin en kritik meselesi olan “ insan yetiştirme meselesinde” görev ve sorumluluk üstlenme adına yola çıktınız ve buralara kadar geldiniz… SİZLERİ CANI GÖNÜLDEN KUTLUYORUM.

3 Merhaba… Her gün bir yerden göçmek ne iyi,
Her gün bir yere konmak ne güzel Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş, Dünle beraber gitti cancağızım, Ne kadar söz varsa düne ait, Şimdi yeni şeyler söylemek lazım. Mevlana

4 iki kafa arasındaki mesafedir
Farkında mısınız? En uzak mesafe ne Afrika’dır Ne Çin, ne Hindistan, Ne seyyareler, Ne de yıldızlar geceleri ışıldayan… En uzak mesafe; iki kafa arasındaki mesafedir Birbirini anlamayan... Can YÜCEL

5 Biraz sohbete ne dersiniz ?
Dünya çok hızlı bir şekilde değişiyor..! Bu değişime nasıl ayak uydurduğunuzu Biliyor musunuz? VEYA Ayak uydurmak için ne yapıyorsunuz..? Gerçekten birşeyler yapma gereğini hiç düşündünüz mü..?

6 Biraz sohbete ne dersiniz ?
Dünyada ve ülkemizde son yıllarda yaşanan problemlerin nedenleri nelerdir? Son 25 yılda dünya neden bu kadar değişti? Ne zaman bitecek bu kriz? Bu son yaşadığımız ve üstelik tüm dünyada gerçekleşen krizlerin sebebi nedir? Bu hep böyle olacak mı? Neden bir ülkede başlayan problem tüm dünyayı sarsıyor?

7 Çünkü; Sürekli bir şeyler değişiyor.
Her türlü değişim, değişimi fark edemeyenlere riskler yaratıyor. Üstelik bu değişim son 25 yıldır çok hızlı gerçekleşiyor.

8 Yeni çağın adı ne…? BİLGİ ÇAĞI = KÜRESELLEŞME Dünyada şimdiye kadar görülmemiş hızda bir devinim,değişim yaşanmakta BU SÜREÇTE YAŞAMIMIZ; bugünü ve geleceğimizi yeniden gözden geçirme mecburiyeti ile BİZİ karşı karşıya bırakıyor…!

9 Evet… yaşam ilişkiler üzerine kurulmuştur. İlişkiler de sevgi üzerine…

10 VE…İLETİŞİM...

11 İletişim Nedir? İletişim, bir kaynaktan (kişi, kişiler veya organizasyon), bir aracla (yazılı, sozlu, gorsel veya beden dili ile), bilgi, haber, düşünce , durum, duygu veya kültürün bir başka insan veya insan topluluklarına aktarılmasıdır.

12 İletişim metodları 12

13 Mesaj (içerik) İletişim süreci Kanal Mesajın alıcıya giderken
izlediği yol (yazı, işaret, konuşma vb.) KAYNAK (İletişimin Başlatıcısı) ALICI (Mesajın gönderildiği birim)

14 Amaç sosyal ortama (yaşama)
uyum sağlamaksa eğer UYUM Anlaşma Saygı İLETİŞİM Olumlu İNSAN İLİŞKİLERİ

15 Neden iletişim kurarız?
Umursanmak Kabul gormek Değerli olmak Yeterlilik Sevilmek vb… Varolmak icin…

16 İletişimde anlaşmayı kolaylaştıran unsurlar
İletişimde ilk dakika önemlidir. İletişim, bilgi alışverişi değildir. İletişim,kişiye değil,kişiyle yapılır. İletişim bir bütündür.

17 Etkili insan ilişkileri için;
İNSANLARIN SİZE BAĞLANMASI İÇİN; İnsanlara değer verin. Ortak nokta arayın. İnsanın yapısını anlayın. Onların yeteneklerini fark edin. Kendinize kafanızla, onlara kalbinizle yaklaşın Her insanın anahtarını bulun. Zor günlerinde destek olun. İlk adımı hep siz atın. İNSANLARIN SİZİ ÇEKİCİ BULMASI İÇİN; Görünüm Gülümseme Takım kurma Özgüven Heyecan Cesaret vermek Önemli olmak Umut Vizyon Karizma İNSANLARIN SİZE İNANMASI VE GÜVENMESİ İÇİN; Doğru olanı yapın. Yapabileceğinizin en iyisini yapın. Başkalarına, size davranılmasını istediğiniz gibi davranın. İnsanlara inancınızı ve güveninizi gösterin.

18 Psikolojik rahatlama Etkileyicilik Samimiyet İkna kabiliyeti
Etkili iletişimin yararları İç huzuru Öz güven Tatmin duygusu Psikolojik rahatlama Etkileyicilik Samimiyet İkna kabiliyeti Hoşgörü Sevecenlik Tutarlılık

19 Huzur, Mutluluk ve Başarı...
Etkili iletişimin yararları Erdemlilik Saygınlık Toplumsal Statü Mevki ve Makam Geniş bir çevre Huzur, Mutluluk ve Başarı...

20 Kelimelerin önemi SENİNLE İFTİHAR EDİYORUM Önemli 3 Kelime
NE DERSİN? Önemli 2 Kelime LÜTFEN Önemli 1 Kelime TEŞEKKÜR EDERİM En Sık Kullanılması Gereken SEN Sihirli Kelime

21 İnsanlar ne dediğinize değil, ne yaptığınıza bakar.

22 Güven Üslup Lütfen Üretken Çözümler Memnun olma Saygı Empati
Etkili iletişimin Güven Üslup Lütfen Üretken Çözümler Memnun olma Saygı Empati

23 Özel, sosyal ve iş yaşamınızda; “Kendimizi ve diğer insanları;
Daha iyi tanıyabilsek, Daha iyi anlayabilsek ve Daha iyi yorumlayabilsek… Gündelik yaşamımız; Daha az karmaşık, Daha net ve Daha dingin olabilir.”

24 İletişimde en yaygın görülen problemler
1- Dinleyicilerle daha başlangıçta iyi ilişki oluşturulamamıştır. 2- Beden hareketleri katı ve cansızdır. 3- Konu, dinleyicilerin duyguları göz önüne alınmadan zihinsel olarak sunuluyordur. 4- Konuşmacı başarısızlık korkusuyla rahatsız görünür. 5- Göz teması ve yüz ifadesi yetersizdir Mizah eksiktir. 7- Konuşmacı hazırlıksız olduğu için konu açık ve net değildir. 8- Dil ve malzeme sıkıcıdır. 9- Elverişsiz ses niteliğinin, konuşma hızının ve şiddetinin sonucu olarak enerji düşüktür.

25 İletişim ile ilgili gerçekler
Araştırmalar, işletme içindeki iletişimin % 80 ’inin tekrarlanması gerektiğini ortaya koymaktadır. Üst yönetimin gönderdiği haber ve bilgilerin yalnızca % 20 ’si işin fiilen yapıldığı alt kadroya (5 kademe alta) tam ve doğru olarak ulaşabilmektedir.

26 İletişim sorunu Gönderen : Genel Müdür Gönderilen :Departman Müdürü
Yarın sabah saat dokuzda tam bir güneş tutulması olacaktır. Bu her gün rastladığımız bir olay olmadığı için çalışanların en iyi elbiselerini giymiş olarak, gözlemek üzere dışarıda toplanmalarını istiyorum. Bu ender olayı vurgulamak için, ben bizzat bu olayı kendilerine açıklayacağım. Yağmur yağarsa iyi göremeyeceğimiz için, çalışanların kantinde toplanmaları gerekecektir.

27 İletişim sorunu Gönderen : Departman Müdürü Gönderilen : Üretim Müdürü
Genel Müdürün emri ile yarın sabah dokuzda tam bir güneş tutulması olacaktır. Eğer yağmur yağarsa, en iyi elbiselerimizi giymiş olarak dışarıda göremeyeceğiz. Bu durumda güneşin yok oluşu kantinden izlenecektir. Bu her zaman rastladığımız bir olay değildir.

28 İletişim sorunu Gönderen : Üretim Müdürü Gönderilen : Üretim Amiri
Genel Müdürün emri ile yarın sabah dokuzda güneşin kantinden yok oluşunu en iyi elbiselerimizle izleyeceğiz. Genel Müdür yağmur yağıp yağmayacağını bildirecektir. Bu her gün rastladığımız bir olay değildir.

29 İletişim sorunu Gönderen : Üretim Amiri Gönderilen : Formen
Eğer yarın kantinde yağış varsa, ki bu her zaman gördüğümüz bir olay değildir, Genel Müdür en iyi elbiseleri içerisinde saat dokuzda yok olacaktır.

30 İletişim sorunu Gönderen : Formen Gönderilen : Bütün çalışanlar
Yarın saat dokuzda Genel Müdür yok olacaktır. Ne yazık ki bu her zaman karşılaştığımız bir olay değildir.

31 İletişim ile ilgili gerçekler
Çağdaş iş yaşamında yöneticilerin Zamanının % 70 ’i bilgi ve haber alışverişi ile geçmektedir. Bunun ; % 11 ’i yazma, % 15 ’i okuma, % 31 ’i konuşma, % 43 ’ü dinleme olmaktadır. İletişimin önemli bir öğesi de DİNLEME ’dir. Yukarıdaki rakamlar iletişimin ¾ ’ünün konuşma ve dinlemeye dayalı olduğunu göstermektedir.

32 İletişim ile ilgili gerçekler
İş yaşamındaki sorunların %70’i hatalı iletişimden kaynaklanmaktadır.

33 İletişim ile ilgili gerçekler
Gönderilen mesajlarda, Algılanan anlamın %7 ’si kelimelerle, % 38 ’i ses tonuyla ve söyleyiş biçimleriyle, % 55 ’i beden diliyle anlaşılmaktadır.

34 İletişim ile ilgili gerçekler
Tekrar hatırlayabilmek için herhangi bir ek çaba gösterilmediği takdirde; Sözlü bir mesajın % 50 ’si alındıktan 20 dakika içinde unutulmaktadır. İzleyen 8 saat içinde % 20’si daha unutulmaktadır. Ertesi gün % 10’u unutulmaktadır. Demek ki 24 saat içinde mesajın % 80’i unutulmaktadır.

35 İletişim ile ilgili gerçekler
İnsanlar dakikada kelime söyleyerek konuşmaktadırlar. Buna karşılık insan düşüncesinin hızı dakikada kelime arasındadır. Demek ki kişiler dinlerken düşüncelerinde boş zaman olmakta ve başka şeyler düşünmeye başlamaktadırlar.

36 SİZ..? İnsan ilişkilerini hangi amaçla kullanıyoruz?
Farklılıklarımızı görmek ve tesbit etmek üzere (-) Uyum sağlamak,uzlaşabilmek için (+) SİZ..?

37 Düşünürlerden inciler;
Söylediklerinize dikkat edin düşüncelere dönüşür Düşüncelerinize dikkat edin duygularınıza dönüşür, Duygularınıza dikkat edin davranışlarınıza dönüşür Davranışlarınıza dikkat edin alışkanlıklara dönüşür, Alışkanlıklarınıza dikkat edin değerlerinize dönüşür, Değerlerinize dikkat edin karakterinize dönüşür, Karakterinize dikkat edin kaderinize dönüşür.

38 Kişiler arası sosyal mesafe
Başarılı bir öğretmenlik için… Bir öğretmenin İLETİŞİMDE tam olarak başarılı olabilmesi, öncelikle öğrencilerle iyi bir iletişim kurabilmesine bağlıdır. Bunun için öğretmenlerin : Etkin dinleme Ben dili kullanmak Göz teması Bekleme Süresi Kişiler arası sosyal mesafe

39 İletişimde öğretmen – öğrenci diyaloğu 1
ÖĞRETMEN “SEVGİ” VE “İLGİ” ABİDESİDİR. Öğrenci sevmediği öğretmenden hiç bir şey öğrenemez. 330 öğrenciye, “En çok başarısız olduğu dersle, bunun nedeni ” sorulduğunda ; 71 öğrencinin (yani % 21.5 ‘inin) “Dersi ve öğretmeni sevmemek “ ; “Başarılı olduğun derslerde en çok neyin etkisi ” var diye sorulduğunda 133 öğrencinin (yani %40.3’ünün)”Dersin öğretmenini çok sevmek” cevabını vermiştir.”

40 Dikkat…. Söyledim…Duydu anlamına gelmez Duydu…Doğru anladı anlamına gelmez Anladı…Hak verdi anlamına gelmez Hak verdi…İnandı anlamına gelmez İnandı…Uyguladı anlamına gelmez Uyguladı…Sürdürecek anlamına gelmez…

41 Herşey insanla şekillenir
insan eğitimle…


"ETKİLİ İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları