Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu
2
DERSİN İÇERİĞİ ÜNİTE I: KÜÇÜK ADIMLARA GİRİŞ ÜNİTE II: ÇOCUĞUNUZUN PROGRAMI ÜNİTE III: İLETİŞİM BECERİLERİ ÜNİTE IV: BÜYÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE V: KÜÇÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE VI: ALICI DİL BECERİLERİ ÜNİTE VII: KİŞİSEL VE TOPLUMSAL BECERİLER ÜNİTE VIII: TÜRKİYE’DEKİ KAEEP ÇALIŞMALARI VE SONUÇLARI Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
3
2. Kitapta yer alan bölümler
Bölüm 1: Değerlendirme Yapmak Bölüm 2: Ne Öğretileceğine Karar Vermek Bölüm 3: Öğretimin Nasıl Yapılacağı Bölüm 4: Çocuğunuzun Programını Ne Zaman, Neden ve Nasıl Değiştirmelisiniz? Bölüm 5: Oynama, Hatırlama, Genişletme Bölüm 6: Davranış Sorunları ve Davranış Sorunlarından Kaçınma Yolları Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
4
Amaç Belirleme ve Program Geliştirme
2. Kitabın içeriği 5. Oyun 6. Davranış Sorunları Değerlendirme 1. 2. Amaç Belirleme ve Program Geliştirme 3. Öğretim 4. Program Değişikliği Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
5
Bölüm 4: Çocuğunuzun Programını Ne Zaman, Neden ve Nasıl Değiştirmelisiniz?
Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
6
Şimdi kitabın neresindeyiz?
5. Oyun 6. Davranış Sorunları Değerlendirme 1. Amaç Belirleme ve Program Geliştirme 2. 3. Öğretim 4. Program Değişikliği Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
7
Programda değişiklik yapma sinyalleri (ss: 65)
Sıkılmak ve hoşnutsuzluk; programın tekdüzeleşmesi Zorlanmak ve hoşnutsuzluk; programda fazlaca değişiklik yapılması Programda çok az değişiklik yapmak ya da çok fazla değişiklik yapmak Programda değişiklik yapmaya karar vermek için gelişmelerin kaydını tutmak Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
8
Gelişmelerin kaydını tutmak (ss: 65-67)
Haftada bir kez kayıt tutmak Öz bakım becerileri gibi uzun süreli öğretim programları Dil becerileri Haftada üç kez kayıt tutmak Kısa-dönemli amaçların çoğu için, özelliklede günlük öğretim oturumlarıyla öğrettiğiniz beceriler Her gün kez kayıt tutmak Her gün kayıt tutmak size daha kolay gelebilir Yeni bir şey deniyor ve nasıl gittiğini yakından izlemek istiyor olabilirsiniz Haftada üç kez tuttuğunuz kayıtların size yeterince bilgi vermediğini düşünüyor olabilirsiniz. Bir davranışı değiştirmek için özel bir program başlatıyor olabilirsiniz Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
9
İlerlemenin nasıl kaydedileceği (ss: 68-69)
Öykü şeklinde yazarak kayıt tutma (pratik değil) Kısaltmaları kullanarak kayıt tutma + çocuğun beceriyi aynen amaçta yazıldığı gibi yaptığında y çocuğun beceriyi amaçta yazılı olmayan bir türde yardımla yaptığında - çocuğun beceriyi yapmadığında ya da yapamadığında Kayıt tutma sistemleri Kayıt defteri Grafik Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
10
Kayıt defteri (ss: 70-72) Amaç Tarih Denemeler Açıklamalar KÜÇÜK KAS
Yatay çizgiyi kopya eder. YYYY+ YY+Y+ YYY++ Büyük boncukları dizer. YY+++ Bu etkinliği çok seviyor. ALICI DİL Büyük ve küçüğü ayırt eder. YYYYY Y+YY- Değişiklik gerekebilir. BÜYÜK KAS Topa ayağıyla ileri doğru vurur. Elini tutmadığımda ayağıyla çok hafifçe vurabiliyor. KİŞİSEL ve TOPLUMSAL Kazağını başından yukarı çıkarır. ----- --YY- -YYY- Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
11
Grafik (ss: 72-77) Amaç: Büyük boncukları dizer. 05.01 06.01 07.01 08.01 09.01 10.01 11.01 12.01 13.01 15.01 16.01 5 Y 5 + 4 - 4 Y 4 + 3 - 3 + 2 Y 2 + 1 + Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
12
Programda değişiklik yapmada kayıtlardan yararlanmak (ss: 77-78)
Çocuğunuz bir amacı gerçekleştirdiğinde; Çocuğunuz beceriyi üç gün üst üste, yardımla bile yapamıyorsa; Beceri çok mu zor? Daha kolay bir basamak bulabilir miyim? Beceriyi kolaylaştırmak için araçlarda bir değişiklik yapabilir miyim? Beceri çok mu kolay? Acaba çocuğum beceriyi ilginç ve zevkli bulmadığı için mi yapmak istemiyor? Daha zor bir basamak mı denemeliyim? Çocuğumu etkili biçimde ödüllendiriyor muyum? Çocuğum kendisinden ne beklediğimi anlıyor mu? Acaba, farkında olmadan, ödüllendirmeyi istemediğim bir şeyi mi ödüllendirdim? Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
13
Kayıtları programlı olarak izlemek (ss: 78-80)
İlerleme gösteriyor ama henüz amacı gerçekleştirmiyor Her seferinde, beş denemeden bir ya da ikisinde başarılı oluyor Her seferinde, beş denemeden çoğunda başarılı oluyor Gerileme gösteriyor Tutarsız: bir ilerleme, bir gerileme gösteriyor Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
14
CD’ler 2. KAEEP CD 59:38-01:12:05 Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
15
Bölüm 5: Oynama, Hatırlama, Genişletme
Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
16
Şimdi kitabın neresindeyiz?
5. Oyun 6. Davranış Sorunları Değerlendirme 1. Amaç Belirleme ve Program Geliştirme 2. 3. Öğretim 4. Program Değişikliği Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
17
Oyunun size ve çocuğunuza sağlayabileceği yararlar (ss: 83)
Oyun, çocuğunuzun edinmiş olduğu beceriyle ilgili alıştırma yapmasını sağlar Oyun, çocuğunuzun öğrendiği şeyleri hatırlamasını sağlar Oyun, çocuğunuza edinmiş olduğu beceriyi kullanmanın yeni yollarını, beceriyi farklı araçlarla ve farklı durumlarda nasıl kullanacağını gösterir Oyun, başka çocuklarla etkileşimde bulunmayı sağlar, oyun sırasında pek çok paylaşma, dinleme ve konuşma fırsatı çıkar Oyun, size çocuğunuzu gözleme fırsatı verir, böylece çocuğunuzun yeni edindiği beceriyi nasıl kullandığını ve ek çalışmaya gereksinimi olup olmadığını fark edebilirsiniz Oyun, yeni becerilerin edinilmesine zemin hazırlar ve eğlenceli bir öğretim ortamı sağlar Oyun, çocuğun içinde yaşadığı dünyayı keşfetmesini sağlar Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
18
Oyun becerileri nasıl gelişir? (ss: 84-87)
1. Aşama: Keşfetme 2. Aşama: İki nesneli oyun 3. Aşama: Kendi kendine yapar gibi yapma 4. Aşama: Basit yapar gibi yapma 5. Aşama: Yapar gibi yapma dizileri oluşturma Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
19
Çocuğunuz oyuna ayırdığı zamandan en iyi şekilde nasıl yararlanabilirsiniz? (ss: 87-91)
Halihazırdaki becerileri genişletmek Bir sonraki oyun aşamasının farkında olarak, çocuğunuza halihazırda yapabildiklerini nasıl genişleteceğini gösterin Çocuğunuzun oyun araçları Oyunda kullanılan oyuncakları ve araçları çeşitlendirin Alıştırma fırsatları Farklı ortamlarda, farklı bireylerle alıştırma fırsatları sağlayın Oyun etkinliklerini gözlemek Çocuğunuzu oyun oynarken gözlemeye çalışın Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
20
CD’ler 3. KAEEP CD 01:38-40:20 Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.