Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELİ ACIMAN 1919-2011 ‘Sevmediği sözcük reklam, aşık olduğu meslek reklamcılık’

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELİ ACIMAN 1919-2011 ‘Sevmediği sözcük reklam, aşık olduğu meslek reklamcılık’"— Sunum transkripti:

1 ELİ ACIMAN ‘Sevmediği sözcük reklam, aşık olduğu meslek reklamcılık’

2 1919 tarihinde İstanbul’da doğmuştur.
Türkiye’nin ilk reklamcısı ve reklam ajansının sahibidir.(Manajans/Thompson) Genç yaşta öğrenim hayatını, gazetecilik eğitimi almak üzere İngiltere'ye gitmek amacıyla yarıda bıraktı. İngiltere dönüşü sonrası baba mesleği olan iplikçiliğe değil de kendisini zirveye taşıyacak olan reklamcılığa karar kılar.

3 Ancak bu karar kılış, öyle planlanmış bir karar olmamış , abisinin bulduğu iş sonucu reklamcı olmaya karar vermiştir. Bulduğu işle abisinin komşusu olan iş adamı ve modacı Vitali Hakko'nun ürettiği şapkaların reklâmını yapmaya başladı. Böylece ilk reklamı İlk yaptığı reklam Vitali Hakko'nun ünlü "şen şapka" reklamıydı. II. Dünya Savaşı'nın sonuna doğru, Türkiye'de "savaş ekonomisinin" sona ermesiyle ve ekonominin toparlanmasıyla, 1944 yılında Eli Acıman, Vitali Hakko ile birlikte "Faal Reklam Acentası"nı kurdular. .

4 Ancak işler umulduğu gibi gitmeyince Vitali Hakko kısa bir süre sonra bu ortaklıktan ayrıldı.
Ayrılıktan sonra Eli Acıman, 1946 yılında Türkiye'nin başlıca iş adamlarından Vehbi Koç ile tanışarak Koç şirketlerinin reklam işlerini alınca geniş bir iş imkânına kavuşmuştur. Böylece gelişmeye başlayan firma, 1957 yılında Eli Acıman, Arif Erdemir ve Nesim Matan’ın ortaklığı ile şirketleşip "Faal Ajans" adını alır. 1965 yılında genişleyen iş hacminin de etkisiyle ortaklar dostça ayrıldılar.

5 Eli Acıman "Manajans« adıyla yoluna devam etti.
Uluslar arası reklamcılık birliğinin Türkiye kolunu kurdu(1972).15 yıl başkanlık yaptı. Eli Acıman, sektörün en önemli çatı kuruluşu olan Reklamcılar Derneği'nin de kurulmasına öncülük etmiş ve büyük emek verdiği bu derneğin ilk başkanlığını yapmıştır.  1990 yılında Avrupa Reklam Ajanslar Birliği tarafından altın madalya ile onurlandırıldı.

6 TÜSİAD'a 30 yıldan uzun süre hizmet veren üyelerinden biri olan Eli Acıman, 1970'li yıllardan itibaren İstanbul ili vergi rekortmenleri listesine de girdi. 2004 yılında Hürriyet Gazetesi tarafından düzenlenen yarışmada Eli Acıman'a "Hürriyet Özel Ödülü" verildi. Eli Acıman, ilerleyen yaşından dolayı emekliye ayrılıp reklam ajansının yönetimini kızı Linda Acıman'a bıraktı. 13 Ocak 2011 tarihinde 92 yaşındayken vefat etti.

7 REKLAM KAMPANYALARI “Şen Şapka” (1944, Vitali Hakko)
“Kral bira, lüks bira” (1969, Tuborg) “Soylu yün halı” (1976, Saray) “Fark edilirsiniz” (1977, Beymen) “Hizmette sınır yoktur” (1980, YKB) “Sony varken Sony alınır” (1987) Turgut Özal için 1983'te hazırlanan “İcraatın İçinden” TV programı

8 REKLAM KAMPANYALARI

9 Anavatan Partisi Reklam Kampanyası
 İlk kapsamlı siyasi çalışmadır. Eli Acıman‟dan bu siyasi parti için bir kampanya yapması istendiğinde Eli Acıman bir siyasi partinin kampanyasını üstlenmek fikrine kuşkuyla yaklaşmıştır. Çünkü ajans, seçim kazanıldığında o partinin yandaşı , kaybedilirse o partinin başarısızlığını üstlenmek durumunda kalacaktır. Uzun görüşmeler sonucu ajans bu kampanyayı kabul eder ve afiş ve televizyon programı çalışmalarına başlar. Afişler genel olarak ekonominin bozukluklarına ve ülkemizde yaşanan sağ-sol çatışmalarının yarattığı güvensiz ortama atıfta bulunur niteliktedir. • Siyasal iletişim açısından bir dönüm noktası olan „‟icraatin içinden „‟ adlı program yine Manajans/ Eli Acıman‟a aittir.

10 Üretim Aracı Anadol Kampanyası
Bu kampanya Anadol‟un Türkiye‟nin ilk yerli üretim aracı olması dolayısıyla önemlidir. Manajans tarafından  hazırlanan lansman kampanyasında Anadol, “İşte, memleketimizi ileriye doğru hamlesinde, yıllardır gözlediği dönüm noktasına ulaştıran İlk Türk Otomobil..’ olarak sunuldu

11 ELİ ACIMAN VE İLKLER Reklamlarda slogan kullanımı
Kampanya halinde basın reklamı Türkiye‟de üretilen ilk yerli otomobilin (Anadol) isim başlığı ve lansmanı İlk resmi uluslar arası ortaklık Reklamlarda arı Türkçe kullanılması Reklamlarda uluslar arası ahlak yasasının yayınlanması Stratejik planlama Kapsamlı siyasi kampanya • Reklamcılık derneğinin kuruluşuna öncülük Manavizyon isimli bir prodüksiyon şirketi.

12 Reklamda Eli Acıman Üslubu
Türkiye‟de modern reklamcılığın temelini atan kişi Eli Acıman‟dır. Eli Acıman yapılacak olan projelerde ; şiirsel bir anlatım ve Türkçe‟nin doğru kullanılması konusunda çok titiz davranmıştır. Eli Acıman'ın kurmuş olduğu Manajans sektörde bir ekoldür ve reklam mantığı ve felsefesinde yeni bir tarz geliştirmiştir. Reklamda dil kullanımı özellikle üzerinde çok durulan bir konudur. Ve düzgün bir Türkçe kullanılmıştır metinlerde çok titiz davranılmıştır. Özellikle Acıman reklamda dilin kullanımına çok önem vermiştir. bir virgülün yanlış kullanımı bile zaman zaman tartışmalara sebep olabilmiştir. Türkçeyi farklı ve şiirsel bir biçimde kullanmıştır.

13 Türkiye’de Reklamcılıgın Dönüm Noktaları
Trtnin reklama açılması (1972) Televizyonun medya aracı olarak kullanılması . 1970 ler Özal dönemi liberal politikalar ve yabancı sermayenin Türkiye‟ye gelmesi ve liberal politika. 1980‟ ler darbe dönemi ve reklam yasakları. Satıcı ve alıcı pazarındaki dönüşümler. Rekabet ortamı ve yabancı reklam ajansları ortaklıkları.

14 Eli Acımana Göre Reklam ;
Ürünün özelliklerini içermeli Basit, yaratıcı, anlaşılır ve dilbilgisi kurallarına uygun kaleme alınmış olmalı.

15 Eli ACIMAN’ın gözünden NUTELLA


"ELİ ACIMAN 1919-2011 ‘Sevmediği sözcük reklam, aşık olduğu meslek reklamcılık’" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları