Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERASMUS+ KA219 PROJESİ CLIL AS A BRIDGE TO REAL LIFE ENGLISH (GERÇEK YAŞAM İNGİLİZCESİNE KÖPRÜ OLARAK CLIL ) 2016-1-PL01-KA219-026305.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERASMUS+ KA219 PROJESİ CLIL AS A BRIDGE TO REAL LIFE ENGLISH (GERÇEK YAŞAM İNGİLİZCESİNE KÖPRÜ OLARAK CLIL ) 2016-1-PL01-KA219-026305."— Sunum transkripti:

1 ERASMUS+ KA219 PROJESİ CLIL AS A BRIDGE TO REAL LIFE ENGLISH (GERÇEK YAŞAM İNGİLİZCESİNE KÖPRÜ OLARAK CLIL ) PL01-KA

2 Proje Koordinatörü: 1. Niepubliczne Gimnazum przy I LO Pulawy, Polonya
Ortaklar: 2. Körfez Fen Lisesi (Körfez/Kocaeli) 3. 1st Lyceum of Perama (Perama/Yunanistan) 4. Darjavna Finansovo-Stopanska Gimnazia INTELEKT (Pleven, Bulgaristan) 5. Istituto Istruzione Secondaria Superiore Rosa Luxemburg (Acquaviva delle Fonti, İtalya) 6. I.E.S La Escribana (Villaviciosa de Cordoba, İspanya) 7. Stredna Priemyselna Skola Povazska Bystrica (Povazska Bystrica, Slovakya)

3 "İçerik ve Dilin Entegre Olduğu Öğrenim" olarak çevrilen CLIL, AB ülkelerinin hemen hemen hepsinde uygulanan bir öğretim metodudur. Finlandiyalı eğitim bilimci David Marsh tarafından bulunmuştur. Öğretim en az iki dilde verilmektedir. Yabancı dilin öğretilmesi amaçlandığından bazı dersler birinci(ana) dilde verilirken bazıları ise ikinci dilde verilmektedir. Genellikle ilköğretim ve ortaöğretimde uygulanan bu yöntem Türkiye'de de mevcuttur. Örnek vermek gerekirse Galatasaray Lisesi'nin dili hem Türkçe hem Fransızca'dır. Ayrıca geçtiğimiz yıllarda Anadolu Liselerinde Matematik, Biyoloji, Fizik, Kimya gibi dersler de İngilizce okutulmaktaydı ki aramızda bu eğitime tabi tutulan öğretmenlerimiz mevcuttur (Begüm Şule KAYACAN, Osman KOÇ). Ayrıca ülkemizde bu metot bir çok üniversitede de kullanılmaktadır, birçok üniversitenin İngilizce Bölümleri mevcuttur; İngilizce Tıp, İngilizce İşletme vb gibi. Sonradan bu yöntem sadece bazı okullarda devam ettirilmek üzere kaldırılmıştır. CLIL metodu sayesinde dil bilmek kolaylaşıyor. CLIL programına dahil olan öğrencilerin dil bilinci diğer öğrencilere göre daha yüksek oluyor ve kültürel anlamda kendilerini daha fazla geliştirme fırsatı elde edebiliyorlar. Türkiye'de yabancı dil öğretimindeki problemlere bakıldığında çözüm olarak Avrupa Komisyonu'nun da desteklediği bu yöntemi tekrar getirmek yararlı olacaktır diye düşündüğüm için bu projeye dahil olmayı kabul ettim.

4 * Bu bağlamda, projenin asıl amacı öğrencilerin yabancı dil öğrenme isteğini arttırmak ve hayatlarında bir yabancı dilin onlara nasıl fayda sağlayacağının bilincine varmalarını sağlamaktır. Müzik, Görsel Sanatlar, Tarih, Tiyatro, Matematik, Psikoloji, Coğrafya, Bilişim vb. gibi derslerde İngilizce’yi kullanarak yapılacak aktivitelerin öğrencilerin dil öğrenimine katkı sağlayacağı ve onların ilgisini çekeceği yadsınamaz bir gerçektir. Hedefimiz İngilizce’nin eşliğinde diğer derslerle ilişkilendirilmiş aktiviteler hazırlayarak dil öğretiminde verimlilik sağlayabilmek; İngilizce’nin hayatımızdaki yerini öğrencilerimize aktarabilmek ve İngilizce’yi gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini öğrencilerimizin keşfetmelerini sağlayabilmektir. Konu Dağılımları: Spain: History, Music (2) Greece: Art, Theatre & Music (1) Turkey: ICT (Computer Science), Psychology, Music (3) Slovakia: Geography (1) Bulgaria: History (1) Italy: Art, History (2) Poland: Maths, Music (2)

5 Bunun yanı sıra tabii ki toplantılara ve etkinliklere katılan tüm öğrenci ve öğretmenlerimiz hem İngilizcelerini hem de dünya görüşlerini geliştireceklerdir. Yeni ufuklara yelken açıp, farklı deneyimlere eşlik edecekler ve yenileneceklerdir. Ne demiş atalarımız; Çok okuyan değil, çok gezen bilir  

6 Projenin Çıktılarından Örnekler:
CLIL Öğretim Seti : ders kitabı, öğretmen kitabı, çalışma kitabı ve test kitabı hazırlanacaktır. Melek KAYA MÜLAYİM yabancı dildeki yeterlilikleri olan konuşma, yazma, okuma, dinleme üzerine çeşitli alıştırmalar içeren Fun with English (İngilizceyle Coşalım) adında bir aktivite kitabı hazırlayacaktır. Avrupa Dil Portfolyosu Seyahat Günlüğü This is my Place (Bu Benim Şehrim) adlı her şehrin tanıtımı olan bir rehber. Okullarda İngilizce Kulubü kurulacak ve her ay çalışmalar okul panosunda sergilenecektir vb …

7 Proje Ekibi: Melek KAYA MÜLAYİM (Koordinatör) 1.Sebile BAL 2.Özlem URAL 3.Selçuk EKER 4.Halide YÜKSEL 5. Serap KOCAZEYBEK

8 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2
Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2. Dönem Proje Toplantılarının Tarihleri TPM : 2-7 Ekim Polonya (Melek KAYA MÜLAYİM, Özlem URAL) LTT: Ocak 2017 İspanya (Melek KAYA MÜLAYİM, Cemil BOZALAN, Sebile BAL ve seçilecek iki öğrenci) LTT: 27 Şubat-3 Mart 2017 Bulgaristan (Melek KAYA MÜLAYİM, Selçuk EKER ve seçilecek 5 öğrenci)

9 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2
Eğitim-Öğretim Yılı 1. ve 2. Dönem Proje Toplantılarının Tarihleri TPM: Ekimin ilk haftası 2017 Slovakya (2 öğretmen) LTT: Ekimin son haftası 2017 Türkiye  (12 öğretmen, 12 öğrenci gelecektir) ? LTT: Nisan 2018 Yunanistan (2 öğretmen, 4 öğrenci) TPM: Haziran 2018 İtalya (2 öğretmen) ?

10 Dinlediğiniz için Çok Teşekkürler HAZIRLAYAN
Proje Koordinatörü: İngilizce Öğretmeni Melek KAYA MÜLAYİM


"ERASMUS+ KA219 PROJESİ CLIL AS A BRIDGE TO REAL LIFE ENGLISH (GERÇEK YAŞAM İNGİLİZCESİNE KÖPRÜ OLARAK CLIL ) 2016-1-PL01-KA219-026305." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları