Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)"— Sunum transkripti:

1 Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)

2 NE İŞE YARAR? Kıyaslama, organizasyonlara kendi iş süreçlerini daha iyi anlama ve geliştirme becerisi kazandırır. Daha rekabetçi olmak Kıyaslama yaparken şirket kendi süreçlerini, güçlü/zayıf yönlerini daha iyi anlama fırsatını yakalar, daha sonra başkalarının tarzlarını çalışmak, öğrenmek, sindirmek ve belki de daha iyi hale getirmek şansına sahip olur.

3 Kıyaslama kurumların yeniden yapılanmasına zorunlu hale getirir
Kıyaslama kurumların yeniden yapılanmasına zorunlu hale getirir. Kıyaslama sonrasında gerekli yapılanmayı yapan kurumlar çok daha hızlı ilerleme kaydeder. Kıyaslama aktif öğrenmeyi cesaretlendirir, değişim ve gelişim için motivasyon yaratır.

4 Neden Kıyaslama ????? Müşteri neden sizi tercih Etsin????

5 Rakiplerinizden daha üstün ya da farklı olduğunuz için…
Peki, ölçemediğiniz bir şeyin üstünlüğünü ya da farkını nasıl gösterebilirsiniz?

6 Servisin performansının sürekli izlenmesi ve ölçülmesi, hizmetin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi açısından önemlidir. Servis performansının her vardiyada ya da günlük olarak orta ve alt kademe yöneticiler tarafından ölçülmelidir.

7 Servis performansı hakkında çalışanlara bilgi verilmesi onların performanslarının nasıl değerlendirildiği hakkında fikir verir.  İndikatör ölçüm sonuçları çalışanların servis içinde kolayca görebilecekleri yere asılmalıdır

8 Servislerin hasta bakım performansı
Hasta Doyumu, Hatalı İlaç Oranı, Hasta Düşmesi Oranı, Nazokomiyal Enfeksiyon Oranı, Dekübitüs Oranı, IV İnfiltirasyon Oranı Gibi..

9 Servislerin yönetsel performansı
Çalışanların İş Doyumu, Personel Devir Hızı, Devamsızlık Oranı, Çalışanların Etkinlik Ve Verimlilik Sonuçları Gibi…

10 Servisin finansal performansı
Çalışan Maliyetleri, Hasta Bakım Maliyetleri, Gelir Durumu, Karlılık Durumu gibi..

11 Şekil 1: … Hastanesinin Servislere göre 2015 yılı ilk 6 aylık hemşirelerin zaman kullanımına yönelik histogram

12 Şekil 2:  … Hastanesinin servislere göre 2015 yılı ilk 6 aylık bası yarası oranları kontrol tablosu (Eşik=1)

13 Şekil 3:. .. Hastanesi’nin servislere göre 2013 yılı Ocak ayı IV infiltrasyon kontrol tablosu (Eşik = %2)


"Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları