Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi"— Sunum transkripti:

1 Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi
DynEd Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi

2 TEORİ VE UYGULAMA ÇOK YÖNLÜ KARMA EĞİTİM SİSTEMİ KLASİK EĞİTİM SİSTEMİ

3 Çoklu Ortamda Etkileşimli Eğitim Çokyönlü Karma Eğitim Sistemi
Çalışma ve ödevler Anlatma, Yönlendirme, Kişiselleştirme ve Grup Etkinlikleri Etkili Tekrarlama Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayalı Öğretmenin daha etkili kullanımı

4 Klasik Yabancı Dil Eğitimi
Anlatma Çalışma, Ödev ve Ezberleme Etkili Tekrar Tekrar yerine ezbere dayalı Bilgi bazlı öğretme yaklaşımı Öğretmenin verimsiz kullanımı

5 İngilizce – Dünyada en çok öğretilen dil
Klasik sınıf eğitimi yeterince etkili değil Kendi kendine çalışma da etkili olamıyor Öğrenmek için gerekli zaman uzun Bu eğitimlerin genelde başarı oranı düşük 2 5 3

6 ÇOKLU ORTAMDA ÇOK YÖNLÜ EĞİTİM Nasıl daha etkin öğreniriz?
Doğru çalışma yöntemleri kullanarak Haftada en az 6 saat = Yılda 300 saat çalışmak Sık aralıklarla çalışmak Çalışmaların eğitimciler tarafından takip edilmesi , yönlendirilmesi ve geliştirilmesi Doğru yöntemlerle kendi kendine çalışma İnsan beyninin öğrenme biçimine uygun Bilgisayar ile takip ve yönlendirme olanağı İstenilen zamanda çalışabilme olanağı 2 3

7 Nöropsikoloji Tools such as fMRI scans are making it possible for us to see which portions of the brain are involved in learning tasks. We can see various processes happening and we can compare how they function in different people. This can allow us to better design activities to strengthen particular processors that can help a learner learn more effectively. These scans show which parts of the brain are active at any given time. We can see that many areas of the brain are involved and that these areas communicate with each other. 2 3

8 Çoklu İşlemciler- Kalıcı Değişimler
Görme Duyma Anlama Geçici Hafıza Kalıcı Hafıza Birlikte tetiklenen nöronlar birlikte çalışırlar. The working memory is a serial processor. It focuses on one thing at a time as information flows in and out of it from parallel processors such as the visual, auditory, conceptual, the phonological, the orthographic, etc…. This is called bottom-up processing. Information also comes from the long term memory. This is called top down processing. Much of learning is also unconscious, since our brains do many tasks even when we are not aware of them, such as driving a car or trying to remember a name, and then it comes! Plasticity refers to the fact that the brain changes. Learning involves changes in the brain. Learning a new language means that new connections and ‘subassemblies’ are constructed. Repetition and the involvement of multiple processors facilitates this. Remember the saying: “Cells that fire together wire together.” This is a major strength of properly designed multimedia exercises as opposed to text-only exercises, or language lab exercises, where fewer processors are involved and therefore don’t reach the same ‘threshold level’ necessary to facilitate long-term learning. 3 2

9 Multiple Processors - Plasticity
Long Term Potentiation (LTP) Repetition & Scheduling Declarative/Procedural Memory 2 distinct neural systems Events & Skills This deals with the fact that new neural connections take time to form. Short, frequent sessions are most effective. 3 2

10 Ses ile ilgilidir – Yazı ile değildir
Algılama Where are you going? Dinleme ve Konuşma Ses ile ilgilidir – Yazı ile değildir Patricia K. Kuhl Early Language Acquisition: Cracking the Speech Code Institute for Language and Brain Sciences, Univ. of Washington Nature Reviews: Neuroscience Volume 5 Nov 2004 3 2

11 Kabul Edilebilir Belirsizlik Düzeyi !
Kritik düşünme şekli hatırlamadır ezberleme değil Tools such as fMRI scans are making it possible for us to see which portions of the brain are involved in learning tasks. We can see various processes happening and we can compare how they function in different people. This can allow us to better design activities to strengthen particular processors that can help a learner learn more effectively. These scans show which parts of the brain are active at any given time. We can see that many areas of the brain are involved and that these areas communicate with each other. 3 2

12 İngilizce Konuşmada Akıcılığa Dinamik Yaklaşım!
Çok yönlü tasarım devrim yaratan model Nörobilimsel temel kalıp düzenini tanıma kalıcı hafıza Birlikte tetiklenen nöronlar birlikte çalışırlar! Benzersiz Konuşmada akıcılığa ulaşma zamanını kısaltır Konuşmada akıcılık diğer dil becerilerini kazanmayı kolaylaştırır

13 DynEd Levels & Exam Correlations

14 Language Learning is a skill
Practice makes perfect

15 Dil öğrenmek bir Beceridir…
DynEd bu çalışmayı yaptırır, izler ve yönlendirir. ...Doğru yöntemlerle çalışma / pratik yapma çok önemlidir

16 Nasıl daha etkin çalışılır ?

17 Çalışmanın / Pratik yapmanın 4 önemli boyutu :
Öğrencilerin yeterince tekrar etmesi Öğrencilerin nasıl tekrar ettikleri Öğrencilerin neyi tekrar ettikleri Öğrencilerin ne sıklıkta tekrar ettikleri 1.Shuffler Level / Dificulty Level 2.Tutor (Mic. Headp. & Rep. Buttons ) 3.Scope & Sequence

18 Öğrenciler neyi nasıl çalışmalılar?
4- Beceri Çalışmayı yönlendirme Zamana Bağlı Gerilim! Öğrenmede Takip EdilenYol! Yazıya en son odaklanma ‘gruplama’ Tüm 4 beceri ! Need coaching Need suitably designed learning path 2 3

19 Öğrenciler neyi nasıl çalışmalılar?
Çalışmayı yönlendirme Yazı Kullanımı Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Gelişimini engeller 4-Beceri izlenecek yol Yazıya en son odaklanma Need coaching Need suitably designed learning path Dinleme ve Konuşma Becerileri Okuma ve Yazma Becerilerinin gelişimini kolaylaştırır Öğrenmede izlenecek yol! 3 2

20 Kavramlar & Dilbilgisi
Gövde ve Yapraklar Nöral Yapılar Kavramlar & Dilbilgisi Cortical columns are believed to specialize in specific types of information, which we call concepts. The framework of English that we focus on first is conceptual rather than lexical. We follow a hierarchical sequence.

21 RHR - Ikonik Yaklaşım Yazı /sayfa’ya dayalı değil !
Anlamayı destekler Kalıp tanımayı destekler Öğrencilerin anlamlar ve kavramsal ilişkilere odaklanmalarına yardımcı olur Yazı /sayfa’ya dayalı değil ! İşitsel ve kavramsal veri ile eşleştirilmiş DynEd's unique "iconic" approach coordinates visual information with auditory input in ways not possible with textbooks. This allows the learning sequence to follow the natural path: listening, speaking, reading and writing. The use of videos by DynEd is tempered by the fact that although they can be entertaining, they can also be distracting and in many cases are much less effective than graphics at representing important conceptual relationships

22 Veri Hesaplama & Tutor Sistemi
Aktiviteleri izler, düzenler ve notlandırır Etkin Öğrenme Yöntemleri geliştirir

23 DynEd’in Karma Eğitim Modeli
Uzman Yönlendirme Akıllı Tutor DynEd Çalışma Öğrenci % Çalışma Veriminde Artış 300% Eğitmen Verimliliğinde Artış RHR Veri Değerlendirme Kayıt Yöneticisi Eğitmen Kişiselleştirme Geliştirme

24 Çoklu Ortamda Etkileşimli Eğitim Çokyönlü Karma Eğitim Sistemi
Anlatma, Yönlendirme, Kişiselleştirme ve Grup Etkinlikleri Çalışma ve ödevler Dilde Akıcılığı Geliştirir Öğrenme Süresini Kısaltır Etkili Çalışma Tekrar Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayalı Öğretmenin daha etkili kullanımı

25 Düzey Karşılaştırmaları
DynEd TOEFL/ IBT Council of Europe UCLES 3.0 630/ 110 C1 CAE 2.5 540/ 75 B2 FCE 2.0 480/ 55 B1 PET 1.5 450/ 45 A2 1.0 340/ 20 A1 KET 0.5 310/ 12

26 TOEFL-IBT 75 Düzeyine Ulaşma Süresi

27 Öğrenme Eğrisi TOEFL IBT 75 Düzeyi 200 400 600 800 1000 4 3 2 1 Düzey
8s/hf 3 TOEFL IBT 75 Düzeyi 4s/hf 2s/hf 2 1s/hf 1 160 Hafta 40 Hafta Çalışma Saati 200 400 600 800 1000

28 Beceri Kazanma Süreci İnceleme Anlama Hedefe Yönelik Tekrar Yeniden
This path is used in every lesson – both in the classroom presentation mode and when students are studying on their own. Most students think they are done when they comprehend the material. However, in a skill-based subject, like English, comprehension is really the first step. Practice and review AFTER comprehension leads to mastery and acquisition. Yerleştirici Tekrar

29 DynEd Çocuk Eğitim Yazılımları

30 Bilgisayar va Sanayi A.Ş.
DynEd TEŞEKKÜR EDERİZ FuturePrints Bilgisayar va Sanayi A.Ş. 22 24


"Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları