Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğretmenin eğitim felsefesi
NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin. Prof. Dr. Hasan BACANLI
2
Ne konuşacağız? Eğitim ne işe yarar? Eğitim ne demektir?
Eğitimin amacı nedir? Öğrenci kimdir? Öğretmen kimdir? Öğrenme nedir?
3
Eğitim ne işe yarar? İyi insan yetiştirmek İyi vatandaş yetiştirmek
Verimli / çalışkan bireyler yetiştirmek Toplumun devamını sağlamak Bireyi geliştirmek Eş bulmak Çocuk bakıcılığı yapmak
4
Erişim – Eriştirim (eğitim) Yetişim – Yetiştirim (öğretim)
Eğitim’in kökeni Education Dük haline getirmek Terbiye Erbablaştırmak Eğitim Sınırlandırmak Erişim – Eriştirim (eğitim) Yetişim – Yetiştirim (öğretim)
5
Erkek (cinsiyet olarak değil, sıfat olarak) Ergen Eren Ermiş
Er-mek ne demek? Erkek (cinsiyet olarak değil, sıfat olarak) Güçlü Ergen Sürekli Eren Olgun Ermiş Örnek
6
Ustalaşmanın aşamaları
Davranma Taklit Tekrar Alışkanlık Bilinçlenme Beceri Değerlendirme Ustalık
7
Öğrenci Talebe? Hayır Boş bir levha? Hamur? Birey? Evet
8
Öğrencinin dört ihtiyacı
Özgürlük Ustalık İlişkililik Eşitlik
9
Eğitimle öğrenci ne kazanır?
Potansiyellerini geliştirir. «Kendini gerçekleştirmemek günahtır.» Toplumun bir ferdi olur. Her toplum kendini sürdürmek ister Hayattaki sorumluluklarının farkındadır. İnsan başkasıyla insan olur İnsan olgunlaşmanın yolunu bilir (öğrenmeyi öğrenme) İnsan dünyadaki yer ve rolünün farkındadır. Farkındalık – Şehadet Uyum – kulluk
10
Öğretmen Ermeyen erdiremez. Ermeyen yolu bulamaz.
Model / örnek Ermeyen yolu bulamaz. Yolu bilmek Yolu bilmeyen gösteremez. Göstermeyi bilmek Yol göstermeyen öğretemez. Öğretmeyi bilmek Öğretmen yol gösterendir.
11
Öğrenme Güdülenme Dikkat Uyum Tekrar
Motivasyon öğrencinin ihtiyaçlarından doğar. Dikkat Öğrencinin dikkatini çekmeyen öğrenciye ulaşamaz. Uyum Öğrenci yapabileceğini yapar (yapamayacağını yapamaz) Tekrar Tekrarlanmayan davranış unutulur / kazanılmaz.
12
Öğrenciyi anlamak Dinleme Gözleme İfade Denetleme
Dinlenmeyen kavranmaz. Gözleme Gözlenmeyen fark edilmez. İfade Aktarılmayan anlaşılmaz. Denetleme Denetlenmeyen bilinmez (Öğrettiğimizi bilmemiz gerekir).
16
Eğitimin dört atlısı Okul Öğretmen Veli
Ortam oluşturur, sağlar. Öğretmen Öğretir. Veli Destekler. (lojistik). Öğrenci (diğer öğrenciler dahil) Yardım eder.
17
Öğretmenin durumu Öğretim öğretmenin işidir,
Başkasının değil! Öğretim öğretmenin görevidir, Öğrenme öğretmenin sorumluluğudur, Öğrenme öğretmenin başarısıdır,
18
Hepinize başarılar!
19
Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.
Prof. Dr. Hasan BACANLI http.// facebook\hasan bacanlı, prof. dr.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.