Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
2
Turizm endüstrisini oluşturan bileşenler nelerdir
Turizm endüstrisini oluşturan bileşenler nelerdir? Bu bileşenlerden biri olan ulaştırma hizmetlerinin turizm hareketleri açısından önemini tartışınız Konaklama Ulaşım Yiyecek içecek Çekicilikler Alışveriş Eğlence ve Yan hizmetler
3
Turizm sektöründe dağıtım kanallarının temel işlevi nedir
Turizm sektöründe dağıtım kanallarının temel işlevi nedir? Başlıca dağıtım kanalları hangileridir? Dağıtım kanallarının temel işlevi turizm ürününün tüketiciye tanıtılması ve pazarlanması, tüketicinin ürüne ulaştırılmasıdır. Tur operatörleri Tur toptancıları Seyahat acenteleri İnternet Özel dağıtım kanalları Otel temsilcilikleri Seyahat işletmeleri
5
Turizm sektöründe dağıtım kanallarının ters yönde işlemesi ne demektir?
Turizm sektöründe ürünün tüketiciye değil tüketicinin ürüne ulaştırılması söz konusudur. Bu nedenle ulaştırma hizmetleri turizm sektörü için son derece önemlidir.
6
Paket Tur nedir? Temel özellikleri nelerdir?
Paket tur tatil amaçlı ulaşım, konaklama, yeme-içme, yöresel geziler ve eğlence gibi değişik turistik mal ve hizmetlerin, bir tur operatörü tarafından bir araya getirilmesi ile oluşturulan ve en az bir gecelemeyi kapsayan sabit bir fiyattan ve tur fiyatının tamamı tatil başlamadan önce peşin ödenen seyahatlere denir.
7
Özellikleri Seyahat süresince ihtiyaç duyulan bütün hizmetleri kapsamaktadır. Paket tur tüketiciye tek bir sabit fiyattan satılır. Paket tur, bireysel seyahatlere oranla daha ucuzdur. Tüketicilere Paket tur ürünleri arasında seçim yapma imkânı sunar
8
Tur Operatörü kavramını tanımlayınız turizm işletmeleri ve tüketiciler açısından ve yerine getirdiği fonksiyonları açıklayınız Meydana getirdikleri ulaşım, konaklama, yiyecek içecek, günü birlik geziler, eğlence, animasyon gibi turistik ürünleri (paket tur) sabit bir fiyattan satışa sunan turizm işletmelerine tur operatörleri denir.
9
Yerine getirdiği fonksiyonlar
Tüketiciler açısından: Ekonomik Olması: Hazırlanan paket tur fiyatının cazip ve ucuz olması nedeniyle tüketiciler tarafından tercih edilir. Güven: Tur operatörleri turizm hareketine katılacak kişilere güven verir. Turistler için güvenlik, sigorta işlemleri ve gidecekleri ülkede güven duyabilecekleri bir işletmenin olması önemlidir. Bilgi Verme: Tur operatörü, tüketicilere seyahatleriyle ilgili her türlü bilgiyi sağlar
10
Rahatlık: Tur operatörleri turistlerin seyahatleri sırasındaki ulaştırma, konaklama ve tatil planlarını onların yerine düzenledikleri ve seyahatleri sırasında karşılaşacakları vize ve gümrük formalitelerini yerine getirdikleri için turistlere rahatlık ve konfor sağlar Zaman: Tatil süresi turistler için önemlidir tatilin ve belirli bir zaman dilimini kapsamasını, turistlerin bu zaman dilimindeki tatil planlarının en iyi şekilde organizasyonunu, tur operatörü hazırlar.
11
Turizm İşletmeleri Açısından:
Tur operatörleri, yaptıkları blok rezervasyonlardan dolayı konaklama işletmelerine ön ödeme yaparak işletmelere finansman açısından büyük yarar sağlar. Tur operatörleri, rezervasyonları ile konaklama işletmelerinin doluluk oranının artmasını sağlar. Konaklama işletmelerinin maliyetlerini ve reklam harcamalarını azaltır. Yeni turizm bölgelerinin meydana gelmesini sağlayacak konaklama işletmelerine yardımcı olur.
12
Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu’na göre Türkiye’de seyahat acenteleri nasıl sınıflandırılır, her grubun yerine getirebileceği işlemler nelerdir belirtiniz. A Grubu, B Grubu, C Grubu A Grubu Seyahat Acenteleri: Tüm seyahat acenteliği hizmetlerini ifa ederler
13
B Grubu Seyahat Acenteleri:
Uluslararası kara, deniz ve hava ulaştırma araçları ile A grubu seyahat acentelerinin düzenleyecekleri turların biletlerini satarlar. A grubu seyahat acenteleri ile en önemli farkları bağımsız olarak tur düzenleme yetkilerinin olmamasıdır. Seyahat Acentelerinin Yasal Sınıflandırması C Grubu Seyahat Acenteleri: Yalnız Türk vatandaşları için yurt içi turlar düzenlerler.
14
Seyahat Acentesinin Görevleri nelerdir
Tur operatörlerinin hizmetlerini belirli bir ücret karşılığında satmak, Seyahat hizmetleri, konaklama, tarifeler, hizmet koşulları, hakkında bilgi vermek, Turizm ve seyahat işletmelerinin ürünlerini pazarlamak,
15
Döviz bozma işlemleri yapmak,
Seyahat sigortası yapmak, Vize vb. işlemler, Araba kiralama hizmeti sunmak Hatıra eşya satımı, Kültürel ve sanat faaliyetleri biletleri satmak
16
Seyahat acentelerini fonksiyonlarına göre sınıflandırınız ve kısaca açıklayınız
Karşılayıcı (Incoming) acenteler Yabancı tur operatörlerinin kendi ülkelerinden dışarıya gönderdikleri turist gruplarına gittikleri ülkede hizmet vermektedirler.
17
Gönderici (Outgoing) acenteler
Gönderici acenteler yurtdışında organize edecekleri turlar için yabancı bir tur operatörüyle anlaşma yapmakta ve bu turları yurtiçinde yerli müşteriye paket tur olarak satmaktadırlar.
18
Turistlerin ulaştırma aracı (sistemi) tercihlerini etkileyen faktörler nelerdir?
Uzaklık ve zaman, Statü ve konfor, Güvenlik, Ulaştırma hizmetlerinin fiyatı, Coğrafi konum, Sunulan hizmetlerin kalitesi Rekabetin düzeyi.
19
Karayolu Ulaştırma Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları nelerdir ?
Güzergâhın ve mola noktalarının seyahat edenler tarafından belirlenme olanağının bulunması, Kalkış ve varış zamanlarının kontrol edilmesinin kolaylığı, Bagaj taşımanın ve donanımın temin edilme kolaylığı, Seyahate evden başlama
20
• Hava ve trafik durumundan etkilenme
Karayolu Ulaşımının Dezavantajları • Güvenlik • Süre • Hava ve trafik durumundan etkilenme • Tek kişilik seyahatlerde maliyetin yüksek olması (otomobil için) • Aracı kullanma zorunluluğu (otomobil için) • Konfor • Kıtalar arası seyahatin mümkün olmaması
21
Demiryolu Ulaştırma Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları nelerdir ?
• Güvenlik, • Fiyat • Tek biletle sınırsız seyahat edebilme (eurailpass, interrail vb.) • Seyahat sırasında güzergâhı rahatça görebilme, • Kişisel konfor (Gece konaklama, restoran, WC) • Terminallerin şehir merkezlerinde bulunması,
22
Kalabalık olmayan güzergâhlar,
• Çevreyle dost olması. • Hız ve süre (hızlı trenler için) • Yolculara farklı özelliklerde seyahat seçeneği sunma (pulman, kuşetli, kompartıman, yataklı) • Trafik ve hava koşullarından etkilenmeme.
23
Dezavantajları • Hız ve süre (eski tip trenler için) • Her yere ulaşımın mümkün olmaması • Alt yapı ve yenileme maliyetlerinin pahalı olması • Rekabetin az olması
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.