Sunuyu indir
1
LOGO TASARIMI
2
Logo nedir ne demektir? TANIM OLARAK;
Firmaların, kurum ve kuruluşların, bazı etkinliklerin ve markaların kendilerini daha kolay ve akılda kalıcı şekilde ifade etmek, markalaşmak ve kurumsal görünmek için kullandıkları harf, işaret, simge.
3
Ürün ve markaların hızla artması ile, bu markaların diğer markalardan ayrışması önemli olmaya başladı. Bu ayrım için sadece marka ismi yeterli gelmediği için, görsel olarak da bu ayrımın sağlanması gerekliliği “logo tasarımı” nı önemli hale getirdi. Logo tasarımı yapılırken bu ayırım, renkler, amblemler, çoğunlukla da her ikisi ile birden yapılmalıdır. Örneğin kolalı içeceklerde iki büyük rakip coca cola ve pepsi, her ikisinde birden kendilerini ayırmıştır :
4
Logo kavramını irdelerken şu iki terimi de incelemek gerekir :
a.) Amblem : Logo içerisinde kullanılan görsellere amblem denir. Kimi zaman sadece amblem, bir logo olarak kullanılabilir.
5
1 Amblemler; 3’e ayrılır. 1- Harflerden oluşan amblemler
2- Biçimleriyle firma hakkında bilgi veren amblemler 3- Harf ve resimsel biçimlerin kullanıldığı amblemler. 1
6
Logotype Logotype; logodaki yazılı kısım yani marka adını okuduğumuz kısımdır. Türkçe karşılığı olduğu söylenemez. Çoğu logoda, logotype ve logo aynı görseli oluşturur. Örneğin Coca- cola’nın meşhur yazı tipi (font) aynı zamanda Coca-cola logosudur. Harflerin birbirine olan oranları ve uyumlulukların görsel olması için uğraşılır. Fakat her markanın logosu ile logotype’ı aynı olmak zorunda değildir. Bu seçim marka yetkililerinin kendi insiyatifleridir. Örneğin adidas logotype’ı bize o markayı hemen hatırlatır ama neredeyse her yerde amblemi ile birlikte kullanılır. Markalar yayınladıkları kurumsal kimlik çalışmalarında logoların hangi oranlarda,hangi zeminlerde,hangi ölçülerde vs. gibi bilgileri paylaşmaktadır. Bu kuralların dışında bu logoların 3. şahıslar tarafından yayınlanması ve reklamının yapılması suç sayılabilir.
7
Logo çeşitleri; Logolar yukarıda da söylendiği gibi bilinen bir fontun kullanımıyla ya da deformasyonuyla oluşturulabileceği gibi yeni bir font tasarımıyla da oluşturulabilir. Bilinen yeni typografik logo tipleri ise örnekleriyle birlikte aşağıdaki gibidir. San Serif Sitili Logolar: Bu sitilde hazırlanan logolarda amaç basit ama güçlü bir ifade sağlamaktır. Derli toplu, zarif, keskin hatlı ve güç dolu bir görünüşleri vardır. Bu sitil logolar genelde modern tasarımcıyı yansıtır.
8
Tek Karakterden Oluşan Logolar:
Çoğu yerde logonun tanımı yapılırken en az iki karakter olmasından bahsedilir ama işin aslı tek karakterden de logo olabileceğidir. Tek tipografik karakterden oluşan logolar güçlü, modern karaktere sahip fikirler ve işaretleri temsil eder. Dünya da çok güzel örneklerini bulmak mümkün.
9
Çok Karakterden Oluşan Logolar:
Birden fazla tipografik karakterden oluşan bu logoların en sık kullanım şekli 2 karakterden oluşanıdır. Çok klasik bir kullanım şekli olmasına rağmen bazen basit ya da son derece karışık sonuçlara ulaşmak mümkün olabiliyor
10
Kombinasyon Tipi Logolar:
Kombinasyon tipi logolar genelde iki ya da daha fazla farklı etkileşimli logo tipinin kullanılmasından oluşurlar. Harflerin parçaları, gölgeler, deforme edilmiş karakterler, el çizimlerinin bilgisayarda bir araya getirilip manipule edilmesinden oluşurlar. Ortaya çıkan logolar genelde enerji doludurlar.
11
Geleneksel Olmayan Logolar: Bu tip logolar genelde bildik karakterlerden yararlanarak alışılmışın dışında logolardır. Büyük harf kullanımı, tekrardan kaçınma yeni güçlü bir tarzı oluşturur. Sanki eski tarz ile yeni tarzın bütünü gibidir. ya da başka bir deyişle geçmişi kullarak geleceği tasarlamak da denilebilir
12
Yeni Tipografik Formlar:
Bilgisayarların logo tasarımında kullanılması ve yeni fontların da hızla gelişiminden sonra tasarımcılara birçok imkan sağlanmış oldu. Yaratmak, bozmak, bükmek, deforme etmek, eğmek gibi sonsuz seçenek tasarımcıların elinde olunca ortaya da mevcut fontların üzerinde oynanarak elde edilen yeni logo formları çıktı
13
Kaligrafik Logolar: El yazısı, el çizimi ve süslü çizgiler kullanarak yaratılan logolar. Klasik bir yöntem olarak görünmesine rağmen çok modern ve etkileyici sonuçlar doğurabilen bu yönteme ait şu örneklere göz atmak yeterli olacaktır
14
Rebus - Karmaşık Formdaki Logolar:
Kelimeler, objeler ve sembollerin biraraya gelmesinden oluşan karmaşık yapıdaki logolar genelde anlaşılması güç logolardır. Ama hayalgücünün son noktasına doğru da harika birer yolculuktur da...
15
Numaralardan Oluşan Logolar:
Sadece rakamlardan ya da hem rakamlarda hem de harflerden oluşan logolardır. Bu numaralar farklı formlarda kullanılabileceği gibi genelde ölçü, mesafe, uzaklık gibi rakamsal değerleri olan anlatımlar için de kullanılabilir
16
Katmanlı, Gölgeli, Merkezi Olmayan Logolar:
Farklı formlar yaratmak isteyenlerin tercih ettiği belli bir merkezi bulunmayan, biraz sıradışı, katmanların (arkaplan kullanımı), gölgelemelerin kullanıldığı logolar. Bu şekilde hem derinlik hem de algı farklılığı sağlanan, taze ve hareketli logo yaratmak isteyenlerin logo tipi...
17
Çatlak, Kırılgan ve Agresif Logolar: Tipografik karakterlerin ya da kullanılan sembollerin deforme edilerek, kırılarak, çizilerek, bükülerek oluşturulduğu logo tipi. Anlatılmak istenene, bu tür hareketler vererek farklılık yaratmak isteyenlerin kullandığı bu logo tipine çok farklı sektörlerde rastlamak mümkün..
18
DÜNYACA ÜNLÜ LOGO TASARIMLARI
25
Logo Nasıl Yapılır? Bilinmekte olan bir harfin üstünde yapılan çeşitli değişimler ile elde edilmiş olan logolar Yazılara somut ya da soyut olan unsurların eklenmesi ile elde edilmiş olan logolar, ürünün ya da firmanın kişiliğine uygun olan simgeler eklenebildiği gibi, yazının ana bütünlüğünü bozmayacak olan lekelere ya da çizgilere bu logo türünde yer verilebilir. Yeni bir yazı türü ile elde edilmiş olan logolar, her yazının karakterinde harflerin ortak olan özellikleri bulunur. Örneğin; italik olan yazılar belli bir açıdan sağa yatık şekilde yazılır. Bu yazı şeklinde bir harfin dik yazılması bütünlüğü ortadan kaldırır. Ayriyeten yazılacak sözcük okunabilecek şekilde olmalıdır. Doğallık, anlaşılmamak gelmez. Logo konusunda birçok deneme yapılmalı ve fark yaratacak nitelikte olmalıdır. Bilgisayarda A. Illustrator, Freehand, Photoshop, Corel Draw vb . Programların logo tasarımı konusunda kullanılması gerekir.
26
İyi Bir Logo Nasıl Olmalıdır ?
İyi bir logonun özelliklerini sıralarken aslında bir çok teknik detay var. Ancak biz daha temel özelliklerden bahsedeceğiz. Logo, firmayı (soyut yada somut olarak) temsil etmelidir. Ancak bunun için çoğunlukla soyut bir temsil daha fazla tercih edilir. Genellikle logoların bir hikayesi, bir çıkış noktası olur. Renk ve logo seçimi buna göre yapılır. Logonun en temel özelliği ayırt edici ve özgün olmalı. İnsanların zihninde daha kolay hatırlanabilir olmak çok önemli. Bu sebeple logolar mutlaka olabildiğince basit olmalı. Karmaşık logolar daha zor akılda kalır. Logo üzerindeki varsa harfler ve kelimeler kolayca okunabilir olmalıdır. Okuma zorluğu oluşturan karakterler, karmaşık harfler, insanların aklında kalmaz. Logo basılacak yüzeye veya yüzeylere kolayca ve düşük maliyetler basılabilir olmalıdır. Örneğin bir tekstil üreticisi için, logo renklerinin tekstil yüzeylere uygulanabilirliği araştırılmalı buna göre renk seçimi yapılabilmelidir.
27
Başarılı bir logo veya amblem tasarlamak, çok iyi analiz, kurgu, yaratıcılık gerektiren bir iş. Özellikle firmanın yaptığı işi anlatan öğeleri barındıran bir logo dizayn etmek daha da zor. Bunların yanında renk kullanımı da çok önemli bir faktör. Başarılı logo tasarımları genelde günler süren çok uzun uğraşlar ve çalışmalar sonucu ortaya çıkmakta. Ancak bir marka, kendisini çok iyi yansıtan kaliteli bir logoya sahip olursa, bu tasarımın markanın büyümesine katkısı çok büyük olacağı bir gerçek. Müşterilerin markaya olan bağımlılığı, sempatisi, akılda kalıcılık gibi kavramlar, başarılı bir logonun kullanıcıya yansımasıdır.
28
Kurumsal Kimlik Tasarımı ile İlişkisi
Logo tasarımı, kurumsal kimlik tasarımı nın en temel taşıdır. Zira firmaya yüklenecek olan algı, logo aşamasında, renk, amblem gibi görsel öğelerle büyük oranda planlanır. Ancak logonun tasarlanmış olması, kimlik çalışmasının sadece bir bölümüdür. Hazırlanan logonun detaylı ölçülendirmesi (oranı), erkek ve dişi renk kullanımları, logonun çeşitle materyallerdeki boşluklarının belirlenmesi gibi detaylarında, kurumsal kimlik tasarımının içinde belirlenmesi gerekmektedir.
29
Bir logo tasarım oluşturmak çok kolay gibi görünüyor değil mi ?
Olabilir de. Sadece hepsini bir araya getirdiğiniz zaman müşterilerinizi ve işinizi elinizde daha iyi tutmuş olacaksınız. Zamanla ticari markanıza değer kazandırma konusunda başarı elde etmiş olacak ve logonuz, ürün veya hizmetleriniz için olumlu ve tanınabilir bir sembol haline gelecek.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.