Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İNOVASYON
2
İnovasyon “Bir yenilik, işletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün (mal veya hizmet) veya süreç, yeni bir pazarlama yöntemi ya da yeni bir organizasyonel yöntemin gerçekleşmesidir.” Oslo Kılavuzu/OECD, AB
3
İnovasyon Türleri Ürün İnovasyonu • Hizmet İnovasyonu • Süreç İnovasyonu • Pazarlama İnovasyonu • Organizasyonel İnovasyon
4
Ürün İnovasyonu • Farklı ve yeni bir ürünün geliştirilmesi • Varolan bir üründe değişiklik, farklılık ve yenilik yapılması
5
Ürün İnovasyonu Etkileşim Ağı
Üretim Pazarlama ve Satış Geliştirme Yeni Fikirler ve Teknolojiler Pazar Pazarın ve Toplumun İhtiyaçları Mevcut Bilgi ve Teknoloji
6
Hizmet İnovasyonu • Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş bir hizmet yaklaşımı • Hizmetin sunum ve dağıtım sistemindeki farklılık • Hizmetin sunulmasında yeni teknolojilerin kullanılması
7
Süreç İnovasyonu • Farklı yeni bir üretim veya dağıtım yönteminin geliştirilmesi veya varolan yöntemlerin iyileştirilip daha gelişkin hale getirilmesi
8
Pazarlama İnovasyonu • Yeni pazarlama yöntemlerinin ve yeni pazarlama kanallarının geliştirilmesi, yeni ambalaj ve boyutlama gibi yeniliklerin geliştirilip uygulanması
9
Organizasyonel İnovasyon
• Yeni çalışma ve iş yapış yöntemlerinin geliştirilmesi ya da varolan sistemlerin firma şartlarına uyarlanarak kullanılması
10
İnovasyon Nedir, Ne Değildir?
• İnovasyon tek başına buluş (icat) değildir. • İnovasyon tek başına Ar-Ge demek değildir. • İnovasyon sürekliliği olan bir faaliyettir. • İnovasyon bütünsel bir faaliyettir.
11
Türkiye’de İnovasyon • Ulusal İnovasyon Sistemi • Ulusal İnovasyon Girişimi (UİG)
12
Ulusal İnovasyon Sistemi
Ana Aktörler; • Politikaları yapan ve uygulayan hükümetler, • Tüm sektörlerdeki firmalar, • Devlet ile firmalar, üniversiteler ile araştırma kurumları arasında köprü görevi gören kuruluşlar, • Üniversiteler, • Araştırma kurumları, • Patent ofisleri, ortak araştırma merkezleri, teknoloji transfer birimleri, eğitim merkezleri, teknoparklar gibi diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarıdır.
13
Türk Ulusal İnovasyon Sistemi
Kaynak: Avrupa Komisyonu European Innovation Trendchart Raporu
14
Ulusal İnovasyon Girişimi (UİG)
Türkiye’nin ulusal kalkınmasında önemli bir girdi olduğuna inanılan inovasyon konusuna ilişkin olarak özel sektör, akademik dünya ve sivil toplum kuruluşlarından temsilcilerin katılımı ile başlatılan ve Türkiye çapında tasarlanan sivil girişimin adıdır.
15
UİG’nin Amacı Türkiye’de inovasyon politikalarının oluşturulması ve uygulanması safhalarında özel sektör-üniversite-sivil toplum işbirliğini pekiştirmek ve yönlendirmek; siyasi irade ve kamu kurumlarıyla diyaloğu geliştirerek ve görüş ve öneriler hazırlayarak inovasyon politikaları oluşturma sürecine katkıda bulunmak; ve inovasyon konusunda kamuoyunda bilinç oluşturmak.
16
UİG Yapısı Çalışma Grupları
Üyeleri 21 üye Çalışma Grubu Üyeleri 106 üye 2023 Türkiyesi ve İnovasyon Kamuda İnovasyon İnovasyonun Finansmanı İnsan Kaynağı ve Yetenekler Ortam ve Altyapı
17
UİG Projeler • Mükemmeliyet Merkezleri • Bölgesel İnovasyonda Pilot Uygulama • Tasarım Kapasitesi • Kamu Alım Projeleri • Büyük Proje
18
Türkiye’nin Durumu • World Economic Forum
• European Trend Chart on Innovation
19
World Economic Forum Report 2006
20
World Economic Forum Report 2006
21
World Economic Forum Report
Global Competitiveness Index rankings 2006–2007 – Top 10 Basic Requirements Efficiency Enhancers Innovation Factors 1. Institutions 2. Infrastructure 3. Macroeconomy Rank Score Switzerland 5 6,02 5,59 2 5,89 5,73 6,34 18 5,28 Finland 3 6,10 4 5,60 6 5,65 1 6,05 10 5,91 12 5,50 Sweden 7 5,95 5,66 5,51 9 5,97 15 5,40 Denmark 6,15 5,98 6,24 14 5,44 Singapore 6,13 5,63 5,11 5,90 6,16 8 5,67 United States 27 5,41 5,75 4,84 5,82 69 4,37 Japan 19 5,53 16 5,33 22 4,97 6,11 91 4,05 Germany 17 5,22 5,69 6,51 63 4,44 Netherlands 5,94 5,45 11 5,35 6,09 5,16 United Kingdom 5,36 5,38 5,74 48 4,67
22
World Economic Forum Report
Global Competitiveness Index rankings 2006–2007 – Top 10 4. Health and Primary Education 5. Higher Education and Training 6. Market Efficiency 7. Technological Readiness 8. Business Sophistication 9. Innovation Rank Score Switzerland 29 6,72 6 5,77 5 5,44 6,01 3 6,06 5,72 Finland 7 6,93 1 6,23 17 5,13 12 11 5,74 4 5,56 Sweden 9 5,85 19 5,11 5,87 Denmark 6,94 2 5,91 5,40 10 5,46 5,76 5,04 Singapore 20 6,81 5,59 5,62 5,69 23 5,17 United States 40 6,60 5,82 5,67 8 5,49 5,78 Japan 6,98 15 5,54 5,23 5,21 6,14 5,90 Germany 71 6,37 18 5,42 5,09 5,16 6,26 5,51 Netherlands 13 6,90 5,45 5,80 4,90 United Kingdom 14 6,89 5,57 5,63 4,89
23
2004 YILI YENİLİK GÖSTERGESİ EĞİLİM DEĞERLENDİRMESİ
European Innovation Scoreboard 2004 2004 YILI YENİLİK GÖSTERGESİ EĞİLİM DEĞERLENDİRMESİ
24
European Innovation Scoreboard 2005
PL PT UK BG HR RO TR CH IS NO US JP 1.1 New S&E graduates 8.7 9.4 11.0 18.1 8.5 -- 9.8 5.6 14.6 10.8 9.0 10.2 13.4 1.2 Population with tertiary education 17.8 16.8 12.8 29.6 21.6 11.1 9.7 28.8 30.6 32.6 38.4 37.4 1.3 Broadband penetration rate 11.6 1.9 10.1 13.5 1.4 20.3 22.5 18.4 14.9 16.3 Participation in life-long learning 13.8 5.0 4.6 29.1 2.3 1.6 2.0 26.9 26.6 19.4 1.5 Youth education attainment level 85.9 90.0 48.4 77.1 76.8 93.9 75.2 43.9 82.5 53.0 96.3 2.1 Public R&D expenditures 0.69 0.40 0.39 0.57 0.73 0.17 0.48 0.67 1.21 0.68 0.74 2.2 Business R&D expenditures 1.42 0.16 0.26 1.16 0.12 0.52 0.21 0.19 2.17 1.65 0.88 1.87 2.39 Share of medium-high/high-tech R&D 83.0 80.0 61.1 91.7 77.6 75.8 92.0 69.7 89.9 86.7 2.4 Enterprises receiving public funding for innovation 3.1 13.7 3.8 0.8 4.7 4.8 16.1 SMEs innovating in-house 35.5 12.5 36.2 22.4 13.9 34.4 46.5 15.3 3.2 Innovative SMEs co-operating with others 7.7 9.1 7.0 12.6 2.8 12.1 14.0 11.3 6.9 3.3 Innovation expenditures 1.56 2.62 1.61 1.52 1.35 1.70 1.01 3.4 Early-stage venture capital 0.009 0.000 0.033 0.048 0.024 0.022 0.072 3.5 ICT expenditures 6.4 7.2 7.1 8.0 8.6 6.2 7.9 7.8 3.6 SMEs using organizational innovation 48.1 19.3 40.7 15.5 63.0 54.0 23.2 4.1 Employment in high-tech services 2.71 2.15 1.84 4.28 2.87 2.02 1.37 3.81 4.97 3.99 4.2 Exports of high technology products 14.7 2.7 7.5 22.8 2.9 22.3 26.8 4.3 Sales of new-to-market products 5.2 8.1 4.9 4.4 Sales of new-to-firm products 5.4 15.1 7.6 9.5 5.8 5.1 4.5 Employment in medium-high/high-tech manufacturing 6.45 5.08 3.25 5.61 4.65 3.89 5.40 7.25 2.12 3.93 3.84 7.30 EPO patents per million population 195.1 121.4 18.2 425.6 153.6 117.1 165.0 161.6 USPTO patents per million population 64.5 0.7 50.7 0.3 167.2 68.4 51.5 356.1 303.0 5.3 Triad patents per million population 33.7 0.6 33.0 0.1 0.0 108.9 28.5 24.8 47.9 102.1 Community trademarks per million population 153.3 19.7 54.7 111.3 1.8 149.9 27.4 18.7 30.3 5.5 Community industrial designs per million population 172.1 21.0 42.8 76.3 0.9 221.8 40.1 16.5
25
European Innovation Progress Report 2006
26
European Innovation Progress Report 2006
27
Kalkınma, İnovasyon ve Büyüme
: gelişmiş ekonomilerdeki büyümenin yarıdan fazlası inovasyondan kaynaklanmıştır. Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD)
28
Kalkınma, İnovasyon ve Büyüme
İNOVASYON YETENEĞİ İ ş b i r l i ğ i REKABETÇİLİK (VERİMLİLİK ARTIŞI) YÜKSEK YAŞAM STANDARDI
29
Kalkınma, İnovasyon ve Büyüme
Bölgesel İnovasyon Politikası Bir bölgenin diğerlerine göre sahip olduğu dezavantajları ortadan kaldırmak, İnovasyona dayalı firmaları ve nitelikli işgücünü çekmek, Varolan firmaların rekabet güçlerini arttırmak, için, uygulanması gereken politika ve stratejilerdir.
30
Bölgesel İnovasyon Politikası
Bir bölgenin inovasyona bağlı olarak gelişmesi, rekabet gücünün artması ve yaşam seviyesinin yükseltilmesi için, o bölgenin sahip olduğu dört sermaye faktörüne: Fiziksel sermaye Toplumsal sermaye İnsan sermayesi Finansal sermaye yatırım yapılması gerekir.
31
Bölgesel İnovasyon Politikası
Bölgeler arasındaki dengesizliklerin ortadan kaldırılması için, her bölgenin özelliğine göre invasyon politika ve stratejilerinin oluşturulması gerekir. Bu politikaların tasarlanması ve uygulanmasında bölgenin tüm paydaşlarının etkin rol alması çok önemlidir. Ulusal inovasyon politikası tasarlayıcı ve uygulayıcılarıyla yakın temas ve işbirliği de çok önemlidir.
32
Kamuda İnovasyon Kamu kesimi faaliyetlerini yürütürken toplumsal gereksinimleri daha iyi karşılamak, kamu hizmetlerinin daha etkin, verimli ve yaygın biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak için • İnovasyon yapmaya açık olmalı, • Kamu çalışanlarının bu yetkinliğe sahip olmasına dikkat etmeli ve • Kamu yönetiminde inovasyonu özendirici bir yapıyı benimsemelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.