Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KONGRELER NASIL YAPILMALI?
Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fak Psikiyatri AD
5
SAĞLIK BİLİMLERİ ve KONGRE
Bir bilim dalı üyelerinin yaptığı toplantı Bilim dalını en üst düzeyde temsil edebilir sayıda katılımcı Belirli zaman aralıklarında tekrar Birkaç gün süreli Önceden belirli konular Paralel birçok oturumda konu zenginliği Önceden belirli konuşmacıların sunumu Tartışma
6
BİLİM İNSANI ve KONGRE Araştırma sonuçlarını paylaşma
Bilimsel olur alma Bilimsel ödül alma
7
SAĞLIK BİLİMLERİ ve KONGRE
KONGRE TANIMINDA ANLAM KAYMASI!!! Bilim tanımında değişme Bilim insanı tanımında değişme Sağlık sektöründe değişme, büyüme SERBEST PİYASA
8
SERBEST PİYASA ve BİLİM
BİLGİ VE BİLİM ALINAN, SATILAN, PAZARLANAN BİR META KONGRELER ilaç şirketlerinin satışlarını artırmak amacıyla yönlendirdiği toplantılar
9
SERBEST PİYASA ve BİLİM İNSANI
BİLGİYİ ÜRETEN VE TÜKETEN ARACILAR
10
SAĞLIK SEKTÖRÜ SEKTÖREL EKONOMİK BÜYÜKLÜKTE SİLAHTAN SONRA
SEKTÖREL PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ MUAZZAM PAZARDA 22,000 İLAÇ
11
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Basın ilişkileri, reklamlar Promosyon Firma ilişkileri Lobi oluşturma İç geribildirim
12
PROMOSYON STRATEJİLERİ
Promosyon oranı Araştırma temelli firmalar satışlarının % 20-30’unu promosyon olarak dağıtırlar.
13
TAYLOR KURAMI Ücretlerdeki % 60'lık bir artış karşılığında üretimde (satışta) % 360'lık bir artış
14
SPONSORLUK Bilim üretmek pahalı bir süreç Sponsorlara gereksinim var
Sponsorlar üretilen bilgiyi paraya dönüştürmek durumunda Bu durumda kongreler fuar niteliğine dönüşmekte, bilginin sergilendiği ve pazarlandığı yer olmakta
15
Sponsorluk Üreten de tüketen de firma desteğinde kongrelere katılmakta
Firmaların hedefi Reklam ve tanıtım faaliyetlerini daha etkili bir ortamda gerçekleştirmek Satış potansiyellerini arttırmak Hekimi “bağlamak”
16
PSİKİYATRİST VE KONGRE
Psikiyatri camiasında tanınma ve yer edinme isteğini doyurması Kongre aracılığı ile eski dostları görme, yeni meslekdaşlar tanıma Turistik gezilerle dünyayı tanıma 5 yıldızlı otellerde tatil yapma Kongre gelirleri aracılığı ile klinik koşullarının iyileştirilmesi
17
PSİKİYATRİST VE KONGRE
Reklam ve etkileme araçlarının yöntemleriyle yönlenmeler, tercihler Sponsor firmaya borçluluk duygusu Yeniden bu hazzın ödülün paylaşılması için yeni bir kongre arayışı Kongre için pazarlıklar
18
ETİK Nitelik genellikle nicelikten çok daha önemlidir.
İnsanca bir yaşam için gerekenler genellikle piyasada bulunmaz
19
İyi insan, iyi vatandaş olmak
ETİK Etik Doğru olanı yapmak Yasalara uymak Ekonomik yarar Filantropik İyi insan, iyi vatandaş olmak Daha olgun Daha bencil
20
KONGRE VE ETİK? Bilim etiği göz ardı mı ediliyor ?
Kongrenin amacı bilgi ediniminden çıkıp, çıkar edinimine dönüşmekte Sosyal ve ruhsal kazançlar etik değerlerin önüne geçmekte Etik dışı uygulamalar kanıksanmakta ve “geçerlilik kazanmakta”
21
KONGRE VE ETİK? “Pastadan alınacak pay” kavgası
“Madem ki bu para dağıtılacak niye ben bunun dışında kalayım?”
22
PSİKİYATRİ KONGRELERİ
Nöroloji ve beyin cerrahisi ile birlikte yalnızca bir kongre Ulusal psikiyatri kongresi Alt dalların sempozyum ve kongreleri
23
NASIL OLMALI Yeri Sınırları Kapsamı İşlevi İlkeleri
24
NASIL OLMALI Bilimsel ve eğitsel etkileşim öncelenmeli
İlaç firmalarının ve kongre düzenleme firmalarının güdümünden çıkarılmalı Kar amacı diğer amaçların önüne geçmemeli Fuar, panayır, tatil havasından çıkarılmalı
25
NEREDE YAPILMALI? 5 yıldızlı otellerde ? Kongre kentlerinde?
Abartılı lükse sahip oteller, tatil havasına büründürerek bilimsel etkinliklere katılımı baltalıyor.
26
NEREDE YAPILMALI? Otel için kongre değil kongre için otel ya da
uygun mekan…
27
İŞLEVİ Bilgi paylaşımı Beceri paylaşımı Mesleki dayanışma
Bazı konularda fikir birliği ve ilkeler oluşturma
28
ÇÖZÜM? ''Çaresizlik içinde teslimiyet'‘
29
ÇÖZÜM? Don Kişot’ça mücadale!
30
KONGRE MODELİ Turizm firmasız Üniversitenin olanakları kullanılarak
İlaç firmalarının desteklerini bir havuzda biriktirip, tüm harcamaları oradan gerçekleştirmek Konuşmacıların ulaşım ve konaklamalarını kongre kurulu olarak karşılamak
31
GÜZ OKULU MODELİ Ücretsiz Sınırlı katılım nedeniyle etkileşim yoğun
Bir konuda bilginin ve becerinin paylaşımı öncelikli İlaç firmalarının desteği minimal Mütevazi koşullar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.