Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

5.BÖLÜM YÖNETİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "5.BÖLÜM YÖNETİM."— Sunum transkripti:

1 5.BÖLÜM YÖNETİM

2 YÖNETİM Yönetim kelimesinin kökeni
Fransızca ‘ manage’ kavramından gelmektedir At eğitimi, eğitim yapıldığı yer, atların çekip çevrildiği yer

3 YÖNETİM YÖNETİM : İşletme amaçlarının planlama, örgütleme,
yürütme ve kontrol faaliyetleriyle başarıldığı süreçtir. YÖNETİM : İnsanların işbirliğini sağlama ve onları belirli bir amaca doğru yöneltme iş ve çabalarının toplamıdır. YÖNETİM : Başkalarının aracılığı ile amaçlara ulaşma veya Başkalarına iş gördürme faaliyetidir. YÖNETİM : Örgütsel bir ortamda insanlar tarafından gerçekleştirilen bilimsel, mantiki ve zihinsel bir aktivitedir. YÖNETİM : Örgütsel amaçlara ulaşmak için kaynakların koordinasyonu sürecidir.

4 Yönetim Sürecinin Özellikleri
Yönetim Amaca Yönelik Bir Faaliyettir ‘’Nereye gittiğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin bir önemi yok’’ Kar elde etmek, satış geliri sağlamak, sosyal sorumluluk, varlığını sürdürme ve büyüme Stratejiler, planlar ve kaynak yönetimi amaçlara göre belirlenir. Yönetim Bir Grup Faaliyetidir Yöneten ve yönetilenler Yönetim Faaliyetinin Beşeri Özelliği Vardır Yönetim faaliyetinin gerçekleşmesinde temel unsur insandır. Yöneten ve yönetilen insandır. Yönetim Bir İşbölümü ve Uzmanlaşma Faaliyetidir İşbölümü, işlerin, kişilerin yeteneklerine, bilgilerine ve tecrübelerine göre dağıtılmasını sağlar

5 Yönetim Sürecinin Özellikleri
Yönetim Bir Koordinasyon ve Haberleşme Sürecidir İyi bir koordinasyon işletmede işlerin uyum içinde yerine getirilmesine yardımcı olur. İyi bir koordinasyon ancak çalışanların çoğunun katılımıyla sağlanır. Yönetim Bir Yetki ve Otorite Faaliyetidir Yetki, emir verme hakkı ve karşılığında itaat sağlama gücüdür. “Yetki hukuksal açıdan bakıldığında emir – komuta yetkisi ve gücünü ifade eder.” Otorite ise; “Bir grup insanın belirli bir konu üzerinde anlaşıp harekete geçmeleri, astlara aldıkları kararları, programları kabul ettirmeleridir.” Yetki, kişiye işgal ettiği mevkii için verilmiştir. Yetki ve sorumluluk olmasaydı yönetenle yönetilen arasında bazı konularda anlaşmazlıklar çıkabilirdi. Yönetim Bir Karar Alma Sürecidir Karar alma mevcut alternatifler içinden en uygun olanının seçilmesidir

6 Yönetim Sürecinin Özellikleri
Yönetim Basamaksal (Hiyerarşik) Özelliğe Sahiptir Bir işletmede en alt düzeyde çalışanlarla en üst düzeyde görev yapanların hiyerarşik bir düzen içerisinde olması gerekir. Her hiyerarşik kademenin yetki ve sorumlulukları farklı olacaktır. Yönetim Evrensel Özelliğe Sahiptir Dünyanın neresinde olursa olsun işletmelerin kuruluş amacı sınırlı kaynaklarla amaca ulaşmaktır. Yönetim bu sınırlı kaynaklarla amaca ulaşmada verimlilik ve etkinliği sağlar. Dünyanın her yerinde bu faaliyetler vardır. Bu nedenle yönetim evrenseldir. Sadece kar amacı güden işletmeler değil, aile, dernek, vakıf, spor kulübü gibi kar amacı gütmeyen işletmelerinde yönetime ihtiyacı vardır.

7 Yönetimin Tarihsel Gelişimi
Toplumun sınıflandırılması; İlkel toplum, tarım toplumu, sanayi toplumu ve bilgi toplumu. Yönetim faaliyeti insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanın tek başına ihtiyaçlarını karşılaması mümkün değildir. Bu nedenle insanların topluluk içinde yaşaması ihtiyacı zorunluluktan doğar. Toplum halinde yaşamak insan için seçim değil bir zorunluluktur.

8 Tarım Toplumuna Kadar Yönetim
En eski insan toplulukları birlikte hareket etmiş ailelerdir. Toplu yaşamaya başladıktan sonra kendilerine düzen kurmuşlar kendilerine yönetici ve yönetim seçmişlerdir.

9 Tarım Toplumuna Kadar Yönetim
Hayvancılık ekonomisinin yarattığı göçebe kabilecilik döneminde, ilk işbölümü ve toplumsal örgütlenmeyle birlikte ilk siyasal örgütlenme de belirmiştir. Batı toplumlarının tarihsel kökeni olan ilk Yunan toplumu, İ. Ö. 10. yüzyıllardaki göçebe çobanlık döneminde, aile (genos) ve kabileler(phylai) biçiminde örgütlenmiş bir toplumdur. Burada «genos», erkek soy· dan olmak üzere aynı atadan gelen çeşitli ailelerden oluşmuş̧ geniş birlikler boylardır. Temel birim olan kabilelerde, siyasal düzen, en güçlü -aile reisi yada beyin başkanlığı altında bir boylar kurulu ve dernekden oluşmuştur. Her aile reisi özerkliğini korumuş, kıralsa eşitler arasında birincisi olarak belirmiştir

10 Tarım Toplumuna Kadar Yönetim
MÖ yıllarda Mısır medeniyetindeki köle-sahip ilişkisi, korkuya zora dayanan bir yönetim anlayışıdır. Nitekim eski Mısır’da piramitlerin yapımında insanlar zor kullanılarak, kırbaçlanarak çalıştırılmışlardır. Eski Mısır’da piramitlerin yapımı sırasında uygulanan yönetim düşüncesi günümüz yönetim anlayışına iki önemli katkıda bulunmuştur. Bunlardan birincisi, organizasyon anlayışında görülmektedir. Eski Mısır’da yönetim kademeleri; oluşturulmuş üst kademede firavun ve çevresi, orta kademede hür Mısır’lılar alt kademede esirlerden oluşturulmuştur. İkinci katkısı ise piramitlerin yapımında stok ve gelir-gider kayıtlarının tutulduğu görülmüştür.

11 Tarım Toplumuna Kadar Yönetim
Babiller sözleşme hukuku, Roma imparatorluğu döneminde küçük imalathaneler, MÖ 1880 li yıllarda Hamurabi Kanunlarında asgari ücret ve sorumluluğun devredilemeyeceği ilkesi Hammurabi kanunları, MÖ 1760 yılı civarında Mezopotamya'da ortaya çıkan, tarihin en eski ve en iyi korunmuş yazılı kanunlarından biridir.

12 Tarım Toplumuna Kadar Yönetim
MÖ 1400’lü yıllarda İbraniler hiyerarşi ve istisnalara göre yönetim, Çinliler yönetim konusunda uygulamalar, Babil kralı Nabukadnezar üretim kontrolü ve motivasyon konusunda uygulamalar yapmıştır. Tarım toplumuna kadar olan dönemdeki yönetime ilişkin örnekler bunlardır.

13 Tarım Toplumu ve Yönetim Düşüncesi
Tarım toplumunda insanlar ilkel ve uygar olarak ayrılmaktadır. İlkel olanlar tarım devrimiyle karşılaşmamış, küçük kabileler halinde yaşayan ve avlanarak, toplayarak hayatlarını sürdürmüşlerdir. Uygar olanlar ise bunun tam tersi toprağı işleyerek ve yerleşik hayat yaşayan insanlardır. Ortaya pek çok uygarlık çıkmıştır ve yaşamın merkezi köydür. -M.Ö. 8.ci yıllarda Yunan uygarlıklarında siyasi örgütlenme örnekleri

14 Sanayi Toplumu ve Yönetim
Sanayi devrimi, üretim işletmelerinin kurulmasını kol gücüne dayalı üretim anlayışının yerini, makine gücünün aldığı bir döneme bırakmıştır. Sanayi devrimi işletmelerin toplumdaki rolünü güçlendirmiş, sendikalar yoluyla işçi hareketlerinin ortaya çıkmasına neden olmuş ve sivil toplum örgütlerinin çıkmasını sağlayarak dolaylı yoldan kamu yönetimini etkilemiştir. “Emek özgürleşti, endüstriyel hareketlilik fazlalaştı, yönetici ve yönetilenlerin arasındaki ilişkiler değişti, yönetilenlerin örgüt içerisindeki statüleri değişti, ihtisaslaşma önem kazandı.”

15 Sanayi Sonrası (Post Modern) Toplum ve Yönetim
Post modernizm, yönetim ve organizasyon düşüncesi açısından şunu ifade eder; farklılıklar, yaratıcılığın dinamiğidir. İnsanlara kuralları ve ilkeleri empoze etmek yerine, onları serbest bırakmalı ve kendilerini gerçekleştirmeye fırsat verilmelidir. Kısıtlanmayan benimsenir, düzensiz, değişken organizasyon yapısı gerçeğin kendisidir, örgüt içi farklılıklar yeni görev ve işbirliklerine sebep olur, hızlı yetenekli insanlar işletmeye alınır, çoklu yönetim vardır.

16 Yönetimin Tarihsel Süreci
Yönetim düşüncesine ilişkin yaklaşımlar: Yönetimde Geleneksel Yaklaşım Yönetimde Davranışsal yaklaşım Yönetimde Modern Yaklaşım Yönetimde Çağdaş Yaklaşım

17 Kabul: İnsanlar Mantıklıdır
Klasik Organizasyon Teorisine Genel Bakış Klasik Yaklaşım Kabul: İnsanlar Mantıklıdır Bilimsel Yönetim Frederic Taylor Gilbreth Henry Gannt Yönetim İlkeleri Henry Fayol Bürokratik Yönetim Max Weber

18 Yönetimde Modern Yaklaşım
Sistem teorisi; organizasyonların sistem olduğu ve alt sistemleri olduğu ve bunlar arasında ilişkilerin olduğundan bahseder. Durumsallık yaklaşımı; işletmelerin içinde bulundukları çevreye uyum sağlamaları ve çevre şartlarını iyi bilmeleri gerekliliğinden bahseder.

19 Yönetimde Çağdaş Yaklaşım
Toplam kalite yönetimi Değişim mühendisliği Reorganizasyon Benchmarking Öğrenen organizasyonlar Küçülme ve kademe azaltma

20 Yönetimde Çağdaş Yaklaşım
Toplam kalite yönetimi; kalite, müşteri beklentilerinin karşılanma düzeyidir. Toplam Kalite ise; kalitenin ürün merkezli olmaktan çıkarılıp, tüm işletme faaliyetlerini kapsayacak şekilde ele alınmasını gerektirir. Reorganizasyon; örgütler çevresel Faktörlerden etkileşim sürecinde yetersizleşir. Bu yetersizleşmeyi ortadan kaldırma ve mevcut şartlar doğrultusunda yeniden yapılandırmayı gerektirir.

21 Yönetimde Çağdaş Yaklaşım
Değişim mühendisliği: Süreçlerin yeniden yapılandırılması ve tüm sistemlerin yenilenmesi anlamına gelir. Benchmarking (kıyaslama-en iyi uygulamaların adaptasyonu); bir işletmenin faaliyet gösterdiği en iyi işletmeyi taklit ederek, kendi durumunu onlarla kıyaslayarak, eksikliklerini gidermeye çalışma yaklaşımıdır.

22 Yönetimde Çağdaş Yaklaşım
Küçülme ve kademe azaltma; küçülme, çalışan sayısının, maliyetlerin ve gereksiz iş yükünün azaltılması bu sayede gücün artması Kademe azaltma; hiyerarşinin en üst ve en alt arası mesafenin kısalmasıdır. Öğrenen organizasyonlar; personelin sürekli geliştirilmesi ve bunun sistematik bir işleyişe kavuşturularak kurumsallaştırılması, öğrenen örgüt olmakla mümkündür.

23 YÖNETİMDE VİZYON BECERİ DENEYİM KARARLILIK BAŞARI Faktörlerinin doğru bir harmanlaması örgütü başarıya götürür.

24 Yönetim Piramidi Üst Kademe Orta Kademe Alt Kademe

25 Üst Yönetim Basamağı Yönetim kurulu üyeleri, genel müdür vb.
İşletmenin örgütlenmesi Uzun dönem amaç ve hedefler İşletme politikaları Yatırım kararları Üretim teknolojisinin seçimi

26 Orta Yönetim Basamağı Bölüm yöneticileri (pazarlama, finans, üretim müdürleri) Üst yönetimden gelen kararları yürütür Verimlilik için rehberlik, bilgi rolünü üstlenir Alt ve üst arasında köprü görevi görür

27 Alt (İlk) Yönetim Basamağı
Orta yönetimden gelen emirleri yerine getirir Günlük planlanan faaliyetleri yerine getirir Yönetimde Hiyerarşi Bu üç basamak arasında hiyerarşik bir ilişki vardır. Yunanca yetki, rütbe veya aşama sırası anlamında. Özellikle Kamu Yönetiminde en küçük memurdan başlayarak onun en yüksek amirine kadar olan yetki ve sorumluluk sıralamasını ifade eder. Yukardan aşağıya emir-komuta zinciridir.

28 YÖNETİCİ Yönetici eldeki kıt kaynakların en etkin ve verimli kullanmasını sağlayarak işletme amaçlarının en üst düzeyde gerçekleştirilmesinden sorumlu olan kişidir. Yöneticiler zamanlarının büyük bir kısmını planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol gibi faaliyetlerle geçirirler.

29 Yöneticinin Özellikleri
Kendisi ve ekibini örgüt hedeflerine yönelten Sorunların üzerine giden En iyi çözüm yolları geliştirmek amacıyla sürekli düşünen ve düşündüren Yetki kullanmasını bilen Kaybetmek endişesi ile sorumluluktan kaçmayan Değer yargıları kabul gören Ekibini ve işlerini iyi tanıyan Seçilerek yükselmeyi ve başkalarını ilerletmeyi ilk edinen Bilgi düzeyini sürekli yenileyen Başarılarını ekibe vererek, başarısızlıkları kendisi üstlenebilen Gücünü bilgi, beceri ve deneyimlerden alan Bilgisini çevresiyle paylaşabilen Astlarını geliştiren ve başarıları ile gurur duyan Fikir alan ve aldığı fikrin sahibini açıklayan İş ahlakına ve normlarına uyan Çıkar sağlamayı değil çalıştığı kuruma hizmeti amaçlayan Gerektiğinde hayır demesini bilen

30 PLANLAMA ÖRGÜTLEME Örgüt misyonunun belirlenmesi
Örgüt amaç veya hedeflerinin belirlenmesi Bu amaç veya hedeflere ulaşabilmek için plan ve stratejiler geliştirilmesi İhtiyaç duyulacak kaynakların tespit edilmesi Standartların tespit edilmesi ÖRGÜTLEME Kaynak dağılımı ve görevlendirmelerin yapılması Amaçları gerçekleştirmek için prosedürlerin yerleştirilmesi Ast-üst ilişkilerini belirleyen örgüt yapısının oluşturulması İş başvurularını alarak personel seçimi ve eğiliminin yapılması Personelin en etkili olabileceği görevlere yerleştirilmesi

31 YÜRÜTME KONTROL Çalışanlara liderlik etmesi
İletişim ve motivasyonun sağlanması Çeşitli görevler verilmesi İzlenecek politikalara açıklık getirilmesi Performans ile ilgili geribildirim yapılması KONTROL Amaç veya hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediğinin izlenmesi, gözden geçirilmesi ve durum değerlendirmesinin yapılması Hatalar ile ilgili düzeltici işlemler ve önlemlerin alınması

32

33 Yöneticide bulunması gereken yetenek veya beceriler:
Teknik beceri İnsan İlişkileri becerisi Kavramsal beceri İşletmeyi bir bütün olarak görebilme ve bu bütün oluşturan birimler arası ilişkileri ve karşılıklı etkileşimlerini anlayabilmektir.

34 YÖNETİCİNİN ROL ve YETENEKLERİ İnsanlararası İlişki Rolü
Karar Alma Rolü Bilgi İşleme Rolü Üst Yönetim Kavramsal Yetenekler Beşeri Yeteenekler Orta Yönetim Teknik Yetenekler Alt Yönetim İnsanlararası İlişki Rolü

35 KARAR VERME Bir kişi veya karar vericinin birden fazla seçenek arasından belirli bir amaca ulaşabilmek için en uygun olanı seçmesine karar verme denir. İnsanlar yaşayabilmek için sürekli karar verirler. İnsanlar gibi, yöneticiler de hızlı karar vermek zorundadır. Yöneticiler, karmaşık, belirsizlik, esnek düşünme ihtiyacı gibi durumlarla sürekli karşı karşıya kalmaktadır.

36 Karar Verme Aşamaları Problemin tanımlanması
Alternatiflerin geliştirilmesi Alternatiflerin değerlendirilmesi En uygun alternatif seçimine karar verilmesi Kararın uygulanması Uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi ve geri bildirim.

37 Cinsiyet ve Yönetim Kadınların yönetimdeki yeri nedir ?
Türkiyede kadın yönetici oranı nedir ?

38 YÖNETİM SÜRECİNİN TEMEL FONKSİYONLARI KARAR VERME
PLANLAMA Planlama Süreci Stratejik Planlama Karar Destek ve Yönetim Bilgi Sistemleri KARAR VERME ÖRGÜTLEME Örgütleme Süreci Örgütsel Yapı İnformal Örgüt Kadrolama KONTROL Kontrol Süreci Kantitatif Kontrol Teknikleri YÜRÜTME Motivasyon Liderlik İletişim Örgütsel Kültür, Değişim ve Gelişim

39 Stratejik Planlama: Operasyonel Planlama:
YÖNETİM SÜRECİNİN TEMEL FONKSİYONLARI PLANLAMA Planlama: Gelecekte neyin nasıl, ne zaman ve kim tarafından nasıl yapılacağını saptama sürecidir. Stratejik Planlama: Uzun dönemdeki amaçların ve bu amaçlara ulaşmak için yapılması gereken işlerin belirlenmesi ve kaynakların tahsis edilmesi sürecidir. Genellikle 2 – 5 yıl vadeli olup, üst yönetimce gerçekleştirilir. Operasyonel Planlama: Operasyonel (günlük, kısa dönemli) işlerin saptanması ve gerekli kaynakların tahsis edilmesi başka bir anlatımla taktik planların desteklenmesi sürecidir. Genellikle bir yıldan daha az süreleri kapsar ve alt kademe yöneticiler tarafından gerçekleştirilir.

40

41 Planlama Aşamaları Tahminlerin yapılması
Amaç ve hedeflerin belirlenmesi Alternatif çözüm yollarının geliştirilmesi Çözüm yollarından birinin seçilmesi Planlama Sürecinin Temel Unsurları Misyon Amaçlar Planlar

42 Misyon İşletmenin genel amacı nedir? Varoluş nedeni nedir? Sorularına cevap verir. «Tüm çalışanlarımızla birlikte müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayan mal ve hizmet üreterek topluma karşı olan sosyal sorumluluklarımızı iş ahlakına uygun olarak yerine getiren ve lider firma olmak.»

43 Amaçlar Üst yönetim tarafından belirlenen misyona dayalı olarak amaçlar belirlenir. İşletmenin ulaşmak istediği hedeflerdir. Hedeflerin açık, net, ulaşılabilir olması, belirli zamanı içermesi, ilgisiz konuları içermemesi gibi özellikleri olmalıdır. Üst yönetim; stratejik amaçlar Orta yönetim; taktik amaçlar Alt yönetim; operasyonel amaçlar

44 Planlar Misyona dayalı olarak tespit edilen amaçlara ulaşabilmek için planlar kullanılır. Stratejik amaçlar; uzun süreli planlar Teknik amaçlar; orta süreli planlar Operasyonel amaçlar; kısa süreli planlar geliştirilir.

45

46 Örgütleme Planlamanın işletme amaçlarına ulaşabilmek için eldeki insan, makine, para ve diğer imkan ve şartların belirlenmesinin sağlanması ve uygun bir şekilde bir araya getirilerek birleştirilmesidir. Yani eldeki kıt kaynakların en karlı ve yararlı şekilde dağılım ve kullanımını sağlar.

47 Örgütsel amaçlar doğrultusunda
YÖNETİM SÜRECİNİN TEMEL FONKSİYONLARI ETKİLEME (Yöneltme – Yürütme) Örgütsel amaçlar doğrultusunda insan davranışlarının yönlendirilmesi sürecidir. Motivasyon, Liderlik, İletişim, Örgütsel Kültür, Değişim ve Gelişim Planlama ve Örgütlemeyle kurulan düzenin uygulamaya aktarılmasıdır. Dinamik bir süreçtir ve aşağıdaki faaliyetlerden oluşur. Faaliyetlerin başlatılması ve yürütülmesi Emir ve Talimatların hazırlanması Liderlik Astların teşvik edilmesi Etkileyici bir iletişim

48 YÖNETİM SÜRECİNİN TEMEL FONKSİYONLARI ETKİLEME (Yöneltme – Yürütme)
MOTİVASYON: İnsan davranışlarını harekete geçiren içsel durum İnsanları çalışmaya istekli kılma, özendirme, ikna, telkin, zorlama İhtiyaç İstek Gerilim Sağlık Temel Davranış Modeli NEDEN KİŞİ AMAÇ DAVRANIŞ

49

50 YÖNETİM: İnsan, makine, malzeme, para, zaman ve yer
YÖNETİM SÜRECİNİN TEMEL FONKSİYONLARI ETKİLEME (Yöneltme – Yürütme) YÖNETİM: İnsan, makine, malzeme, para, zaman ve yer faktörlerini koordine etmekle ilgilenir. LİDERLİK: Bireylerin, gurupların ve organizasyonların davranışlarını etkileme sistemidir. Liderlik Kavramı Statü Gurubu (seçkin mevkiler) Odak Kişi ( Özellikler ve davranışlar) İşlev (gurup amaçlarını gerçeklerştirme) Süreç (zaman içinde sosyal değişme) LİDERLİK İnsanlarda belirti göstermeyen yetenekleri kıpırdatma ve insanlararası ilişkileri genişletme becerisidir.

51 LİDERLİK L İ D E R ETKİLER Liderlik;insanlarda belirti göstermeyen yetenekleri kıpırdatma ve insanlararası ilişkileri genişletme becerisidir.

52 Liderlik Çeşitleri 1- Otokratik; astlarına danışmadan ve onları
karar süreçlerine katmadan karar verir. Kısa vadede etkili olsa da uzun vadede uygun değildir. 2- Demokratik; astlarına danışır onların fikirlerini önemser ve karar sürecine onları dahil eder. 3- Serbestiyetçi; çalışanlara hedef gösterilir ve kendi yetenekleriyle bunu gerçekleştirilmesi konusunda serbest bırakılırlar.

53 Yöneticilik ve Liderlik
Liderlik ve yöneticilik eş anlamlı değildir. Liderlik yöneticiliğin bir bölümü olup tamamı değildir. Liderlik belirli amacı gerçekleştirmek için başkalarını ikna edebilme yeteneğidir. Yönetici ise; planlama, örgütleme, motive etme ve kontrol etme gibi yönetsel fonksiyonları yerine getirir. Yönetici bir makamı işgal etmesi ve bu makamın yetki ve sorumluluklarına sahip olması gerekir.

54 Yöneticilik ve Liderlik
Yönetici ve lider arasındaki farklar Yönetici bir kopyadır lider ise orijinal Yönetici muhafazakardır lider yenilikçi Yönetici sistemler ve yapılar üzerinde yoğunlaşır lider insanlar üzerinde Yönetici kontrole güvenir lider güven ilham eder Yönetici dar görüşlüdür liderin geniş perspektifi vardır

55 İşletmelerde İletişim:
İLETİŞİM: İnsanlararasında meydana gelen anlamlı bilgi alışverişidir. Alıcı Gönderici ORTAM İşletmelerde İletişim: Yazılı Sözlü Sözsüz İnsanlararası İletişim Becerisi: Diğer insanları anlamak ve onları etkilemek

56 Kontrol: Uygulama sonuçlarını planlarla karşılaştırmaktır.
YÖNETİM SÜRECİNİN TEMEL FONKSİYONLARI KONTROL Kontrol: Uygulama sonuçlarını planlarla karşılaştırmaktır. KONTROL SİSTEMİNİN TEMEL UNSURLARI KONTROL EDİLEN SÜREÇ GİRDİ ÇIKTI Geri bildirim

57 Kontrol Kontrol sürecinin aşamaları
Kontrol edilecek alanların belirlenmesi Standartların tespit edilmesi Elde edilen sonuç ve performansın ölçümü Elde edilen sonuçlarla standartların karşılaştırılması Geri bildirimin yapılması


"5.BÖLÜM YÖNETİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları