Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dersler için Hedef ve Sahne Tasarım Programı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dersler için Hedef ve Sahne Tasarım Programı"— Sunum transkripti:

1 Dersler için Hedef ve Sahne Tasarım Programı

2 ALGODOO Nedir? ALGODOO, etkileşimli sahneleri eğlenceli, çizgi film tarzında oluşturmak için benzersiz bir 2D simülasyon ortamıdır. Algodoo, öğrencilerin ve çocukların yaratıcılığını, yeteneklerini ve motivasyonunu teşvik etmek ve gerçek dünyamızı açıklayan, fizikten faydalanmak için bilgi oluşturmak için tasarlanmıştır. Bilim ve sanatın sinerjisi, Algodoo'yu eğlenceli hale getirir. ALGODOO Ana Özellikleri FONKSİYONELİK - Basit çizim araçlarını kullanarak oluşturma ve düzenleme. Tıklayın ve sürükleyin, eğin ve sallayın. Sahneleri oynatın ve duraklatın, nesnelerin materyalini ve görünümünü değiştirin. Gelişmiş görselleştirme için renk izlerini, grafikleri, kuvvetleri vb. Kullanın. FİZİKSEL ÖĞELER - Sert cisimler, sıvılar, zincirler, dişliler, yerçekimi, sürtünme, yaylar, menteşeler, motorlar, ışık ışınları, optikler, mercekler ile oluşturun ve keşfedin. ÖĞRETİCİLER - Algodoo, başlamak için birkaç dahili öğretici içerir. Yazılımın temel özelliklerini öğrenmek için bir "Yoğun program " yazın veya bir çok çizim aracı ile etkileşim kurmak için "Eskiz aracı öğreticisi" ni deneyin. YÖNTEM - Algodoo, Algoryx Simülasyonları'ndan, değişken mekanik birleştiriciler ve yüksek performanslı sayısal yöntemler de dahil olmak üzere etkileşimli çoklu fizik simülasyonu için en son teknolojilere dayalıdır.

3 EĞİTİM AMAÇLI KULLANIM
Eğitim yazılımı olarak, Algodoo, uygulamalı öğrenme paradigmasını uygular, yani simülasyonlar yaparak öğrenir ve sadece önceden hazırlanmış sistemleri çalıştırmakla yetinmez. Algodoo'nun açık uçlu özelliği, kullanıcılar için yaratıcı ve motive edici bir unsur olarak çok önemlidir. Bu kullanım modeli, canlı bir topluluk web sitesi, öğreticiler, önceden oluşturulmuş sahneler ve örnekler, örnek dersler ve on-line kullanıcı tarafından oluşturulan sahne deposu eşlik eder. Algodoo'nun öğrenme ve motivasyon yönlerini inceleyen çeşitli araştırma projeleri başlatılmıştır. Algoryx'ın amacı, kullanıcı geribildiriminden ve akademik bilim eğitimi araştırmasından gelen girdilere dayanan Algodoo’yu geliştirmeye devam etmek ve buna dayalı daha fazla eğitim materyali, kullanım ve değerlendirme modelleri geliştirmektir.

4 GİRİŞ Bu belge Algodoo'yu derslerde nasıl kullanacağınıza dair bir kılavuzdur. Algodoo "Ders planları", eğitimin farklı seviyelerde hedeflenmesini sağlar. Kolaylık olması için, bu seviyeleri tanımlamak için farklı yaşlara değinilmiş 5 - 7 YAŞ: Bu aşamadaki ana hedefler, çocukları bilim hakkında yaratıcı düşünmeye teşvik etmektir. Algodoo ders planları, hareket ve yerçekimi gibi en temel kavramları tanıtmak için kullanılır. Bu çoğunlukla öğretmenin ve öğrencilerin Algodoo'yu sınıfta dijital bir oyuncak olarak kullanabilecekleri Algodoo'nun yaratıcı ve eğlenceli kullanımı yoluyla yapılır. YAŞ: Bu ders aşamasında, çocuklar gerçek hayatta doğrudan deney yapamayacaklarını temsil eden modellerle daha fazla aşina olurlar. Algodoo'da görselleştirilen farklı olgulara kişisel deneyimleriyle bağlantılar kurabilirler. Burada, kütle, yoğunluk ve yüzdürme kuvveti, kuvvetler ve ivme, hız, sürtünme ve farklı materyallerin iadesi gibi biraz daha fazla görsel ders konseptleri tanıtıldı. 11 – 14 YAŞ: Çocuklar bu seviyeye girdiklerinde kuvvetlerin ve hızların görselleştirilmesinin yanı sıra planlama işlevselliği de giderek önem kazanacaktır. Koruma yasaları derslerle birlikte incelenebilir ve denenebilir. Doğrusal ve açısal hareketin yanı sıra karşılık gelen kuvvetler ve momentler tanıtılır ve keşfedilir. 14 YAŞ ÜSTÜ: Kuvvet ve hız görselleştirme araçları keşfetmek için önemli araçlardır. Algodoo sahnelerini değerlendirmek, bir diğer önemli kavram ise görselleştirilen enerji çizim işleviyle, yerçekimi kuvveti daha da araştırılır ve ağırlık merkezi, kuvvet momenti ve denge, sahneler oluşturarak görselleştirilebilir.

5

6 ARAÇLAR MENÜSÜ Eskiz aracı - Algodoos'un çoğunu düzenleme tabanlı olarak yapmak için eşsiz bir çok araçtır Basit jestler üzerinde. Farklı şekiller, kutular, daireler, çokgenler, menteşeler, Yaylar, zincirler vb. Nesnelerle sürükleyerek, döndürerek ve etkileşimde bulunun Onları hareket ettiriyorum. Daha fazla bilgi için Algodoo'daki "Çizim aracı öğreticisi" ne bakın. Taşı - Nesne veya su taşımak Sürükleme aracı - Simülasyon sırasında nesneleri sürükleyip nesneler üzerine sürükleyin. Döndür - Nesneleri ve suyu döndür Ölçek - Boyutu değiştirin ve işleri daha küçük veya daha büyük yapın. Orantılı ölçeklendirme için ÜSTKRKT tuşunu basılı tutun. Kes - Nesneleri bir çizgi çizerek kesin veya bölün. Düz kesim için ÜSTKRKT tuşunu basılı tutun.

7 Çokgen - Keyfi şekiller çizin
Çokgen - Keyfi şekiller çizin. Düz çizgiler çizmek için ÜSTKRKT tuşunu basılı tutun. Fırça - Bir ressam fırçası gibi çalışır. Sol fare tuşuyla çizin, sağa doğru silmenizi sağlar. Kutu aracı - Bir kutu oluşturur. Kare için ÜSTKRKT tuşunu basılı tutun. Daire aracı - Daireler oluşturun. Silme aracı - Fırça gibi çalışır, çizilmiş nesneleri silmede kullanılır. Dişli - Dişli oluşturun. Daha fazla seçenek için dişli çark simgesini çift tıklayın. Düzlem - Sonsuz düzlemler oluşturur. Zemin düzlemi, duvar veya sızdırmazlık elemanı yapmak için kullanışlıdır. Zincir Aracı (N) - bir zincir ve ip oluşturur. Düz bir çizgi çizmek için ÜST KARAKTER tuşunu basılı tutun (Çokgen aracı gibi çalışır). Zincirini özelleştirmek için, iki dingille herhangi bir şey seçin ve düzenleme menüsünde "Zincir olarak kullan" ı seçin.

8 Yay - Herhangi iki nesneyi bir yay ile bağlar.
Sabitleme - İki nesneyi birlikte veya arka plana birer kaynak ile sabitler. Menteşe - İki nesneyi menteşe ile bağlar. Ayarlar menüsünde bir menteşeyi bir motora dönüştürebilirsiniz. İtme aracı (o) - İtme aracının takılmasını istediğiniz yere tıklayın veya sürükleyin. İzleyici - Bir nesneye bir iz bırakın ve yörüngesini çizin. Lazer Kalem - Lazer ışını oluşturur. Kirişlerin rengini Ayarlar menüsünden - Görünüşte değiştirin. Doku aracı - Dokuları nesneye sığacak şekilde ölçekleyin.

9 SİMÜLASYON KONTROLÜ Bu düğme ekran görüntüsünü yakınlaştırma ve uzaklaştırma için kullanılır. Bu düğmeyi üstten çekerek görünümü kaydırın. Geri Al - Değişikliklerinizi geri alın. Daha fazla adım geri almak için birkaç kez itin. Simülasyonu başlatın. Yer çekimini ve hava iticiliğini etkinleştirir. Nesneler hareket etmeye başlar. Duraklat - Simülasyonu duraklatın. Sahne duraklatıldığında nesneleri oluşturun, değiştirin ve analiz edin. Yinele - Değişikliklerinizi tekrar yapın. Yerçekimi - Yerçekimini açın ve kapatın. Hava sürtünmesi - Hava iticiliğini ve hava sürtünmesini açar ve kapatır. Izgarayı açıp kapat. Seçenekler için çift tıklayın.


"Dersler için Hedef ve Sahne Tasarım Programı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları