Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnternet Çağı & Sosyal Medya

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnternet Çağı & Sosyal Medya"— Sunum transkripti:

1 İnternet Çağı & Sosyal Medya

2 Konu Başlıklarımız? Kısaca İnternet İnternetin Neresindeyiz?
Deep Web Nedir? Bitcoin Nedir? Sosyal Medya Kişisel Veri Güvenliği

3 İnternet? İnternet bilgisayar sistemlerini birbirine bağlayan elektronik iletişim ağıdır. (Türk Dil Kurumu Genel Ağ adını önermiş.) Temelleri 1960’lara danayır. ABD hükümetinin oluşturulmasında büyük emeği vardır. 1980’lerde temelleri atılmış, 1990’larda da binlerce akademik ve ticari ağ ile devlet ve serbest bilgisayar ağının birbirine bağlanmasıyla oluşmuştur.

4 İnternet İstatistikleri Ocak 2017

5 İnternet Kullanımında Geçen Yıla Göre Artış Oranı

6 Bölgelere Göre İnternet Nüfuzu

7 Dünya Genelinde Facebook Nüfusu
1,871 Milyar

8 Facebook Nüfusunu Başta Çeken Ülkeler ve Şehirler

9 Dünya Genelinde Facebook’ta Cinsiyet Dağılımı
%56 Erkek, %44 Bayan

10 Dünya Genelinde Google: Android Kullanımı
% 71,6 Apple: IOS Kullanımı % 19,6

11 Dünya Genelinde Ortalama Aylık Mobil Veri Kullanımı
1,9 Gb

12 Türkiye, Dünya Genelinde İnternet Hızında
19. SIRADA

13 Türkiye, Dünya Genelinde Sosyal Medya Kullanımında
12. SIRADA

14 Türkiye Genelinde İnternet Kullanım Oranı

15 İnterneti Bizim Dışımızda Kimler Kullanıyor?
Botlar Virüsler Eşyalar (Beyaz Eşya, Saat, Gözlük, Bardak…) Otomasyon Sistemleri, Makine ve Robotlar Taşıtlar

16 Deep Web Nedir? Bilinmeyen yönleriyle internetin gizemli arka sokağı olan Deep Web ya da Dark web, kişisel sunucular kullanılarak herkesin erişimine açık olmayan, özel ağlarda barınan web sitelerinin yer aldığı bilinen internet ortamından çok daha farklı bir alandır.

17 Dünya Genelinde Deep Web Oranı
%96 Deep Web, %4 Web

18 Deep Web’te Neler Var? Uyuşturucu Ticareti Kiralık Katil
Yasadışı Silah Ticareti Yasaklanmış Kitaplar, Filmler Pornografi Uluslararası Gizli Planlar, Projeler Deneyler Güzel Olmayan Her Şey

19 Bitcoin Nedir? Herhangi bir merkez bankası veya benzeri resmi bir kuruluşla ilgisi olmayan dijital bir para birimidir. Kısaltması BTC’dir.

20 Bitcoin Para Birimi Virgülden sonraki ondalık hane sayısı 100 milyondur. Şu an Dünyadaki dolaşım değeri 14 milyar Usd’ın üzerinde.

21 Sosyal Medya Facebook Twitter Instagram Linkedin Google+ Swarm

22 Türkiye Genelinde Sosyal Medya Kullanımı
%32 ile Facebook, %24 ile WhatsApp, %17 ile Twitter, %16 ile Instagram, Diğerleri: Google+, Skype, Linkedin, Viber ve Vine.

23 Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri
Facebook 1,871 Milyar Twitter 310 Milyon+ Instagram 400 Milyon+ Linkedin 433 Milyon+ Google+ 500 Milyon+ Swarm 50 Milyon+

24 Sosyal Medyada İnsanlar Neden Paylaşır
Eğlence (%49) Kendini Tanımlama (%68) İlişkileri Güçlendirme (%78) Kendini Kabul Ettirme (%69) Destekleme (%84)

25 Başka Bir Ankete Göre Sosyal Medyada İnsanlar Neden Paylaşır
İlginç şeyler paylaşmak için (%61) Önemli şeyler paylaşmak için (%43) Komik şeyler paylaşmak için (%43) Kendisini ve inandığı şeyleri anlatmak için (%37) Ürün, servis, film, kitap vs önermek için (%30) Bir organizasyona, inanca vs destek vermek için (%29) Benzersiz şeyler paylaşmak için (%26) Ne yaptığını göstermek için (%22) Bir konuya veya sohbete katkıda bulunmak için (%20) Bir şeyi bildiğini göstermek için (%10)

26 Sosyal Medyada İnsanlar Ne Paylaşır?
Selfie Rakı, Çay, Kahve ve Kebap Fotoğrafı Hayırlı Cumalar Siyaset Yeni Alınan Araba Doğum Günümü Kutlayan Kutlamayan Herkese Teşekkür Ediyorum Mesajı Özlü Sözler Hastayım, Bak Koluma Serum Bağladılar Doğa Fotoğrafları Check-in

27 Facebook’u Neden Seviyoruz?
Facebook ile Nucleus Accumbens olarak tanımlanan ve yemek, seks, para ve sosyal kabul duygularının işlendiği beynin ödül merkezi (tatmin merkezi) arasında güçlü bir bağlantı bulunuyor. Facebook üzerinden olumlu bir duygu aldığımızda ise beynin bu bölgesi hareketlenmeye başlıyor. Yani Facebook’tan alınan pozitif duyguların yoğunluğu arttıkça, beynin ödül merkezindeki hareketlilik de aynı oranda artıyor.

28 Sosyal Medyada Paylaşmayınca Ne Oluyor?
Bazı araştırmalara göre paylaşımda ve etkileşimde bulunmayan sosyal medya kullanıcılarının içe dönüklükle beraber yalnızlık yaşadığı ortaya konmuştur.

29 Sosyal Medya TOP5 1: Nusr-Et

30 Sosyal Medya TOP5 2: Kim Kardashian

31 Sosyal Medya TOP5 3: Dan Bilzerian

32 Sosyal Medya TOP5 4: Jen Selter

33 Sosyal Medya TOP5 5: Mumdan Çıkmış Yangın

34 Kişisel Veri Güvenliğiniz İçin Çeşitli Öneriler
Şifrenizi güçlendirin. Şifreniz büyük-küçük harften, rakam ve özel karakterlerden oluşsun.Güçlü şifre örneği, Kxt28/2?* Kullandığınız sosyal medya aracına telefon numaranızı kaydedin ve doğrulama yapın. Sosyal medya aracının farklı güvenlik ilkelerini uygulayın: Örneğin diğer e-posta adresi, kurtarma sorusu ve cevabı... Markanın ürettiğinin dışında bir uygulama kullanmayın.

35 Teşekkürler, Umut Sancar Aksiyon Bilişim Ltd. Şti. www. umutsancar
Teşekkürler, Umut Sancar Aksiyon Bilişim Ltd.Şti Kaynak: Wikipedia, WebMasto, Facebook, Twitter, FourSquare, Instagram, Ankara Barosu, We Are Social…


"İnternet Çağı & Sosyal Medya" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları