Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisayar Oyunları Tasarımı"— Sunum transkripti:

1 Bilgisayar Oyunları Tasarımı
FOCUS Bilgisayar Oyunları Tasarımı 2014 BÖLÜM 5 Gonca ALHAS

2 FOCUS Focus Nedir? Focus’un Belirlenmesi Focus’un İşlevi
Focus’un Sürdürülmesi Focus’u ayrıntılarıyla anlamak Focus’un değiştirilmesi Alt Focuslar Focus’un Kullanılması Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

3 Focus nedir? Focus; bir oyunda en önemli noktaların ne olduğuna dair tasarımcının düşünceleridir. Focus olmadan başlanan bir tasarım sürecinin ilerleyen aşamalarında, neden böyle bir oyun yaratmak istendiğine dair düşünceleri kaybetmek çok kolaydır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

4 Focus nedir? Bazen projenin ortasında da aşağıdaki sebeplerden ötürü amacın dışına çıkılabilir; Teknolojik engeller Takım üyeleri arasındaki tartışmalar Yayıncının ,oyunun a ve b özelliklerinin daha basit bir şekilde değiştirmek zorunda olduğunuzu söylemesi Satış ve pazarlama süreci Başarılı oyun tasarımcıları karşılaştıkları zorlukların üstesinden Focuslarını hatırlayarak gelebilirler. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

5 Focus’un belirlenmesi
Oyunda en çekici olan şey nedir? Oyunun gerçekleştirmeye çalıştığı şey nedir? Oyuncuların sahip olacağı deneyim türü nedir? Oyunun oyuncularda oluşturmaya (uyandırmaya) çalıştığı duygular nedir? Oyuncunun oyundan kazanması gerekenler nelerdir ? Bu oyunun benzersizliği nasıldır? Oyun dünyasında oyuncunun kontrol türü ne olacaktır? Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

6 Focus’un belirlenmesi
Focusu yazıya dökerken en öz bilgilerin bulunması gerektiği unutulmamalıdır. Buna göre; Cevaplar netleştiğinde anlatmak için bir sayfa çok fazladır. Bir kaç cümle ya da en fazla bir paragraf olmalıdır. Focus, göz gezdirmeksizin çabuk okunabilmelidir. Yalnızca en kışkırtıcı ve vurucu fikirler ile oyun vizyonunun en önemli olanları kalmalıdır. Focusun yazım dilinde şimdiki zaman kullanımı önemlidir.Şimdiki zaman kullanımı oyun ekibinin motivasyonunu arttırır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

7 Focus’un belirlenmesi
Bir Örnek: Winter Carnival Whirlwind Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

8 Focus’un belirlenmesi
“ Winter Carnival Whirlwind” hız ve adrenalin içeren bir oyundur. Oyuncular bir buz karnavalı etrafında hareket ederler. Ayrıca, uygun olmayan mevsim şartları altında olabildiğince uzun süre dayanmak durumundadırlar. Kar altında heyecan verici bir oyun ortamı sunulmaktadır. Riskli çevre koşulları içerisinde yönlendirme yapılarak oyuncunun ilerlemesi sağlanmaktadır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

9 Focus’un belirlenmesi
Oyun fikrinin isimlendirilmesi: Focus aşamasında isim konması , fikri somutlaştırır ve ekibin iletişimini kolaylaştırır. Bu aşamada verilen isim oyunun son aşamasına kadar saklanır.Bu yüzden sevilen ve oyuna uygun bir isim vermeye gayret edilmelidir. Unutmayın ki ismin sonradan radikal bir şekilde değiştirilmesi ekibi fikir açısından negatif yönde etkileyebilir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

10 Focusun işlevi Focus ,başka bir referansa ihtiyaç duymadan ,oyunla ilgili düşünceleri açıklar olmalıdır. Yani, oyunun Focus’ unda konuyla ilgili en önemli bilgilere dış referanslar olmadan yer verilmelidir. Oyun birden fazla stil içerebilir. Oyununuz çoklu ayrı moda sahip olsada, focusunuz projenizin farklı alt oyunlarının hepsinde geçerli olmalıdır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

11 Focusun işlevi Aklınızda oluşan bir düşünce ile ,önünüzdeki yazılı bir kağıda bunun aktarılmış hali arasında dünya kadar fark vardır. Kağıt üzerindeki aktarımınıza baktığınız zaman, gerçekten fikrinizin özünü ifade ettiğini ve bu cümlelerin projeniz hakkında en önemli şeyleri temsil ettiğini anlamanız gerekir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

12 Focusun işlevi Focusu okuyan kişiler daha fazla açıklama gereği duymadan oyunun vizyonunu anlamalıdırlar. Oyun Focusunun yazılması, tasarlamaya çalıştığın oyunun ne olduğunu netleştirmeye ve sağlamlaştırmaya yardımcı olur. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

13 Focusun sürdürülmesi Bir ekip çalışmasında bulunurken ekip elemanlarını en baştan beyin fırtınası seanslarına dahil etmek ekibin projeye olan aidiyet duygusunu arttırır. Focus takım üyeleriyle paylaşılmalıdır ve takım üyelerinin her birinin focusunuzu onaylaması önemlidir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

14 Focusun sürdürülmesi Takım üyeleri focusunuzun etkileyici olduğunu düşünmezlerse ve oyun hakkında heyecanlanmazlarsa iki olasılık vardır: Ya oyun fikriniz yeterince iyi değildir ya da focusunuz düşüncelerinizi iyi bir şekilde yansıtmamaktadır. Proje boyunca focusun takip edilmesi koordinasyonu sağlayacaktır. Takımın izleyeceği iyi bir focusu varsa, takım üyelerini çok sık yönlendirme sıkıntısı ortadan kalkacaktır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

15 Focusun sürdürülmesi Bir ekiple beraber çalışıyorsanız, projenizdeki diğer insanların ister sanatçı,programcı, üretici olsun oyun focusunun , doğasını anlıyor olmalarından emin olmak gerekir. Onların eylemlerine rehberlik edecek güçlü bir focus olmadan ,programcılar ve artistler, tamamlanması gereken oyunu ,yanlış anlayabilirler. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

16 Focusu ayrıntılarıyla anlamak
Oyunun bileşenleri ayrıntılandırılırken sürekli focusunuza dönmelisiniz. Eklediklerinizin focusunuzla uyuşup uyuşmadığına bakmak ve oyununuzdaki eklemeleri tanımlamanız çok önemlidir, çünkü focusunuzdan sapmanıza neden olabilir . Oyuncular iyi focuslanmış bir oyun ile focuslanmamış bir oyun arasındaki farkı sözcüklere dökmeseler de bileceklerdir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

17 Focusun değiştirilmesi
Gerçekten gereklimi? Genelde uzun vadede çalışılan bir projede,ilk baştaki heyecan ve projeye olan inanç erozyona uğrayabilir , heyecan duyulan başka bir fikre kapılıp ,tasarımcı ,focusunu değiştirmek isteyebilir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

18 Focusun değiştirilmesi
Eğer gerekiyorsa; Focusu değiştirdiğinizde başlangıçta yaptıklarınızla aynı dikkati göstermelisiniz. Focusunuzun , projenizin yeni vizyonunu temsil ettiğinden tamamen emin olmalısınız. Focusunuz ,kökten değişiyorsa kesinlikle takımınıza değişim hakkında bilgi vermelisiniz ve takımınızın hepsinin bu değişikliğe katılacağından emin olmalısınız. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

19 Alt focuslar Alt focus ,kesinlikle gerekli olmasa da, focusunuzu tümüyle takip ederken, size oyun düşüncesine ayrıntılarıyla başlamanıza izin verecektir. Alt focusu ana focusunuzu destekleyen bir kavram olarak görebilir ve oyununuzun merkezi focus noktasına ulaşmanıza yardımcı bir aşama olarak kullanabilirsiniz. Bir alt focus tek başına bir oyun tasarlamak için kullanılamaz. Bu öncelikle ana amacınızı desteklemenize, merkezi focusunuzu gerçekleştirme girişiminiz için hedefleri bölmenize hizmet eder. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

20 Alt focuslar Oyunun ne seviyedeki oyunculara hitap ettiği,
Oyunun grafik özelliklerinin neler olduğu, Oyunun ortalama bitirme süresinin ne kadar olduğu ile ilgili olabilir. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

21 Focusun kullanılması Bir focus kullanmak, sağlam, eğlenceli ve ilgi çekici oyun oluşturmada bir araç olacaktır. Focus ,ekibin iç iletişiminde kullanacağı bir kılavuzdur. Ticari pazarlama amacıyla kullanılmaz. Ancak unutulmamalıdır ki, pazarlamacılar gerçekten inandıkları projeyi satabilirler. Dolayısıyla focusunuzun markete uygun terimlerle modifiye edilmiş hali, onların da projeyi daha iyi anlamasını sağlayacaktır. Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas

22 Dinlediğiniz için teşekkürler…
Bco623 | Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Gonca Alhas


"Bilgisayar Oyunları Tasarımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları