Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1) harekete geçiren olay: Yahya öldürülüyor 14:1-12

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1) harekete geçiren olay: Yahya öldürülüyor 14:1-12"— Sunum transkripti:

1 Kral gücünü gösteriyor - hem İsrail'e, hem milletlere (Matta 14:1-16:12)
1) harekete geçiren olay: Yahya öldürülüyor 14:1-12 2) Kral gücünü gösteriyor: 5000 kişi + suyun üstünde 14:13-36 3) Ferisilerin tepkisi: temiz ve mundar 15:1-20 1) harekete geçiren olay: Yabancı kadının imanı 15:21-28 2) Kral gücünü gösteriyor: 4000 kişi doyuruluyor 15:39-39 3) Ferisilerin tepkisi: Ferisilerin mayası 16:1-12

2 Yahya'nın öldürülmesi (Matta 14:1-12)
O günlerde sancak kralı Hirodes İsa'dan için işitti. YA'da Hirodes adındaki krallar - 4 kuşak Hirodes Arhelaos (krallık: ) Yusuf onun yüzünden Celile'ye gitti 2 Hirodes Agripa I (krallık: 37-44) Petrus'u mahpusa attırdı Allah tarafından vuruldu 3 'Büyük' Hirodes - (krallık: ) Allahevini yap-tırdı, İsa'nın doğuşunda Hirodes Antipas (krallık: ) Yahya'ya ölüm cezasına veren Pilatus İsa'yı ona yolladı 1 Hirodias Hirodes Filipus (krallık: ) Hirodias'ın 1.kocası, Salome'nin babası Hirodes Agripa II (krallık: 52-90) Pavlus'un davasını gören 4

3 Yahya'nın öldürülmesi (Matta 14:1-12)
Ve hizmetçilerine dedi: "Bu Yahya'dır! Ölülerden dirilmiştir! Te onun için onda kuvvet var, mucize yapsın." Hirodes neden o kadar korktu? Halkın inancına göre, ölülerin ruhları kimi kere başka bedenlere dalıp yeniden dünyaya gelirmiş. O zaman daha güçlü olurmuşlar. Hirodes Yahya'nın intikamından korktu. Matta 16:6 ile Markos 8:15 karşılaştıralım. Sadukilerin mayası, Hirodes'in mayasıdır. Ondan anlaşılıyor ki, Hirodes kendisi Saduki idi. Onlar insanın dirileceğine inanmazdılar (22:23). Şimdi Hirodes İsa'ya bakınca, Yahya'nın dirildiğini anladı. O da bütün inancını sarstı, büyük şok oldu.

4 Yahya'nın öldürülmesi (Matta 14:1-12)
3 Çünkü Hirodes Yahya'yı yakalatırıp bağlatırmıştı. Ve Hirodiyas'tan için mapusa attırmıştı (o da Hirodes'in kardeşi olan Filip'in karısı idi). 4 Çünkü Yahya ona hep derdi ki: "Onu karı olarak almak sana haramdır." 5 Aslında Hirodes istedi, Yahya'yı öldürtürsün, ama halktan korktu, çünkü onlar hepsi Yahya'yı peygamber sayardılar. Levililer 18:16 “Kardeşinin karısıyla cinsel ilişki kurmayacaksın. Çünkü o kardeşinin namusudur."

5 Yahya'nın öldürülmesi (Matta 14:1-12)
6 Ama Hirodes'in doğum günü gelince, Hirodiyas'ın kızı onların önünde göbek attı. Hirodes de onu çok beğendi. 7 Bunun üzerine yemin edip ona söz verdi, her ne isterseydi ona verecek diye. 8 Ama anası onu puşuturmuştu. Onun için dedi: "Bana bir tepsi üzerinde Yahya'nın kafasını buraya getir." 9 Kral buna üzüldü; ama gene de öyle buyurdu. Çünkü hem yemin etmişti, hem de sofrada oturan misafirlerden için. 10 Haber yollattırıp mapusta Yahya'nın kafasını kestirdi. 11 Onun kafasını da bir tepsiye koyup kıza verdiler, o da onu anasına getirdi.

6 Yahya'nın öldürülmesi (Matta 14:1-12)
Ve Yahya'nın öğrencileri gelip onun bedenini götürdüler ve gömdüler. Sonra gidip İsa'ya haber verdiler. İsa ve Yahya'nın hizmetleri birbirlerine bağlı idi Ne zaman Yahya mahpusa atıldı, İsa öğrencilerini seçti ve açıkta ders vermeye başladı (4:12) Yahya'nın ölümü de İsa'yı harekete geçirdi: halkın bütün umudu artık İsa'da kaldı. Merak ettiler, acaba kendini Mesih ve kral ilan edecek mi. Matta 14:13-14 İsa kıyıya varınca büyük bir kalabalık gördü. Onlara acıdı ve onların hastalarını iyileştirdi. İsa isteseydi, kendini kral ilan edeceydi. Muhammed politik gücün peşinde idi - İsa'nın amacı gene insanlara hizmet etmek. sözde 'Yahya'nın kolu ve eli' (İstanbul, Topkapı Sarayı)

7 İsa 5000 kişi doyuruyor (Matta 14:13-21)
İsa bunu işitince oradan çekilip bir kayıkla tek başına ıssız bir yere gitti. Halk ne vakıt bunu öğrendi, kasabalardan çıkıp yayan Onun arkasından gittiler. halk - yayan İsa - kayıkla Acaba, halkın beklentisi neydi? Neden İsa'nın arkasından gittiler?

8 İsa 5000 kişi doyuruyor (Matta 14:13-21)
Burada İsa ikinci MUSA gibi gösteriliyor zaman: Fısıh Bayramı yakın idi (Yuh 6:4) Halk İsa'yı karşılamak için çak 15 km gölün etrafına yürüdü. Bunu yaparken Yordan ırmağını geçtiler, tıpkı İsrail halkı nasıl Kızıldeniz'den geçti. Şimdi ise ile birlikte ıssız bir yerde idiler (14:15), tıpkı İsarail halkı Mısır'dan çıktıktan sonra. Yemek için İsa'ya bakıyorlar, nasıl İsrailliler Musa'ya baktılar. Kalabalık içinde erkeklerin yanında çok kadınlar ve kızanlar da vardı. Kim aileslne çöle götürecek, ne amaçla? Değil ders almak için, değil şifa bulmak için - ama halk hazırdı İsa'nın önderliğinde yeni bir Allah halkı oluştursun.

9 İsa 5000 kişi doyuruyor (Matta 14:13-21)
Burada İsa ikinci MUSA gibi gösteriliyor - daha önce yemek çoğaltırma mucizeleri olmuştu: (1) İlyas - Sarefatlı dul kadın: 1.Krallar 17 9 "Şimdi kalk git, Sayda yakınlarındaki Sarefat Kenti'ne yerleş" dedi, "Orada sana yiyecek sağlaması için dul bir kadına buyruk verdim." İlyas kadına, "Korkma, git yiyeceğini hazırla" dedi, "Yalnız önce bana küçük bir pide yapıp getir. Sonra oğlunla kendin için yaparsın RAB'bin İlyas aracılığıyla söylediği söz uyarınca, küpten un, çömlekten yağ eksilmedi. (2) Elişa ve öğrencileri - 2.Krallar 4:42-44 “Baal-Şalişa'dan bir adam geldi. Tanrı adamına o yıl ilk biçilen arpadan yapılmış yirmi ekmekle taze buğday başağı getirdi. Elişa uşağına, "Bunları halka dağıt, yesinler" dedi Uşak, "Nasıl olur, bu yüz kişinin önüne konur mu?" diye sordu. Elişa, "Halka dağıt, yesinler" diye karşılık verdi, "Çünkü RAB diyor ki, 'Yiyecekler, birazı da artacak." 44 Bunun üzerine uşak yiyecekleri halkın önüne koydu. RAB'bin sözü uyarınca halk yedi, birazı da arttı.”

10 İsa 5000 kişi doyuruyor (Matta 14:13-21)
15 Akşam olunca öğrencileri Ona gelip dediler: "Burası çok ıssız bir yer, hem de vakıt geç oldu artık. Onun için halkı brak da, etraftaki köylere gitsinler, kendilerine yiyenti alsınlar." - 16 Ama İsa onlara dedi: "Yok lüzümü bir yere gitsinler. Siz onlara yiyenti verin!" - 17 Ona dediler: "Burada sade beş ekmekle iki balığımız var." İsa hastaları iyileştirdikten sonra ders vermeye başladı. Böylece halkı sakinleştirdi, onların yanlış beklentilerini düzeltirdı. Çünkü hemen hazırdılar Romalılara karşı ayaklansınlar, Mesihin krallığını ilan etsinler. Öğrenciler her zaman hazırdılar, İsa'ya gelenleri uğratırsınlar, çevirsinler. Ama İsa onlara her sefer buyuruyor, insanlara hizmet etsinler: - Kenanlı kadın (Matta 15:23) - ufak kızanları (Matta 19:13) - körleri (20:31) Hizmette bulunduk mu, Rab her zaman gereken şeyleri sağlayacak. "Her ne dilerseniz size verilecek" o konuda söylendi.

11 İsa 5000 kişi doyuruyor (Matta 14:13-21)
18 İsa onlara dedi: "Onları bana buraya getirin." 19 Halka ısmarladı, çimenliğe otursunlar. Sonra beş ekmekle iki balığı aldı, gözlerini kaldırıp göke baktı ve yiyentileri mubarekledi. 1) "Onları buraya getirin" Elimizde ne kadar az da olsa, onu en birinci Rabbe teslim etmeliyiz. Sakladık mı, Rab onu çoğaltırmayacak. İlyas ile Sarefat'taki dul kadının örneği (1.Kral 17) 2) "Göke baktı ve yiyentileri mubarekledi" Ancak Rabbin bereketi ile doyabiliriz. Onu arayalım. "Evi RAB yapmazsa, yapıcılar boşuna didinir. Kenti RAB korumazsa, bekçi boşuna bekler. Boşuna erken kalkıp geç yatıyorsunuz. Ey zahmetle kazanılan ekmeği yiyenler, RAB sevdiklerinin rahat uyumasını sağlar." (Mezmur 127:1-2)

12 İsa 5000 kişi doyuruyor (Matta 14:13-21)
Ekmekleri kırıp öğrencilere verdi. Onlar da ekmekleri halka dağıtırdılar. 20 Ve hepsi yiyip doydular. Ekmek kırıntılarından kalan parçaları topladılar ve onlarla oniki sepet doldurdular. 21 Yiyen kişiler aşağı yukarı beş bin erkek idiler, kadınları ve kızanları hiç saymadan. 3) "Ekmekleri kırıp öğrencilere verdi" Paylaştıkça bereket oluyor, azalmakla çoğalmak oluyor. 4) "kalan parçaları topladılar" bu, bir halusinasyon, bir hayal değildi. İsa onları büyülemedi. Konkretno, elle tutulan ispat var. 5) "oniki sepet doldurdular" her apostol için birer tane = bütün Allah halkı doydu (Çıkış 16:35). sepetler nereden geldi? - Bunlar küçük sepetler idi. Yahudiler ıssız yere giderken kimi kere tseremonialno öyle sepetleri yanlarında taşırdılar. Mısır'daki angarya işini anmak için: sepetlerde saman topladılar, tuğlaları yapmak için (Çıkış 5:6-19)

13 İsa suyun üstünde yürüyor (Matta 14:22-36)
22 İsa hemen öğrencilere ısmarladı, bir kayığa binip kendisinden önce gölün öbür tarafına geçsinler. İsa bu arada halkı yolcu edecekti. 23 Halkı yolcu ettikten sonra, dua etmek için tek başına bir balkana bindi. Akşam olunca orada yalnız kaldı. 24 Kayık gene, kıyıdan birkaç kilometre uzaklaşmıştı. Rüzgâr ona karşı esti, dalgalar da ona çarptı. İsa neden öğrencileri yalnız yolladı? onlarla birlikte kalabalığı daha kolay kontrol edecekti ama istedi onları denesin, acaba bu büyük mucizeden bir ders aldılar mı diye. İsa iki defa fırtınayı dindirdi: birinci olayda kayıgın içinde idi (8:24), ikinci olayda yoktu. Önce gündüz idi, bu olay geceleyin. İsa tepede durup kayığa baktı ve gördü nasıl rüzgara karşı zorluyor (Markos 6:48). Neden hemen fırtınayı durdurmadı? Acaba, bizim hayatımız için burada ders var mı?

14 İsa suyun üstünde yürüyor (Matta 14:22-36)
25 Sabah üstü İsa gölün üzerinde yürüyüp onlara yaklaştı. 26 Öğrenciler Onu gördükleri vakıt, nasıl gölün üzerinde yürüyor, ürpelenmeye ve korkudan bağırıp çığırmaya başladılar: "Bu bir tılsımdır!" İsa onlara hemen konuşup dedi: "Kurajlanın! Benim! artık korkmayın." - İsrail halkı hep denizden korkardı; deniz haosun gücü, Şeytanın yeri idi. EA'ya göre sadece Allahın gücü var, denizi zaptettirsin...

15 İsa suyun üstünde yürüyor (Matta 14:22-36)
korkudan bağırıp çığırmaya başladılar: "Bu bir tılsımdır!" (1) Rab denizin sahibidir: “Deniz O'nundur, çünkü O yarattı” (Mezmur 95:5; 33:7) (2) sade Rab denize buyruk verebilir - “Çünkü O buyurunca şiddetli bir fırtına koptu, Dalgalar şaha kalktı." (Mezmur 107:25) (3) sade o denizi susturabi- lir: “Sen kükreyince sular kaçtı, göğü gürletince hemen çekildi.“ (Mez 104:7) Bütün İsrailliler bu ayetleri ezbere bilirdiler. İsa'nın suyun üstünde görünce, anladılar ki, bu sadece bir insan değildir, bu Allahın kendisidir. Sade o denizi, haosu ve ölümü yenebilir ! (4) - sular, aynı zaman ölüm için bir sembol olarak kullanılırdı: “Seller beni sürüklemesin, derinlikler beni yutmasın, Ölüm çukuru ağzını üstüme kapamasın” (Mezmur 69:14-15) (5) ve en şaşırtıcı ayet: Eyub 9:8 O'dur tek başına gökleri geren ve denizin dalgaları üzerinde yürüyen.

16 İsa suyun üstünde yürüyor (Matta 14:22-36)
28 Ama Petrus Ona cevap verip dedi: "Efendimiz eger sen isen, bana buyur da, suyun üzerinde sana geleyim." İsa da "Gel" dedi. Petrus kayıktan inip suyun üzerinde yürüdü ve İsa'ya doğru ilerledi. 30 Ama rüzgârı görünce, korkmaya ve batmaya başladı. "Efendimiz, kurtar beni!" diye bağırdı. 31 İsa hemen elini uzatıp onu tuttu ve ona dedi: "Sen imanı az olan adam, ne için şüpelendin?" "eğer sen isen" maden önce onu tılsım sandılar, bilirdiler ki, kötü ruhlar insanların sıfatında gelebilirler Petrus'un duyguları: (1) sevgi - İsa'ya yakın olmak istiyor (2) cesaret - korkunçluğu görüyor (3) dikkat - önce İsa'dan bir çağrı bekliyor (4) iman - mümkün olmayan bir şeyi deniyor. İsa ona diyor "imanın az"... ya kayıkta kamış olanlar? Benim yapabildiğim Petrus'un yaptığına benzer işler var mı?

17 İsa suyun üstünde yürüyor (Matta 14:22-36)
32 Kayığa bindiler, rüzgâr da hemen kesildi. 33 Kayıkta olanlar Ona taptılar; "Sen sahiden de Allahın Oğlusun" dediler. "ona taptılar" bu, Yahudiler için çok büyük bir mesele idi (1.emir) sadece bir kralın önünde eğilmek değildi, ama İsa'nın kimliğini anladıktan sonra ona Tanrı olarak tapmaya başladılar "Sen sahiden de Allahın Oğlusun" demek, daha önce onu düşündüler, ama şüpheleri vardı; şimdi emin oldular. brinci olayda (8:27) düşünmeye başladılar ve sordular "Bu nasıl bir adam ki, rüzgârlar ve deniz bile Onu sesliyorlar?" burada o soruya cevap veriyorlar

18 İsa suyun üstünde yürüyor (Matta 14:22-36)
34 Gölü geçip, Ginesar kasabasında toprağa vardılar. 35 Oranın adamları İsa'yı tanıdılar. Ve etraftaki kasabalara haber yolladılar. Her taraftan gelip İsa'ya bütün hastaları getirdiler. 36 Ona yalvardılar, sade sade Onun rubasının kenarına dokunsunlar. Ve her kim ona dokunduysa iyileşti. "Ginesar" 'Genesaret' ve ona benzer başka adları vardı. 'Kinor' sözünden geliyor, o da lir demektir. Celile Gölünün adı, çünkü biçim olarak bir lire benziyor. 'rubasının kenarına dokunsunlar' Sayılar 15: "İsrail halkına de ki, 'Kuşaklar boyunca giysinizin dört yanına püskül dikeceksiniz. Her püskülün üzerine lacivert bir kordon koyacaksınız. Öyle ki, püskülleri gördükçe RAB'bin buyruklarını anımsayasınız." 9:20 'kan akıntısı olan kadın' Apo 19:11-12 Pavlus'un rubaları Bugün hastaların rubalarına dua okuyalım mı?

19 Temiz ve mundar (Matta 15:1-20)
1 Sonra Ferisiler ve kanun muallimlerinden kimi kişiler Yeruşalim'den İsa'ya gelip dediler: 2 "Senin öğrencilerin dedelerimizin adetlerini neden tutmuyorlar? Çünkü ekmek yerken ellerini yıkamıyorlar." "elleri yıkamak" bu, ritualno bir şey idi, değil higyena için, ama daha fazla abdest gibi "dedelerimizin adetleri" değil gündelik hayatında adetler, ama Musa'nın kanunundan alınan ve onun üzerine koyulan komentarlar ve komentarların komentları v.s. bu buyruk sadece Allahevindeki görevlilere verildi. Ama Ferisiler onu bütün halka ve her gün birkaç defa mecbur kıldılar. Çıkış 30:20-21 “Buluşma Çadırı'na girmeden ya da RAB için yakılan sunuyu sunarak hizmet etmek üzere sunağa yaklaşmadan önce, ölmemek için ellerini, ayaklarını yıkamalılar. Harun'la soyunun bütün kuşakları boyunca sürekli bir kural olacak bu."

20 Temiz ve mundar (Matta 15:1-20)
3 Ama İsa onlara cevap verip dedi: "Ya siz? Siz kendi adetlerinizin hatırına neden Allahın buyruğunu bozuyorsunuz? 4 Çünkü Allah dedi ki, 'Babana, anana saygı göster' ve 'Kim babaya ve anaya karşı kötü konuşursa, ona lazım ölüm cezası verilsin'. 5 Siz gene şöyle diyorsunuz: 'Kişi babasına ya da anasına dedi mi, 'Sana aslında yardım için bazı şeyler vereceydim, ama onları Allaha verdim'. 6 O vakıt kişi artık mecbur değilmiş, babasına ve anasına saygı göstersin. Böylelikle kendi adetlerinizin hatırına Allahın sözünü ortadan kaldırıyorsunuz. "Babanı, anana saygı göster" 5. emir (Çıkış 20:12 - Efesliler 6:1-3). Bu saygı davranışlarda belli oluyor. Bunun bir parçası, yaşlılığında anaya babaya bakmak, onları beslemek ayrıca anaya babaya küfür etmek vardı. O kadar büyük bir suç ki, ona ölüm cezası vardı: Çıkıs 21:17 "... ama onları Allha verdim" Allaha adamak. Ona 'korban' derdiler (Markos 7:11). Adanmış mallar kutsal sayılırdı; başka bir amaç kullanılamazdılar (yani anaya babaya) ama kişi adağını hemen yerine getirmek mecbur değildi. Çoğu ölüm yatağına kadar beklerdiler. İsa bunu küfürle bir tutuyor = ölüm cezasını getiren bir hareket.

21 Temiz ve mundar (Matta 15:1-20)
7 İkiyüzlüler sizi! Peygamber İşaya sizden için ne kadar da doğru peygamberlik etti: 8 'Bu halk beni sayıyor sade dudaklarıyla, ama yürekleri benden uzaktır. 9 Boşuna tapıyorlar bana. Öğretiş olarak insan adetlerini öğretiyorlar.'" "Yeşaya peygamberlik etti" Yeşaya 29:13 dikkat edelim Yeşaya nasıl devam ediyor (Yeşaya 29:14): "Onun için ben de bu halkın arasında yine bir harika, Evet, şaşılacak bir şey yapacağım. Bilgelerin bilgeliği yok olacak, Akıllının aklı duracak." 1.Korintliler 1:19-24

22 Temiz ve mundar (Matta 15:1-20)
10 Sonra İsa kalabalığı yanına çağırıp onlara şöyle konuştu: "Beni sesleyin ve anlayın! 11 Ağzına giren insanı kirletmez, ama onun ağzından çıkan, işte, insanı kirleten odur." "ağzına giren inanı kirletmez" bu düşünce Yahudiler için büyük mesela: Petrus - Apo 10:14 dinlerin çoğu yemek kanunları tutmakla kendilerini başkalardan ayırıyorlar, daha kutsal olduğunu gösteriyorlar İsa bu sözle Musa'nın kanununun bu parçası artık uygulanmayacağını söyledi: Markos 7:19 Müslümanlar: 'Helal' Yahudiler: 'Koşer' Hinduistler: 'Şudda'

23 Temiz ve mundar (Matta 15:1-20)
12 O vakıt öğrencileri İsa'ya gelip dediler: "Sen biliyor musun, Ferisiler bu lafı işitince darıldılar?" Ama İsa onlara cevap verip dedi: "Gökteki Babamın ekme-diği her çiçek kökünden sökülecek. 14 Brakın onları, körlerin kör güdücüleridir. Ve kör adam başka bir köre güdücülük yaptı mı, ikisi çukura düşecekler." Burada İsa gene Yeşaya'nın peygamberliğini tekrarlıyor - Yeşaya 42:17-19: "Oyma putlara güvenenler, Dökme putlara, 'İlahlarımız sizsiniz diyenlerse Geri döndürülüp büsbütün utandırılacaklar. Ey sağırlar, işitin, Ey körler, bakın da görün! buraya kadar putperest halkları azarlıyor, onlara kör diyor... "Kulum kadar kör olan var mı? Gönderdiğim ulak kadar sağır olan var mı? Benimle barışık olan kadar, RAB'bin kulu kadar kör olan kim var?" ... sonra kendi halkının ve özellikle önderlerin daha da kör olduğunu gösteriyor

24 Temiz ve mundar (Matta 15:1-20)
15 Petrus İsa'ya cevap verip dedi: "Bu benzetmeyi bize açıkla." - 16 İsa şöyle konuştu: "Sizin de mi anlayışınız hâlâ zayıf? 17 Siz anlamıyor musunuz, hani ağzına giren herşey tumbağa girip suyoluna atılıyor? 18 Ama ağzından çıkan şeyler yürekten geliyor. Te, insanı kirleten onlardır. 19 Çünkü kötü düşünceler, katillikler, zinalar, gezgincilikler, hırsızlıklar, yalancı şahitlikler ve iftiralar - işte, bunlar yürekten çıkıyorlar. 20 İnsanı kirleten şeyler bunlardır. Ama yıkanmamış ellerle ekmek yemek, o insanı kirletmez." "benzetmeyi bize açıkla" öğrenciler için İsa'nın sözleri o kadar acayıp, onu benzetme sandılar. Koloseliler 2:16-17 “Onun için, yemek içmek, bayram, yeni ay ya da cumartesi günü - öyle meselelerde kimse sizi davalamasın. Bütün bunlar, gelecekteki şeylerin gölgesi idi. Ama aslısı Mesihtir." "insanı kirleten şeyler bunlardır" Markos 7:20 daha fazla şeyler sayıyor, Matta sadece 7 tane (sembolik: bütün günahlar)

25 Yabancı kadının imanı (Matta 15:21-28)
Sidon (Sayda) Kayseriye Filipi FİNİKE Tirus (Sur) Kefernahum Beytsayda Matta 15:21 İsa oradan çekilip Tirus ve Sidon taraflarına gitti. Nasıra CELİLE DEKAPOLİS Kayseriye İsa, İsrail topraklarının dışına çıktı. Değil oradaki halka hizmet etmek için, ama (1) Ferisilerin baskısından uzaklaşmak için. Orası Finike sancağına bağlıydı ve Hirodes'in yetkisi yoktu. (2) öğrencileriyle sakin bir vakıt geçirmek ve dinlenmek için. Tirus ve Sidon kasabalarına girmeyecekti; sadece köylerde kalacaktı. SAMİRİYE PEREYA YAHUDİYE Yeruşalim ARABİSTAN Beytlehem İDUMEYA

26 Yabancı kadının imanı (Matta 15:21-28)
22 Ve işte, oralardan Kenanlı bir kadın çıkıp Ona şöyle bağırmaya başladı: "Ey efendimiz, Davud'un Oğlu, bana merhamet et! Kızımı çok kötü bir ruh çarptı." Ama İsa ona bir tek söz bile cevap vermedi. 1. tepki: 'susmak' Rab sık sık hemen cevap vermiyor; kimi kere uzun zaman susuyor. Luka 18:1-5 "dul kadın ve Allahsız hakim" benzetmesi. Belki İsa benzetmeyi bu kadına örnek olarak anlattı. "Hakim bir zaman için razı gelmezmiş" (a.4) İsa susunca kadın herhalde öğrencilere başvurdu, çünkü onlar İsa'ya geliyorlar.

27 Yabancı kadının imanı (Matta 15:21-28)
23 Öğrencileri de Ona gelip şöyle yalvardılar: "Uğratır onu, çünkü arkamızdan bağırıp duruyor." - 24 Ama İsa cevap verip dedi: "Ben sade İsrail halkından olan kaybolan koyunlara gönderildim." 2. tepki: 'reddetmek' Rab sık sık hemen cevap vermiyor; kimi kere uzun zaman susuyor. Luka 18:1-5 "dul kadın ve Allahsız hakim" benzetmesi. Belki İsa benzetmeyi bu kadına örnek olarak anlattı. "Hakim bir zaman için razı gelmezmiş" (a.4) İsa susunca kadın herhalde öğrencilere başvurdu, çünkü onlar İsa'ya geliyorlar. 'kaybolan koyunlar' - Yeruşalim'deki 'ağlama duvarı' diri Mesihi reddedip ölü taşlara dönüyorlar

28 Yabancı kadının imanı (Matta 15:21-28)
25 Ama kadın gelip İsa'ya secde kılmaya başladı ve dedi: "Efendimiz, bana yardım et!" - 26 İsa ona cevap verip dedi: "Kızanların ekmeğini alıp köpeklerin önüne atmak iyi değil." 3. tepki: 'azarlamak' Büyük iman'ın göstergesi nedir? Büyük işler yapıp mucize yaratmak mı? Hayır! Büyük iman, ümitsizlik içinde, faydasız görünen, Rab'den cevap almadan İsa'ya güvenmeye devam eden bir imandır. Evet, gerçek iman odur. Kadın İsa'nın yardım edip etmeyeceğini bilmezdi. Öğrenciler olsun, İsa'nın cevabı olsun, aslında herşey kadının imanını bozmaya çalıştı, İsa'nın yardım edeceğinden şüphe uyandırmaya çalıştı. İsa neden kadına aşağılayıcı bir söz kullandı?

29 Yabancı kadının imanı (Matta 15:21-28)
"Kızanların ekmeğini alıp köpeklerin önüne atmak iyi değil." (1) öğrencilerin düşüncelerini değiştirmek için Yahudiler zaten başka halkları insan bile saymadılar, aşağılayıcı sözler kullandılar. Nasıl, mesela, BG'da bulgarlara 'kafir' sözü kullanılıyor. İsa zaten o kadına yardım edeceğini bilirdi, ama aynı zaman öğrencilerine ders vermek istedi: "Siz o kadının halkına 'köpekler' diyorsunuz, ama ben gene de ona ilgi gösterecem, mucize yapacam, aynı İsraillilere yaptığım gibi." İsa neden kadına aşağılayıcı bir söz söyledi?

30 Yabancı kadının imanı (Matta 15:21-28)
Matta 15:26 "Kızanların ekmeğini alıp köpeklerin önüne atmak iyi değil." İsa neden kadına aşağılayıcı bir söz söyledi? (2) öğrencilerin durumuna bakalım: az önce haftalar süren bir müjdeleme gezisinden döndüler. İsa onların yorgunluğunu görüp onları davet ediyor dinlensinler (Markos 7:31). Ama fırsat olmadı: çok kişi geldi ve gene kalabalıklarla anlaşmak zorunda kaldılar. Sonra İsa onları kayıkla gölün karşı yakasına yolluyor. Fırtına içinde bütün gece daha da yoruluyorlar ve korkuyorlar. Artık bitmek üzere idiler, cok acele dinlenmeye ihtiyaçları vardı. Son çare, İsa onları Tirus ve Sidon, yani başka devlete götürüyor. Ve tam o anda kadın gelip istiyor, İsa onun evine gitsin, kızını iyileştirsin. İsa saklıdan hiç bir yere gidemezdi; etrafına hep binlerce kişi toplandı. Kadının evine gitseydiler, gene bir iki gün dinlenemeyeceydiler. Öğrenciler İsa'nın ruhsal 'evlatları' idi. Onların o andaki ihtiyaçları kadının ihtiyacından daha acil idi. O zaman kadın isteğini değiştirdi. "Tamam, İsa, evime gelme, uzaktan kızımı iyileştir. Bu sanki İsa'nın braktığı kırıntılar. O yüzden de İsa onun imanını övüyor, değil arsızlığını.

31 Yabancı kadının imanı (Matta 15:21-28)
27 Kadın da dedi: "Tamam, efendimiz, öyle. Ama köpecikler bile, efendilerinin masasından düşen ekmek kırıntılarıyla besleniyorlar." - 28 O zaman İsa ona cevap verip dedi: "Kadın, senin imanın büyüktür. Senin istediğin gibi olsun." Ve dakkada onun kızı iyileşti. son tepki: 'karşılık vermek' Matta 8:13 gibi İsa milletlerden bir kişiyi uzaktan iyileştiriyor. İsa her ikisinin imanını övüyor. Bütün YA'da sadece o iki kişiye "İmanın büyüktür" diyor. İsa kadına sadece şifa mucizesini vermedi, ona ruhsal bir ders verdi.

32 Matta 15:29 İsa oradan ayrılıp Celile gölünün kenarında gezdi. Sonra bir balkana binip, orada oturdu. Horazin Beytsayda Kefernahum 6 4 1 İsa kayıkta fırtınayı dindiriyor 2 İsa cinleri domuzlara yolluyor 3 İsa 5000 kişi doyuruyor 4 İsa suyun üstünde yürüyor 5 İsa 4000 kişi doyuruyor 6 İsa balkandaki vaızı veriyor 3 Mecdel 1 1 1 1 2 5 CELİLE Gölü

33 İsa 4000 kişi doyuruyor (Matta 15:29-39)
29 İsa oradan ayrılıp Celile gölünün kenarında gezdi. Sonra bir balkana binip, orada oturdu. 30 Ve büyük kalabalıklar Ona geldi. Topal, sakat, kör, dilsiz olanları ve daha bir sürü kişi getirdiler. Onları İsa'nın ayaklarının dibine yattırdılar, İsa da onları iyileştirdi. 31 Dilsizler konuşmaya başladılar, sakatlar iyileştiler, topallar yürüdüler ve körler gördüler. Halk bunu görünce, şaş baş kaldılar ve İsrail'in Allahını şanladılar. 'İsrail'in Allahını şanladılar' Buradan anlaşılıyor ki, mucizeyi görenler çoğunlukla milletlerden oluşurdu. Direktno İsa'yı Mesih olarak kabul edip putlarını braktılar, Yahve'yi iman etmeye başladılar.

34 İsa 4000 kişi doyuruyor (Matta 15:29-39)
32 İsa da öğrencilerini yanına çağırıp dedi: "Halka acıdım. Üç gündür, benim yanımdadırlar ve artık yok ne yesinler. İstemiyorum da, onları aç karnına salayım, yolda bayılmasınlar." - 33 Öğrencileri de Ona dediler: "Burası ıssız bir yer. Bu kadar büyük bir kalabalığı doyurmak için nereden ekmek bulalım?" - 34 İsa onlara sordu: "Kaç tane ekmeğiniz var?" "Yedi tane; hem de birkaç tane küçük balık", dediler. 35 Ve kalabalığa buyurdu, yere otursunlar. 36 Yedi ekmeği ile balıkları alıp şükür etti. Onları kırdı ve öğrencilere vermeye başladı. Öğrencileri gene, onları kalabalığa verdiler. 37 Hepsi yiyip doydular. Ekmek kırıntılarından artan parçaları topladılar, yedi büyük sepet dolusu kadar. 38 Yiyenler de yakın dört bin erkek idi, kadınları ve kızanları hiç saymadan. 39 İsa halkı saldı ve sonra bir kayığa binip Magadan topraklarına geçti.

35 aynı mı, yoksa farklı mı olaylar?
5000 ve 4000 kişiyi doyurmak: aynı mı, yoksa farklı mı olaylar? 5000 4000 yer: Beytsayda'ya yakın - yeşilliğe oturdular - "köylere gidip yiyenti alsınlar" - Yahudilerin Celile bölgesinde halk kalabalıktı Gadara bölgesi, Dekapolis - toprağa oturdular - köyler uzak, halk bayılma-sın - milletlerin oturduğu Dekapolis bölgesinde az kişi oturdular süre: 1 gün (Matta 14:15) 3 gün (Matta 15:32) başlatıran: öğrenciler (Matta 14:15) İsa (Matta 15:32) ekmekler: 5 tane - Musa'nın 5 kitabı gibi 7 tane - tamamlık sembolü: Yahudiler + milletler sepetler: 12 tane - İsrail'in 12 cinsi - küçük sepetler 7 tane - tamamlık sembolü - büyük küfeler insanlar: Yahudiler Grekler, milletler dua: Yahudilerin standard duasını kullanıyor: ekmeği ve balıkları birden bereketliyor. Greklerin adetini kullanıyor: her çeşit yemek için ayrı ayrı şükrediyor. (Markos 8:6-7) sonuç: İsa'yı Mesih olarak kabul ettiler ve Yahudilerin kralı yapmak istediler "İsrail'in Allahını şanladılar" - milletler Mesih'i direktno kabul edip putları braktılar

36 Ferisilerin mayası (Matta 16:1-12)
1 Ferisiler ve Sadukiler İsa'ya yanaşıp Onu denemek istediler. Ondan rica ettiler, onlara gökten bir nişan göstersin. Neden 'gökten' bir nişan istediler? Yahudi hocaların anlayışına göre, bazı cinler yeryüzünde kimi sahte mucize yapabilir (Beelzebub). Buna karşı, ancak Rab gökten gelen mucizeleri yapabilir. (Yakup 1:17) EA'dan örnekler: NUH Yaratılış 9:12-13 MUSA Çıkış 16:13-15 YEŞU Yeşu 10:12-13 SAMUEL 1.Samuel 12:18 SAMUEL 1.Samuel 12:18 İLYAS 2.Krallar 1:9-14

37 Ferisilerin mayası (Matta 16:1-12)
2 Ama onlara cevap verip dedi: "Akşam olunca diyorsunuz: 'Gökyüzü kırmızı, demek hava güzel olacak.' 3 Sabah olunca da diyorsunuz: 'Gökyüzü kırmızı ve bulutlu, demek bugün fırtına çıkacak'. Gökyüzünün görünüşünü anlıyorsunuz da, bu günlerin nişanlarını anlamıyor musunuz? 4 Demek, kötü ve zinacı bir kuşak bir nişan istiyor. Ama onlara Yunus'un nişanından başka hiç bir nişan verilmeyecek." Ve onları brakıp uzaklaştı. 'Gökyüzünün görünüşü' Gökte nişanlar her zaman mucize değil. Ama havayı, gelecekteki olayları müjdeliyorlar. İsa onların ikiyüzlülüğünü gösteriyor: Ferisiler ve Sadukiler başdüşman idiler, ama ona karşı birleştiler. Yunus'un nişanı: 12:38'den tekrarlanıyor Görünen nişanları inkar edip Şeytan'a bağlayan kişi için umut yok. 'Onları brakıp uzaklaştı' İsa sedef boncuklarını domuzların önüne atmıyor.

38 Ferisilerin mayası (Matta 16:1-12)
5 Öğrenciler de gölün öbür tarafına geçtiler, ama ekmek almayı unuttular. 6 İsa da onlara dedi: "Dikkat edin, Ferisilerin ve Sadukilerin mayasından kendinizi kolla-yın!" 7 Aralarında konuşmaya başladılar: "Ekmek almadık diye öyle konuşuyor." 'Kendinizi mayadan kollayın' büyük kontrast: İsa'nın düşünceleri nerede, öğrencilerin düşünceleri nerede? Hangi temaları önemli sayıyorlar? öğrenciler sık sık ruhsal temaları, materyalno anladılar: Yuh 4: ("Kim ona yemek getirdi?"

39 Ferisilerin mayası (Matta 16:1-12)
8 İsa bunu fark edince onlara dedi: "Siz imanı az olan adamlar! Neden ekmeğiniz yok diye birbirinize konuşup duruyorsunuz? 9 Siz daha anlamıyor musunuz? Yoksa o beş ekmek ve beşbin kişi meselesini hatırlamıyor musunuz? Hem de kaç tane sepet topladınız? 10 Ya da o yedi ekmek ve dört bin kişi meselesini, ve o zaman kaç tane büyük sepet topladınız? 11 Nasıl oluyor da, siz hâlâ anlamıyorsunuz ki, ben size ekmekten için konuşmuyorum? Hayır, kendinizi Ferisilerin ve Sadukilerin mayasından kollayın!" 'hatırlamıyor musunuz?' İsa onlara şaşıyor: "Siz korkuyorsunuz size kızacam ekmek almayı unuttunuz diye, öyle mi? Nasıl şimdiye kadar bir şey anlamadınız? İstersem burada ekmek yaratacam. Ama beni sıkıntıya sokan başka bir şey var: ben sizden ayrıldıktan sonra nasıl devam edeceniz? Dikkat edin Ferisiler gibi olmayasınız!"

40 Ferisilerin mayası (Matta 16:1-12)
O vakıt anladılar, İsa onlara ekmeğin mayasından değil de, ama Ferisilerin ve Sadukilerin öğretişinden için konuştu. Killisede Ferisiler: uzun, gösterişli dualar diktatör önderler faydasız diskusyalar yaratanlar küçük konularda titiz, ama büyük konularda gevşek davrananlar (sinekler/develer) GÜNAH !!! PROBLEM DEĞİL


"1) harekete geçiren olay: Yahya öldürülüyor 14:1-12" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları