Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme"— Sunum transkripti:

1 Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme

2 ASSURE Modeli Öğretim ortamında kullanılacak mesaj ve materyallerin etkin olması, bu mesaj ve materyallerin seçilmesi ve geliştirilmesi sırasında dikkatli sistematik bir planlama süreci gerekir.

3 A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve
Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

4 Öğrencilerin Analizi Öğretsel mesaj ve materyallerin etkin kullanılabilmesi, öğrenci özellikleri ve öğretsel metod, mesaj ve materyalleri arasındaki uygunluğa bağlıdır.

5 Önemli Faktörler Öğrencilerin genel özellikleri
Spesifik giriş davranışları Öğrenme biçimleri

6 Öğrencilerin Genel Özellikleri
Çok genel Özellikler Yaş Öğrenim Durumu Mesleği veya Statüsü Kültürel ve Sosyo-ekonomik Faktörler

7 Spesifik Giriş Davranışları
Öğrencide varlığı veya eksikliği hissedilen bilgi ve beceriler Önkoşul becerileri Hedeflenen beceriler Tutum

8 Öğrenme Biçimleri Algılamamızı ve farklı olaylara verdiğimiz tepkileri etkileyen psikolojik etkenler/tercihler Heyecan Yetenek Görsel İşitsel

9 Öğrenme Biçimlerinin Boyutları
ALGILAMA Sezgisel - Duyumsal VERİ GİRİŞİ Görsel - Sözel ORGANİZASYON Tümdengelim-Tümevarım BİLGİ İŞLEME Aktif - Yansıtıcı ANLAYIŞ Sıralı - Bütün

10 Algılama Duyumsal Duyu organlarına odaklı Pratik Gözlemci
Somut: Gerçekler ve Veri Tekrar Detaylı Çalışma Sezgisel Sezgi odaklı Hayalci Anlamları arar Soyut: Teori ve Modeller Hızlı Kavramsal Çalışma

11 Veri Girişi Görsel Göster bana Resimler Diyagramlar Akış Şemaları
Grafikler Sözel Anlat bana Konuşma Yazılı metinler

12 Organizasyon Tümevarım Tümdengelim - Kurallarla başlar
- Kısa vadede daha fazla bilgi alır Tümevarım - Gözlemle başlar - Açıklar - Hatırlama ve yorumlama uzun vadede daha iyidir

13 Bilgi İşleme Aktif Deneyelim Bilgiyi aktif olarak işler Sesli düşünür
Grup çalışmasını sever Hemen olaya girmek ister Yansıtıcı Düşünelim Bilgiyi düşünerek işler Sessiz çalışır Başlamadan bekler Bireysel veya 2 kişi çalışmayı sever

14 Anlayış Bütün Sıralı Tüm resmi Parça parça görmesi gerekir
anlayarak gider Tutarlı ilerler Kolayca açıklar Analiz ederler, detaylara takılır Bütün Tüm resmi görmesi gerekir Önce yavaştır, sonra büyük adımlar atar Kolayca açıklayamaz Sentezler

15 Öğrencileri inceledikten sonra, ürün hakkında karar vermek önemlidir
Öğrencileri inceledikten sonra, ürün hakkında karar vermek önemlidir. Öğretimin sonucunda öğrenciden ne tür bilgi ve becerileri kazanmasını istiyoruz?

16 A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve
Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

17 Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi
Öğrencilerin ne tür öğrenme çıktıları oluşturmalarını bekliyoruz? Öğrencilerin öğrenme sonucunda ne tür yeni bilgi ve becerileri kazanmış olmalarını bekliyoruz?

18 Neden amaç ve hedef belirlememiz gerekir?
Uygun mesaj, materyal ve metodu seçebilmek için Uygun öğretim ortamını tasarlayabilmek için Uygun değerlendirme kriterlerini tanımlamak için

19 Amaç ve hedeflerin belirlenmesi
Hedef kitle Davranış Durumlar Derece Kim? Ne? Hangi durumda? Kriter

20 Amaç ve hedeflerin yazıldığı öğrenci kitlesini anlatır
Hedef Kitle Kim? Amaç ve hedeflerin yazıldığı öğrenci kitlesini anlatır

21 Öğrenme sonucunda öğrenciden beklenen performansı anlatır
Davranış Ne? Öğrenme sonucunda öğrenciden beklenen performansı anlatır

22 Performansın sergileneceği durumları/ortamları anlatır
Hangi durumda? Performansın sergileneceği durumları/ortamları anlatır

23 Kabul edilebilir performans ölçütünü anlatır
Derece Kriter Kabul edilebilir performans ölçütünü anlatır

24 11. sınıf öğrencileri 50 ülke ve 50 başkent verildiği durumda öğrenciler %100 doğrulukla ülke ve başkentleri eşleyeceklerdir. 5. sınıf öğrencileri 1 dakika içerisinde 2000 kelimelik bir metni hiç hatasız okuyacaklardır.

25 Başlama (öğrenci özellikleri) ve bitiş noktalarını (hedefler) belirledikten sonra yapmamız gereken, uygun metod, mesaj ve materyalleri seçerek bu iki nokta arasında köprü kurmaktır.

26 A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve
Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, mesaj Materyal Seçimi Mesaj Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

27 Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi
Yapılması gereken işlemler için uygun metodun seçilmesi Metodun uygulanması için en uygun mesajnın seçilmesi Bu mesajya uygun materyallerin seçilmesi, güncellenmesi ve tasarlanması

28 Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi
Metodun Seçilmesi Öğrenci Özellikleri Öğretsel Durum İçerik/Konu Zaman Sınırı Maliyet

29 Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi
Mesajın Seçilmesi mesaj, iletinin hazırlanması ve sunulması için kullanılan fiziksel bir biçimdir. Öğretim Ortamları (öğrenci sayısı) Öğrenci değişkenleri Hedefin türü Maliyet

30 Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi
Materyallerin Hazırlanması Varolan materyaller arasından seçim yapmak Varolan materyalleri güncellemek Yeni materyal hazırlamak

31 Metod, mesaj ve Materyal Seçimi
Seçim Kriterleri Müfredata uygun mu? Yeterli ve güncel mi? Dil anlaşılır biçimde mi kullanılmış? Merak uyandıracak ve motivasyon sağlayabilecek mi? Teknik açıdan yeterli mi? Etkinliği hakkında kanıt/araştırma sonuçları var mı? Ticari ve özel kaygılar içeriyor mu? Bir kullanıcı kılavuzu ve dokümantasyon içeriyor mu?

32 Metod, mesaj ve Materyal Seçimi
Varolan Materyalleri Güncellemek Kendi öğretsel ihtiyaçlarımıza uygun biçimde varolan materyalleri değiştirerek ve güncelleyerek kullanabiliriz.

33 Metod, Mesaj ve Materyal Seçimi
Yeni Materyal Tasarlamak Hedefler  Öğrenciler ne öğrenecek? Hedef kitle  Öğrenci özellikleri nedir? Maliyet  Bütçede yeterli miktar var mı? Teknik uzmanlık  Gerekli uzmanlığa sahip miyiz? Donanım  Yeterli donanıma sahip miyiz? Zaman  Yeteri kadar zaman ayırabilecek miyiz?

34 A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve
Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, mesaj Materyal Seçimi Mesaj Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

35 Mesaj ve Materyallerin Kullanımı
Kullanılacak materyallerin gözden geçirilmesi Kullanılacak Materyallerin hazırlanması Öğretim ortamının hazırlanması Öğrencilerin hazırlanması Öğretim içeriğinin aktarılması

36 A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve
Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

37 Öğrenci Katılımının Sağlanması
En etkin öğrenme durumları öğrencilerin hedefe yönelik etkinlikleri gerçekleştirdiği durumlardır.

38 A S U R E ASSURE Modeli ASSURE Modeli Öğrencilerin Analizi Amaç ve
Hedeflerin Belirlenmesi A S U R E Metod, Mesaj Materyal Seçimi Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlendirme Güncelleme

39 Değerlendirme ve Güncelleştirme
Kullanılan öğretim materyalleri etkin miydi? Öğretim materyalleri daha iyi olabilir miydi? Öğrenci başarısı açısından maliyet olarak etkin miydi? Öğretim içeriğinin aktarılması tahmin edilenden daha fazla zaman mı aldı?

40 KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media nd Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA.


"Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları