Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sporda Yönetim ve Organizasyon
Nuran Kandaz gelen
2
Kontrol (Denetim) Planlar hazırlansa, organizasyon yapısı ortaya konulsa, çalışanlar faaliyetlere koordineli bir şekilde yönlendirilse bile gerçekleştirilen faaliyetlerin planlandığı gibi yürütüleceğinin ya da öngörülen amaçlara ulaşılacağının garantisi yoktur. İşte bu noktada kontrol denetim fonksiyonunun önemi ortaya çıkmaktadır. Ancak bu fonksiyonlar ile işletme amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığı, eğer ulaşılamadıysa bunun nedenleri ortaya konur. Kontrol, bir işletmenin amaç ve hedeflerine ulaşması yönünde ilerleyişinin izlenmesi, amaçlar ve hedefler değiştiğinde izlenilen yolun yeniden çizilmesi, amaç ve hedeflere ulaşılamadığında ise sapmaların düzeltilmesiyle ilgilidir.
3
Kontrol (Denetim) Kısaca kontrol, işletmedeki performansın izlenmesi, karşılaştırılması ve düzeltilmesidir. Kontrol fonksiyonunun değeri özellikle üç noktada öne çıkar: planlama, çalışanların güçlendirilmesi ile işletmenin ve işletme varlıklarının korunması.
4
Kontrol (Denetim) Bir kontrol sisteminin etkin, yani amaçlara ulaştırıcı olması isteniyorsa aşağıdaki özellikleri taşıması gereklidir. Kontrol, amaçlara ve planlara dayanmalıdır. Kontrolün amacı, işletmenin amaçlarına ulaşmasını kolaylaştırmaktır. Bu nedenle stratejiler, planlar ve politikalar açık bir şekilde belirlenmelidir. Kontrol, ilgili faaliyetin gerek ve ihtiyaçlarını yansıtmalıdır. Bütün kontrol sistemleri yapılan işi kapsamalıdır. Satış bölümünün kontrol sistemi ile finans bölümünün kontrol sistemi farklıdır.
5
Kontrol (Denetim) Kontrol esnek olmalıdır. İşletmenin faaliyet gösterdiği çevre sürekli değişim içinde bulunduğundan plan, program ve politikalar sık sık değişebilir. Bu nedenle kontrol sisteminin esnek olması gereklidir. Kontrol, örgüt yapısına uygun olmalıdır. Örgütsel yapı biçimsel ilişkileri belirlediği kadar, biçimsel olmayan ilişkilerin ortaya çıktığı yerdir. Kontrol sürecinde biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkiler birlikte değerlendirilmelidir. Kontrol tarafs›z olmalıdır. Örgüt, insan ilişkileri sistemi olduğundan duygusal davranışlar ortaya çıkabilir. Kontrol tarafsız olmazsa kontrol etkinliğinin nesnel ölçütlere ve standartlara dayandırılmasıyla mümkün olabilir.
6
Kontrol (Denetim) Kontrol, düzeltici önlemlerin alınmasını sağlamalıdır. Hataların veya sorunların tespitinin amacı düzeltici tedbir almaktır. işletmelerde kontrol sürecinin yeterince iyi yerine getirilememesinin çeşitli göstergeleri vardır. Bunlar arasında aşağıdakileri sayabiliriz (Kreitner, 2007): • Gelirlerde ve kârlarda sebebi açıklanamayan düşüşler, • Hizmet kalitesinde düşüş, • Çalışanların motivasyonunda düşüş (şikâyetler, ihtilaflar, işten ayrılmaların artması), • şişmiş stoklardan ve ihmal edilen alacaklardan kaynaklanan nakit açığı, • Boş duran tesisler, boş oturan personel, • Düzensiz faaliyetler (iş akışında tıkanmalar, kırtasiyeciliğin artması), Aşırı maliyetler, Yukarıda bahsedilen durumların ortaya çıkması, yöneticilerin kontrol fonksiyonu üzerinde daha fazla durmaya sevk etmelidir. Aksi takdirde, işletmede işler daha da kötüye gidecek, işletmeyi iflasa bile götürebilecektir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.