Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Süreç Yönetimi
2
Süreç nedir? Kısa bir tanım
Süreç bir işletmede bir işin nasıl yapılacağını tanımlar Sözlük tanımları (i) Devam eden doğal aktivite veya fonksiyon. (ii) Sonuca ulaştıran bir seri faaliyet ve işlemler.
3
Süreç nedir? Üretim literatüründeki geleneksel süreç tanımı
Süreç bir veya daha fazla girdiyi alıp onlara değer katarak çıktıya dönüştüren faaliyet veya faaliyetler bütünüdür Üretim sistemi girdi Çıktı Süreç Farklı dönüşüm türleri Fiziksel (un ekmek) Yersel (Sakarya’dan İstanbul’a yolculuk) İşlemsel (bankaya para yatırma) Bilgisel (muhasebe bilgileri finansal tablolar) Değişimsel (ticari faaliyet)
4
Süreç nedir? Herhangi bir örgüt veya işletme süreç veya süreçler ağı olarak tanımlanabilir. Süreçler içerisinde süreçler saklıdır Süreç kavramının orijini üretim ve kaliteye dayanır Süreç hiyerarşisi Sistem Süreç Faaliyet Görev
5
Süreç nedir? Daha kapsamlı bir süreç tanımı
Süreç sınırları ve öncelikleri önceden belirlenmiş birbiri ile ilintili faaliyet veya faaliyetler ağı olup bu faaliyet(ler) müşteri beklentilerini karşılamak için girdileri çıktılara dönüştürürler. süreç Müşteriler tedarikçi kaynaklar Girdi Çıktı
6
Süreç çeşitleri ve hiyerarşileri
Bireysel süreçler Tek bir kişi tarafından yürütülen süreçler Fonksiyonel süreçler - Bir fonksiyon veya bölüm içerisindeki süreçler 3. Yatay süreçler Birkaç fonksiyon, bölüm ve işletmede faaliyet gösteren süreçler
7
Tanım: Süreç çeşitleri ve Hiyerarşileri
CEO Pazarlama Üretim Muhasebe TV reklamı satın alma Sipariş yerine getirildi Sipariş alındı Üretim planlama Bireysel süreç Dikey süreç Yatay süreç
8
Tanım: Süreç çeşitleri ve Hiyerarşileri
Yatay süreçler çoğu zaman en büyük gelişme potansiyeli olanlardır
9
Süreç türleri A) Temel süreçler; değer katan faaliyetlerdir. Müşterinin isteklerinin şirketin içinden geçerek gerekli tedarik maddelerinin satıcıya ulaştırılması gibi faaliyetlerdir. B) Destek süreçleri; direkt olarak değer katmayan aktiviteler olup, temel süreçlere destek olmaktadır. Bu aktiviteler finansal ve personel yönetimi gibi konuları içerir. C) Geliştirme süreçleri; temel ve d temel ve destek süreçlerinin daha yüksek bir performansa ulaştırılmaları için yapılan faaliyetlerdir.
10
Süreç özellikleri Aşağıdakiler süreç özelliklerini oluştururlar:
Değişkenlik Tekrarlanabilir olma Tanımlanabilir olma Ölçülebilir olma Katma değer yaratmak
11
Süreç özellikleri Değişkenlik Bütün süreçler değişkenlik gösterir
Süreç analizcileri değişkenliğin geçmişine, sürecin ne kadar sıklıkla kontrol dışına çıktığına ve sık vuku bulan değişkenlik çeşidine (özel sebep veya genel sebep) bakmak durumundadırlar. Aşağıdaki şartlar süreç analizcilerine değişkenliğin büyüklüğü hakkında bilgi verir: Sürecin her bir adımı yoğun bilgi ve eğitim gerektirir Her bir adımdaki faaliyetler sık karar vermeyi gerekli kılar Kararlar bazı süreç adımları için bir seferden diğerine farklılık gösterir.
12
Süreç özellikleri Tekrarlanabilme
Süreci harekete geçiren girdilerin işlenmesi sonucu oluşan çıktının müşteri ihtiyaç ve beklentilerini sürekli karşılayabilmesi özelliğidir. Süreç tekrarlanabilirse süreçler üzerinde kontrol noktaları belirlenip, bir standart oluşturulabilir. Böylece mevcut süreçlerin kontrol altına alınması gerçekleştirilebilmektedir. Belli bir standartta yerleşmiş olan süreç üzerinde yapılabilecek en küçük bir iyileştirme, sürecin tekrarlanmasından dolayı, iyileştirmeye ayrılan kaynağın geri dönüşümü ile birlikte çok büyük bir kazanç sağlamaktadır.
13
Süreç özellikleri Tanımlanabilme
Sürecin temel unsurlarının belirlenebilmesi özelliğidir. Aynı zamanda sürecin performans ölçüt göstergeleri ile izlenebilme özelliğidir. Tedarikçiler, girdiler, çıktılar, müşteriler, müşterinin sesi, sürecin sesi, süreci oluşturan faaliyetler, belgelendirilebilir ve tanımlanabilir olmalıdır.
14
Süreç özellikleri Katma Değer Yaratabilme
Sürecin, çıktının kalitesi ve çıktıyı kullanan müşterinin tatmini üzerinde olumlu etki yaratabilme özelliğidir.
15
Süreç özellikleri Ölçülebilme
Sürecin performans ölçüt göstergeleri ile izlenebilme özelliğidir. Yani süreç; • İstatistiksel olarak kontrol edilebilmeli, • Olumsuzluklar önceden belirlenen değerler arasında olmalı, • Aynı hizmetlerin sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilmelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.