Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME"— Sunum transkripti:

1 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme teknikleri
Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri

3 GELENEKSEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Çoktan seçmeli testler Doğru-yanlış testleri Eşleştirme Kısa cevaplı-Boşluk doldurma Yazılı yoklamalar

4 Çoktan seçmeli testler
Çoktan seçmeli bir madde bir problem durumu sunan bir madde kökü ile madde kökünü izleyen üç ya da daha çok sayıdaki seçenekten oluşur. Madde kökünü izleyen seçeneklere madde şıkları da denir. Seçeneklerden doğru olan Doğru ya da en doğru cevaptır, diğer seçenekler çeldiricidir.

5 Örnek Aklın hataya düşmeksizin hakikate ulaşabileceğini kabul eden görüşe ne ad verilir? A. Dogmatizm B. Pozitivizm C. Rasyonalizm D. Septisizm E. Sofizm

6 Örnek Aşağıdakilerden hangisi, 1926 yılında kabul edilen Medeni Kanunun getirdiği yenilikler arasında yer almaz? A. Evlilikte kadın ve erkeğin eşit haklara sahip olması B. Mirasta kadın erkek eşitliğinin sağlanması C. Kadınlara siyasal haklar sağlanması D. Aile hukukunun laik temellere oturtulması E. Ekonomik hayatta bireysel özgürlük sağlanması

7 Çoktan seçmeli maddeler
Madde kökü mutlaka kazanımla ilgili olmalıdır. Madde kökünde seçenekler okunmadan fark edilen ve akla gelen tek bir fikir-bilgi bulunmalıdır. Madde kökünde gereksiz ve doğru yanıtı çağrıştırıcı bilgiler yer almamalıdır. Testteki her bir madde birbirinden bağımsız olmalıdır. Seçenekler madde kökü ile ilişkili olmalıdır. Testteki maddelerin doğru cevapları belli bir örüntü göstermemeli, her bir seçeneğe yaklaşık eşit sayıda doğru cevap düşmelidir. Çeldirici bulmakta güçlük çekildiğinde yukarıdakilerin hepsi, hiçbiri gibi ifadeler mümkün oldukça kullanılmamalıdır. Seçenek sayısı öğrenci grubunun sayısına göre değişmelidir.

8 Örnek Okulun öğretim programına birçok katkısı olan ölçmenin ana fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir? A. B. C. D. E.

9 Örnek Öğretim Birliği (Tevhid-i Tedrisat) Yasası hangi yılda çıktı?
1924 yılında çıkan Öğretim Birliği (Tevhid-i Tedrisat) Yasasının amacı neydi?

10 Örnek KOKUSU ÇIKMAK deyimi, aşağıdaki eylemlerden hangisi ile ilgilidir? A. Pişirmek B. Koklamak C. Duyulmak D. İşitmek

11 Örnek KOKUSU ÇIKMAK deyimiyle dile getirilen aşağıdakilerden hangisidir? A. Artan bir yemeğin bozulması B. Gizli yapılan bir işin duyulması C. Bir şeyin işe yaramaz hale gelmesi D. Bir çiçeğin kokusunu kaybetmesi

12 Örnek Hangi yaşam dönemindeki parmak emme, en büyük psikolojik travmayı ortaya çıkarır? A. Çocukluk çağı B. Okul öncesi çağ C. Ergenlik öncesi çağ D. Ergenlik çağı E. Ergenlik sonrası çağ

13 Doğru Yanlış Testleri Bir kısmı doğru, bir kısmı yanlış cümlelerden oluşan değerlendirme aracıdır. İki seçeneği olan bir maddedir. Yalnızca iki seçenek olduğu için bilgisiz cevaplayıcıların doğru yanıtı bulma olasılığı %50’dir. Ancak hazırlama ve değerlendirmesi oldukça kolaydır. Bir D-Y testinde D ve Y cümlelerin sayısı birbirine eşit olmalıdır. D ve Y maddelerin ifadeleri aynı uzunlukta olmalıdır. Her bir maddede tek bir fikir yer almalıdır. Atatürk 1938 yılında ölmüş ve aynı yıl Anıtkabir’de defnedilmiştir. Verilen cümle kesinlikle doğru ya da kesinlikle yanlış olmalıdır. Bugüne kadar Türkiye Cumhuriyeti’nde birkaç cumhurbaşkanı olmuştur.

14 Örnek Elektronik ortamda bilgi güvenliğini sağlamanın yollarından birisi güvenlik duvarını aktif hale getirmektir. Güvenlik duvarını aktif hale getirmek için Başlat-Ayarlar-Varsayılan Programlar komutu seçilmelidir. Bilgisayarın Bios ayarlarından yapılan şifreleme bilgisayarın açılmasını önleyebilir. Elektronik ortamdaki bilgilerin "gizlilik hakkı" Anayasa'da yer almaktadır. Kamuya açık yazılım, belirli bir süre (yaklaşık 30 gün) kullanılmak üzere ayarlanmış yazılımdır. Kullanıcı lisansı alınan bir yazılım sınırsız sayıda bilgisayara yüklenebilir. Telif yasalarının amaçlarından birisi de ülkenin sosyal ilerlemesini sağlamaktır. Korsan bir yazılımın kopyalanması suçtur.

15 Eşleştirme İki grup halinde verilen ve birbiriyle ilgili olan bilgi ögelerinin belirli bir açıklamaya göre eşleştirilmesini gerektiren ifadelerden oluşmuştur. Terimler-tanımlar-semboller; ilkeler-uygulanabileceği durumlar; yazarlar-eserleri; buluşlar-bulanların adı… Madde sayısı en az 6, en çok 15 olmalıdır. Öncüller ve cevaplar eşit sayıda olmamalıdır. İkisinden birisi daha çok olmalıdır. Eşleştirme öncesinde mutlaka yönerge yer almalıdır.

16 Örnek Yönerge: Sol taraftaki cümlelerin her biri için sağdaki maddelerden uygun olanını seçin ve önündeki harfi ilgili cümlenin solundaki çizgiye koyun. …..Çok buğday yetişir. -----Çok kahve yetişir. …..Avusturya’nın başkentidir. …..Yunanistan’ın başkentidir. …..Çok pirinç yetişir. A. Atina B. Belgrad C.Brezilya D. Budapeşte E.Çin Halk Cumhuriyeti F.Kanada G. Venezuela H. Viyana

17 Örnek Yönerge: Birinci sütundaki kentlerin her biri, ikinci sütundaki ülkelerden birinin başkentidir. Bir başkentin hangi ülkeye ait olduğunu bulduktan sonra o ülkenin önündeki harfi, ilgili kentin solundaki çizgiye yazın. ….. Ankara …..Atina …..Budapeşte …..Canberra …..Ottowa …..Roma Avusturalya Avusturya Belçika İtalya Kanada Macaristan Türkiye Yeni Zelanda Yunanistan

18 Kısa cevaplı-Boşluk doldurma
Öğrencinin bir sözcük, bir rakam, bir tarih ya da en çok bir cümle ile cevaplayacağı maddelerdir.Öğrencinin aklına esen cevabı yazamayacağı kadar iyi yapılandırılmaldır. Tarımda toprak ağalarının egemenliğini işleyen tanınmış bir roman yazarı kimdir? …………….. Atatürk …………. de doğdu. İnce Memed romanının yazarı kimdir? Atatürk …………. tarihinde doğdu.

19 Yazılı yoklamalar Yazılı olarak verilen sorulara öğrencilerin belirlenen süre içinde yine yazılı olarak yanıt vermelerini gerektiren bir sınav türüdür. Öğrenciden beklenen yanıtı düşünmek, kafasında tasarlamak, yazmak,yazdıklarını kontrol etmek ve yanıtları teslim etmektir. Sınırlılıklar Puanlama anahtarı, seçenekli soru.

20 Örnek sorular..

21 ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Öğrenci ürün dosyası (Portfolyo) Performans değerlendirme Kavram haritası Öz değerlendirme Akran değerlendirme Yapılandırılmış grid Tanılayıcı dallanmış ağaç Anlam çözümleme tablosu V Diyagramı Dereceli puanlama anahtarı (Rubrik) Kavram karikatürü Kelime ilişkilendirme

22 ÖĞRENCİ ÜRÜN DOSYASI-PORTFOLYO
Gelişim dosyası, ürün dosyası, ürün seçki dosyası, portföy gibi kelimelerle de ifade edilir. Portfolyo öğrencinin arkadaşlarıyla zihinsel, duyuşsal ve sosyal açıdan nasıl etkileşime girdiği, nasıl düşündüğü, tartıştığı, analiz ettiği ve ürettiği, neyi öğrendiği ve nasıl öğrendiğinin kronolojik olarak kayıt altına alınmasıdır. Bir ya da birden fazla alanda öğrencinin çabalarını, gelişimini ve başarısını gösteren öğrenci çalışmalarının amaçlı bir şekilde toplanmasıdır.

23 Portfolyo: Belirli bir zaman aralığında (bir dönem, bir ünite vb
Portfolyo: Belirli bir zaman aralığında (bir dönem, bir ünite vb.) bir veya birden fazla alanda (sadece fen bilgisi ya da hem fen bilgisi hem de matematik dersi) öğrencinin başarı ve gelişimini gösteren amaçlı olarak toplanmış çalışmalarından oluşan bir koleksiyondur. Portfolyo öğrencinin belli bir alandaki gelişimini belirlemek için öğrenci çalışmalarının sürekli bir biçimde toplanmasını, öğretmenin, öğrencinin ve arkadaşlarının katılımıyla değerlendirilmesini içerir. Temel amacı öğrencilerin işbirliğini geliştirmek ve öğretim programını desteklemektir. Öğrencilerin ne bildiklerini, ne yapabileceklerini kendi çalışmaları ile ortaya koydukları ürünlerdir. Kayıt altına alınacak çalışmaların belirlenmesinde öğretmen, öğrenci, okul yönetimi ve velilerin görüşleri alınabilir.

24 PORTFOLYO Öğretmen kayıtları (gözlemler, anekdot kayıtları)
Sınav sonuçları, rubrikler Öğrenci çalışmaları Öğrencinin sözel ve psikomotor becerilerini gösteren teyp ve video kayıtları Öğrencinin kendi çalışmaları hakkındaki düşünceleri Öğrenciye yazılan mektuplar /notlar Öğrencinin yazdığı mektuplar /notlar Öğretmenin aileye ve diğer öğretmenlere yazdığı notlar Diyagramlar, fotoğraflar, resimler Video kasetler ve ses kasetleri Grup ödevleri ve projeler Deney raporları Kavram haritaları Venn diyagramı

25 Portfolyo uygulaması Portfolyo uygulaması; toplama, seçme, yansıtma, yönelme ve bağlantı adımlarından oluşur. İlk aşama olan toplamada; öğrencinin başarısını ve gelişimini gösteren yeterince çalışma toplanır. Bu basamakta her çalışma portfolyoya dahil edilmemelidir. Bir çalışma portfolyoya alınıyorsa, neden alındığı ve neyi gösterdiği belirtilebilmelidir. İkinci aşama olan seçme aşamasında; birinci aşamada toplanan ürünlerden hangilerinin portfolyoda yer alacağı belirlenir. Öğrenciden alınan ancak değerlendirilmeyecek ürünler porfolyodan çıkartılmalıdır. Portfolyoda, öğrenme hedefini yansıtacak çalışmalar yer almalıdır. Üçüncü aşama olan yansıtma aşamasında portfolyo geliştiren öğrenci her bir ürün için ne düşündüğünü belirtir. Yansıtma aşamasında öğrenci öğrenen olarak kendinin farkına varır, ne yapabildiği ile ilgili bilgi sahibi olur. İlk kez portfolyo geliştiren acemi öğrenciler için bu aşamada öğretmen açık uçlu sorularla öğrencilerin dosyalarını daha iyi yansıtmalarına yardımcı olabilir. Dördüncü aşama olan yönelme aşamasında, öğrenciler yansıtmalarını gözden geçirerek kendileri hakkında bilgi sahibi olduktan sonra geleceğe bakma ve gelecek için hedeflerini oluşturmaya başlayacaklardır. Öğrenciler kendi çalışma örneklerini gördükten ve gözledikten sonra gelecekle ilgili öğrenme hedeflerini tanımlayabileceklerdir. Bu aşamadan sonra portfolyo uzun önemli ve güçlü bir gelişim aracı olur. Son aşama olan bağlantı aşamasında, portfolyo uygun kişilere sunulur ve öğretme-öğrenme açısından tartışılır. Öğrenme hedefleriyle bire bir bağlantılar kurulur ve böylece işbirliği ve fikir alış verişi sağlanmış olur. Bu yolla öğrenci uzun dönemli olarak öğrenme sürecine ilişkin motivasyon kazanmış olur.

26 Portfolyo türleri Sergileme: Öğrencinin kendisini en iyi yansıttığına inandığı ürünlerin sergilenmesidir. Bu türe tamamlanmamış çalışmalar girmez. Bir ressamın en iyi olduğunu düşündüğü çalışmaları ile bir sergi açmasına benzer. Öğrenci de kendi çalışmalarını ailesine sergileyebilir. Ancak bu çalışmalar değerlendirme ve not vermede etkili değildir. Çalışma: Öğretmen ve öğrenci öğrencinin çalışmalarını birlikte seçerler, öğrenci hakkında fikir veren çalışmaları yorumlarlar. Henüz tamamlanmamış çalışmalar da bu sürece dahil edilebilir. Değerlendirme: Öğretmen tarafından öğrencinin bütün çalışmaları incelenir, bütün çalışmalar değerlendirilir, notlanır.

27 Portfolyo-İçindekiler
Özgeçmiş: öğrencinin ürünlerinin tarihsel gelişimi.. Ürünler: öğrenci tarafından konulan ürünler Yansıtma: öğrencinin kendi çalışmalarını yorumlamadığı, neyi-neden yaptığını açıkladığı bölümdür.

28 Portfolyo Değerlendirme
Çalışmanın başında öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirme kriterleri belirlenmelidir. Sağlıklı değerlendirme yapabilmek için öğrencilerin hedeflerinin ne olması gerektiği ve standartlar açıkça belirlenmeli, öğrenci ve veliye bu standartlar açıkça bildirilmelidir. Standartların eğitim programındaki kazanımlara uygun olması gerekmektedir. Öğretmen bunun için belirli ölçek ve yöntemler geliştirerek öğrencinin performansının gözlenmesine olanak sağlamalıdır. Öğrencinin gelişimini gösterecek olan portfolyo mükemmellik kriterleri ile değerlendirilir. Portfolyoların değerlendirilmesi öğretmen, öğrenci ve veli üçgeninde, bazı durumlarda yaş gruplarının katılımı ile gerçeklemektedir . Portfolyo çalışmaları bir bütün olarak değerlendirilebileceği gibi içindeki her bir çalışma ayrı ayrı da incelenebilir.

29 Değerlendirme Kriterleri
1 2 3 Gelişim dosyası tamdır. Gelişim dosyası iyi tasarlanmıştır. Farklı yazılı örnekler içerir. Problem çözme becerilerinin geliştiğine yönelik kanıtlar içerir. Üst düzey zihinsel süreçlerin geliştiğine yönelik kanıtlar içerir. Yansıtma yazısı tamdır. Kapsamlı örnekler yeterli ve açıktır. Öğrenmenin gerçekleştiğine dair kanıtlar içerir. Amaca ulaşmak için çaba harcandığını gösterir. Düzgün ve temiz bir şekilde sunulmuştur.

30 PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Performans değerlendirme öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak, bilgi ve becerilerini sergilemelerini-ortaya koymalarını gerektiren bir ürün veya çözüm üretmelerini sağlayan alternatif bir değerlendirme aracıdır.

31 PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Mutlaka ortaya bir ürün çıkarılmalıdır, bu ürün öğrencinin özgün çalışması olmalıdır, (deney yapma, uzun bir kompozisyon yazma, matematik işlemleri yapma.. vb) Çalışmanın mutlaka bir süreçte gerçekleşmesi ve öğretmenin bu sürece dahil olması gerekir, Öğrencinin mevcut bilgisi ile yapamayacağı, bilgiye ulaşma, bilgiyi farklı biçimde kullanma, değerlendirme, eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmelidir. Öğrencilerin bireysel ya da grup çalışması sırasında iletişim kurma, işbirliği yapma, kendini ifade etme, başkalarının fikirlerine saygı gösterme, topluluk önünde sunum yapma gibi becerilerinin de gelişmesini sağlamalıdır. Mutlaka disiplinler arası bir çalışma gerektirmelidir.

32 ÖRNEK BUL Mehmet Bahar-sf 95

33 KAVRAM HARİTASI Kavram haritası kavramların birbiri ile ilişkisini gösteren bir şemadır. Öğrencilerin kavramlar arasındaki ilişkileri görmelerini sağlar aynı zamanda öğretmen de öğrencilerin kavramları nasıl yapılandırdıklarını anlamalarına olanak verir. Temel kavramın seçilmesi, kavramların hiyerarşik yapıda sıralanması, ara bağlantıların oklarla gösterilmesi, çapraz bağlantıların belirlenmesi, ara ve çapraz bağlantıların adlandırılması basamaklarının izlenmesi ile oluşturulur.

34 Kavram haritalarının değerlendirilmesi
Kavram haritalarının bir ölçme ve değerlendirme aracı olarak kullanılması, öğretmenlere özellikle öğrencilerinin kavramlara yükledikleri anlamları keşfetmede, farklı öneme sahip kavramlar arası ve kavramlar ile kavram örnekleri arasındaki ilişkileri nasıl kurduklarını anlamada diğer birçok tekniğe kıyasla detaylı bilgiler sunar. Öğretim öncesi ve sonrası hazırlanan kavram haritalarının karşılaştırılmasıyla da öğrencilerin kavramsal anlamalarındaki değişim belirlenebilir. Ayrıca öğretmenler öğrencilerinin hazırladıkları kavram haritalarını değerlendirerek öğrenciler arasındaki farklı öğrenme biçimlerini ve bireysel farklılıkları da belirleyebilirler.

35 Kavram haritası Puanlama
Bağlantı (Önerme): Bağlantı kelimeleri ve çizgilerle belirtilen iki kavram arasındaki ilişki anlamlı ve tutarlı ise, her ilişki için 1 puan verilir. Hiyerarşi: Haritadaki kavramlar, genelden özele doğru ve aynı kapsamdaki kavramlar aynı seviyeye yerleştirilmiş ise, her hiyerarşi basamağı için 5 puan verilir. (Bu değerlendirme kriteri, sadece hiyerarşik yapıdaki kavram haritaları için geçerlidir.) Çapraz Bağlantılar: Haritanın farklı kısımlarındaki kavramlar arasında kurulan bağlantılar, hem geçerli hem de önemli ise her çapraz bağlantı için 10 puan; geçerli olan fakat kavramlar veya önermeler seti arasında bir sentez gösteremeyen her çapraz bağlantıya da 2 puan verilir. Yaratıcı düşünceyi ve özel ilgiyi gösteren çapraz bağlantılar ekstra puanlarla değerlendirilebilir. Örnekler: Haritada belirtilen kavram örnekleri geçerli ise, her örnek için 1 puan verilir.

36 Kavram haritası puanlama örneği sf.35-37
PDF

37 ÖZ DEĞERLENDİRME Bireyin belirli bir konuda kendisini değerlendirmesidir. Bireyin kendi yeteneklerini, güçlü ve zayıf yönlerini görmesini, çeşitli durumlarda davranışlarını kontrol altına almasını sağlar. Öğrenme için öz değerlendirme: Öğrencinin kendisini değerlendirmesi için kullanılır. Öğrenmenin değerlendirilmesi için öz değerlendirme: Öğrenci değerlendirmesinin nota dönüşmesi gereken durumlarda kullanılır.

38 AKRAN DEĞERLENDİRME Bir grup içinde yer alan bireylerin akranlarını değerlendirmeleridir. Öğrenciler bu süreçte yalnızca puanlama yapmazlar, sorumluluk almayı da öğrenirler. Akran değerlendirmenin öz değerlendirmeyi geliştirdiği araştırma sonuçları ile ortaya konmuştur.

39 YAPILANDIRILMIŞ GRİD Öğrencilerin yaş ve seviyelerine göre hazırlanan 9-12 kutucukla kullanılır. Öğretmen tarafından hazırlanan bir sorunun yanıtı bu kutucuklardan bir ya da bir kaçına dağınık olarak yerleştirilir. Yine öğretmen tarafından hazırlanan ikinci sorunun yanıtı da boş kalan kutucuklara dağınık olarak yerleştirilir. Bazı durumlarda birinci ve ikinci sorunun yanıtları ortak olabilir. Öğrencilerden sorunun doğru yanıtını bulmaları, kutucuk numaralarını sıralamaları istenir.

40 YAPILANDIRILMIŞ GRİD C1:Doğru seçilen kutucuk sayısı
C2: Toplam doğru kutucuk sayısı C3: Yanlış seçilen kutucuk sayısı C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı C1/C2 – C3/C4 = Bu işlemden çıkan sonuç -1 ile +1 arasında değişir, +1 ile toplanır ve 5 ile çarpılarak nota dönüştürülür.

41 TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
Doğru ve yanlış sorularının birbiriyle bağlantılı olduğu, her bir DY kararının bir sonraki DY kararını etkilediği değerlendirme tekniğidir. Bu yolla öğrencinin zihnine yer etmiş kavramlar arası yanlış bağlantılar, stratejiler ve yanlış bilgiler ortaya çıkartılmaya çalışılır.

42 ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOSU
Satılar ve sütunlardan oluşan iki boyutlu bir tablodur. İlk sütuna konu ile ilgili kavramlar, ilk satıra ise bu kavramlarla ilgili özellikler yazılır. Kavramlar ve özelliklerin uyumlu olduğu satır ve sütun kesişimin X işareti konur. Kavramları pekiştirmek için kullanılır.

43 V DİYAGRAMI Problem nedir? Anahtar kavramlar nelerdir?
Hangi yöntemler uygulanacak? Araştırma sonucunda elde edilenler nelerdir? Araştırma sonundaki genellemeler nelerdir? sorularına yanıt verilerek oluşturulan V şeklindeki bir diyagramdır. V diyagramının amacı öğrenciye kavramlar ve bu kavramların oluşumunda izlenen yollar arasında ilişki kurmada yardımcı olmaktır. Öğrenci V diyagramı oluştururken; problemi bilmeli, problemin ilgili olduğu kavramları bilmeli, araştırma ile ilgili olan nesneleri tanımalı veri toplamalı ve bu verileri transfer edebilmelidir .

44 RUBRİK Öğretmenin öğrenci performansını tutarlı biçimde değerlendirmesini sağlayan bir tablodur. Öğrenciye tam olarak ne yaptığı ancak ne yapması gerektiği hakkında bilgi verir.

45 KAVRAM KARİKATÜRLERİ 1990’lı yıllarda geliştirilen kavram karikatürleri; günlük yaşamdan bilimsel bir olayı karikatür biçimindeki karakterler yardımıyla tartışma biçiminde ifade eden ve olaya ilişkin farklı bakış açıları sunan görsel araçlardır. Kavram karikatürleri özellikle küçük yaşlarda kavramsal öğrenmeyi kolaylaştırmak, öğrencilerin ön kavramlarını ortaya çıkarmak ve onların ne öğrendiğini belirlemek için kullanılırlar. Ayrıca bilimsel düşünceyi geliştirmede ve kavram yanılgılarını en az düzeye indirmede etkili araçlardır. Fen ve Teknoloji eğitiminde kavram karikatürleri öğrencilerin, bilim ve gerçek dünya arasında ilişki kurmalarını sağlamada, bilimsel okuryazarlıklarını geliştirmede, ders ve okul saatleri dışındaki fen ve teknoloji etkinliklerini zevkli hale getirmede (ev ödevi, bilim kulübü etkinlikleri vb.) katkı sağlarlar.

46 KAVRAM KARİKATÜRÜ Üç ya da daha fazla karakterin yaptığı tartışmanın resimle ifade edilmesidir. Bu tartışmada her bir karakter konunun farklı bir yönünü savunur. Bu görüşlerden birisi doğru –bilimsel bakış açısı, diğerleri yanlış öğrenciler tarafından oluşturulan bakış açısını yansıtmalıdır. Karakterler öğrencilerin ilgisini çekmelidir. Okuma becerilerinin geliştirilmesi, kelime bilgisi, problem çözme, düşünme becerilerini geliştirmek, motivasyonu artırmak, zihinsel çatışmaları çözmek, örtük öğrenmeleri belirlemek amacıyla yaygın olarak kullanılmaktadır.

47 Karikatür kavramı mizahi yaklaşımı çağrıştırmamalıdır
Karikatür kavramı mizahi yaklaşımı çağrıştırmamalıdır. Görsel bir uyarıcının yazılı metin halinde diyaloglara dönüştürülmesinden oluşmuştur. Kavram karikatürlerinde; Minimum yazılı ifade kullanılmalıdır. Bilimsel durumlar günlük olaylarla ilişkilendirilmelidir. Alternatif düşünceler seçilmeli ve yansıtılmalıdır. Alternatif fikirler bilimsel olarak doğru olmalıdır. Alternatif fikirler eşit koşullarda sunulmalıdır.

48 Dersin başında; konunu tanıtılması ve araştırılması için,
Dersin sonunda kavrama düzeylerini belirlemek için, Küçük gruplarda grup çalışmalarını yönlendirmek için kullanılabilir.

49

50


"ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları