Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ
2
GÖZLEM
3
Çevresindeki olay ve olgulara dikkat etme
Çevresindeki olay ve olguları (?) doğru ve tarafsız tanımlama Çevresindeki olay ve olguların neden ve sonuçlarını açıklama Gözlediklerinin nedenlerini sorgulayıp sonuçlarını tahmin edebilme Olay ve olgular arasında ilişkiler kurabilme benzer ya da farklı yönlerini ortaya koyma Gözlediklerini daha önce öğrendikleri ile karşılaştırabilme ve bağdaştırabilme Benzer olaylarla ilişkilendirme ve böyle bir olayla karşılaştığında ne yapması gerektiğine dair davranış geliştirme
6
OLGU Olgu; Kolayca anlaşılabilen, tam olarak bilinen, objektif olarak kanıtlanabilen ve bilimsel verilere (bilgilere) dayandırılabilen somut şeyler, olay ve düşünceler anlamına gelmektedir.
8
Olgu'nun temel özellikleri nelerdir?
1- Tarafsızdır. 2- Nesneldir. 3- Yoruma açık değildir. 4- İstenç (irade) dışıdır. 5- Herkes tarafından kabul edilmiştir.
9
Olay Olay Ortaya çıkan, oluşan durum, ilgi çeken veya çekebilecek özellikte olan her türlü iş veya hadiseye denir. Örnek: - Çocukların parkta oynaması (sadece “parkta oynamak” olgudur) - İnsanların alışveriş yapması - İki kişinin birbiriyle tartışması - Trafik kazasının yaşanması - Çevre kirliliğinin ortaya çıkması Karşılaştığımız olayların yalnızca bir nedeni yoktur, birden fazla nedeni olabilir.
10
MEKÂNI ALGILAMA
11
1. Uzay ilişkilerini görebilme:
Bir cismin uzayda ya da bir şeklin kâğıt üzerindeki biçimini, göz önünde canlandırma Bir şekli üç boyutlu görebilme Bir alanı, krokiyi, sokağı veya binayı göz önünde canlandırabilme 2. Harita, plan, kroki, grafik, diyagram çizme ve yorumlama 3. Küre kullanma
18
Bir araştırmaya göre;
19
ZAMAN VE KRONOLOJİYİ ALGILAMA
20
Takvim bilgisi edinme Zamanları ayırt etme (Geçmiş-şimdiki-gelecek zaman) Zaman ifadelerini doğru kullanma Kronolojik sıralama yapma Zaman şeridindeki veriyi yorumlama Zaman şeridi oluşturma
23
Çocukta Zaman Kavramı Birçok araştırmacıya göre, çocukların zaman anlayışlarındaki gelişimler ise 5–12 yaşları arasında, yaşa bağlı olarak meydana gelmektedir Çocuğun, erken yaşlardan itibaren zaman kavramına ilişkin uyarılar almasının ve zaman kavramını anlamaya başlamasının onun, bazı olaylar ile günün belirli zamanları arasında bağlantı kurmasını beraberinde getirdiği söylenebilir.
24
Bunlar, saat, takvim, kronolojidir.
Bu yüzden, gelişmiş ülkelerin eğitim-öğretim sistemlerinde çocuklarda zaman algısının gelişimi dikkatli bir biçimde planlanmıştır. Örneğin, ABD’de müfredat için zamana ait üç temel kavram kategorisi belirlenmiştir. Bunlar, saat, takvim, kronolojidir. Artık bizde de var
28
Aynı araştırmaya göre
29
DEĞİŞİM VE SÜREKLİLİĞİ ALGILAMA BECERİSİ
30
Benzerlik ve farklılıkları bulma
Zamanla oluşan süreklilik ve değişimi algılama Tarihsel olguları ve yorumları ayırt etme Geçmişteki problemlerin neden- sonuç ilişkisini tanıma Tarihsel problemin çözümüne alternatif çözümler bulma
40
Araştırmaya devam
41
SOSYAL KATILIM BECERİSİ
42
Kendisini, yakın çevresini etkileyen konularda bilgi sahibi olma
Birbirlerinin ihtiyaçlarını karşılamak için insanlar arasındaki ortak ilişkiyi tanıma Bireyler, gruplar ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için bireyler, gruplar, kurumlar ve sosyal örgütler arasındaki ilişkiyi tanıma Sosyal katılımın gerekli olduğu durumları belirleme ve katılma Yakın çevresini ve toplumu etkileyen konularda ihtiyaçların karşılanması için fikir üretme, tartışma, planlama, uzlaşma ve eylemde bulunma
48
Araştırma sürüyor
49
EMPATİ BECERİSİ
50
Kendisini karşısındakinin yerine koyma
Olaylara karşıdakinin bakış açısıyla bakma Kendisini yerine koyduğu kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlama, hissetme ve karşıdakine iletme Dönemin şartlarına uygun olarak geçmişteki insanların düşünce, amaç ve duygularını anlama (Tarihsel Empati)
52
YA MAĞDUR SEN OLSAYDIN?
53
YA SUÇLU SEN OLSAYDIN?
54
YA MAĞDUR AİLESİ OLSAYDIN?
55
YA GÜVENLİKTEN SORUMLU OLSAYDIN?
56
Araştırmada diğer önemli nokta
57
ÖĞRENME ALANI
58
Programda öğrenme alanı;
“Birbiri ile ilişkili beceri, tema, kavram ve değerlerin bir bütün olarak görülebildiği, öğrenmeyi organize eden yapıdır.” şeklinde tanımlanmaktadır
60
Kanıtı tanıma ve kullanma KÜLTÜR VE MİRAS
4 SINIF ÖĞRENME ALANI DOĞRUDAN VERİLECEK BECERİ BİREY VE TOPLUM Kanıtı tanıma ve kullanma KÜLTÜR VE MİRAS Bilgiyi kullanılabilir biçimlerde planlama ve yazma İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER Mekanı algılama ÜRETİM, TÜKETİM VE DAĞITIM Tablo, diyagram ve grafik okuma BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM Karşılaştırma yapma GRUPLAR, KURUMLAR VE SOSYAL ÖRGÜTLER Sebep-sonuç ilişkisini belirleme GÜÇ, YÖNETİM VE TOPLUM Karar verme KÜRESEL BAĞLANTILAR Kütüphane ve referans kaynakları kullanma
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.