Sunuyu indir
1
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
12/15/2016 İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
2
İyilik Okulu Gönüllü Öğretmenleri
12/15/2016 Eğitim programına katılarak sertifika alan yönetici ve öğretmenlerimiz her okulda iyilik okulu proje gönüllüsü ve sorumlusu olarak görev yapacaktır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
3
Amaç: 12/15/2016 Öğrencilerin temel insani değerlere, çevrelerine, ülkemize ve dünyaya dair duyarlılıklarını ve sorumluluk bilinçlerini artırmak, Bireylerde ve toplumda sivil toplum farkındalığı geliştirerek gönüllülük bilinci oluşturmak, yardımseverlik duyguları ve davranışları geliştirmek, iyiliğin yaygınlaştırılmasını, toplumsal birlikteliğin ve sosyal dokunun güçlendirilmesini sağlamak. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
4
“İyilik Okulu Proje Yürütme Komisyonu” nun Oluşturulması(İyilik Kulübü):
12/15/2016 Komisyon bir müdür yardımcısının başkanlığında projede görev üstlenebilecek gönüllü iki öğretmen, iki öğrenci ve iki veli olmak üzere yedi kişiden oluşur. Üyelerden biri koordinatör olarak görev yapar. Komisyonda en az bir meslek dersleri / DKAB öğretmeni görevlendirilir. Komisyon, öğrencilere rehberlik yapmak üzere gönüllü öğretmenlerden her sınıf düzeyinde “Danışman Öğretmen” belirler. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
5
“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları:
12/15/2016 Projenin başlangıcında tanıtım sunumu yapılır. Bu sunumda dernek yetkilisi/komisyon üyesi veya komisyonun uygun göreceği bir danışman öğretmen; okuldaki öğretmenlere, öğrencilere ve velilere yönelik projenin uygulanması ile ilgili sunum yapar. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
6
“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları:
12/15/2016 Danışman öğretmenler gerekli duyuruları yaparak her sınıftan en az üç (3) gönüllünün katıldığı “sınıf iyilik takımları” oluşturulmasına destek verir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
7
“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları:
12/15/2016 İyilik Okulu Proje Yürütme Komisyonu(İyilik Kulübü) yıllık faaliyet programı hazırlar ve bu programı okul müdürünün onayından geçirir. Her faaliyet yapıldığında okul müdürüne rapor sunulur. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
8
“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları:
12/15/2016 Plan doğrultusunda ihtiyaç sahipleri konusunda farkındalık eğitimi uygulanır: İhtiyaç sahipleri ve iyilik gönüllüleri filmleri izlenir. İyilik gönüllüleri sayesinde değişen hayatlar incelenir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
9
“İyilik Okulu farkındalık eğitimi:
12/15/2016 Her etkinlikten sonra iyilik günlüğü ne duygu ve düşünceler yazılır. İyiliğin gönüllüleri nasıl etkilediği anlatılır. Film izlenir, hikaye okunur. İyiliğin ihtiyaç sahiplerini nasıl etkilediği anlatılır. Film izlenir, hikaye okunur. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
10
“İyilik Okulu farkındalık eğitimi:
12/15/2016 İyilik Sergisi düzenlenir. Deniz Feneri Derneği ne iyilik gezisi düzenlenir. İyilik süreçleri incelenir ve öğrenilir. İyilik için koli hazırlama süreçlerine katılım sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
11
“İyilik Okulu farkındalık eğitimi:
12/15/2016 Her okul için bir iyilik projesi düzenlenir. Gönüllülerden yardım toplanır ve Deniz Feneri Derneği eliyle proje gerçekleştirilir. Bir öğretmen ve bir öğrencinin proje uygulamasını yerinde görmesi sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
12
“İyilik Okulu farkındalık eğitimi:
12/15/2016 Uygulama ve açılış süreçleri film ve fotoğrafları okulda sergilenir. İyilikseverlere anlatılır. İyilik Okulu etkinlikleri adresine yüklenir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
13
“İyilik Okulu Etkinlikleri:
12/15/2016 İyilik Günlüğü: Öğrencilere Dernek tarafından hediye edilecek iyilik günlüklerine kendi iyilik hikâyelerini yazmaları istenir. İyilik Kumbarası: Öğrencilerin iyilik yapma ve infakta bulunmalarına destek olmak amacıyla Dernek tarafından öğrencilere iyilik kumbaraları hediye edilir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
14
“İyilik Okulu Etkinlikleri:
12/15/2016 Proje Oluşturma Yarışması: Bir yetimin bir aylık giderini karşılamak, okul veya mescit yaptırmak, su kuyusu açmak veya bir iyilik projesine kaynak oluşturmak gibi projeler planlanır. Projenin bir takım veya sınıfça gerçekleştirilmesi sağlanır. Şiir, Hikâye, Kompozisyon ve Makale Yazma Yarışma/Etkinlikleri: Gönüllü öğrencilerden iyilik temasına uygun şiir, hikâye, kompozisyon ve makale yazmaları istenir. Yazılan eserlerden seçici kurul tarafından uygun görülenler, sınıf/okul/ pansiyon panoları, okul dergisi/gazetesinde ve dijital ortamlarda yayımlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
15
“İyilik Okulu Etkinlikleri:
12/15/2016 Kısa Film/Belgesel/Animasyon Hazırlama Yarışma/Etkinlikleri: Öğrenciler, iyilik temalı kısa film, belgesel, animasyon veya sunum hazırlar. Seçici kurul tarafından uygun görülen çalışmaların farklı alanlarda sunulması sağlanır. Kısa Oyun/Senaryo Yazma ve Oynama Yarışma/Etkinlikleri: Öğrencilerden, iyilik temalı kısa oyun veya senaryo yazmaları ve sahnelemeleri sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
16
“İyilik Okulu Etkinlikleri:
12/15/2016 Fotoğraf Yarışması: Öğrencilerden iyilik temalı fotoğraf çekmeleri ve oluşturulan seçici kurul tarafından uygun görülenlerin sınıf/okul/pansiyon panolarında, okuldaki görsel ve dijital ortamlarda sergilenmesi sağlanır. Fotoğraf sergisi ve albüm çalışmaları yapılır. Slogan-Afiş-Broşür-Logo Yarışma/Etkinlikleri: Öğrencilerin iyilik temalı afiş ve broşür hazırlamaları veya logo çizmeleri (örnek: iyilik kulübü logosu) sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
17
“İyilik Okulu Etkinlikleri:
12/15/2016 İyilik Sergisi/Duvar Gazetesi: İyilik yapma ile ilgili ayet, hadis, güzel söz, atasözü, deyim, STK’lar ve faaliyetlerinin bireysel ve toplumsal faydalarını ifade eden fotoğraf, resim, çizim, yazılı ve görsel belge, ulusal ve uluslar arası medyada yer alan haber, röportaj, değerlendirme vs. çalışmaların sınıf, okul veya pansiyonlardaki panolarda, okuldaki yazılı, görsel ve dijital ortamlarda sergilenmesi sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
18
“İyilik Okulu Etkinlikleri:
12/15/2016 Konferans-Söyleşi-Sohbet Programları: “Yardım Çalışmalarının Kardeşlik Bilincimizin Gelişimine Etkileri”, “Karakter Eğitiminde İyilik Davranışlarının Önemi”, “Sosyal Sorumluluk ve Sivil Toplum Kuruluşları” gibi başlıklarda konferans/söyleşi/seminer gibi programlar düzenlenir. Mülakat/Söyleşi: Ömrünü insanî yardım ve hizmetlere vakfeden öncü şahsiyetler, hayırseverler; öğrenci, öğretmen, veli ve uygun görülen kişilerle mülakat/söyleşi yapılır, bunlar okul sitesi, dergisi, gazetesi ve dijital ortamlar vb. araçlarla paylaşılır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
19
12/15/2016 Teşekkürler İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.