Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
2
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
TEMEL SÜREÇLER Gözlem Sınıflama Ölçme Verileri kaydetme Sayı ve uzay ilişkileri NEDENSEL SÜREÇLER Önceden kestirme Değişkenleri belirleme Verileri yorumlama Sonuç çıkarma DENEYSEL SÜREÇLER Hipotez kurma Değişkenleri değiştirme ve kontrol etme Deney yapma Verileri kullanma ve model oluşturma Karar verme
3
BİLİM GÖZLEMLE BAŞLAR…
4
GÖZLEM Duyu organlarıyla veya duyu organlarının hassasiyetini artıran araç ve gereçlerle objelerin, olayların incelenmesidir.
5
Bilgilerin organize edilmesi gerekir…
SINIFLAMA Bilgilerin organize edilmesi gerekir…
6
SINIFLAMA Objeleri, olayları veya onları temsil eden bilgileri bazı metot ve sistemler kullanarak, benzer ve farklı özelliklerine göre gruplara ayırmaktadır.
8
ÖLÇME
9
ÖLÇME Yapılan nicel gözlemlerin geleneksel ve geleneksel olmayan standartlarla karşılaştırılmasıdır.
10
VERİLERİ KAYDETME
11
VERİLERİ KAYDETME Olaylar ve nesneler hakkında toplanan verileri, bilimsel literatürde kullanılan çeşitli düzenleyici formlarda kaydetmeyi içerir.
12
SAYI VE UZAY İLİŞKİLERİ
13
ÖNCEDEN KESTİRME (TAHMİN ETME)
14
ÖNCEDEN KESTİRME (TAHMİN ETME)
Verilere dayanarak gelecekteki olaylar veya var olması beklenen şartlar hakkında tahmin yapmaktır.
15
DEĞİŞKENLERİ BELİRLEME
Değişken, nesne veya olayların değişebilir özellikleridir. Bağımsız Değişken: Bağımlı değişken üzerinde etki etmesi beklenen ve araştırmacının isteğine göre değiştirilebilen değişken türüdür. Bağımlı Değişken: Bağımsız değişken veya değişkenlerin etkilediği değişkendir. Kontrol Değişkeni: Bağımlı değişken üzerine etki etmesi istenmeyen araştırma sürecinde değişimi engellenerek sabit tutulan değişkendir
16
Veriler arasındaki ilişkileri ve eğilimleri görme becerisidir.
VERİLERİ YORUMLAMA Veriler arasındaki ilişkileri ve eğilimleri görme becerisidir. Veriler iyi yorumlanırsa, sonuca ulaşmak daha kolay olur ve sonuç tutarlı olur. Verilerin bilgisayar ve hesap makinesi gibi araçlarla görsel formlara (grafik, tablo) dönüştürülmesi verileri yorumlamayı kolaylaştırır.
17
SONUÇ ÇIKARMA Yargıda bulunmaktır…. Öğrencilerin verilen bilginin ötesinde yeni ilişkilere ulaşmasıdır…
18
HİPOTEZ KURMA Hipotez kısaca doğruluğu bir araştırma ya da deney ile test edilmeye çalışılan öngörülere, denencelere denir. Hipotezler, araştırma sürecinde elde edilen verilerin yorumlanmasında ihtiyaç duyulan ilave verilerin neler olduğu hakkında ve hangi veriler üzerine odaklanılması gerektiği konusunda bilim adamlarına rehberlik ederler
19
HİPOTEZ KURMA
20
DEĞİŞKENLERİ DEĞİŞTİRME VE KONTROL ETME
Bir değişkeni değiştirmek ve diğer değişkende buna bağlı değişimleri incelemektir. Aynı zamanda birçok değişken tanımlanmalı ve sabit tutulmalıdır. Bunun nedeni diğer değişkenlerin sonucu etkileyebilme olasılıklarıdır.
21
DENEY YAPMA
22
VERİLERİ KULLANMA VE MODEL OLUŞTURMA
Verilerden nasıl yararlanılacağına karar vermektir. Verilerle yapılabilecek istatistikler veya grafikler hakkında bilgi edinilmelidir. Bu süreç bilgileri veya verileri grafik şekil veya tablolarla en çok duyu organına hitap edecek şekilde düzenlemeyi içerir. Modeller görülemeyen olgu ve durumların somut örnekleri olarak kullanılır. Atom modeli, yeryüzünün kesit modeli, deprem modeli, insan vücudu modeli gibi…
23
Muş AlparslanÜniversitesi
TEŞEKKÜRLER Cumhur TÜRK Muş AlparslanÜniversitesi Muş 2016
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.