Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Miray ENGİN 2017
2
İhracat Destek Programları
1) Yurtdışı Pazar Araştırma Desteği 2) Sektörel Ticaret Heyeti 3) Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (UR-GE)
3
1)Yurt Dışı Pazar Araştırması
Programın Dayanağı Ekonomi Bakanlığı 2011/1 no’lu Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Hakkında Tebliğ Programın Amacı Sınai ve/veya ticari faaliyette bulunan şirketler ile işbirliği kuruluşlarının pazar araştırması ve pazara giriş faaliyetlerine ilişkin giderlerinin Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonundan (DFİF) karşılanmasıdır.
4
1)Yurt Dışı Pazar Araştırması
Yurt Dışı Pazar Araştırması Gezilerine ilişkin giderler %70 oranında desteklenir. Bir Yurt Dışı Pazar Araştırma Gezisi kapsamında en fazla 2 şirket çalışanının ulaşım ve konaklama giderleri desteklenir. 1 yıl içerisinde en fazla 10 ülkeye Pazar Araştırma Gezisi yapılabilir. Pazar Araştırma Gezisi içerisinde görüşme yapılmayan günlerin giderleri desteklenmez. Yapılan seyahat sonrası en geç 3 ay içinde destek başvurusu bakanlığa yapılmalıdır.
5
1)Yurt Dışı Pazar Araştırması
Yurt Dışı Pazar Araştırmasında SÜSBİR’in Rolü SÜSBİR bu destekten faydalanmak isteyen üyeleri adına Ekonomi Bakanlığına toplu başvuru yapabilir. Yapılan başvurular sırasında evrak takibi gibi konularda teknik destek sağlayarak üyelerin üzerindeki evrak yoğunluğunu azaltır. Ekonomi Bakanlığıyla yapılan görüşmelerde SÜSBİR olarak konuya dahil olmamız, sorunların çözümünde daha hızlı sonuç alınabilmesi adına faydalı olacaktır.
6
2)Sektörel Ticaret Heyeti
Programın Dayanağı Ekonomi Bakanlığı 2011/1 no’lu Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Hakkında Tebliğ Programın Amacı Potansiyel müşteriye ulaşılması ve sipariş alınması, acente, temsilci ve dağıtıcı bulunması, üretim ve pazarlama için işbirliği ve ortak yatırım olanaklarının araştırılması, sektörel bazda bilgi edinilmesi ve araştırma yapılması, gidilen ülkenin pazar potansiyeli ve iş kültürünün tanınması.
7
2)Sektörel Ticaret Heyeti
BAŞVURU Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan tebliğ eklerinde bulunan evraklarla ön başvuru yapılır.(3 ay önce) Başvuru evraklarının tamamlanmasının ardından ön heyet tarihi ve programı belirlenir, üyelere duyuruya çıkılır ve başvurular toplanır. ÖN HEYET HEYET
8
2)Sektörel Ticaret Heyeti
Ön heyet programında sektörel ticaret heyetinde yapılacak toplantılarla ilgili bakanlık ve sektör temsilcileriyle görüşülür randevular alınır. Heyetin konaklayacağı otel, toplantı salonları ve ziyaret edilecek tesisler yerinde incelenir. BAŞVURU ÖN HEYET HEYET
9
B2B(Business to Business)
2)Sektörel Ticaret Heyeti BAŞVURU Planlanan tarihte heyet programı düzenlenir ve gidilen ülkedeki sektör temsilcileriyle toplantılar yapılır. Karşılıklı yapılan görüşmelerle (B2B) anlaşmalar yapılır ve böylece ihracatın ilk adımı atılmış olur. ÖN HEYET HEYET B2B(Business to Business)
10
2)Sektörel Ticaret Heyeti
Heyetin gerçekleştiği tarihten itibaren 6 içinde harcamalar ve raporları içeren dosya Ekonomi Bakanlığı’na teslim edilir ve Bakanlık tarafından yapılan değerlendirmenin ardından yapılan harcamaların %50 si işbirliği kuruluşuna ödenir.
11
2)Sektörel Ticaret Heyeti
Sektörel Ticaret Heyeti programıyla yurt dışında hali hazırda ihracat yapılan ülke pazarları dışında, alternatif ihracat pazarları da bulunabilir. ÜRÜN GRUBU SEKTÖREL TİCARET HEYETİ YAPILABİLECEK ÜLKELER Dış Mekan Bitkileri Kanada, Peru, Tayvan Kesme Çiçek Polonya, Macaristan, Portekiz, Kenya, Çek Cumhuriyeti İç Mekan Bitkileri Polonya, Slovenya, Slovakya, Macaristan Çiçek Soğanı Japonya, Kanada, Peru
12
3)Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi(UR-GE)
Programın Dayanağı Ekonomi Bakanlığı’nın 2010/8 sayılı “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’’ Programın Amacı Şirketlerin uluslar arası pazarlarda rekabet gücünü artırmaya yönelik eğitim danışmanlık giderleri ile işbirliği kuruluşlarının proje bazlı giderlerinin desteklenmesi
13
3)Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi(UR-GE)
İşbirliği Kuruluşu Proje Sunumu İhtiyaç Analizi ve İstihdam Eğitim ve/veya Danışmanlık Programı Yurtdışı Pazarlama Programı ve/veya Alım Heyeti Bireysel Danışmanlık
14
Proje Konusu: İzmir Süs Bitkileri Sektörünün Geliştirilmesi Projesi
3)Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi(UR-GE) UR-GE Sürecine Bir Örnek Proje Konusu: İzmir Süs Bitkileri Sektörünün Geliştirilmesi Projesi 1)Mevcut durumun anlaşılması için ‘İhtiyaç Analizi’ yapılır. -Firmalara Yönelik Anketler Sektöre Yönelik Masa Başı Araştırmalar Ortak Çalıştaylar İkili Görüşmeler Firma Ziyaretleri 2) ‘Eğitim Programları’ düzenlenir. -Yeni Ürün Geliştirmeye Yönelik Teknik Kapasite Geliştirme Eğitimleri -Stratejik Planlama ve İşletme Yönetimi -Dış Ticaret -Süs Bitkileri Pazarlaması ve Satış Teknikleri
15
Proje Konusu: İzmir Süs Bitkileri Sektörünün Geliştirilmesi Projesi
3)Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi(UR-GE) UR-GE Sürecine Bir Örnek Proje Konusu: İzmir Süs Bitkileri Sektörünün Geliştirilmesi Projesi 3) Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti kapsamında ‘Uluslararası Keşif Gezisi’ yapılır. 4) ‘Alım Heyeti’ yapılır. 5)Yurt Dışı Pazar Analizi kapsamında ‘Yurt Dışı Fuarlarına Katılım’ sağlanır. 6)Projede başarı sağlanırsa genişletilerek diğer illere uygulanması amacıyla yeni projeler geliştirilir. (Örneğin: Antalya Süs Bitkileri Sektörünün Geliştirilmesi Projesi)
16
3)Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi(UR-GE)
UR-GE Süresince Desteklenen Faaliyetler Ve Destek Oranları İhtiyaç Analizi Eğitim / Danışmanlık Yurt Dışı Pazarlama Alım Heyeti İstihdam Bireysel Danışmanlık Destek Oranı 75% 70% Desteklenen Kurum İşbirliği Kuruluşu Şirketler Destek Tutarı (USD) (Program Başına) (Program Başına) Emsal Brüt Ücret 50.000 Program Program süresince (Maks. 36 Ay) 10 Adet 2 Kişi 3 Yıl
17
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
TEŞEKKÜR EDERİM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.