Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
İdari İşler Şube Müdürlüğü İÇ KONTROL GENEL BİLGİLER Hazırlayan: Adil KARABAL Şube Müdürü 2017-MAYIS SAMSUN

2 İÇİNDEKİLER İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları Nelerdir?
İç Kontrole İlişkin Tablolar Etik İlkeler Mevzuat Sorumluluklar Görev Tanımı Formu İş Akışı Kamu Hizmet Envanteri ve Hizmet Standartları

3 İç Kontrol Nedir? Kısaca iç kontrol, faaliyetlerin belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun yürütülmesi, kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasıdır. Bununla ilgili her türlü organizasyon, yöntem ve süreçler ile iç denetimi kapsayan mali ve mali olmayan kontrolleri ifade etmektedir.

4 İç Kontrolün Amaçları Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini, İdarenin Kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini, Her türlü mali karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini,

5 İç Kontrolün Amaçları Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini, Varlıkların kötüye kullanılmasını, israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını, sağlamaktır.

6 İç Kontrol Bileşenleri ve Standartları

7 İç Kontrol Mevzuatı

8 ETİK İLKELER

9 Üst Yönetici; İç Kontrol Sisteminin kurulması ve gözetilmesinden,
Sorumluluklar Üst Yönetici; İç Kontrol Sisteminin kurulması ve gözetilmesinden, Harcama yetkilileri; Birimlerinde etkili bir iç kontrol sistemi oluşturmak, uygulanmasını sağlamak ve izlemek, zayıf yönleri geliştirmekle sorumludur. Personel: İç kontrol tüm personelin görevinin bir parçasıdır. Kurumda çalışan herkes iç kontrol sisteminin hayata geçirilmesinde rol oynar.

10 İç Kontrol Çalışmaları
Başkanlığımız, İç Kontrol Sistemi Eylem Planı kapsamında üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmek için çalışmalarını titizlikle sürdürmektedir. Bu kapsamda KİOS(Kamu İç Kontrol Sistemi)’ta gerekli güncellemeler yapılmakla birlikte iş akışları ve görev tanımları devamlı gözden geçirilmektedir.

11 İç Kontrol Çalışmaları
Kamu iç kontrol standardı genel şartlarından «Etik kurallar bilinmeli ve tüm faaliyetlerde bu kurallara uyulmalı» şartı uyarınca; “Kamu Etik İlkeleri” ile ilgili görsel bir çalışma yapılmış ve pano şekline getirilmiş; Dairemiz koridorunda ve bağlı birimlerimizin değişik yerlerinde görsel olarak işlenmiştir.

12 İç Kontrol Çalışmaları
Bütün iç ve dış paydaşlarımızı bilgilendirmek amacıyla aşağıda başlıklar halinde verilen bilgi ve belgeler web sayfamızda yayımlanmıştır: Kamu İç Kontrol Rehberi OMÜ İç Kontrol Eylem Planı Kamu Görevlileri Etik Rehberi Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi Görev Tanımları Faaliyet Raporları İş Akış Sunumu İkincil Mevzuat

13 GÖREV TANIMLARI Kamu İç Kontrol Standartlarında da ifade edildiği üzere idarelerin birimleri ve alt birimlerince yürütülecek görevlerin yazılı olarak tanımlanması, personelin görevlerini ve bu görevlere ilişkin yetki ve sorumluluklarını kapsayan görev dağılım çizelgesinin oluşturulması gibi hususlar idarenin misyonunun gerçekleştirilmesi açısından önemlidir.

14 GÖREV TANIMLARI Bu kapsamda Dairemizdeki çoğu personelin görev tanımları yapılmış ve karşılıklı imza altına alınmıştır. “İç kontrol sisteminin hayata geçirilmesinde, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmek.” ifadesi, personellerin görev tanımlarına madde olarak eklenmiştir.

15 GÖREV TANIMLARI Kamu İç Kontrol Sistemi veri tabanına görev tanımları girişleri yapılarak personel ile yaptığı görev eşleştirilmiştir. Bu konudaki çalışmalar titizlikle devam etmektedir.

16 İş Akışı Analizi İş akışında girdinin (örneğin bir evrakın) nerede (örneğin hangi birimde) ne zaman (hangi zaman sırasına göre) ne ile (örneğin hangi insanlarla ve hangi araçlarla) iş görevine uygun gerçekleştirileceğini belirlenmektedir.

17 İş Akışı Analizi Kamu İç Kontrol Sistemi (KİOS)’nde 5 ana süreç ve 11 süreç başlığı altında 49 adet iş akışı hazırlanmıştır.

18 KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI
Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik ile etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturulması hedeflenmiştir.

19 KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI
Dairemizde yürütülen hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesi ancak Kamu Hizmet Envanteri Tablosu ve Hizmet Standartları tablolarının yönetmeliğe uygun bir şekilde hazırlanması ve yönetmelikte belirtilen şekilde kamuoyu ile paylaşılması ile mümkün olacaktır.

20 KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI
Bu kapsamda Dairemize ait hizmet envanteri ve hizmet standartları tabloları hazırlanmış ve kamuoyu ile paylaşılmıştır.

21 KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI
Bu kapsamda Dairemize ait 64 hizmetin envanteri ve 30 hizmetin de standartları çıkarılarak tablolara yansıtılmış ve kamuoyu ile paylaşılmıştır.

22 Saygılarımızla,


"SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları