Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TASARRUF TEDBIRLERİ   SAYISTAY DENETCISI OZLEM TEZER DURSUN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TASARRUF TEDBIRLERİ   SAYISTAY DENETCISI OZLEM TEZER DURSUN."— Sunum transkripti:

1 TASARRUF TEDBIRLERİ SAYISTAY DENETCISI OZLEM TEZER DURSUN

2 TASARRUF TEDBİRLERİ Kamu kaynaklarının tüketiminde dikkatli davranma, gereği kadar kullanma, idareli tüketmeye en uygun şartlarda kaynak edinmeye tasarruf denir,

3 Amaç Kıt olan kaynaklar sonsuz olan ihtiyaçların tatmininde kullanılırken israf niteliği taşıyan harcamaların yapılmamasına özen gösterilmesidir.

4 Hukuki Dayanak Başbakanlığın tasarruf önlemlerini öngören düzenleyici mahiyette genelgeler çıkarma yetkisi Anayasa'nın Yürütme bölümünün “Görev ve siyasî sorumluluk” başlıklı 112'nci maddesi, 3056 Sayılı Başbakanlık Teşkilat Kanun'un 1'inci maddesi ve 2'nci maddesinin (a) ve (b) fıkraları ile 4'üncü maddesi hükümlerine dayanmaktadır.

5 Kapsam Tasarruf genelgeleri güvenlik, asayiş, istihbarat, doğal afetlerle geri kalmışlıkla mücadele ve temel eğitim faaliyetleri gibi birtakım istisnalar dışında, kamu iktisadi teşebbüsleri dahil tüm kamu kurum ve kuruluşlarını kapsamaktadır

6 Fonksiyonları Genelgeler ile bazı harcamalara yasaklama getirilebilmekte, bazı harcamalar Başbakanlık, bakanlıklar,veya ilgili birimlerin üst yöneticilerinin iznine bağlanabilmekte, bazı harcamalar ise sınırlandırılabilmektedir.

7 Tasarruf Tedbirleri Uygulamaları
Özellikle 1994 yılından itibaren çeşitli Tasarruf tedbirleri Genelgeleri yayınlanmakta ve Kamu Hizmeti yerine getirilirken kaynakların verimli kullanılması ile ilgili tedbirler geliştirilmektedir. Başbakanlık Tasarruf Tedbirleri ile ilgili genelgelerle birlikte diğer mevzuatlarda da tasarrufla ilgili düzenlemeler bulunmaktadır. Bunlar; -Bütçe Kanunu,(Sosyal Tesisler, (T) Cetveli) -5018 sayılı kanun (Bedelsiz devirler Hk.45.Md) Taşınır Mal Yönetmeliği 31.Md.Bedelsiz devir)

8 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan ve halen yürürlükte bulunan 2007/3 sayılı Başbakanlık Genelgesinde Kamu kurum ve kuruluşlarının giderlerinden tasarruf sağlanması, bürokratik işlemlerin azaltılması ve resmi taşıtların etkin kullanımına ilişkin tedbirler belirtilmiştir. Bunlar;

9 1-GAYRİMENKUL EDİNİLMESİ VE KİRALANMASI
Kamu kurum ve kuruluşları tarafından yurt içinde ve yurt dışında hiçbir surette hizmet binası, lojman, her ne adla olursa olsun memur evi, kamp, kreş, eğitim, dinlenme ve benzeri sosyal tesis ve bunlarla ilgili arsa ve arazi satın alınmayacak, kamulaştırılmayacak, kiralanmayacak ve yeni inşaat yapılmayacaktır. Ancak; sadece kesinleşmiş mahkeme kararı ile gayrimenkulün tahliyesi gibi kanuni zorunluluk halinde, o hizmet için tahsis edilebilecek Hazineye ait gayrimenkulün bulunmadığının tevsik edilmesinden sonra hizmet yeri ihtiyacının karşılanması amacıyla gayrimenkul kiralanabilecektir.

10 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
Resmi taşıtların kullanımında aşağıda belirtilen hükümler çerçevesinde hareket edilecektir. 237 sayılı Taşıt Kanununa ekli (1) sayılı cetvel uyarınca emir ve zatlarına, (2) sayılı cetvel uyarınca makam hizmetlerine ve koruma altına alınanlara tahsis edilen taşıtlar dışında hiç bir makama taşıt tahsis edilmeyecektir. *Genelge kapsamındaki kurum ve kuruluşların sadece hizmet ihtiyaçlarında kullanılmak amacıyla; merkez teşkilatlarında bulundurabilecekleri her türlü binek ve station-wagon türü taşıtların sayısı ise sınırlandırılmıştır.

11 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
Ayrıca, 237 sayılı Taşıt Kanunu hükümlerinin izin verdiği haller hariç, hiçbir makama arazi binek, jeep gibi taşıtlar ile yabancı menşeli taşıt, makam aracı olarak tahsis edilmeyecektir. * Genelge kapsamına dahil kurum, kurul ve kuruluşlar ile bağlı ve ilgili/ilişkili kuruluşların başkanları, müsteşar yardımcıları, genel müdürleri, üst kurul üyeleri ile kurumların merkez teşkilatlarında bulunan kurul başkanları, strateji geliştirme başkanları, DPT Genel Sekreteri ile Avrupa Birliği Genel Sekreteri ikametgahları ile görev yerleri arasındaki sadece sabah-akşam geliş ve gidişleri, hizmet aracı olarak kurumların mevcutlarında bulunan binek veya station-wagon tipi taşıtlarla sağlanacaktır.

12 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
Taşra teşkilatlarında; 237 sayılı Taşıt Kanununa ekli (1) sayılı cetvel uyarınca emir ve zatlarına, (2) sayılı cetvel uyarınca makam hizmetlerine tahsis edilenler dışında kalan binek ve station-wagon tipi taşıtlardan il valilerince ilgili kurumların (2802 sayılı Kanuna tabi olarak görev yapanlar hariç) hizmet özelliklerine göre sayıları belirlenerek her bir kurum için oluşturulacak havuzlara alınması uygun görülenlerden, bakanlıklar il müdürü (her bakanlığa bir adet olmak üzere), defterdar, vergi dairesi başkanı, emniyet müdürü, kuruluşların bölge müdürleri; istemeleri ve kurumların imkanları dahilinde ikametgahları ile görev yerleri arasındaki sabah-akşam geliş ve gidişlerinde daimi hizmetlerde kullanılan mevcut hizmet araçlarından servis aracı olarak yararlanabileceklerdir.

13 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
*Emir ve zata veya makam hizmetlerine tahsis edilen taşıtlar dışında kalan ve hizmet aracı olarak havuzda yer alan taşıtlar aynı kurumun birimleri arasında ayrım yapılmaksızın, münhasıran resmi hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla kullanılacaktır. Bu taşıtlar; özel işlerde, tatil günlerinde ve personel servis aracı olarak kullanılmayacak, hiçbir makam, birim ve şahsın kullanımına tahsis edilmeyecektir. * Hiçbir kamu taşıtına “resmi plaka” dışında başka bir plaka takılmayacaktır. Ancak, sadece 237 sayılı Kanuna ekli (1) sayılı cetvel uyarınca emir ve zatlarına ve (2) sayılı cetvel uyarınca makam hizmetlerine tahsis edilmiş olan kamu taşıtlarına, resmi plaka yerine, güvenlik gerekçesi ile sivil plaka (beyaz zemin üzerine siyah rakamlardan oluşan) takılmasının gerekli görülmesi halinde; ilgili kamu kurum ve kuruluşunun en üst amirinin onayı alınmak kaydıyla sivil plaka takılacak aracın tahsis edildiği makamda bulunan kişinin adı ve soyadı, unvanı ve sivil plaka verilmesini gerektiren sebepleri de gösteren listeler halinde ve makamdan alınan onayları da eklenmek suretiyle İçişleri Bakanlığına (Emniyet Genel Müdürlüğü) gönderilecektir.

14 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
*Memuriyet mahalli dışındaki görevlere (şehirlerarası, merkezden taşraya ve taşradan merkeze v.b.) resmi taşıtla gidilmemesi hususunda ilgililer azami özen ve dikkati göstereceklerdir. Ayrıca, memuriyet mahalli dışındaki görevlere başka ulaşım araçları ile gidilmesi halinde, aynı yere ilgilinin görevinde kullanılmak üzere taşıt gönderilmeyecek, gidilen yerdeki resmi hizmet araçlarından istifade edilecektir. *Kamuda gereksiz harcamaların önüne geçilmesi ve kaynakların en rasyonel şekilde kullanılması amacıyla taşıtların kullanımının denetimi ve uygulamanın takibi merkezde bizzat bakanlar, illerde valiler tarafından yerine getirilecektir. Merkezde bakanın görevlendireceği yetkililer ve illerde bütün kamu taşıtları açısından valiler, taşıtların 237 sayılı Taşıt Kanunu ve bu Genelge hükümlerine uygun olarak kullanılmasından doğrudan sorumlu olacaklardır. *İdareler, akaryakıt sarfiyatının asgari düzeyde tutulması amacıyla, mevcutlarında bulunan taşıtlar için aylık ve yıllık bazda azami limitler belirleyerek tasarruf sağlayıcı düzenlemeleri yapacaklardır.

15 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
*Kamu taşıtlarının resmi görev dışında kullanılmasının önlenmesi amacıyla, görevin sona ermesinden sonra bütün taşıtların resmi garaj veya parka çekilmesi hususlarında idareler gerekli tedbirleri alacaklardır. Yüksek Yargı Organları, Genelkurmay Başkanlığı, Milli Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı ile Emniyet Genel Müdürlüğünde; güvenlik, asayiş, trafik ve istihbarat hizmet ihtiyaçları dikkate alınarak havuzda yer alacak taşıt sayıları ile bu taşıtların kullanımına ilişkin tasarruf önlemleri söz konusu kurumlarca belirlenecektir. Üniversite taşıt havuzunun oluşturulmasında, rektörlüğün bulunduğu yer esas alınacak, üniversitenin kampusu dışında bulunan eğitim- öğretim birimlerinin taşıt havuzundan yararlandırılmasına ilişkin esaslar, söz konusu birimlerin rektörlüğün bulunduğu yere uzaklığı da dikkate alınarak rektörlerce belirlenecektir.

16 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
* Oluşturulan taşıt havuzlarından, makamca, günlük çalışma saati dışında ve tatil günlerinde görevde bulunmasına ihtiyaç duyulan personelin işyerine geliş ve gidişleri için birbirine yakın güzergahta bulunanların aynı araçtan yararlanmaları sağlanmak suretiyle servis aracı tahsis edilecektir. *Yurt dışından gelen resmi konuklarının karşılanması, bu konuklar için düzenlenen resmi toplantı, görüşme ve etkinliklerde kullanılması amacıyla, Başbakanlık ve Dışişleri Bakanlığında 15’er adet hizmet aracının bulunacağı birer protokol araç havuzu oluşturulacaktır.

17 2-RESMİ TAŞITLARIN KULLANIMI
*Karayolları Trafik Yönetmeliğinin “Geçiş Üstünlüğüne Sahip Araçlar” başlıklı bölümünde belirtilen araçlar dışında hiçbir kamu aracına “ışıklı” veya “sesli” uyarı işareti veren cihazlar takılmayacak, belirtilenin aksine takılmış olanlar da sökülecektir. Taşıt tahsisleri ve kullanımı idarelerce hassasiyetle izlenecek ve aksine hareket edenler hakkında, 237 sayılı Kanunun 16’ncı maddesine göre işlem yapılacaktır.

18 3-HABERLEŞME GİDERLERİ
* Kurum ve kuruluşların harcama yetkilileri, bütçelerinde haberleşme giderleri için ayrılan ödeneklerin aşılmaması hususunda parasal tutar veya süre kısıtlamaları da dahil gerekli her türlü tedbiri alacaklardır. *Telefon faturaları her defasında harcama yetkilileri tarafından aylar itibariyle bizzat kontrol edilerek, özel görüşme bedellerinin ilgililerden tahsil edilmesi sağlanacaktır. * Hangi makamlara ait telefonların milletlerarası görüşmelere açık olabileceği EK-I sayılı cetvelde gösterilmiştir. Zorunlu hallerde bu cetvelin dışında milletlerarası görüşmelere açılacak telefonlar ile şehirlerarası görüşmelere açılacak telefonlar, bağlı veya ilgili/ilişkili Bakan tarafından belirlenecektir.

19 3-HABERLEŞME GİDERLERİ
*Cep telefonları sadece EK-II cetvelin 1’inci sırasında belirtilen makam ve hizmetler ile 2’nci sırasında yer alan makamlar için tahsis edilebilecektir. Ancak, II sayılı cetvelin 2 nci sırasındaki makamlar dışında, zorunlu görülen hizmetler için cep telefonu tahsisi bağlı veya ilgili/ilişkili Bakan onayı ile yapılabilecektir. *Yıllık cep telefonu görüşme ücreti limitleri, anılan cetvelin 1'inci sırasındaki makamlar için limitsiz; 2'nci sırasındaki makamlar için ise, ilgili makama atanan kişiye, içinde bulunulan yılın ocak ayında ödenen net maaş tutarı kadar olacaktır. *Telefonların 900'lü hatlara kapalı tutulmasına devam edilecektir.

20 4-YURTDIŞI GEÇİCİ GÖREVLENDİRMELER
*Yurt dışı geçici görevlendirmeler zorunlu hallerde yapılacak, görevin süresi ve görevli sayısı en az seviyede tutulacaktır. Görevlendirmeler; bakanlıklar ile bağlı, ilgili veya ilişkili kurum, kurul/üst kurul ve kuruluşlarda (MİT Müsteşarlığı ile T.C. Merkez Bankası ve YÖK Başkanlığı hariç) Bakan, üniversitelerde rektör onayı ile yapılacaktır. *Lisansüstü eğitim, inceleme ve araştırma yapmak veya bilgi görgü artırma amacıyla gönderilenlerin katıldıkları programlar ile ilgili seyahat sonuç raporları üç ay içerisinde kurumlarına ve Devlet Personel Başkanlığına verilecektir. Bunun dışındaki yurt dışı geçici görevlendirmelere ilişkin yurt dışı seyahat sonuç raporları kurumuna teslim edilecektir.

21 5-BASIN VE YAYIN GİDERLERİ
* Bakan, müsteşar, müsteşar yardımcısı, yüksek yargı organlarının başkan, başkan vekili ve genel sekreterleri, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı, Danıştay Başsavcısı, Askeri Yargıtay Başsavcısı, il valisi, genel müdür, kurum, kurul/üst kurul ve kuruluş başkanları, rektörler, dekanlar ve kaymakamlar dışındaki makamlar için (kamu kurum ve kuruluşlarının basını izleme ile ilgili birimleri ve kütüphane dokümantasyon merkezleri hariç) hiçbir şekilde günlük gazete alımı yapılmayacaktır. * Bunun dışında kuruluşun görev konuları ile ilgili yayınlara abone olunabilecektir. KİT'lerin periyodik faaliyet raporları hariç, bedeli hangi kaynaktan karşılanırsa karşılansın, bilimsel niteliği olmayan, daha çok kurum ve personelini tanıtmaya yönelik kitap, dergi, bülten ve benzeri yayınların basım ve yayımı yapılmayacaktır.

22 6-TEMSİL, TÖREN, AĞIRLAMA VE TANITIM GİDERLERİ
*Uluslararası toplantılar ile milli bayramlar hariç, açılış, konferans, seminer, yıldönümü ve benzeri kutlama ve organizasyonlara ilişkin faaliyetler nedeniyle gezi, kokteyl, yemek ve benzeri davetler düzenlenmeyecek, hediye ve diğer adlar altında ödeme yapılmayacaktır. *Yılbaşı ve bayram dönemlerinde kamu görevlileri tarafından gönderilecek tebrik, telgraf ve benzeri posta hizmetlerine ilişkin kağıt, baskı, posta ve benzeri giderler hiçbir şekilde kurum ve kuruluş bütçesinden ödenmeyecek, mevzuat gerekleri dışında, kurum ve kuruluşların tasarrufları altında bulunan kaynaklardan plaket, hatıra, hediye, eşantiyon türü işler yaptırılmayacaktır. *Kamu kurum ve kuruluşlarınca mevzuattan kaynaklanan zorunluluklar gereği yapılan veya kurum faaliyetleri ile doğrudan ilgili olan tanıtım giderleri hariç olmak üzere basın ve yayın organlarına ilan-reklam verilmeyecektir.

23 7-DİĞER HUSUSLAR *Kamu kurum ve kuruluşları kendi kuruluş mevzuatında belirtilen faaliyet alanları ile doğrudan ilgili olmayan herhangi bir harcama veya taahhütte bulunmayacaktır. * Bedeli kurum ve kuruluşlarca karşılanmak suretiyle satın alınan mal veya hizmetler karşılığında tahakkuk eden her türlü ayni veya nakdi menfaatin (örneğin, havayolu şirketlerince sağlanan uçuş milleri), şahıslarca tasarruf edilmesi önlenecek, kurum ve kuruluşlar tarafından iktisap edilmesi sağlanacaktır. * Mevzuattan kaynaklanan zorunluluklar dışında, mesleki kuruluş veya derneklere üye olunmayacaktır. Bu genelgenin uygulanmasında ortaya çıkabilecek tereddütlerin giderilmesi ve genelgede belirtilen hükümler hilafına ortaya çıkabilecek zorunlu ihtiyaçların karşılanabilmesi için Başbakanlıktan izin alınacaktır.

24 DEVLET MALINI KORUMA İLKELERİ
Kamu kurum ve kuruluşlarında; Çalışanların yetki ve sorumlulukları belirlenmeli, Hayata geçirilecek projeler planlı olmalı, iş takvimi belirlenmeli, Yapacakları hizmetleri daha ekonomik, daha mükemmel nasıl yapmalı? Bunu araştırmalı.

25 DEVLET MALINI KORUMA İLKELERİ
Tasarruf tedbirleri konusunda personele HİE yapılmalı Yöneticiler hizmetleri aksatmadan tasarruf sağlamayı ön planda tutmalı, Çeşitli malzeme araç-gereç ve hizmetlerin daha sağlam, kullanışlı ve daha ucuz temin edilmesi hususunda azami gayret göstermeli.

26 YÖNETİCİLERİN YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Tasarruf ilkelerine uymayanlar veya aksine davrananlara ilgili mevzuata göre uygulatmak, Tasarruf tedbiri ve maliyetin düşürülmesi konusunda buluş yapanları ödüllendirmek, Tasarruf tedbiri koordinasyonu sağlamak,

27 YÖNETİCİLERİN YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Mevcut ekonomik, fiziki ve insan gücü kaynaklarını en iyi şekilde kullanmak, Yakıt, su ve elektrik kullanımında israfı önleyici her türlü tedbiri almak, bakımını yapmak, Tüketim Malzemelerinin (yakıt,ilaç, yedek parça) depolanması, dağıtım ve nakilleri esnasında bozulmalarını önleyecek tedbirleri almak,

28 YÖNETİCİLERİN YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Alınan tasarruf tedbirleri ve uygulama sonuçlarına ait raporları değerlendirmek, Yıllık olarak hazırlanacak çalışma programlarında tasarruf tedbirlerine yer vermek ve ayrı tasarruf tedbirleri programları hazırlatmak ve uygulatmak, Personele HİE yapmak.

29 ÇALIŞAN PERSONELİN SORUMLULUKLARI
Kendilerine verilen görevleri tasarruf ilkelerine uygun şekilde zamanında ve eksiksiz yapmak, Her çeşit araç-gereci iyi muhafaza etmek, bakımını yapmak, Sarf malzemelerinin kullanımında tasarruflu hareket etmek,

30 GENEL TASARRUF TEDBİRLERİ (özet)
Tedarik ve depolama işlemlerinde uygulanacak tedbirler, Elektrik kullanımında, Su kullanımında Ulaştırma hizmetlerinde, Sıvı ve katı yakıt sarfı esnasında.

31 TEDARİK VE DEPOLAMA İŞLERİNDE TAS. TEDBİRLERİ
İhtiyaca göre malzeme alınmalı, depoda ölü stok olarak bekletilmemeli, Malzemelerin iklim şartlarına uygun olmasına dikkat edilmeli, Piyasada fiyat araştırması yapılmalı, Demirbaş malzeme kontrollü olarak dağıtılmalıdır.

32 TEDARİK VE DEPOLAMA İŞLERİNDE TAS. TEDBİRLERİ
Yedek parça stoklarının sayım ve kontrolleri her yıl yapılmalı, en geç bir ay içinde merkeze bildirilmeli, Malzemeler ihtiyaç duyulan yerlere usulüne uygun ve zimmetli olarak dağıtılmalıdır. Depolama için seçilecek yerler depolama tekniğine uygun olmalı.

33 TEDARİK VE DEPOLAMA İŞLERİNDE TAS. TEDBİRLERİ
Stok kontrol sistemi tesis edilmeli, Makine ve araçlar, yapımı yıllık olarak plan ve projeli hizmetlerde kullanılmalı, Makine ve araçlarda meydana gelen kazalar tutanağa geçirilir. Gerekli olan kanuni işlem yapılır. Her çeşit araç-gereci kullanacak elemanlar HİE’den geçirilmeli.

34 ELEKTRİK KULLANIMINDA TASARRUF TEDBİRLERİ
Gereksiz yere kuruluş tanıtma levhaları elektrikle aydınlatmalı olarak yapılmamalı. Tesisatta topraklama hattı bulundurulmalı, Elektrikli malzemelere ıslak şeyle dokunulmamalı, üzerine ıslak malzeme konulmamalı.

35 ELEKTRİK KULLANIMINDA TASARRUF TEDBİRLERİ
Elektrikli aletlerin bakımı bilir kişi tarafından yapılmalı, Kullanılmayan elektrikli malzemeler ve yanan ampuller söndürülmeli. Ampuller uygun yükseklikte ve güçte olmalı

36 ELEKTRİK KULLANIMINDA TASARRUF TEDBİRLERİ
Gündüz çalışma yerleri dışındaki (ambar, depo vb.) yerler gereksiz aydınlatılmamalı, Çok ampullü ve avize tipi aydınlatma yapılmamalıdır, Gece güvenlik amacıyla yapılan aydınlatmalarda florasan ampul kullanılmalı,

37 ELEKTRİK KULLANIMINDA TASARRUF TEDBİRLERİ
Isıtmada Uygulanacak Tedbirler: Elektrik hiçbir şekilde ısıtma aracı olarak kullanılmamalı.

38 ULAŞTIRMA HİZMETLERİ İLE İLGİLİ TASARRUF TEDBİRLERİ
Hizmetin gereğine göre uygun araç seçilmeli, Taşıt talepleri gerekli ise yapılmalı, Taşıtlara “RESMİ HİZMETE MAHSUSTUR” ibaresi yazılmalı, Mevcut taşıtlardan yakıt sarfiyatı az olan kullanılmalı,

39 ULAŞTIRMA HİZMETLERİ İLE İLGİLİ TASARRUF TEDBİRLERİ
Taşıtlara yapılan bakımlar karta işlenmeli, Günlük bakımları yapılır. (yağ, lastik hava basıncı, elektrik aksamı vb.) Bakım ve tamir işlerinden ilgili kuruluş yöneticileri sorumlu olmalı, Tamirler merkezi bir yerde yapılmalıdır.

40 BİNA ISITILMASINDA TEDBİRLER
Çift cam kullanılmalı, Bina ısındıktan sonra kalorifer kısılmalı, Kaloriferli tesislerde gerekli olmadıkça sistemin suyu boşaltılmamalı, Kullanılacak yakıt uygun yerde depolanmalı,

41 BİNA ISITILMASINDA TEDBİRLER
Bakımları teknik personele yaptırılmalı, Kalorifer yakmakla görevli personel eğitimli ve sertifikalı olmalı, Her yıl kalorifer tesisatı, soba boruları ve bacalar temizletilmeli,

42 AKARYAKIT DEPOLANMASI VE DAĞITIMI
Aynı nitelikteki akaryakıt aynı yerde depolanmalı, Akaryakıtlar mümkünse yer altı depolarında muhafaza edilmeli, Bidonlar ve variller sağlam olmalı, sızdırmamalı Akaryakıt maksat dışı kullanılmamalı.

43 KATI YAKIT KULLANIMINDA TEDBİRLER
İhtiyaçtan fazla veya az, odun ve kömür alınmamalı, Kapalı yerde depolanmalı, İlk giren yakıt önce kullanılmalı, Taşırken dökülmemeli, Soba yakılmasında gaz ve benzin kullanılmamalı, talimata uygun yakılmalı.

44 SU KULLANIMINDA TEDBİRLER
Musluk ve vanalar sürekli kontrol edilmeli, Bozuk olanlar tamir edilmeli, Gereken bakım ve kontrolü yapılmalı, Bina araç-gereç ve bahçe sulamada israfa kaçılmamalı,

45 PTT VE HABERLEŞME HİZMETLERİNDE TEDBİRLER
Evrak kurye ve dağıtıcılarla gönderilmeli, Yazılar kısa sürede cevaplanmalı, Telefon amaç dışı kullanılmamalı, Telefon görüşmeleri kısa olmalı,

46 PTT VE HABERLEŞME HİZMETLERİNDE TEDBİRLER
Yazışma ile mümkün olan haberleşmede ayrıca telefon kullanılmamalı, Telgraflar en az sözcükle anlatılacak şekilde olmalı, Telefon ücretleri merkeze düzenli olarak her ay gönderilmelidir.

47 PERSONEL İSTİHDAMINDA UYGULANACAK TEDBİRLER
Kuruluş şema ve kadroları yeniden gözden geçirilir, Görevli personelin günlük çalışma süresi ayarlanmalı, Kişiye iş yaratma ilkesi yerine, işe uygun kişi ilkesi esas alınmalıdır, Görev tanımlarına göre yetki ve sorumluluklar belirlenmeli,

48 PERSONEL İSTİHDAMINDA UYGULANACAK TEDBİRLER
Az personel ile iş yapma sağlanmalı. Bunun için: İşe uygun personel seçilmeli, Hizmette uzmanlaşmış personel olmalı, Birbiri ile ilişkili hizmetler aynı yerden yürütülmeli.

49 YAZI VE TEKSİR İŞLERİNDE UYGULANACAK TEDBİRLER
Kağıt ve kırtasiye tüketimi en aza indirilmeli, Yazılar 2 nüsha yazılmalı, Yazılar önce taslak olarak hazırlanmalı, Gerekirse teksirler kağıdın çift yüzüne basılmalı, Yazışmalarda pahalı kağıt kullanılmamalı,

50 YAZI VE TEKSİR İŞLERİNDE UYGULANACAK TEDBİRLER
Gereksiz süs ve gösterişten kaçınılmalı, Gerekli olmayan yazılar çıktı olarak alınmamalı, Daktilo, yazı, teksir, bilgisayar gibi araçların bakımı zamanında yaptırılmalı

51 DÖŞEME VE DEMİRBAŞ MALZEME İLE İLGİLİ TEDBİRLER
Tamir edilmeli, Kullanma kılavuzuna uygun kullanılmalı, Gösterişten uzak, sade olmalı, Bürolarda yerleşme esaslarına göre dağıtım ve düzen sağlanmalı, Malzeme alımı DMO’nden yapılmalı,

52 TEMİZLİK VE BAKIM MALZEMESİ İLE İLGİLİ TEDBİRLER
Ekonomik ve kaliteli ürün seçilmeli, Personel eğitilmeli, Demirbaş eşyanın günlük/aylık bakımları yapılmalı, Malzemeler kullanma kılavuzuna uygun çalıştırılmalı.

53 MİSAFİR AĞIRLAMADA TEDBİRLER
Zorunlu haller dışında yapılmamalı, Verilecek yemek ve kumanyalar kurumun kendi imkanlarıyla hazırlanmalı, Pahalı yiyecek ve ağırlama malzemesi tercih edilmemeli.

54 Yurt Dışı Geçici Görevlerin Uygulanmasında Hususlar
Geziler asgari seviyede planlanmalı, Asgari personelle yürütülmeli, Gidiş-gelişte öncelikle Türk Hava Yolları uçaklarından yararlanılmalı.

55 Yurtiçi Geçici Görevlerin Uygulanmasında Hususlar
Görevli personelin ekonomik bir araçla gitmesi, Harcırah alması, Vazife dönüşünde amirine gerekli bilgileri vermesi gerekir.

56 SONUÇ Kamu Malları kamuya ait herkesin yararlanmasına özgülenmiş mallar olduğundan özellikle taşınmazlar yeniden üretilmez olduğundan korunması gelecek kuşaklarında faydalanması açısından önem arz etmektedir. Kamu Malını Korumak kamu görevlilerinin asli görevi olduğu gibi aynı zamanda bir yurttaşlık sorumluluğudur. Tasarruf tedbirleri ile ilgili karşımıza çıkan, enerji, üretim, tüketim, zaman gibi tasarruf alanlarında yapılacak bir birim tasarruf Toplumun refah seviyesini iki birim artıracaktır. Enerji, üretim, tüketim, zaman tasarruf alanları birbiri ile bağlantılı konular olduğundan, -Ülkemizin kaynaklarının verimli hale getirilmesi -Kaynak kullanılmasında israfın önlenmesi - Alternatif enerji kaynaklarının bulunması -Tasarruf tedbirleri ile desteklenmiş ekonomik ve endüstrisel verimlilik artışı Ülkemiz insanının refah payının önemli oranda artırılmasına neden olacaktır.

57 TEŞEKKÜRLER


"TASARRUF TEDBIRLERİ   SAYISTAY DENETCISI OZLEM TEZER DURSUN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları