Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSüleyman Iskender Ağca Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI = 1131602057
SWOT ANALİZİ Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
2
SWOT Analizi’nin Tanımı ve Kavramları
SWOT kısaltması İngilizce Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. SWOT Analizi açılımındaki kelimelerden de anlaşılacağı üzere organizasyonun güçlü ve zayıf yönlerini, fırsat ve tehditleri analiz eden bir stratejik planlama metodudur. Bu yöntem 1960' lar da Harvard Üniversitesi'nin profesörleri tarafından geliştirilmiştir. Amacı, hedeflere ulaşılabilmesi için önemli olan temel iç ve dış faktörleri belirlemektir.
3
Analiz toplanan bilgileri iki temel kategoriye ayırır:
İç faktörler – Organizasyonun hedeflerine olan etkilerine göre güçlü ve zayıf olduğu yönlerdir. Dış faktörler – Organizasyona dış çevresinden gelen fırsat ve tehditlerdir. Bu faktörlerin tespit edilebilmesine yardımcı olması için bir PEST ve PESTLE analizleri kullanılabilir.
4
SWOT Analizinin terimleri şu şekilde açıklanabilir:
Güçlü Yönler: Organizasyonun belirlediği hedeflere ulaşabilmesi için kendisine avantaj sağlayacak öznitelikleridir. Bir hedef için güçlü yön olarak görülen bir faktör başka bir hedef için zayıf yön olabilir. Zayıf Yönler: Organizasyonun belirlediği hedeflere ulaşabilmesinde kendisi için dezavantaj olan öznitelikleridir. Fırsatlar: Hedeflere ulaşılabilmesinde organizasyona yardımcı olacak dış çevre koşullarıdır. Tehditler: Hedeflere ulaşılabilmesinde organizasyonun performansını düşürecek olan dış çevre koşullarıdır.
6
ÖRNEK BİR SWOT ANALİZİ
7
SWOT ANALİZİNİN YARARLARI
Organizasyonlarda SWOT Analizi yapılmasının başlıca iki yararı bulunmaktadır. İlk olarak, analiz ile organizasyonun mevcut durumu tespit edilir. Bu çerçevede güçlü ve zayıf yönler ile organizasyonun karşı karşıya bulunduğu fırsatlar ve tehdit unsurları ortaya konulmaya çalışılır. Bu anlamda SWOT bir “Mevcut Durum Analizi”dir. SWOT aynı zamanda organizasyonun gelecekteki durumunun ne olacağı tespit ve tahmin etmeye yarayan bir analiz tekniğidir. Bu ikinci anlamda SWOT bir “Gelecek Durum Analizi”dir.
8
SWOT Matrisi ve Olası Kombinasyonlar
Belirlenen fırsatlar, tehditler, üstünlükler ve zayıflıklar bir SWOT Matrisi üzerine dökülerek dört çeşit strateji oluşturulur. Bunlar: Fırsatlar ve Üstünlükler (SO) Fırsatlar ve Zayıflıklar (WO) Tehditler ve Üstünlükler (ST) Tehditler ve Zayıflıklar (WT)
9
SO Fırsatlar ve Üstünlükler Stratejisi
Mevcut alternatifler arasında en iyi stratejik konum SO stratejisidir. Bu stratejide işletmenin içteki üstünlükleri ile dıştaki fırsatları bir araya getirilerek büyüme olanakları aranır. İşletme sahip olduğu güçleri ve üstünlükleri, piyasa şartlarında ortaya çıkan fırsatlardan en avantajlı şekilde yararlanmak üzere bir araya getirir.
10
WO Fırsatlar ve Zayıflıklar Stratejisi
WO stratejisinde işletmenin iç zayıflığı, dış fırsatları değerlendirerek ortadan kaldırılmaya çalışılır. Organizasyonun zayıf olduğu ancak, fırsatlarla karşı karşıya bulunduğu durumlarda WO stratejisi izlemesi gerekir.
11
ST Tehditler ve Üstünlükler Stratejisi
ST stratejisinde organizasyonun dış çevredeki tehditlerle başa çıkacak olan gücü üzerine kurulmuştur. Bu stratejide amaç dış çevreden gelebilecek tehlikelerin işletmenin üstün yönleri tarafından bastırılmasıdır. Organizasyonun güçlü olduğu, ancak dış tehdit ve tehlikelerle karşı karşıya bulunduğu durumlarda ise ST stratejisi izlenmesi gerekir.
12
WT Tehditler ve Zayıflıklar Stratejisi
WT stratejisi en kötü stratejik konumdur. WT stratejik konumunda işletme dezavantajlı durumdadır . Bu strateji bir savunma stratejisi olup firmanın iç zorlukları ve olumsuz çevre tehlikelerini atlatmaya yönelir. İşletmeler dış tehditlerle ve iç zayıflıklarla çok zor koşullarda ve aynı anda karşı karşıya kalabilir. Bu durumda işletmelerin yaptığı daha çok, bir şekilde yaşayabilmesi için çeşitli birleşme yollarına başvurmaktır. Örneğin borcu fazla ve iş sahası daralan işletmeler ayakta kalabilmek için başka firmalarla birleşir veya varlıklarını satarlar.
13
Kaynakça E_UYGULAMA opsiyonlar.html
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.