Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DÜZCE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ   İMAM HATİP ORTAOKULLARI HAFIZ YETİŞTİRME VE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DÜZCE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ   İMAM HATİP ORTAOKULLARI HAFIZ YETİŞTİRME VE."— Sunum transkripti:

1 DÜZCE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ   İMAM HATİP ORTAOKULLARI HAFIZ YETİŞTİRME VE AKADEMİK BAŞARIYI DESTEKLEME PROGRAMI TANITIMI

2 DÜZCE HAFIZ İHO PROJE TANITIMI
1 Projenin Kısa Tanıtımı 2 Projenin Amaçları 3 Nasıl Bir İnsan? 4 Projenin Dört Temel Ayağı 5 Neden Hafızlık? 6 Yapılması Gerekenler

3 Projenin Kısa Tanıtımı
Program kapsamında Düzce il merkezi ve yakın ilçelerdeki İlkokul 4. sınıflardan belirlenen kriterlerle öğrenciler seçilir. Bu öğrencilerin okullarıyla beraber, ders başarılarına zarar vermeden, dört yılda, kademeli ve kararlı bir şekilde hafızlıklarını yapmaları sağlanır. Bununla beraber takviye programlarla ders başarılarını artırmalarına yardımcı olunur. Sosyal etkinliklerle de topluma katılım sürecine destek olunur. Program kapsamında Düzce il merkezindeki İlkokullardan belirlenen kriterlerle öğrenciler seçilir. Bu öğrencilerin okullarıyla beraber, ders başarılarına zarar vermeden, dört yılda, kademeli ve kararlı bir şekilde hafızlıklarını yapmaları sağlanır. Bununla beraber takviye programlarla ders başarılarını artırmalarına yardımcı olunur. Sosyal etkinliklerle de topluma katılım sürecine destek olunur.

4 Projenin amacı özet olarak;
Projenin Amaçları Projenin amacı özet olarak; İmam Hatip ortaokullarında okumakta olan öğrencilerin, yaş düzeylerine ve dönemlerinin ihtiyaçlarına uygun olarak , okulla barışık bir biçimde hafızlık çalışmalarını yapmalarını sağlamak; bununla beraber akademik başarılarına yardımcı olmak ve öğrendikleri bilgiler için uygulama alanı sunmaktır. Bunlara ek olarak ;

5 Kendisine ve topluma faydalı projeler üreterek bu
Projenin Amaçları Proje çerçevesinde öğrencilerde şu temel kazanımları gerçekleştirmek amaçlanmaktadır; Hafızlık gibi Kuran çalışmalarına istekli hale gelmek, Kuran’ı kurallarına uygun bir biçimde okumak Kendisine ve topluma faydalı uğraşlar edinerek zararlı uğraşlardan uzaklaşmak, Akademik alanda başarılı olmaya istekli olmak, Birden fazla dil öğrenmeye istekli olmak, Öğrendiklerini sosyal alana aktarması gerektiğini fark etmek, Kendisine ve topluma faydalı projeler üreterek bu projelerde görev almak.

6 Nasıl Bir İnsan? Proje şahsiyet sahibi, her ortam ve şartta inandığı değerleri ödün vermeden yaşayan ve savunan, bağnazlığa bulaşmamış, kendisi ve toplumu için faydalı olmayı hedefleyen gençlerin yetiştirilmesine destek olmayı amaçlamaktadır.

7 Projenin Dört Temel Ayağı
Proje hafızlık temelinde dört ana konuda çalışmalarını yürütecektir. 1. Hafızlık faaliyetleri, 2. Akademik başarıyı arttırmaya yönelik faaliyetler, 3. Dil eğitimine yönelik faaliyetler, 4. Sosyal faaliyetler ve toplum hizmetleri.

8 1. Hafızlık faaliyetleri;
Projenin Dört Temel Ayağı 1. Hafızlık faaliyetleri; Hafızlık faaliyetlerinin Program için hazırlanacak olan derslik sistemine sahip bir binada gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Hafızlık faaliyetleri için öğrenciler her gün evlerinden servislerle alınarak önce hafızlık yapacakları binaya getirilecek. Ardından her grup kendi öğreticisi ile günün dersini gerçekleştirecekler, hafızlık derslerinin ardından yemek, temizlik gibi ihtiyaçları karşılanacak, dersin ardından öğrenciler servislerle okullarına bırakılacaklardır.

9 Günümüzde sayıları ve aynı doğrultuda önemi de oldukça artan
İmam Hatip Liseleri ve Ortaokulları vizyon ve misyon olarak sadece Türkiye’de değil tüm dünyada önemli hizmetlere imza atacak gençler yetiştirmektedir. Bu okullarda okuyan gençlerin din alanındaki temel kaynakları şüphesiz Kuran’dır. Öğrencilerin Kuran’ı tanımaları dini temel kaynaklarından öğrenmeleri açısından önemlidir. Bu, din anlayışında bağnazlığa ve taklitçiliğe karşı bir önlem niteliğindedir. Kuran’ı gerektiği gibi tanıyan gençler, dine sonradan giren hurafeleri fark edecek, yanlış, aynı zamanda da birey ve toplum için zararlı din anlayışlarına karşı düzgün bir duruş sergileyebileceklerdir. Kur’an’ı düzgün bir şekilde tanımanın da ilk adımı şüphesiz onu düzgün okumak ve hafızlık yapmaktır. Hafızlık, bir öğrencinin hadis, fıkıh, siyer, kelam vb. alanlarda eğitimi sırasında ufkunu açacak, öğrendiklerine birincil kaynaklardan delilleri gösterecek ve böylece öğrencinin öğrenmesinin yanında öğrendiği bilgileri temellendirmesini sağlayacaktır. Proje bu ihtiyacı karşılamayı amaçlamaktadır.

10 2. Akademik Başarıyı Destekleyen Faaliyetler;
Projenin Dört Temel Ayağı 2. Akademik Başarıyı Destekleyen Faaliyetler; Yukarıda amaçlar bölümünde bahsedildiği üzere Programın temel amaçlarından biri de hafızlık yapan öğrencilerin akademik alanda da gayet başarılı öğrenciler olmalarını sağlamaktır. Hafızlık çalışmalarının zorluğuna rağmen seçilecek öğrencilerin kalitesi ve samimiyeti öğrencileri her iki alanda da başarılı olmalarına imkan sunmaktadır. Zaten dikkat edildiyse hafızlık çalışmalarının ağırlığı yaz tatillerine ve öğrencilerin ara verecekleri yıla aktarılmış durumdadır. Akademik çalışmalar hafta sonlarına programlanacak, bu çalışmalarda öğrencilere ders anlatımından ziyade öğrendiklerini pratiğe dökme imkanları sunulmaya çalışılacaktır. Konular okul dersleriyle paralel devam edecektir.

11 Matematik başarısı öncelikli hedef konumundadır. Zaten uzmanlar
hafızlık yapabilecek öğrencilerin matematik alanında da başarılı olabilecek öğrenciler olduğunu belirtmektedirler. Seçilecek ve bu alanda görev almaya istekli bir Matematik öğretmeni oluşturacağı programa göre çalışmalarını sürdürecektir. Fen ve Teknoloji dersinde hedef okulda öğrenilecek teorik bilgileri eğlenerek, görerek ve dokunarak pratiğe dökecekleri bir laboratuarın program çalışmalarına hizmet vermesidir. Böylece öğrenciler okulda bulamadıkları bir imkanı programda bulacak hem öğrenecek hem de tecrübe kazanacaklardır. Sosyal Bilgiler dersinde tarihsel olayların günümüze ışık tutan yönleri üzerinde durulacak, coğrafya konuları hakkında belgesellerle öğrenilenler pekiştirilecek, sosyoloji ile alakalı konularda çocuklarda bir toplum bilinci oluşturulmaya çalışılacaktır. Türkçe alanında grup liderleri (okul öncesi, çok basit kitaplardan başlayarak) öğrencilerin her hafta mutlaka bir kitap okumalarını, bununla beraber bir iki cümle ile de olsa mutlaka her hafta bir şeyler yazmalarını ve fikirlerini kısaca arkadaşlarıyla paylaşmalarını sağlayacak ve düzenli olarak grubunu takip edecektir. Okuyan, okuduğunu yorumlayan ve düşüncelerini yazabilen öğrencinin Türkçe dersindeki başarısının artacağı ortadadır. Dini Dersler ortaokul kademesinde çocuklara bilgi ve yoruma boğmadan basit dersler şeklinde yapılacaktır. Bu alandaki çalışmalar ders olarak değil daha çok sosyal etkinliklerin içine yayılarak öğrenciye ahlak, edeb ve şuur verilmeye çalışılacaktır. Zira öğrenciler bu alandaki dersleri okulda alacaklardır.

12 3. Yabancı Dil Eğitim Faaliyetleri;
Programda temel hedeflerden birisi de yetiştirilecek olan öğrencilerin Arapça ve İngilizce temellerinin sağlam olmasıdır. Bunun için 5. Sınıfta yabancı dil bilmenin önemi, kullanacakları alanlar ve getirileri belirtilerek öğrencilere anlatılacaktır. 5. Sınıfın sonunda hedef öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye istekli olmalarıdır. 6. Sınıftan itibaren Kur’an Arapçası egzersizlerine yavaş yavaş başlanacak öğrencilerin Kuran’ın bir dili olduğu ve onun anlaşılması gerektiği bilinci verilecek. 7. Sınıftan itibaren günlük Arapçaya ve İngilizceye dair pratik yapma imkanları öğrencilere sunulacak (İlahiyat Fakültesi öğrencileri, İHL öğrencileri ve Turistler gibi) 8. Sınıfta da çok basit metinler okutulmaya başlanacak. Bu çalışmalarda ağırlık grup liderlerinde olacak gerektiği taktirde İngilizce ve Arapça öğretmenleri görevlendirilecek.

13 4. Sosyal Faaliyetler ve Toplum Hizmetlerine Yönelik Faaliyetler;
Bu faaliyetlerin temelde iki hedefi bulunmakta; birincisi, öğrencilere sosyal hayatta, öğrendikleri bilgileri uygulayabilecekleri bir alan sunmak ve böylece toplumsal görevler edinerek faydalı insanlar oldukları bilincini kazandırmaktır. İkinci hedef öğrencinin derslere boğularak eğitim sisteminden kopmasını önlemek, başta hafızlık çalışması olmak üzere çocukları gerek okul gerek program çalışmalarına teşvik etmek ve onları destelemektir. Bu alanda kastettiğimiz «gezdirelim», «film izletelim», «yemek yedirelim», «oyun oynatalım» gibi oyalayıcı faaliyetlerden ziyade bizzat öğrendikleri ile alakalı ve mutlaka öğrencinin içinde görev alacağı faaliyetler planlamaktır.

14 YAPILMASI GEREKENLER 1 Sınav Başvuru Aşaması 2 Yazılı Sınav 3 Mülakat
4 Ders aşaması

15 1 Sınav Başvuru Aşaması Projeye 4. sınıfı bitirecek olan öğrencilerin velileri, belirlenen tarihe kadar projeye okul idareleri aracılığıyla başvururlar. Okul idareleri tarafından hazırlanan listeler proje koordinatörlüğüne ulaştırılır. Proje takvimi çerçevesinde bir sonraki aşamaya geçilir.

16 2 Yazılı Sınav Proje koordinatörlüğü tarafından bir sınav komisyonu oluşturulur. Bu komisyon tarafından sınav merkezleri belirlenerek sınavın planlanması yapılır. Yazılı sınav için toplam 60 soru hazırlanır. 20 soru 4. Sınıf Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji ve Sosyal Bilgiler derslerinden, 20 soru Kur’an-ı Kerim ve tecvid bilgisinden, 20 soru da meal bilgisi ve anlama, yorumlama kabiliyetini ölçen sorulardan hazırlanır. Sınav 30 Mayıs 2015 tarihinde yapılır. Belirlenen takvime göre yazılı sınav sonuçları ilan edilir. Sınav puanına göre ilk 144 öğrenci mülakata katılmaya hak kazanır.

17 Proje koordinatörlüğü tarafından bir mülakat komisyonu
3 Mülakat Proje koordinatörlüğü tarafından bir mülakat komisyonu belirlenir. Bu komisyon planlamasını yaparak öğrencilerin okudukları okullarda mülakatlar gerçekleştirilir. Mülakatlarda 5 uzman her öğrenciyi dinler ve bir mülakat notu belirlenir. Bu puanlarla bir sıralama oluşturulur ve ilk 96 öğrenci programa alınmaya hak kazanır. Bu öğrencilerle yaz kursuna başlanır ve bu sayı eylül ayında 48’ e indirilir.

18 4 Ders aşaması Öğrenciler 12’şer kişilik gruplara ayrılarak 4 ayrı hafızlık sınıfı açılır. Bu sınıflar için Düzce İl Müftülüğü ile görüşülerek il genelinden yeterliliği olan 4 Kuran Kursu öğreticisi belirlenir. Öğrenciler sabah servislerle evlerinden alınarak önce Kur’an kursuna getirilirler. Burda Kur’an derslerini gördükten sonra okula geçilerek okul derslerine devam edilir.

19 SORULARIN YANITLANMASI VE
PROJE TAKVİMİ

20 Okul idarelerinin görevleri;
Proje süresince okul ile proje koordinatörlüğü arasındaki iletişimin sağlanması, Projenin okul ayağındaki işlemlerin yürütülmesi, koordinatörlükten gelen yazılara zamanında cevap verilmesi, 4. Sınıfta okuyan tüm öğrencilerin ve velilerin proje hakkında bilgilendirilmelerinin sağlanması. Bunun için, Ek: 2’de sunulan ‘program tanıtım’ metninin ve ek 5'te sunulan başvuru dilekçesinin önlü arkalı çoğaltılarak 4. sınıftaki tüm öğrencilere dağıtılması. Proje konusunda velilerin bilgilendirilmesi, sorularının cevaplandırılması gereken durumlarda koordinasyon merkeziyle iletişime geçilmesi, ihtiyaç duyuluyorsa tanıtımla ilgili koordinasyon merkezinden yardım alınması. 15 Mayıs 2015 tarihine kadar proje için açılacak değerlendirme sınavı başvurularını Ek: 5’te sunulan dilekçelerle kabul edilmesi, Başvuru listelerinin 15 Mayıs tarihi mesai bitimine kadar elektronik ortamda Ek:6’daki listeye işlenerek adresine gönderilmesi,

21


"DÜZCE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ   İMAM HATİP ORTAOKULLARI HAFIZ YETİŞTİRME VE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları