Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
2
Bilgi? Bilgi güç müdür? Bilgi patlar mı?
Bilgiyi elinde tutan toplum, gelişmiş toplum mudur? Bilgi üretimi_Bilgi paylaşımı_Bilgi aktarımı Bilgi patlaması: Bilginin gerek miktar gerekse ayrıntı yönünden artması. Peki neleri gerektirmektedir? Okul programlarının, öğrenci ve öğretmenlere yeni bilgilerin zamanında ve etkili biçimde ulaştırılmasını Aynı zamanda, çağdaş insana temel bilgileri ve becerileri kazandırabilmek için gerekli öğrenim süresinin uzatılmasını, devamlı öğrenme kavramının benimsenmesini
3
Doğaya üstünlük kurma isteği?
İNSANLARI BİLİMLE UĞRAŞMAYA YÖNELTEN SEBEPLER NELERDİR ? Merak? Korku? Güçlü olma arzusu? Tembellik? Faydalı olma inancı? Doğaya üstünlük kurma isteği?
5
BİLİM Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir amaca yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma sürecidir
6
AnlamaAçıklamaKestirmeKontrol
BİLİMİN AMACI AnlamaAçıklamaKestirmeKontrol
7
Anlama Açıklama Kestirme Kontrol
Öğrenme zorluklarının nedenlerini açıklama TAMAM BULDUM Öğrenme zorluklarının bulunduğunu gözlemleme BİR SORUN VAR Öğrenme zorluklarına yönelik çözüm öngörülerinde bulunma BENCE BÖYLE YAPALIM Etkili öğrenme modeli ile öğrenmeyi kontrol altına alma EVET HAKLIYIM ya da SANIRIM YANILDIM
9
İLETİŞİM İletişim, davranış değişikliği meydana getirmek üzere düşünce, bilgi, duygu, tutum, ve becerilerin paylaşılması sırasında anlamların ortak kılınma sürecidir.
10
İletişim Süreci ve Yaşantı Alanı
Kaynak Kodlama Yaşantı Alanı Kod Çözme Alıcı Mesaj Ortak Yaşantı Alanı Dönüt
11
Sınıfta İletişim Süreci
Yöntem Mesaj Öğretmen Öğrenci KAYNAK Mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği KANAL Mesajın sunuluş biçimi ALICI Mesajın gönderildiği birim DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki Kanal
12
Öğretmenin Yanıtlayacağı Sorular
İleteceğim mesaj sonrasında ne olmasını bekliyorum? Ortamı etkileme anlamında neyi başarmak istiyorum? Gerçekleştireceğim iletişim sonucunda öğrencilerimin neye inanmalarını, ne söylemelerini, ne yapmalarını istiyorum? Psikolojik anlamda, öğrencilerimde hangi etkileri oluşturmak ve onlardan hangi tepkileri almak istiyorum?
13
Materyal Nedir? görsel, işitsel, yazılı ya da
İletmek istediğimiz içeriği ya da mesajı; görsel, işitsel, yazılı ya da dokunsal formlarda taşıyan öğrenme ortamı unsurları olarak tanımlanabilir.
14
Teknoloji Teknoloji bilimsel ya da sistematik bilgilerin pratik alanlara sistemli bir şekilde uygulanmasıdır
15
öğretim teknolojisi = eğitim teknolojisi
Kimilerine göre öğretim sürecinde kullanılan araç ve gereçleri ifade ederken, kimilerine göre de öğretim süreçlerinin nasıl tasarlandığını, uygulandığı ve değerlendirildiğini gösteren alandır. Bazıları ise öğretim teknolojisi = eğitim teknolojisi
16
Eğitim teknolojisi öğretme-öğrenme süreçlerinin yapısallaştırılması,
yani öğretme-öğrenme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir
17
Öğretim(Eğitim) Teknolojisi başlangıcı:
Eğitim teknolojisi en basit anlamıyla niçin öğreteceğiz ( Amaç Ne?) ne öğreteceğiz (içerik Ne olacak?) sorularını yanıtladıktan sonra, Bunu nasıl öğretirim? Bunu nasıl öğreteceğiz ? sorusuna verilecek en uygun yanıtlar olarak tanımlanabilir.
18
Öğretim (Eğitim) Teknolojisinin Amaçları
Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek: Öğretme-öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmek: Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek: Öğretme-öğrenme süreci ile ilgili etkinlikleri düzenlemek: Eğitim gereksinimlerini ve olanaklarını bilimsel araştırma konusu yapmak: Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek: Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak: Çevre faktörlerini düzenlemek ve kontrol etmek: Öğrenme sürecini öğrenci yeteneklerine uyarlamak: Eğitim ile ilgili sorunların çözümünü uygulamaya koymak
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.