Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK"— Sunum transkripti:

1 H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
Bir İsveç Devi ; H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK

2 Vizyon-Misyon Vizyon;Tüketicilere moda,kalite ve düşük fiyat sunarak alt edilemez değer vermek. Misyon; Yeni moda tasarımları ve konseptleri ile iyi kalite ve kabul edilebilir fiyat teklif etmek.

3 Kısa Kısa… 1968’de Erling Persson tarafından kuruldu ve ucuz kıyafet trendini başlattı. 1974 yılında H&M borsaya açıldı. 2000’li yıllara gelindiğinde H&M 14 ülkede 800 mağazası olan bir tekstil devine dönüşmüştü. Firmanın dünya genelinde ise arası mağazası bulunuyor Doğrudan 132 bin kişiye istihdam sağlıyor. 760 milyon dolar kar ile dünyanın en büyük ikinci hazır giyim şirketi.

4 Onun(Hennes) İçin … 1946 yılında 30 yaşındaki İsveçli girişimci Erling Persson, ABD yolculuğuna çıkıyor. Yaptığı ziyarette büyük perakende mağazalarını gören Persson İsveç’e döner dönmez bunu uygulamak için Vasteras’da Hennes (Onun) adında sadece kadınlara yönelik bir kıyafet mağazası açtı.  

5 İsveç'in başkenti Stockholm'de ilk mağaza, 1952'de açıldı.
1964’te Hennes ilk kez yurtdışına çıkarak komşu Norveç’e girdi.

6 1968'de Hennes, Stockholm merkezli avcılık giyim ve balıkçılık ekipmanı satıcısı Mauritz Widforss'ı satın aldı ve ismi Hennes & Mauritz olarak değiştirdi.

7 1969'a kadar Hennes & Mauritz‘in 42 mağazası bulunuyordu
1969'a kadar Hennes & Mauritz‘in 42 mağazası bulunuyordu. Bu dönemde uluslararası büyüme başladı. Önce Norveç, ardından Danimarka, Birleşik Krallık ve İsviçre’de şubeler açıldı. 1973'te Hennes & Mauritz iç giyim ürünleri satmaya başladı.

8 1973’te ABBA üyesi Anni-Frid Lyngstad, yeni kozmetik ürün yelpazesini kullanarak şirket için fotoğraf çekilecek ilk "süper model" haline geldi. 1974 yılında Hennes & Mauritz Stockholm Menkul Kıymetler Borsasında işlem görmeye başladı. Aynı yıl mağazalar "H & M" kısaltmasıyla yeniden markalaştırıldı.

9 1970'lerin sonlarında, modern gençler için, Impuls konsepti piyasaya sürülürken ,ABD denim mağazalarından esinlenerek marka kendi H & M sürümünü ortaya çıkardı.

10 1980'lerde, önümüzdeki küresel genişleme için temel oluşturuldu
1980'lerde, önümüzdeki küresel genişleme için temel oluşturuldu. Yeni açılımlar, Almanya ve Hollanda'da açılan ilk H & M mağazalarını içeriyordu. E-ticaret dönemi doğmadan çok önce, 1980'de İsveç posta sipariş şirketi Rowells'i satın alarak H & M moda satışı müşterinin evine taşındı.

11 1990'lı yıllarda, geleneksel gazete reklamcılığı büyük ölçüde büyük şehir reklam panolarıyla değiştirildi. Model seçimi, H & M'nin gerçekten uluslararası bir marka haline geldiğini gösteriyordu. H & M kampanyalarında 1990'lı yıllar boyunca "Büyük Altı" adlı modeller - Elle Macpherson, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Christy Turlington ve Linda Evangelista kullanılıyor.

12

13

14 2000'de H & M’in amiral gemi mağazası New York'un Beşinci Caddesi'nde açıldı. ABD'deki ilk mağazanın açılması Avrupa dışındaki genişlemenin başlangıcını işaret ediyordu.

15 H&M 2004 yılından beri gıpta edilen ve her yönden alışveriş histerisine yol açan yeni koleksiyonlar yaratmak için dünyanın bazı ünlü tasarımcıları ve markaları ile işbirliği yapıyor. Karl Lagerfeld ile yapılan ilk işbirliği Versace, Roberto Cavalli, Alexander Wang ve Stella McCartney gibi işbirlikleri ile devam etti.

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28 H & M, 2007'de Şangay ve Hong Kong'da ilk mağazalarını açarak uzak doğuya doğru gitti.
2007'de, ilk Hennes mağazasının açılmasından 60 yıl sonra H&M’nin bir üst segment markası COS(Collection of Style ) doğdu. İlk mağazaya ev sahipliği yapma şerefi Londra, İngiltere'ye gitti. 2009'da H & M Home'un piyasaya sürülmesi sayesinde ev stilleri daha eğlenceli hale geliyor.

29

30

31 2010'da H & M, ilk kez sürdürülebilir malzemelerden yapılmış bir moda koleksiyonu başlattı.
Giysi toplayıcı kampanya Dünya genelinde yılında tanıtıldı. 2013 yılından beri, yeniden kullanım ve geri dönüşüm için müşterileri H & M mağazalarına yaklaşık ton eski giysi getirdi.

32

33 2014 yılında H & M Sport, fonksiyonel kumaşlarda modaya uygun spor kıyafeti üretimine başladı. Aynı yıl, H & M'nin ayakkabı konsepti genişletildi ve güncellendi.

34

35 Ürün Stratejisi Kalite temel meseledir. Üretim fabrikası yoktur.
Tasarım yapıp üretim ofisleriyle çalışır. 700 tedarikçi firma ile 43 ülkede hizmet vermektedir. Avrupa’daki en büyük üretim ofisi Türkiye’de.

36

37 Fiyat Stratejisi Moda ve kaliteyi en iyi fiyatta sunmak.
Uygun fiyatlarla modaya ulaşmak.

38 Dağıtım Stratejisi Know-how
H&M ürünleri sadece H&M mağazalarında satılmaktadır.

39 Türkiye’de … H&M’in ilk Türkiye mağazası 2010 yılında açıldı. Şuan Türkiye’de 44 mağazası ile tüketiciye ulaşıyor.

40 H&M Sunumu Hazırlayan;Elif TEK Teşekkürler


"H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları