Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBilge Adanır Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler
Dr. Kenan BEK
2
Geçen yıl PDK ne dedi? Prof. Dr. Kürşat Yıldız
Program Değerlendirme Kurulu adına
3
Kocaeli Tıp Fakültesi 9. Tıp Eğitimi Çalıştayı
Çalıştay’a katılım hem öğretim üyeleri, hem de öğrenciler açısından istediğimiz düzeyde değil. Öğrencilerin değerlendirmeleri son derece yapıcı, geniş grupların görüşlerini temsil edecek hazırlıklarla sunuldu
4
Geri bildirim sistemi gibi daha önce büyük ölçüde olumlu iken son yıllarda sorunlu hale gelen alanlar var Öğrenci sayısındaki artışın en olumsuz değişken Dönem 1 amfisi dersler için uygun değil. Dönem 2 ve 3’teki öğrenci pratiklerinde ciddi sorunlar yaşanıyor. Dönem 4 ve 5’teki staj gruplarının sayısı, staj eğitimi için çok fazla. Halk Sağlığı Anabilim Dalımızın üstlendiği saha çalışmaları da yine sayı fazlalığı, ulaşım güçlüğü nedeniyle yapılamıyor.
5
Tıp eğitimi uygulamalı niteliğini yitiriyor.
Temel Bilimlerde öğretim elemanı sayı sorunu. Anatomide eğitimci/ maket az Sağlık hizmeti nedeniyle eğitimde aksamalar oluyor. Değişiklik/ yapılamayan dersler/staj programlarının sürekli aksaması/telafi için öğle arasında bile ders yapılması! Dönem 5-6 TUS baskısı (geçmiş yıllara göre daha düzenli bir ortam!)
6
Hatalı soru oranı yüksek (~ % 5) Yeni soru hazırlama güçlüğü
Sınavlar Hatalı soru oranı yüksek (~ % 5) Yeni soru hazırlama güçlüğü Ders geçmeye ve diploma almaya odaklı bir eğitim iklimi Eğitimle ilgili öğrenci ve öğretim üyesi oranı yükselmeli İki önemli yeni olanak: Tıp Eğitimi Öğrenci Komisyonu ve Mezunlar Derneği.
7
Halkın tıp fakültesine ve eğitimine ilgisi
Tıp eğitimi kaynaklar yetersiz/ beklenti yüksek. Daha kaliteli tıp eğitimi hizmet alanlar ve velilerce talep edilmeli (kontenjanların azaltılması, eğitime kaynak ve kadro) Bu uyarı ve çağrı önce üniversiteden gelmeli. Tıp eğitiminin geleceği konusunda iyimser olabilmek için; eğitimi belirleyen temel değişkenler konusunda toplumun tercihlerini etkilemek zorundayız.
8
Ne yaptık? SÜREKLİ GELİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ PROGRAM DEĞERLENDİRME KURULUNUN EĞİTİM YILI SONU RAPORU Gereç ve Yöntem: Bu rapor; tüm dönemler için, öğrencilerin oluşturduğu “Tıp eğitimi öğrenci komisyonları” ve Bilim dalları eğitim sorumlularının ilgili eğitim aktivitesi sonrası doldurdukları geri bildirim raporlarından (Form 3 ve Form 9) yararlanılarak hazırlanmıştır. Hazırlayanlar: Prof. Dr. Kürşat Yıldız Prof. Dr. Kenan Bek Doç. Dr. Ayşe Karson
9
Rapor Tüm dönemlerin öğrenci ve eğitici geri bildirimleri taranarak oluşturulan 9 sayfalık rapor dekanlığa sunuldu Dekanlık rapor sonuçlarını ilgili bilim dalları ile eğitimden sorumlu Dekan Yrd. Prof Dr. Dilek Bayramgürler aracılığıyla paylaştı Düzeltme/değişiklik/ güçlendirme yönünde adımlar atıldı.
10
Raporun 2016-17 eğitim yılı yansımaları
Bugünkü sunum özetleri
11
Dönem 1 313 öğrenci 6 kurul SAYI sorun (öğrenci, ö. üyesi, eğitim materyali) PD önerileri Pdö artırılmalı Kültür dersleri uzaktan eğitim!
12
Dönem 2 SAYI temel sorun İkinci derslik etkin değil PD önerileri
Öğrenci katılımı Ders notlarının önceden verilmesi Anlatılan ve programda yazan ders uyumu! Serbest zaman Google takvim app! Grup sayıları artırılmalı
13
Dönem 3 PD önerileri 12 kurul olsun
Kurul süre dağılımları orantısız Halk sağlığı teorik yükü azaltılsın Her AD kitap/not (şiddetli tepki gördü) hazırlasın Pdö artsın Klinik beceri saati artırılsın
14
Dönem 4 Staj sür itirazları Kardiyoloji kısa G cerrahi/KD uzun!
Bazı stajlar diğer başka stajlara bağlı (ç cerrahi-pediatri; kvc- kardiyo) öncelik- sonralık!!! Doğum için 1-2. basamakta saha stajı Radyoloji pratikleri artırılsın Ayrılan hocalar/ program etkisi Onk. Aciller dersi konulsun Teorik-pratik (öö/ös?) Radyoloji sene başına alınsın D4 e nöbet (En çarpıcı talep!) Uygulamalar için eğitim alan talebi yetersiz
15
Dönem 5 ZOR YOĞUN “KANAYAN YARA”!!! X staj sınav “KORKUNÇ”
Teorik bilgi çok üst düzey, 1. basamağa yönelik olmalı 8 grup olması planı var! (şiddetli itiraz) Saygı/ iletişim/ ego/ mobbing/ baskı vs… Temel bilgiler yetersiz (%100 D3 başarısı olmaz!)
16
Dönem 6 Kadim soru “İntern kimdir” PD yorum/ öneri
Her şeye (TUS, hitap, angarya, iş .. bitmez) stresli tıp son sınıf öğrencisi Sıkraps ve kroks diye giysisi olan Kar tatilinde öğrenci olan 1 yıl önce şikayet edenin 1 yıl sonra aynısını ettiği araftaki (neyseki geçen) çalışma arkadaşlarımız PD yorum/ öneri Seçmeli artışı olumlu (G cerrahi yetersiz) Görev tanımı, iletişim, ilk karşılaşma Asistanlar eğitime dahil olsun İntern karnesi Planlanmış eğitim programı talebi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.