Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAylin Dağdelen Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK, Eyyüp YİLDİZ, Hikmet AKYOL, Melikşah TURAN, Saime ŞAHİNÖZ Gümüşhane University Faculty of Health Sciences Department of Emergency and Disaster Management Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü
2
Amaç Bu araştırma Gümüşhane Üniversitesi merkez kampüsünde eğitim almakta olan öğrencilerin temel afet bilincine ilişkin bilgi düzeylerini ölçmek ve afetlere hazırlıklı olma durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
3
Materyal ve Metod Bu araştırma tanımlayıcı türde bir araştırmadır. Gümüşhane Üniversitesi merkez kampüste öğrenim gören öğrenci sayısı eğitim- öğretim yılında toplam 15000’dir. Olayın görülüş sıklığı incelenecek ise evrendeki birey sayısı biliniyorsa örnekleme alınacak birey sayısını belirlemek için kullanılan formül aracılığı ile örneklem büyüklüğü belirlenmiştir. Temel afet bilinci eğitimi alma düzeyi değişik araştırmaların ortalaması olan p=0,26 olarak alınmış ve bu düzeyden d=0,10 sapma öngörülerek hesaplanan en düşük örneklem büyüklüğü 74 olarak hesaplanmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 153 kişi araştırmaya dahil edilmiştir.
4
Bulgular Araştırma grubundaki öğrencilerin %43,8’i erkek, %56,2’si kadındır. Öğrencilerin %29,4’ü 1. sınıf, %15,0’ı 2. sınıf, %25,5’i 3. Sınıf, %30,1’i 4. sınıfta okumaktadırlar. Öğrencilerin %48,4’ü Sağlık Yüksekokulunda (SYO), %25,5’i Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesinde ve %26,1’i de İletişim Fakültesinde okumaktadırlar.
5
Öğrencilerin %22,2’si Acil Yardım ve Afet Yönetimi (AYAY) bölümünde, %8,5’i Beslenme ve Diyetetik bölümünde, %5,9’u Hemşirelik bölümünde,%5,9’u Sağlık Yönetimi bölümünde, %5,9’u Sosyal Hizmetler bölümünde, %25,5’i Harita Mühendisliği bölümünde, %26,1’i Halkla İlişkiler bölümünde okumaktadır.
6
Araştırmaya katılan öğrencilerin okudukları bölüme göre temel afet bilgi puanı ortalamarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,005). Acil Yardım ve Afet Yönetimi bölümünde okuyan öğrencilerin diğer bölümlerde okuyanlardan daha yüksek puan aldıkları tespit edilmiştir.
7
Araştırmaya katılan öğrencilerin temel afet bilinci eğitimi alma durumuna göre temel afet bilgi puanı ortalamarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,005). Temel afet bilinci eğitimi alanların almayanlara göre daha yüksek bilgi puanı ortalaması aldıkları saptanmıştır.
8
Araştırmaya katılan öğrencilerin ilkyardım eğitimi alma durumuna göre Temel Afet Bilgi Puanı ortalamarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,005). İlkyardım eğitimi alanların almayanlara göre daha yüksek bilgi puanı ortalaması aldıkları saptanmıştır.
9
Araştırmaya katılan öğrencilerin temel afet bilinci eğitimi alma durumuna göre afet hazırlık planı yapma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,0005). Temel afet bilinci eğitimi alanların almayanlara göre daha yüksek oranda afet hazırlık planı yaptıkları saptanmıştır.
10
Araştırmaya katılan öğrencilerin temel afet bilinci eğitimi alma durumuna göre kişisel acil durum çantasına sahip olma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,005). Temel afet bilinci eğitimi alanların almayanlara göre daha yüksek oranda kişisel acil durum çantasına sahip oldukları saptanmıştır.
11
Sonuç İlkyardım ve temel afet bilinci eğitimi alanların almayanlara göre daha yüksek bilgi puanı ortalaması aldıkları saptanmıştır. Bu bulgular bize üniversite öğrencilerine afet bilinci kazandırmak için bu konuları (temel afet bilinci ve ilkyardım) içeren eğitimler verilmesi gerektiğini düşündürmüştür. Dolayısıyla, afetler konusundaki toplumsal bilinç düzeyini yükseltmek ve farkındalık oluşturmak için tüm üniversite öğrencilerine temel afet bilinci eğitimi ve ilkyardım eğitimi verilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.
12
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.