Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYonca Sokullu Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
Walmart ? Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin birçok eyaletinde şubeleri vardır.
3
Sam Walton Kimdir? 1918’de doğan Walton, katıldığı ABD Ordusu’ndan 1945’te ayrılır. Orduda biriktirdiği 5 bin doların üstüne kayınpederinden borç olarak aldığı 20 bin dolarlı da ekler ve 26 yaşında bayiliğini aldığı bir Amerikan markasının ürünlerini satan ilk dükkanını açar. İşler alabildiğince iyi gider, Walton esnaflıkta pişer ve 1962 yılında Arkansas eyaletinde bugünkü imparatorluğun temelini oluşturan ilk Wal-Mart indirim mağazasını açar. Kurucusu Sam Walton 1992’de kan kanserinden öldüğünde şirketin 380 bin çalışanı, 2 bine yakın mağazası ve 50 milyar dolar cirosu bulunmaktadır.
5
Sam Walton’ın amacı düşük fiyatlarla daha fazla ürün satarak daha çok kullanıcıya ulaşmaktı ve bu fikri de kullanıcıların oldukça hoşuna gitmiş olmalı ki 1967 yılında Arkansas genelinde kısa sürede 24 mağaza açtı ve 12,6 milyon dolarlık satış yapma başarısını gösterdi. 1968‘de de Arkansas’ın dışındaki ilk mağazasını açan şirket, büyümesine hız kesmeden devam etti.
6
O dönemde en hızlı gelişen ve büyüyen şirket olma unvanını eline alan perakende zincirinin 1980 yılında toplam 276 mağazası bulunuyordu. Şirket, 1983 yılında nakit ödeme noktalarını bilgisayarlı sistemlere geçirerek müşterilerin ödeme sürelerini kısalttı. 1990 yılında Amerika’nın bir numaralı perakendecisi haline gelen şirket, 1991 yılında da yurt dışına ilk adımını attı.
7
2002 yılında Fortune 500 sıralamasında birinci sıraya yükselerek Amerika’nın en büyük şirketi unvanını eline alan Walmart, Seiyu yaptığı yatırımla beraber Japonya pazarına da girmiş oldu. Walmart, fiziki mağazalarında yakaladığı başarıyı online mecrada yakalabilmiş değil. 2011’deki satışlarının sadece %2’lik bir kısmının onlinedan geldi.
8
Wal - Mart, ABD dışında, Güney Amerika, Kanada, İngiltere, Çin, Almanya ve Güney Kore`de işletmeleri bulunmakta. Ucuz fiyatları ile dünyada kimsenin rekabet edemediği Wal-Mart`ın arkasında aslında ilginç bir şirket profili yatıyor. Dünya perakende devi Wal- Mart`ın başarı öyküsünü 25 yıl Wal - Mart`ta yöneticilik yapan Michel Bergdahl, Sam Walton`un kurduğu bu devin başarısındaki kilit noktanın riske girmek ve akıntıya karşı yüzmek olduğunu söylüyor.
9
Herkes, her şeyi ucuza mal etmeyi şık buluyordu.
Sam Walton, `ucuzcu adam` ve ‘dünyanın en başarılı taciri’ olarak nitelendiriliyordu. Wal-Mart, sattığı bazı ürünleri, geri kalmış ülkelerde ürettirerek, oralarda çok ucuza ve çok uzun çalışma saatleriyle işçi çalıştırarak onları sömürüyordu. Şirketin başarısındaki en büyük fikir, indirimli fiyat politikasıdır. Sam Walton`un indirim kuralına göre verebileceğiniz en düşük fiyat daha fazla satacağını ve sonuçta daha fazla kazanacağınız anlamına gelir.
11
Wal-Mart'ın terk ettiği ürün merkezli sloganı "Always Low Prices" yani daima düşük fiyat, daima en ucuz. Şu an geçerli, olan müşteri merkezli sloganı:"Save Money, Live Better " paranı koru daha iyi yaşa’dır.
12
Sadece perakende sektörü değil iş dünyasının tümü Wal-Mart’tan birçok şey öğrenebilir. Wal-Mart öncelikle tek bir göreve odaklanıyor; daha düşük fiyatlar. Disiplini dikkat çekiyor, parayı boşa harcamamaya çok dikkat ediyorlar.
14
Pazarlama Sırları Herhangi bir müşterisinin rakibe gitmesini engelleyecek kadar fazlaca ürün bulundurma. Sıradan bir Wal-Mart’ta en az 150 bin ürün bulunuyor. Eğer her gün, 50 değişik ürün alsanız bile aynı ürüne sıra gelmesi için 7,5 yıl beklemeniz gerekiyor. “Farkı çalışanlarımız yaratır”. En iyisini işe almak, en iyi eğitimi vermek, çalışılacak en iyi yer olmak.
15
Dünyanın en büyük veri tabanına sahip
Dünyanın en büyük veri tabanına sahip. Wal-mart her mağazasında, her eyalette, bir saat içinde kasiyerlerinin her bir kasadan kaç tane ürün geçirdiklerini verimliliği ölçmek için, takip ediyor. Süreklilik. Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık. Her sene Amerikalıların yüzde 93’ü en az bir kere Wal-Mart’ta alışveriş yapıyor.
16
Wal-Mart’ta People greeter denilen müşteri memnuniyeti temsilcisi diyebileceğimiz kişiler çalışıyor. People greeter’ın iki görevi var. Birincisi müşterileri karşılamak, onlara yardımcı olmak ve kendilerini daha iyi hissetmesini sağlamak, yani bir müşteri hizmeti. İkinci görevi ise güvenlik. Hırsızlığı engelleyen bir rolleri var. Mağazaya başka yerden satın alınmış ürünlerle gelen biri olduğunda bunları kaydediyor, kontrol ediyor.
18
İNSANLARIN HER GÜN İHTİYAÇ DUYDUĞU ŞEYLERİ HERKESTEN DAHA UCUZA SAT, HER ZAMAN O UCUZ FİYATTA SAT, MÜŞTERİLER SANA AKIN EDECEKLER.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.