Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2016- 2017 Öğretim Yılı
2
Prof. Dr. Ayfer KARADAKOVAN
İntörn Koordinatörü Prof. Dr. Ayfer KARADAKOVAN İntörn Sekreterleri Arş. Gör. Dr. Hülya KANKAYA Arş. Gör. Sadık HANÇERLİOĞLU Arş.Gör. Sema ÜSTÜNDAĞ
3
UYGULAMA ALANLARI İç Hastalıkları Kliniği 5.kat
Kardiyoloji I Kliniği Kardiyoloji II Kliniği Gastro Enteroloji Kliniği Göğüs Hastalıkları Kliniği Nöroloji Kliniği Acil Servis Onkoloji Kliniği
4
Uygulama Alanı Sorumluları
Uygulama Yerleri Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Klinikleri İntörn Sorumlu Öğretim Üye/Elemanı EÜTF Hastanesi Kardiyoloji Kliniği II Prof.Dr. Ayfer KARADAKOVAN Araş.Gör.İsmail AYVAZ/Araş. Amine DENİZ EÜTF Hastanesi İç Hastalıkları Kliniği 6. Kat Prof.Dr. Asiye AKYOL Araş. Gör.Hülya KESKİN / Araş.Gör.Hülya KANKAYA EÜTF Hastanesi Gastroenteroloji Kliniği Doç.Dr. Yasemin YILDIRIM Araş.Gör. Mahmut ATEŞ EÜTF Hastanesi Nöroloji Kliniği Doç.Dr. Öznur USTA YEŞİLBALKAN Araş.Gör. Sema ÜSTÜNDAĞ EÜTF Tülay Aktaş Onkoloji Hastanesi Araş.Gör. Birgül VURAL DOĞRU EÜTF Hastanesi Kardiyoloji Kliniği I Doç.Dr. Serap ÖZER Araş.Gör. Kadriye SAYIN KASAR EÜTF Hastanesi Acil Servis Yard.Doç.Dr. Figen OKÇİN Araş.Gör.Sadık HANÇERLİOĞLU EÜTF Hastanesi İç Hastalıkları Kliniği 5. Kat Yard.Doç.Dr. Esra OKSEL Araş.Gör. Dr. Emine KARAMAN EÜTF Hastanesi Göğüs Hastalıkları Kliniği Yard.Doç.Dr. Nazmiye ÇIRAY GÜNDÜZOĞLU Araş.Gör. İsmail TOYGAR
5
Uygulama Süresi
6
Uygulama Alanlarının Fiziksel Koşulları
7
Uygulama Alanlarının Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı
8
Minimum:0 Maksimum: 10 (Ortalama= 7.76 SD: 1.44)
Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuvar Çalışmalarının Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu Hiç ∆ Çok Minimum:0 Maksimum: 10 (Ortalama= 7.76 SD: 1.44)
9
Uygulama Alanlarında İletişimin Değerlendirmesi
10
Uygulamanın İletişim Becerilerinin Gelişimine Katkısı
Hiç ∆ Çok Minimum:0 Maksimum:10 (Ortalama= 8.23, SD: 1.29)
11
Uygulama Alanlarında Kullanılan Formlara İlişkin Değerlendirme
12
Seminerlere İlişkin Görüşlerin Dağılımı
13
Seminer Konularının Gelişime Katkısı
Hiç ∆ Çok Minimum:0 Maksimum:10 (Ortalama= 7.52, SD: 1.67)
14
Sorun Yaşama Durumu Dağılımı (%)
15
Öğrencilerin Başarı Durumları
16
İntörn Öğrencilerin Final Notlarının Dağılımı
Dönem 7 öğrenci başarısız olmuştur, bütünleme sınavı ile geçmiştir. Dönem 4 öğrenci başarısız olmuştur, bütünleme sınavı ile geçmiştir.
17
Uygulama alanına yönelik görüşler
Daha çok hasta paylaşımlı olarak çalışılıyor, tedaviler çok hızlı oluyor yeterli bilgiyi uygulamalı olarak ögrenemiyorum. (n=1) Hastane çok temizdi. Hemşireler yardımcı oldular. Klinik el becerimi olumlu etkiledi. (n=1) Klinikten alınan verimin artması için öğrencinin üzerindeki dosya yükünün hafifletilmesi gerektiğini düşünüyorum . (n=2) Yoğun bakım dahiliye stajı için iyi bir şanstı benim için . (n=2) Dosya yükü çok fazla. Bu nedenle teorik çalışacak zaman bulmak zor oluyor. (n=2) Uygulama alanı intörn gruplar için yararlıydı. (n=7) Klinikteki uygulamalara ilişkin bilgilerimiz çok azdı. Bize acıklama yapan az sayıda hemşire vardı. Uygulama esnasında teorik eksiklerimi fark ettim. Hemşireler bizi iş yükü azaltıcı olarak görüyorlar. Biz stajda cok yoruluyoruz ayrıca hep farklı uygulamalar yapıyoruz. Uygulama süresi daha uzun olmalı. (n=2)
18
Uygulama alanına yönelik görüşler
Klinik ekip üyeleriyle iyi bir iletişim kurdum. Uygulama esnasında intörnlere fırsat sağlanmıyor. Uygulama alanı öğreticiydi fakat a ve b kliniklerinde intörnlere fazla işyükü veriliyor. Uygulama alanları girişim uygulama yapma açısından mükemmel bir fırsat. Sürekli vital takibi yapmaktan servis öğretici olmadı . Servis süresi kısaltılabilir 5 hafta için 2 hafta servis 3 hafta yogun bakım olabilir. Dahiliye kliniği en cok verim aldıgım klinikti . Yoğun bakım ve servise eşit zaman ayrılsa daha verimli olabilirmiş Yorucu ama öğretici bir stajdı. Teoriği uygulama alanında görme şansımız oldu. Hemşirelerin nöbet teslimine geç başlaması yüzünden uygulama alanına geç gelinebilir . Aseptik tekniğe daha uygun davranılmalı . Hemşirelere bırakılmanın iyi olmadığı düşünüyorum bunun nedeni ise kötü niyetli hemşireler sadece işini yapmak için kullananlar var .
19
DOSYA YÜKÜ HAFİFLETİLMELİ AÇIKLAMA YAPAN HEMŞİRE SAYISI AZ
UYGULAMA ALANI DOSYA YÜKÜ HAFİFLETİLMELİ AÇIKLAMA YAPAN HEMŞİRE SAYISI AZ HEMŞİRELER BİZİ İŞ YÜKÜ AZALTICI OLARAK GÖRÜYOR UYGULAMA SÜRESİ YETERSİZ KLİNİKLERDEKİ İŞ YÜKÜ FARKLI SÜREKLİ YAŞAMSAL BULGU TAKİBİ YAPTIK ASEPTİK TEKNİKLERE DAHA UYGUN DAVRANILMALI HEMŞİRELERE BIRAKILMANIN İYİ OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM HEMŞİRELER BİZİ KENDİ İŞLERİNİ YAPMADA KULLANIYORLAR
20
Formlara yönelik görüşler
Gereksiz maddeler içeren bir form (n=5) Formlar yeterli (n=2) Klinikte kullanılan formların yerine getirilen sistemdeki karışıklıklar düzeltilirse sistemin daha etkili ve kullanışlı olacagını düşünüyorum (n=2) Acilde veri toplarken zor durumda kalıyoruz (n=2) Yogun bakımda kullanılan formlar tekrar düzenlenebilir (n= 2) İlaç kısmı genişletilmeli AÇST formu tarihlere göre genişletilmeli lab. bulguları detaylandırılmalı “Dini inançları güçlü mü?” sorusu net olarak anlatılmalı ve beklenenler söylenmeli
21
GEREKSİZ MADDELER ÇIKARILMALI
FORMLAR GEREKSİZ MADDELER ÇIKARILMALI ACİL VE YOĞUN BAKIMDA KULLANILACAK OLAN FORMLAR AYRI BİR ŞEKİLDE DÜZENLENMELİ İLAÇLAR, LAB.BULGULARI VE AÇST FORMLARI GENİŞLETİLMELİ DİNİ İNANÇLARA İLİŞKİN SORULARDAN BEKLENENLER AÇIKLANMALI
22
DİĞER GÖRÜŞLER
23
HEMŞİRELERİN SİRKÜLASYONU…..
“Uygulamaya çıktığım klinikte hemşire sirkülasyonu fazlaydı her hafta yenı bır hemşireyle calısıyorduk bu yuzden adapte olma sorunumuz vardı. Her gelen hemşirenın sistemı farklı oldugu için bazen iletişim problemlerı yasadık .”
24
SADECE İŞ YÜKÜNÜ AZALTIYORUZ…
“En büyük sorunumuz ögrenci hemşireler olarak vafsımızın olmaması . Görünmeziz sanki. Sadece iş yükünü azaltan kişiler olarak görülüyoruz. İnsan bu kadar değersizleşir. Hemşireler iyi davrandı iletişimimiz iyi fakat iş yükleri ağır. Herkesin gözünde ANTA alıp EKG çeken kişileriz . Bize şu, sen gibi hitaplarda bulunuyorlar.”
25
SADECE İŞ YÜKÜNÜ AZALTIYORUZ…
“Bir kaç gün sürecinde birimde çalışan hemşireler, birimde tek intörn öğrenci olmama rağmen sadece ANTA almamı istediler (işlerini kolaylastırmak için) sorunu dile getırınce anlayışlı davrandılar.”
26
HEKİM DAVRANIŞLARI HOŞ DEĞİL…
ARADA KALIYORUZ…. HEKİM DAVRANIŞLARI HOŞ DEĞİL… “Klinikte nöbet teslimi sırasında bir hemşire bana “hastanın serumu bitmiş çıkarabilir misin “dedi ve serumu çıkarmamı istedi gidip serumu çıkardım ve nöbet teslimine devam ettim başhemşire bana nöbet teslimi sırasında nerede oldugumu sordu hemşire hanımın hasta odasına gönderdiğini ilettim beni bir daha nöbet tesliminde ayrılmamam konusunda uyardı. Aynı günün akşamı nöbet tesliminde bu defa başka bir hemşire hastanın şekerine bakmamı söylediğinde nöbet teslimi biter bitmez gideceğimi söyledim. Hemen bakman lazım dediği için bakmak zorunda kaldım. Hemşire başhemşireye durumu anlatacagını ifade etti. Yogun bakımda doktorların bazılarının tavır ve davranısşarı emir verici şekildeydi .”
27
HEMŞİRELERİN DAVRANIŞLARI …
“Uygulamamım ikinci haftasında hemşire ile sorun yaşandım. Hemşirenin davranışları ve sözel ifadeleri ile ilgili problem oldu. Daha sonra durum devam edince sorumlu hemşireyle konusuldu.”
28
HATALARA KARŞI TAVIRLAR UYGUN DEĞİL…
“Serviste bazı hemşirelerin öğrencilere yaklaşımı küçümseyici şekilde. Yapılan hatalara karŞı tavırları uygun değildi.”
29
HASTA YAKINILARININ DAVRANIŞLARI…
“Bir hasta yakını hastanın kan şekerini ölçmemi istemedi ortalama değer yaz geç dedi. Ben ise ya ölçer yazarım ya da yazmam dedim, arkamdan bağırdı.”
30
SORUMLU HEMŞİRELERİN DAVRANIŞLARI….
“Kan alma sırasında 2.sınıf uygulama hocamın benden kan tepsisini isteyip kendi öğrencileriyle almasından sonra sorumlu hemşireden azar işittim, kliniğin içinde bağırıp çağırdı. Hastadan alınan bilgiye göre 6 kere denenmiş hiç soru sorulmadan direkt olarak bağırıp çağırmaya başladı daha sonra benim kendimi ifade etmeme ve hastanın yanına gidip bunun doğru olmadığını öğrenmemize rağmen herkesin içinde bağırıp çağrmaya devam etti.”
31
HEMŞİRELERİN ÖĞRETME KAYGILARI YOK…
NOTLARI VERMEDİKLERİNİN HATIRLATILMASI GEREKLİ… “Sorunu ben yaşamadım fakat genel bir sorundan bahsetmek istiyorum. Klinikte çalışan hemşirelere söz hakkı verilmesi taraftarı değilim çünkü bazı hemşirelerin sırf ANTA almadıkları için alt dönemdeki öğrencileri tehdit ettiğini gördüm evet ANTA almak bizim işimiz fakat bazı hemşireler bunu kullanıyor. Bazılarının hiçbir şekilde öğretme kaygıları yok işleri yapılsın yeter sorumlu hemşireler hariç ordaki hemşirelere notları fakülte hocalarının verdiğinin hatırlatılması gerekmektedir.”
32
HEMŞİRELER EMİR VERİR ŞEKİLDE KONUŞUYORLAR….
“Nöbetimde bulunan hemşire hanımla sorun yaşadım. Benim yaptığım işleri tekrar yapıyor yaptıgımı söylediğim işlere yapmamışsın diyor. Yapmadıgım bir olayda neden yapmadın hemen yap diye emir veriyor. Uykun geldiyse yorulduysan işleri yapmak istemiyorsan söyleyebilirsin diye azarladı. Böyle bir şeyin söz konusu bile olmayacagını dile getirdim iletişimin yetersiz olmasından kaynaklanan son nöbetimi kötü bir sekilde geçirdim.”
33
HASTA YAKINLARI…. “Hasta yakınlarının ve hastalarının kliniğe bakış açıları ben deneme tahtası değilim şeklinde. Kan almak istediğimde bana söylenen -bir kere deneyeceksin ve gireceksin 2.deneme yok-.”
34
TEŞEKKÜRLER……
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.