Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*"— Sunum transkripti:

1 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
Öğr. Gör. Sait SÖYLER *Bu dersin notları çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır. Atıf verilemez.

2 HALKLA İLİŞKİLERDE HEDEF KİTLE
A- ÖRGÜT İÇİ HALKLA İLİŞKİLER VE VERİMLİLİK B- TOPLUMLA İLİŞKİLER C- MEDYA İLE İLİŞKİLER 1- Kuruluş İçi a- Personelle ilişkiler b- Ortaklarla ilişkiler 2- Kuruluş Dışı a-Tüketiciler b- Bayiler c- Satıcı ve tüccarlarla d- Çevreyle e- Kamu kuruluşları f- Eğitim kuruluşları g- Meslek örgütleri ile ilişkiler h- Sendikalarla i- Finansal kurumlar

3 Kuruluş İçi Hedef Kitle
Halkla ilişkiler denildiğinde genellikle kurum dışı kişi ve kurumlar ile ilişkiler düşünülmektedir. Ancak iç müşterinin işletme başarısı üzerindeki etkileri göz ardı edilmemelidir. Çevre ile iyi bir iletişim kurulabilmesi için önce kurum içi iletişimin etkili olması gerekmektedir. Bu kapsamda sadece çalışanlar değil, ortaklar da yer almaktadır.

4 Kuruluş İçi Hedef Kitle
Personel ile İlişkiler En tepeden en alt kademeye kadar bütün çalışanlar ve aileleri. Çalışanlar işletme verimliliğini etkilerken aynı zamanda kurum dışında da işletmeleri temsil etmektedirler. Kuruluştan memnun olan bir çalışan bunu dışarı da yansıtacaktır.

5 Kuruluş İçi Hedef Kitle
Ortaklar ile İlişkiler Günümüz şartlarında işletmelerin büyük bir çoğunluğu çok ortaklı olarak kurulmaktadır. Genel kurulların dışında da ortaklara bilgi verilmesi halkla ilişkiler uygulamalarındandır.

6 ÖRGÜT İÇİ HALKLA İLİŞKİLER VE VERİMLİLİK
Örgüt iç ve dış paydaşları ile bir bütündür ve birbirlerini etkiler. ***Bazı işletmelerde çalışanlar, çalışma şartları iyi olsa bile ve yüksek ücretler alsalar bile yüksek verimlilikte çalışamazlar! Eski iş?

7 ÖRGÜT İÇİ HALKLA İLİŞKİLER VE VERİMLİLİK
Örgüt İçi İnsan Kaynaklarının Verimliliğinin Artırılmasında H.İ. Rolü: Çalışanlar ile ilgili bir problemin çözümü veya bir karar alınması süreçlerinde bilgi akışının gerçekleştirilmesi ve doğru kararların alınması. Mutlu çalışan = Yüksek Performans (Diğer unsurlar?) Çalışan ailelerinin olumlu fikirleri çalışan performansını artırır. Çalışanların desteklenmesi kriz dönemlerini en az hasar ile atlatmayı sağlar.

8 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Personelin İşletme Yönetimine Katılması: Personelin yönetim süreçlerine katılması, kendileri ve örgüt ile ilgili kararlarda söz sahibi olması çalışanları mutlu edecektir.

9 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Personel ile ilişki büroları: İşletmeye yeni gelen personellerin, meslekleri ne olursa olsun, işletmeye ilişkin bilgileri kısıtlıdır. İşletmenin çalışanlara tanıtılması bu bürolar ile yapılabilir. Yeni çalışan tecrübe ve yüksek motivasyon?? Çalışanlar arası ilişkileri geliştirir ve informal gruplaşmaların önüne geçebilir.

10 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Üst Yöneticilerin Bölüm Ziyaretleri: Zaman zaman üst yöneticilerin bölümleri ziyaret etmeleri ve çalışanlar ile birinci ağızdan iletişim kurmaları çok önemlidir. Yöneticiler işleyiş, problem ve önerileri birinci ağızdan dinleme fırsatı yakalar ve çalışanlar bu iletişimden genelde olumlu etkilenmektedirler.

11 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Personelin Yönetim ile İletişimleri: Yöneticilerin, çalışanların işletmeyi nasıl gördükleri ile ilgili fikirlerini öğrenmesinin yollarından biridir. Aynı zamanda işletme giriş kapılarına yerleştirilecek olan dilek, öneri ve şikayet kutuları da yararlı bilgiler sağlayabilecektir.

12 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Personel ile Toplantı: Düzenli olarak yapılacak toplantılarda işgörene işletmenin son durumu ile ilgili bilgi aktarılır. Aynı zamanda yine birinci ağızdan çalışan katkıları dinlenebilir.

13 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Personel İçin Düzenlenen Geziler: Personel arasındaki iletişimi, çalışanların bilgi ve becerilerini ve motivasyonlarını artırmak amacı ile gerek yurt içi gerek yurt dışı geziler düzenlenebilir.

14 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Organizasyon etkinlikleri: Bu anlamda çok sayıda etkinlik düzenlenebilir. Örneğin işletmeye uzun yıllar hizmet veren ve emekli olan çalışanların uğurlanması, plaket ve ödül törenleri, düğün ve yaş günü gibi etkinlikler.

15 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Yazılı ve basılı araçlar: İşletme gazetesi, dergi, broşür, el kitapçığı, bültenler, yıllık raporlar vb. araçlardır.

16 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
Duyuru tahtaları: Az masraflı ve etkili bir araçtır. Ancak çoğu işletmede ihmal edilmektedir. Bu tür araçları çalışanların görebileceği yerlere asmak önem kazanmaktadır.

17 KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
İşgörenlerin ailelerine yönelmek: İşletme çalışanları kadar aileleri de iletişim süreçlerinde yer almalı, dolayısı ile bu gruplara yönelik bilgilendirici çalışmalar düzenlenmelidir.

18 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
İşletmeler birer açık sistemdir ve bu nedenle çevresinden izole bir şekilde yaşamını idame ettirmesi mümkün değildir. Bu nedenle halkı dikkate almak zorundadır. İlişkileri yönetmek mi? Akışına bırakmak mı? Kamuoyunda olumlu bir imaj yaratan işletmeler uzun dönemde avantajlıdırlar.

19 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Tüketicilerle İlişkiler: İşletmeler varlıklarını tüketicilere borçludurlar ve sürdürülebilirlik açısından bu kitlede iyi bir imaj yaratmak gereklidir.

20 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Bayilerle İlişkiler: Bayiler adeta bir kurumun cephedeki askerleridir. Bu askerlerin kurumu iyi temsil etmesi gerekmektedir.

21 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Satıcı ve Tüccarlarla İlişkiler: Tedarikçiler ile ilişkiler alınan mal ve hizmetlerin sürekliliği, güvenirliği ve kalitesi açısından önemlidir. Bir işletme temel yeteneği dışındaki üretimleri verimli olmayacağı sebebi ile dışarıdan alabilir ve bu konuda tedarikçiler ile iyi bir iletişim kurmalıdır.

22 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Kamu Kuruluşlarıyla İlişkiler: İşletmelerin kamu kuruluşları ile hem yasal zorunluluklardan dolayı hem de halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında ilişkileri vardır. Ağır bir büroktratik yapıya sahip işlemlerin hızlandırılabilmesi için kamu kurumları ile etkin bir iletişim sağlamak gereklidir.

23 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Eğitim Kuruluşları ile İlişkiler: İşletmenin eğitim kurumları ile iletişimde olması, buralarda konferans, seminer vb. düzenlemesi hem kurumun tanınırlığını artıracak hem de nitelikli işgörenler çekmesine yardımcı olacaktır.

24 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Meslek Örgütleri ile İlişkiler: Meslek örgütlerine üye olunması çeşitli problemlerde işletmenin sesini duyurması adına önem kazanmaktadır. Ör: Ticaret ve Sanayi Odası Sağlık politikaları?

25 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Sendikalar ile İlişkiler: Sendikalar çalışanların ekonomik ve sosyal haklarını koruyan ve savunan kuruluşlardır. Günümüzde belirli sayıda işçi çalıştıran her işletme sendikalar ile karşılaşmaktadır. İş dünyasının doğası gereği zaman zaman işletmeler ile sendikalar karşı karşıya gelebilmektedir. Bu süreçlerin sıkıntısız atlatılması için sendikalar ile iyi iletişim kurulması gerekmektedir.

26 KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE
Finansal Kuruluşlar ile İlişkiler: İşletmeler bazı dönemlerde öz kaynaklarının yetmediği durumlarda finansal olarak destek arayışına girebilirler. Finansal destek için akla ilk gelen kurumlar bankalar, yatırımcılar ve sigorta şirketleridir. Böyle durumlarda finansal desteğin sağlanabilmesi için kurumun bu kurumlar ile iyi bir iletişiminin ve kurumların gözünde iyi bir itibarının olması gerekmektedir.

27 MEDYA İLE İLİŞKİLER Medyanın en önemli görevi bilgilendirmektir. Bilgilendirme aynı zamanda halkı eğitmeyi de içine almaktadır. Medya ilişkileri, işletmelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin en görünür ve en geleneksel ilişkilerindendir.

28 Medyanın gücü ile ilgili olarak «Yurttaş Kane» isimli film izlenecek!
Sınavda soru var  

29 Medya Yerel gazeteler Ulusal gazete ve dergiler
Medya acenteleri ve serbest çalışan yazarlar Radyo ve televizyon Diğer medya araçları

30 SOSYAL MEDYADA YOKSAN YOKSUNDUR


"Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları