Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uzun Nehirde Bir Timsah: Alibaba.com

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uzun Nehirde Bir Timsah: Alibaba.com"— Sunum transkripti:

1 Uzun Nehirde Bir Timsah: Alibaba.com
Alibaba Group Sunumu Hazırlayan; Elif TEK

2 1999'da Çin‘in Hangcou şehrinde Çinli üretici firmaları dünyanın farklı noktalarındaki tedarikçilerle aracısız buluşturmak amacıyla Alibaba.com’un temelleri atıldı. Jack MA tarafından 100 Bin Dolar sermaye ve 17 kişiyle bir apartman dairesinde kurulan Alibaba.com bugün;

3 ABD'den Güney Kore'ye, Hindistan'dan İngiltere'ye yaklaşık 80 ülkede,
24 Bin çalışanı, 10 bin üzerinde iş ortağı ile, 40 farklı kategoride 240’dan fazla ülkede ortalama 80 Milyon kullanıcıya hizmet veren, Yıllık 300 Milyar dolarlık cirosu ile Çin’in ilk global internet şirketi.

4 Yedi şirketi bir çatı altında toplayan Alibaba Group,

5 Temmuz 2012’de şirketlerin içinde daha iyi bir yönetimin sağlanabilmesi için yediye ayrıldı;
Alibaba International Business Operations Alibaba Small Business Operations (1688.com) Taobao Marketplace Tmall.com Juhuasuan eTao Alibaba Cloud Computing

6 1688.com Alibaba.com’un sadece Çin’deki küçük şirketlere hizmet veren modeli olarak kuruldu.
Taobao.com Tüketicilerin birbiriyle alışveriş yaptığı site Haziran 2012’deki verilere göre 800 milyondan fazla ürün ve 500 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıya sahip

7 Tmall.com. Nisan 2008’de B2C olarak açılan site,2011 yılında bu platformdan ayrılarak sadece B2B’ye yöneldi ve bağımsız bir iş modeli haline geldi. Juhuasuan.com, Taobao’unu Mart 2010 yılında açtığı grup alışveriş sitesi.

8 eTao.com Bu şirket kullanıcıların alışveriş öncesi ve sonrasında yaşadıkları problemlerin paylaşıldığı ve tüketicilere bu sorunların çözülmesi konusunda yardımcı oluyor. Alibaba Cloud Computing, Aliyun.com, Alibaba’nın bulut bilişim servisi olarak hizmet vermekte. Eylül 2009’da yayına başlayan site, Alibaba Group’a ve diğer e-ticaret ekosistemine bulut bilişim hizmeti sağlıyor.

9 Alibaba, Çin’deki pazarı önceliği olarak görse de, uluslararası pazarlarda da varlığını gösteriyor. Alibaba, üç ana B2B pazarına hizmet etmekte.Bunlar; 240 farklı ülkede İngilizce olarak hizmet veren Alibaba.com, Çin pazarına yönelik olan 1688.com, AliExpress.com.

10 1999 yılında Alibaba’nın sadece Hong Kong ve Amerika’da ofisleri bulunuyordu.
 Bu ofislere ek olarak 2008 yılında şirket Tayvan ve İsviçre‘de de ofisler açarak, buradaki pazarlardan da kullanıcı kazanmak için çalışmalara başladı. Şuan Alibaba’nın Çin, Tayvan, Hong Kong, Hindistan, Japonya, Kore, İngiltere ve Amerika’da 70’den fazla şehirde ofisi bulunmakta.

11 Kısa Kısa 2008 yılında Alibaba 432,6 milyon dolar ciro ve 173,7 milyon dolarlık net gelir elde etti. Yahoo! 2005 yılında 1 milyar dolar ödeyerek Alibaba’nın hisselerinin %40’ını satın aldı. Alibaba, Temmuz 2010’da Vendio Services Inc’i satın alarak Amerika’daki ilk büyük satın almasını gerçekleştirdi. Alibaba 2012’de 2005 yılında Yahoo’ya sattığı hisselerinin %20’sini geri satın aldı. 

12 2011 yılında sitede 2300 satıcının sahtecilik yaptığının ortaya çıkması ve bu sahteciliklerin bazılarına Alibaba’nın satış sorumlularının da dahil olmasından dolayı Alibaba’nın CEO ve COO’su istifasını verdi. Şirket, Eylül 2014'teki halka arzında toplam 21,8 milyar toplayarak ABD tarihindeki en büyük IPO'yu gerçekleştirmişti.  Bu yılın nisan-haziran dönemini 2017 yıllık bilançosunda ilk çeyrek olarak kabul eden Alibaba'nın gelirinin, geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 59 yükselerek 4,8 milyar dolara ulaştığı belirtildi. 

13  2015 yılında Çin'de Bekarlar Günü olarak kutlanan 11 Kasım'ın ilk sekiz dakikasında 1 milyar, ilk saatinde 3,9 milyar dolar tüm gün genelinde ise 14,3 milyar dolarlık satış yaptı,

14 Alibaba ilk akıllı otomobili RX5’i resmi olarak duyurdu ve araç için ön sipariş toplamaya başladı. 
Alibaba, Şangay merkezli yemek sipariş girişimi Ele.me’ye tam 1,25 milyar dolar yatırım yapacak.

15 Bildiğimiz Alibaba mı ? “Alibaba” adı şirketin Kurucusu Jack Ma’nın yaptığı bir beyin fırtınasından sonra çıktı. Jack Ma, bu isme de Alibaba ve Kırk Haramiler hikâyesinden esinlenerek ulaşıyor. 2006’da katıldığı bir televizyon programında Jack Ma, bu isme San Francisco’da bir kahve dükkânında bulduğunu anlatıyor. Kafenin çalışanının fikrini soran Ma, daha sonra bulduğu isimden emin oluyor.

16 Alibaba hakkında ne bildiğini soran Jack Ma, ardından “Açıl Susam” yanıtıyla karşılaştığını; o an aradığı ismin o olduğunu anladığını belirtiyor. Kafede sınırlı kalmayan Ma, insanların da Alibaba’yı daha önceden duyup duymadıklarını; hakkında neler bildiğini öğrenmek için sokağa çıkıyor. Nereli olursa olsunlar, insanların bu kelimeye aşina olduğunu belirtiyor.

17 Son Olarak Başlık Alibaba’nın ABD’nin pazaryeri eBay ile Çin’in e-ticaret piyasasında lider olmak uğruna verdiği mücadele sırasında Jack Ma’nın sarfettiği sözlerinden alındı:

18 Alibaba Kurucusu Jack Ma: “Ebay, okyanusun içinde bir köpekbalığı
Alibaba Kurucusu Jack Ma: “Ebay, okyanusun içinde bir köpekbalığı. Biz, Yangtze nehrindeki timsahız. Okyanusta savaşırsak; kaybederiz. Savaşa ancak nehirde devam edersek kazanırız. Alibaba.com’un yıllarını anlatan belgesel de aynı adı taşıyor. *Asya’nın en uzun, dünyanın Nil ve Amazon’dan sonra üçüncü en uzun nehri Yangtze.

19 Bir Köpekbalığına Karşı Bir Timsah
Alibaba.com eski başkan yardımcısı Poter Erisman eBay’le savaşlarını şöyle anlattı; eBay Çin pazarına girdiğinde, küçük lokal bir oyuncu olarak elbette panikledik. Önce defansa geçip, muhafazakar durduk. Ama sonra kurucumuz Jack Ma, savaşmaya karar verdi ve agresifleştik. ‘Düşmanın gücünü kullan’ prensibinden hareketle eBay’ın reklam ve pazarlama olanaklarından faydalanacak bir strateji izledik.

20 Biz onlara meydan okudukça, eBay yönetimi bize cevap verdi ve sonuçta herkes Alibaba.com’u konuşmaya başladı. Onların 100 milyonlarca dolarlık reklam ve pazarlama bütçeleri vardı. Bizim ise böyle bir gücümüz yoktu ama altyapımız sağlamdı. eBay’ın bizden söz etmesini sağlayarak onların reklam gücünü kullandık.”

21   eBay’ın Çin pazarına girer girmez e-ticarette yüzde 95 pazar payına sahip olduğunu belirten Porter Erisman, “Biz bunu yenmek imkansız diye düşünürken. Jack Ma, ‘E-Bay, internetten alışveriş yapan sadece 10 milyon kişinin olduğu pazarda yüzde 95 paya sahip. Biz 1.3 milyar insanın olduğu Çin pazarını hedefleyeceğiz’ dedi ve 3 yıl boyunca tüm postalama gibi hizmetleri ücretsiz yaptı. eBay direndi. İşte bu savaşın kırılma noktasıydı. Sonunda yaralı köpekbalığı yüzerek ABD’ye geri döndü” dedi

22 Alibaba Group Sunumu Hazırlayan;Elif TEK


"Uzun Nehirde Bir Timsah: Alibaba.com" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları