Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TED ANKARA KOLEJİ VAKFI OKULLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TED ANKARA KOLEJİ VAKFI OKULLARI"— Sunum transkripti:

1 TED ANKARA KOLEJİ VAKFI OKULLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ REHBERLİK ve YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANLIĞI ÇALIŞMALARI UZM. PSK. BİLGE ONURSAL YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANI DENİZ MEMİŞOĞLU TED Ankara Koleji PDRM, 2007

2 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞMALARI
Organizasyon ve Koordinasyon Çalışmaları Oryantasyon Çalışmaları Öğrenci Tanıma Çalışmaları Psikolojik Danışma Çalışmaları Mesleki Rehberlik ve Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Çalışmaları Projeler TED Ankara Koleji PDRM, 2007

3 meslekler arasında gerçekçi
Mesleki Rehberlik, bir bireyin kişisel özelliklerini, tutumlarını, ilgilerini, yeteneklerini, amaç ve sınırlılıklarını tanıyarak bu özelliklerle meslekler arasında gerçekçi bir ilişki kurması ve mesleğini seçmesi oluşumuna yapılan yardımdır.

4 Mesleki gelişim sürecinin,
bireyde çocuklukta bir meslek fikrinin oluşmaya başlamasından itibaren, yetişkinlikte bir meslek sahibi oluncaya kadar geçen gelişim evrelerini kapsadığı göz önüne alınarak okulumuzda gelişimsel mesleki rehberlik hizmeti sunulmaktadır.

5 Mesleki Rehberliğin Amacı
Bireyin; - Kendi özelliklerini tanıması - Mesleğin özelliklerini tanıması - Kendi özellikleri ile mesleğin özellikleri arasında uyum sağlayarak sağlıklı seçimler yapması TED Ankara Koleji PDRM, 2007

6 Mesleki Rehberlik Çalışmalarında Süreç
İlköğretim Lise Üniversite TED Ankara Koleji PDRM, 2007

7 Mesleki Rehberlik Çalışmalarının Önemi
Öğrencilerin, Kendi ilgi ve yeteneklerinin farkına vararak kendilerini tanımalarına, Mesleklerin özelliklerini ve farklılıklarını tanımalarına, Karar verme sürecinin önemini öğrenerek sağlıklı kararlar vermelerine ve bu yönde tutum geliştirmelerine yardım eder. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

8 İlköğretim I. Kademe Mesleki Rehberlik Çalışmaları
Hayal döneminde olan bu yaş grubunda: Meslek seçimi konusunda düşünmeye başlamalarına, Olabildiğince çok uyaranla karşılaşmalarına, Taklit ederek denemeler yapmaya başlamalarına, yardımcı olmak amaçlanmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

9 İlköğretim I.Kademe Birimi
2006–2007 öğretim yılında İlköğretim I. Kademe biriminde yürütülen mesleki rehberlik çalışmaları “İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sınıf Rehberlik Programı” kapsamında yer alan kazanımlara dayanan rehberlik etkinlikleri şeklinde gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 4.sınıf düzeyinde öğrencilerin çalışmaları velileri ile paylaşılmıştır.

10 İlköğretim I.Kademe Birimi
Etkinlik Adı: “Anne Babamın Mesleği” Kazanım: Anne babasının ve çevresindeki diğer çalışanların mesleklerini tanır.(1.sınıf) Etkinlik Adı: “Hoşlandıklarım” Kazanım: Yapmaktan hoşlandıklarını ve hoşlanmadıklarını ifade eder.(2.sınıf) Etkinlik Adı:”Meslekler” Kazanım: Mesleklerin birbirine benzer ve farklı özelliklerinin olduğunu açıklar.(3.sınıf) TED Ankara Koleji PDRM, 2007

11 Etkinlik Adı: “Meslekler Konuşuyor”
Kazanım: Çeşitli mesleklerde çalışanların yaptıkları işlerden örnekler verir. (3.sınıf) Etkinlik Adı: “Gelin Meslek Seçelim” Kazanım: Yerel çevresinde bulunan işlerden örnekler verir.(4.sınıf) Etkinlik Adı: “Emek Olmadan Yemek Olmaz” Kazanım:Çalışmanın insanlar ve toplum için önemini açıklar. (5.sınıf) TED Ankara Koleji PDRM, 2007

12 İlköğretim II. Kademe Mesleki Rehberlik Çalışmaları
Geçici seçim döneminde olan bu yaş grubunda: İlgi ve yeteneklerinin farkına varması, İlgi ve yetenekleri ile meslekler arasındaki ilişkinin fark ettirilmesi, Karar verme basamaklarını öğrenmesi, Geçici seçimler yapması, amaçlanmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

13 2006–2007 öğretim yılında İlköğretim II
2006–2007 öğretim yılında İlköğretim II. Kademe biriminde yürütülen mesleki rehberlik çalışmaları “İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sınıf Rehberlik Programı” kapsamında yer kazanımların yanı sıra farklı etkinliklerle de sunulmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

14 İlköğretim II.Kademe Bu kapsamda:
6, 7 ve 8. sınıf düzeyinde rehberlik etkinlikleri, “Gelin Meslek Seçelim” (6. sınıf) Akademik Benlik Kavramı ölçeği uygulaması (8. sınıf) (Prof. Dr. Yıldız Kuzgun) Meslekler Günü Etkinliği (8. sınıf) Meslek Tanıtım Afişleri (6-8. sınıf) uygulamaları yapılmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

15 Mesleki Rehberlik Çalışmaları
Lise Mesleki Rehberlik Çalışmaları Gerçekçi dönemde olan bu yaş grubunda Kendini tanıması, Mesleki tercihin billurlaşması ve sınırlandırılması, Çevredeki olanak ve sınırlılıkları öğrenmesi, Kendi özellikleri ve mesleklerin özellikleri ile ilişki kurarak kendine gerçekçi kararlar vermesi, amaçlanmaktadır. TED Ankara Koleji PDRM, 2007

16 Lise Birimi A.Öğrencilerin Kendilerini Tanımalarına Yönelik Çalışmalar
Mesleki Olgunluk Ölçeği (9.sınıf) (Prof. Dr. Yıldız Kuzgun, Dr. Feride Bacanlı) Mesleki Yönelim Envanteri (9.sınıf) (Prof. Dr. Muharrem Kepçeoğlu) Kendini Değerlendirme Envanteri (10.sınıf) (Prof. Dr. Yıldız Kuzgun) Knowing Yourself – Kendini Tanıma Uygulaması (10.sınıf) TED Ankara Koleji PDRM, 2007

17 B.Öğrencilerin sistem ile ilgili olarak bilgilendirilmelerine
yönelik Alan seçimi ve ÖSS hakkında bilgi aktarımı (TED Ankara Koleji Web Sayfasında da yer almaktadır) C.Öğrencilerin meslekleri ve üniversiteleri tanımalarına yönelik Meslek ve üniversite tanıtım konferansları ve geziler Yazılı ve görsel dökümanlar Yurtdışı eğitim fuarı Üniversite Tanıtım Fuarı D.Mesleki Rehberlik Dosyalarının Hazırlanması TED Ankara Koleji PDRM, 2007

18 ÖSS tercihlerine yönelik;
BİM ile taslak tercih listesinin oluşturulması Yazılı ve görsel dökümanlarla bilgilendirme Bireysel danışma ile tercih listesinin son haline getirilmesi TED Ankara Koleji PDRM, 2007

19 Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Çalışmaları
TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

20 NEDEN YURTDIŞI EĞİTİM? Yeni ilgi alanları geliştirmek
Yeni kültür, ülke, teknoloji tanıma arzusu ve bunlarla başa çıkabilmeyi öğrenebilme Globalleşme ve iş sahalarıyla sıcak ilişkiler geliştirme İmkanlarını geliştirme Yeni insanlarla tanışma Kendine bakabilme, yeni bir hayat kurma Seçilen alanı uluslararası bir bakışla okuma Üniversitelerde öğrenci seçme sınavı ile bağlantılı stres, başarısızlık, kontenjan yetersizliği Ailevi nedenler Kalitesi onaylanmış okullarda eğitim almak Uluslararası bir eğitim belgesine sahip olmak Kendinize yaptiğiniz bu önemli yatırımdan bir ömür boyu fayda sağlamak TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

21 NEDEN TERCİH ETMİYORUZ?
Maliyetinin çok yüksek olması Öğrencinin yaşadığı kaygılar Ailenin yaşadığı kaygılar TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

22 9. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – I
Öğrenci ve velilerle tanışılması ‘Neden Yurtdışı Eğitimi’ konusunda bilgi alışverişinde bulunulması Öğrencinin kendini tanımasına yönelik “Knowing yourself – Kendini Tanıma” ölçeğinin uygulanması Öğrenciye CV tanıtımı yapılması ve öğrencinin kendi CV sini hazırlamasında yardımcı olunması Danışmanlık Aşaması TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

23 10. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – I
Öğrencilerin yurtdışı üniversitelerini tanımaya başlamaları – fuarlar, okul ziyaretleri, görsel kaynaklar, kitap ve broşürler Sınavlarla ilgili bilgilerin verilmesi ve hazırlık safhasının başlaması Öğrencilerin akademik gelişiminin kontrolü Öğrencilere “Knowing Yourself – Kendini Tanıma” ölçeğinin tekrar uygulanması ve bir önceki sene ile karşılaştırma yapılması Öğrencilere kendi alanlarıyla ilgili olan yaz okulları hakkında bilgi verilmesi Öğrencinin sosyal alandaki eksiklerin tanımlanması ve telafi edilmesi için gerekli önlemlerin alınması Sanat alanında eğitim almak isteyen öğrenciler için portfolyo çalışmalarının başlatılması TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

24 11. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – I
Üniversite tercihlerinin en son hale getirilmesi Listede belirtilmiş olan üniversitelerin web sitelerinden kabul koşulları ile ilgili tüm bilgiyi edinme, bu koşulları kendi koşullarımızla karşılaştırma ve eksiklerin telafi edilmesi Referansların temin edilmesi Portfolyo çalışmalarının son aşamaya getirilmesi Ülkemizi ziyaret eden üniversite temsilcileriyle görüşülmesi ve öğrencinin kendilerini bizzat tanıtması Taslak olarak hazırlanmakta olan öğrencinin ‘Kendini Tanıtma’ komposizyonunun (Statement of Purpose) son halini alması ve kontrol aşamasına gelmesi Öğrencilerin son sınavlarına girmeleri Öğrencilere üniversitelerin yaz programları hakkında bilgi aktarılması ve katılımlarının sağlanması TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

25 11. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar – II
Transcriptlerin öğrenci işlerinden alınması Deneme sınavlarına girmeye başlanması Sınav neticelerine göre öğrencilerin takviyelendirilmesi Okul CVsinin hazırlanması ve/veya güncellenmesi Öğrencilerin 4 yıllık rankinglerinin temin edilmesi TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

26 12. sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar
En geç Ekim ayı içerisinde öğrencilerin en son sınavını almalarını sağlamak Erken Başvuru öğrencilerin başvurularını yapmak Öğrenci velileriyle birlikte dosyaların hazırlanması ve postalanması işlemleri Özellikle US Okulları için en son dosya teslim tarihi Aralık 31 dir.

27 GEREKLİ KAYNAKLAR Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Ofisinden temin edilecek kataloglar, dergiler, broşürler Web sayfaları Fuarlar (okul içi ve okul dışı) Okulda, yurtdışından gelen temsilcilerle yapılacak olan seminerler TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

28 DOSYA İÇERİĞİ AKADEMİK Kompozisyon Transkript Başarı belgeleri
Yabancı Dil Sınav Puanları Yaz Okulu Bilgileri Referanslar Okul Profili SOSYAL Aktiviteler - Sanatsal - Kültürel - Sportif Toplumsal faaliyetlere katılım belgeleri İş tecrübesi Hobiler TED Ankara Koleji Vakfı DRM, 2007

29 SINAVLAR TOEFL SAT 1 ve SAT 2 IELTS DAF TCF
TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

30 YAZ OKULLARI 4,5,6,7,8. sınıf düzeyleri için yaz kampları
9. sınıf düzeyi için öğrencilerin yurtdışında yaşamaya yönelik kendilerini tanıma deneyimi kapsamında muhtelif yaz okulları 10. sınıf düzeyi için tercih edilen üniversite kampüslerindeki yaz programları TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

31 Referanslardaki gizlilik prensibi büyük önem taşımaktadır.
Öğrencinin, okuyacağı alanla ilgili olabilecek, üniversite tarafından da belirlenmiş olan derslerin öğretmenlerinden referans temin edilmesi Öğrencinin gelişimiyle ilgili bilgi verebilecek ve bu bilginin üniversiteler tarafından da kabul edilebileceği kişi ve kuruluşlardan referans temin edilmesi Öğrencinin özel dosyasına konmak üzere yapmış olduğu uluslararası çalışmalardan edindiği referansların temin edilmesi Referanslardaki gizlilik prensibi büyük önem taşımaktadır. TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

32 BURSLAR Burs kazanmak için gerekli koşullardan bazıları:
Öğrencinin not ortalamasının yüksek olması, Öğrencinin gitmek istediği ülkenin ana dilini çok iyi bilmesi, Öğrencinin sosyal, kültürel, bilimsel ve sportif alanlarda ulusal ve/veya uluslararası düzeyde başarı kazanmış olması olarak sıralanabilir. TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

33 BURS VEREN BAZI KURUMLAR
YÖK MEB BRITISH COUNCIL FULBRIGHT VAKIFLAR YURTDIŞI ÜNİVERSİTELER (yüksek lisans düzeyinde daha fazla) BANKA veya FİNANS KURUMLARI TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

34 BURS BAŞVURUSU NASIL YAPILMALIDIR? - I
Kurumun başvuru formunun temin edilmesi Okuldan ve / veya yakın çevreden referansların temin edilmesi Başvuruda, diğer başvuraların özelliklerinden farklı kılacak bir özelliğin vurgulanması TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

35 BURS BAŞVURUSU NASIL YAPILMALIDIR? - II
Öğrenci CVlerinin hazırlanması Öğrencinin kendisini tanıtabileceği bir kompozisyonun hazırlanması Öğrenim yapılacak okulun belirtilmesi Okul hakkında bilgi verilmesi Okula kabul edilip edilmediği hakkında bilgi verilmesi Okulun maliyetinin belirtilmesi TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007

36 BİZE NASIL ULAŞABİLİRSİNİZ?
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Müdürlüğü Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Deniz Memişoğlu Tel / 1714 Mesleki Rehberlik Birimi Uzm. Psk. Bilge Onursal Uzm. Psk. İpek Yokuş Tel: / TED Ankara Koleji Vakfı PDRM, 2007


"TED ANKARA KOLEJİ VAKFI OKULLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları