Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi
HOŞ GELDİNİZ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi Hizmet İçi Eğitim
2
GENEL ÖZELLİKLER WEB TABANLI
Kullanıcılar internet erişimi olan her yerden, popüler tarayıcılar ile kurulum yapmadan sisteme giriş yapabilmektedir DİL DESTEĞİ Program menülerinin, Ekran içeriklerini, Belgelerinde olduğu gibi Verilerinde (Ders İsimleri, Fakülte adları ve Derslik isimleri vb.) çoklu dil tercihi olarak kullanılabilmektedir. YÖNETİM MODÜLÜ / KULLANICI OLUŞTURMA VE YETKİLENDİRME TEK KULLANICI ADI Tek kullanıcı ile E-Üniversite kapsamındaki tüm modüllere erişim imkanı sağlamaktadır DESTEK SİSTEMİ Kullanıcılar sistem üzerinden CRM-DESTEK sistemimize doğrudan Yeni İstek, Sorun bildirimi ve bilgi paylaşımı yapabilmektedirler BELGE VE RAPORLAR (Word, Excel, Pdf vb.) DUYURU YAYINLAMA VE MESAJLAŞMA ANKET Değişik tarayıcı kullanımından kaçınılması firefox crome ön bellek temizlemeye
3
VERİ PAYLAŞIMI Yatay geçiş başvuru Çift Anadal /Yandal başvuru
YÖKSİS ÖĞRENCİ VERİTABANI ubs.omu.edu.tr Kütuphane Otomasyonu Yemekhane Otomasyonu ebs.omu.edu.tr Yatay geçiş başvuru Çift Anadal /Yandal başvuru Öğrenci eposta sistemi Eduroam portal.omu.edu.tr aves.omu.edu.tr Erasmus – Farabi – Mevlana Başvuru
4
YÖKSİS YÖK (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı) Bilgi Sistemi
Türkiye’deki tüm üniversitelerin bağlı olduğu Akademik personel bilimsel yayın vb. ve Okuyan ve Mezun öğrenci verilerinin web servis üzerinden üniversitelerce yüklendiği / güncellendiği üniversiteler ve diğer kurumlarla (edevlet kapısı, ÖSYM, Asker alma, belediyeler vb.) paylaşıldığı veri tabanıdır.
5
KULLANICI GRUPLARI Kullanıcı Türü Aktif Kullanıcı Sayısı * Öğrenci
(Önlisans, Lisans, Lisans Üstü, Uzaktan Eğitim, Pedagojik Formasyon) Öğretim Elemanları 1826 (Öğretim Üyeleri, Öğretim Görevlileri…) Ofis Kullanıcıları 291 (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Personeli, Enstitü Personeli, Fakülte ve Yüksekokul Öğrenci İşleri personeli, Bölüm Sekreterleri…) * Mart 2017 sayılarıdır.
6
GİRİŞ Adresinden giriş yapılır. İlk kez giriş yapılacaksa İlk şifrenizi oluşturmak için tıklayınız linkine tıklayarak şifre alma işlemi yapılır. İlk şifre oluşturma işlemlerinde kullanıcıdan; TC Kimlik No, Baba Adı (Tüm karakterler büyük harf olacak), Doğum Tarihi girmesi istenerek şifre oluşturma işlemi gerçekleştirilir. (Çoklu kullanıcıda kullanıcı seçimi ile…) Şifremi Hatırlamıyorum linki aracılığı ile kullanıcı Adı ve mail adresi bilgilerinin girilmesi istenir. Kullanıcı şifresi mail ile kullanıcıya gönderilir ve sisteme giriş yapması sağlanır. İlk şifre oluşturma işlemi yapılabilmesi için kullanıcının sisteme önceden TC Kimlik No, Baba Adı, Doğum Tarihi ve emekli sicil no’su girilerek kullanıcı oluşturulmuş olması gereklidir.
7
İlk Şifre Oluşturma İşlemi
Birden fazla kullanıcı için farklı eposta kullanılır.
8
Profil Bilgileri Giriş
9
Profil Bilgileri Düzenleme
10
Şifremi hatırlamıyorum.
11
PROJELER
12
Yönetim Modülü Kullanıcı Tanımlama/Güncelleme Kullanıcı Yetkilendirme
Duyuru Yayınlama (Ana Sayfada) Menü düzenleme ve Temel sistem ayarlamalarının yapıldığı ekranlardan oluşur.
13
Öğrenci Otomasyonu (Ana Sayfa)
Öğrenci Otomasyonunu seçilerek, öğrenci işleri ile ilgili menüler listelenir.
14
Destek Sistemi
15
Öğrenci İşleri Menü-1 Öğrenci sisteminde, menüler ekranda gördüğünüz gibi ağaç yapısında gruplandırılmıştır. Ders ile ilgili yapılabilecek tüm işlemler “Ders İşlemleri” , Öğrenci ile ilgili yapılan tüm işlemler “Öğrenci Bilgileri” menüsünde yer almaktadır. Menü içi arama çubuğu kullanılarak istediğimiz menüye çabuk ulaşım sağlanır.
16
Öğrenci İşler Menü-2
17
Öğrenci Kullanıcısı Menü
Akademik Takvim, Haftalık Ders Programı, Müfredat, Sınav Programı, Harç Bilgileri, Notlarının görüntülenmesi, Ders Kayıtlanması, Yaz Okulu Ders Kayıtlanması, Devam Durumunun görüntülenmesi, transkript görüntüleme gibi işlemler gerçekleştirebilir.
18
Öğretim Üyesi Kullanıcısı Menü
Danışman görevi olanlar öğrencileri listeye bilme, ders kayıtlanmasına onay verme, Not girişi , Dersi alan öğrencilerin listesi, Ders İzleme Formu (Syllabus) Girişi, Enstitülerle ilgili işlemler, Bologna süreci işlemlerinin giriş yapılabilmektedir.
19
Organizasyon Tanımlama
Fakulte Bolum Opsiyon 1.Program Fakülte Kayıtlanma Kodu 2.Program ÖN LİSANS LİSANS ENSTİTÜ YÜKSEK LİSANS TEZLİ TEZSİZ DOKTORA TIP FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER Fakulte Bolum 1.Program Fakülte Kayıtlanma Kodu 2.Program Enstitü/Fakülte/MYO/YO => Üst Birim, Anabilim Dalı/Bölüm => Birim, Bilim Dalı/Opsiyon => Alt Birim kavramları ile ifade edilir. Öğrenci işleri yazılımı, ÖİDB, Enstitüler, Fakülte, Yüksekokul ve harç birimlerinde kullanılabilir. Ön lisans, lisans ve lisans üstü öğrencileri ile ilgili işlemleri kapsar.
20
SİSTEM PARAMETRELERİ TANIMI
YÖNETMELİK / KAYITLANMA KOŞULLARI Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemindeki uygulamalar; Üniversitemiz yönetmelik / yönerge / uygulama esaslarında bulunan her türlü durum sisteme tanıtılıp, bu durumlar haricinde işlem yapılması engellenmektedir. Yönetmelik / yönerge / uygulama esasları sisteme tanıtılma işlemi yazılımcı firma tarafından yürütülmektedir. Organizasyon’a, Öğrenci’ ye ve Derse yönetmelik bağlanabilmektedir. Bir öğrencinin üzerindeki tüm dersler için ayrı yönetmelik ataması yapılabilmektedir.
21
Akademik Takvim Belli aktivitelerin (Ders kayıtlanma, Ekle-Sil, not girişi vb.) Akademik Takvime bağlı olarak belirtilen tarih aralığı dışında gerçekleştirilmesini engellenmektedir.
22
Ders Kataloğu Organizasyon Ders Tipi 1-Secmeli Ders grubu 2-Ders Kurulu 3-İsteğe Bağlı Ders grubu 4-Pedagojik Formasyon Dersi Ders Turu 1-YÖK 2-STAJ 3-Mezuniyet Tezi 4-Hazırlık 5-İntibak ... Yönetmelik Ders kataloğu, üniversitedeki tüm derslerin tanımlandığı uygulamadır. Ders temel olarak üniversitede sorumlu birimi tarafından aktif olarak bir kez tanımlanır. Böylece derslerin tekil olması sağlanarak, Bologna süreci desteklenmiş olur. Dersin kodu, adı, türü, kredi bilgileri katalogdan girilir. Ders bilgileri müfredatlara eklendikten sonra değiştirilemez. Dersin okutulduğu müfredatlar görüntülenebilir. Ders bazında ayrı yönetmelik tanımlanabilir. Yönetmelik alanında, daha önce Yönetmelik Tanımlama bölümünden, bu derse ait tanımlanan yönetmeliklerden seçim yapılarak dersin yönetmeliği belirlenmiş olur. Not girişlerinde, Derse ait özel yönetmelik tanımı yapılmışsa, birimlerdeki yönetmelikten bağımsız olarak dersin yönetmeliği geçerli olur. YÖK, Türk Dili gibi derslerde farklı bir değerlendirme sistemi varsa, derse özel yönetmelik tanımlanıp not girişlerinin buna göre yapılması sağlanır.
23
Ders Kataloğu
24
Ders Kayıtlanmalarında Mezuniyet İşlemlerinde
MÜFREDAT Müfredat, öğrencilerin kayıtlı olduğu programdan mezuniyeti hakkedebilmesi için tamamlamakla sorumlu olduğu öğretim planıdır. Katalogda tanımlı aktif dersler kullanılarak oluşturulur. Bir program altında aynı anda birden fazla müfredat tanımlaması yapılabilmektedir. Müfredat Türleri Ana Müfredat ÇAP Müfredatı YAP Müfredatı Opsiyon Müfredatı Bilimsel Hazırlık Müfredatı Kullanım alanları Ders Kayıtlanmalarında Bölüm Opsiyonlarında Transkriptlerde (Diploma eki) Öğrencilerin sorumlu olduğu tüm derslerin, katalog aracılığıyla tanımlandığı uygulamadır. Dersler öncelikle katalogta tanımlanır. Daha sonra birimlerde okutulan müfredatlar program bazında, katalogtaki derslerden seçilerek oluşturulurlar. Üniversitede ortak okutulan dersler varsa, her birim kendi müfredatına ekleme yapabilir. Mezuniyet İşlemlerinde Bologna İşlemlerinde
25
Ders Müfredatı 1
26
Ders Müfredatı 2 (Zorunlu Ders)
27
Ders Müfredatı 3 (Seçmeli Ders Grubu)
28
DERS AÇMA ve SUNMA Ders müfredatında tanımlı ve aktif olan dersler, okutulabilecek dersleri belirtir. Açılan dersler ise ; Aktif öğretim yılı/döneminde hangi derslerin açıldığını, Dersleri hangi öğretim elemanlarının vereceği, Sınıftaki öğrenci sayısı fazla ise sınıfın kaç gruba ayrılacağı Lab. gruplarının oluşturulması / Kontenjanların belirlenmesi Haftalık ders programının girilmesi gibi bilgileri tanımlamak için kullanılır. Dersler birden fazla program müfredatında zorunlu olarak yer alıyorsa üst birimde açılmasına müsaade edilebilir. Dersler Organizasyonlar üzerine Müfredat kontrolü ile açılmaktadır. Üst birim bazında ders açma işlemleri yapılabilmektedir. Müfredat düzeni içinde toplu ders açılabilmektedir. Bir ders birden fazla gruba veya laboratuvarda açılabilir. Dersin hangi derslikte hangi tarih saatte ve kimin tarafından verileceği belirlenebilir. Ders birim içi ve birim dışı kontenjanları tanımlanabilir.
29
Açılan Dersler
30
Açılan Dersler (Şube Oluşturma-Hoca Atama-Ders Programı)
31
HAFTALIK DERS PROGRAMI
Akademisyenlerin Hangi saatte hangi derslikte hangi dersi vereceği bilgilerine ulaşılabilmektedir. Öğrenciler derslerini hangi derslikte hangi tarih ve saatte alacağını görebilmektedirler. Açılan dersler işlemi ile birlikte sisteme tanımlanır öğrenci kayıtlanma da kullanılır.
32
DERS ATAMA İŞLEMLERİ (Öğrenci Bazında)
Öğrencinin Ders Kayıtlanmasının manuel olarak yapılması işlemidir. Manuel ders atamada öğrencinin Gano suna göre alabileceği AKTS kredi miktarı, dersin çakışma durumu tekrar sayısı vb kontrollerin kullanıcı tarafından yapılması gerekir. Ders atama işlemleri ilgili dönem / yıl ‘da açılan derslere bağlı kullanılır. Ders Bazında Atama
33
Ders Bazında Atama İşlemi
Müfredatta tanımlanmış olan derslerin sınıf ve organizasyon belirlemesi yapılarak toplu ders ataması ile öğrenci ders kayıtlanmaları yapılabilmektedir. Bir dersi topluca bir organizasyona veya o organizasyonun bir sınıfında okuyan tüm öğrencilerine ataması mümkündür. Ders atama işlemleri ilgili dönem / yıl ‘da açılan derslere bağlı kullanılır.
34
KAYIT YENİLME (DERS SEÇME İŞLEMLERİ)
Ders Kayıtlanması Nedir? Ders kayıtlanması öğrencinin okuyacağı döneme ilişkin program müfredatında bulunan derslerden kendine uygun olan dersleri seçmesi ve bu derslere okumak üzere kayıt yaptırma işleminin tamamıdır. Ders kayıtlanması temel olarak 3 aşamadan oluşmaktadır. 1. Öğrencinin önüne alabileceği derslerin getirilmesi 2. Öğrencinin uygun dersleri seçmesi 3. Öğrencinin seçtiği derslere okumak üzere kayıt yaptırması (Öğrenci CAP/YAP ise hangi ders dalına kayıt yaptırmak istediğini soran bir ekran görüntüler öğrenci CAP/YAP öğrencisi değilse akışı direkt Kayıtlanma sayfasına yönlendirilir) 1. Kayıtlanmaya başlamak için gerekli değerleri kontrol eder 2. Öğrencinin başarısız olduğu dersleri bulur ve öğrenciye otomatik olarak bu dersleri ekler 3. Dış birimden ders alınıp alınmayacağını ve Dış birim ders alama değerlerini bulur AçılanDersler.aspx veya SecilenDersler.aspx sayfasına geçiş yapılır SecilenDersler.aspx Öğrencinin kayıtlanmak için seçtiği derslerin listelendiği sayfa AcilanDersler.aspx Öğrencinin alabileceği derslerin listelendiği sayfa
35
DERS KAYITLANMA KONTROL
Ders Kayıtlama süresinde, öğrencinin ders kaydını danışmanı kesinleştirmiş ve durumunda düzeltme yapılması gerekiyorsa, bu uygulama aracılığı ile gerekli düzenlemelere imkan tanınır. Öğrenci No alanına öğrenci numarası yazılarak Ekle seçilir. Böylece ekranda öğrencinin Öğrenci No, Adı, Soyadı, Organizasyon, Kayıt Dönemi ve Kayıtlanma Durumu verileri listelenir. Bu listeye eklenen öğrenciyi silmek için Sil seçilir. “Kayıt Durumu: Kesin Kayıt” olan öğrencinin ders kayıt işlemlerinde düzenleme yapılacaksa Geri Al seçilir. Eğer Geril Al seçilmişse öğrencinin “Kayıt Durumu: Danışman İnceleme” aşamasına geri alınmış olur. Dersler seçilerek öğrenciye ait kayıt yenileme ekranında “Seçilen Dersler” ekranında bulunan dersler görüntülenir. Ders Kodu, Ders Adı ve Kayıtlanma Aşaması şeklinde seçilen dersleri listelenir. Listeden herhangi bir ders Sil yardımıyla iptal edilebilir.
36
YAZ OKULU KAYITLANMASI
37
NOT GİRİŞ / NOT İLANI Dersler Dönemlik ve Yıllık olarak 2 ayrı bölümde tanımlanmaktadır ilgili ders hocası yıl içi sınav sayısını varsa ödev notu sayısını vb. uygulamaları kayıtlanma sonrası yıl / dönem başında yapması gerekir. Notların girişi, akademik takvimde belirtilen tarihlerde gerçekleştirilir. Diğer zamanlarda sistem girişe izin vermez. Yarıyıl/yıl boyunca vize/ödev gibi faaliyetlerin sonucu olarak öğrencinin aldığı notlar öğretim üyesi tarafından sisteme girilir. Yönetmelikte belirtilen değerlendirme koşullarına göre yüzlük notu ve istenirse buna karşılık gelen bağıl değerlendirmeye göre hesaplanmış harf notu hesaplanarak gösterilir. Notlar hesaplanıp kesinleştikten sonra (yeni uygulamada ilan etme işlemini hoca yapar) öğretim üyesi ders raporunun çıktısını alabilir. Öğrenci işleri NOT GİRİŞ TAKİP ve ONAYI bölümünden notları teslim aldığına dair onay işlemlerini veya kesin kayıt iptal işlemlerini yapabilir. Bu aşamadan sonra notlarla ilgili itiraz olduğunda notlar ancak yönetim kurulu kararı çerçevesinde (öğrenci işleri şefi ya da yetkili kişinin onayı ile) not girişi ve düzenleme uygulamasından değiştirilebilir. Genel hatlarıyla not giriş süreci bu şekilde işlemektedir.
38
BOLOGNA İŞLEMLERİ-1 Bologna Süreci kapsamında, yükseköğretim kurumlarındaki eğitim-öğretim programlarının öğrenme çıktılarını yüksek öğretim ulusal yeterlilikleri çerçevesi ve temel alan yeterliliklerine bağlı olarak tanımlanması gerekir. Buna göre üniversitede eğitim-öğretim veren bütün ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarını yürüten birimlerin; 1) Üniversitenin nasıl bir mezun profilinin amaçlandığını gösteren Program Eğitim Amaçlarını yazmaları gerekir. 2) Programın eğitim amaçlarına ulaşabilmek için mezunların ne tür yeterliliklere sahip olmaları gerektiğinin açıklandığı Program Çıktılarını (Program Yeterliliklerini) belirlemeleri gerekir. 3) Belirlenen program çıktılarına ulaşmak için hangi derslerin verilmesi gerektiğine karar verilmesi gerekir. 4) Eğitim-Öğretim Planlarında yer alan/alacak her bir ders için “Öğrenme Çıktılarını Yazmaları gerekir. 5) Her bir derse ilişkin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarından hangilerini sağladığını belirleyerek Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Çıktılarını ilişkilendirmeleri gerekir. 6) Ders öğrenme çıktılarını göz önüne alarak üniversite kapsamında belirlenen ortak formata uygun olarak ders öğretim planlarının hazırlanması gerekir. 7) Ders öğrenme çıktılarına ulaşılabilmesi için gerekli iş yükünün ve AKTS kredilerinin hesaplanması gerekir. 8) Her programın programlarını tanıtıcı bilgiyi ve ders öğretim planlarını Türkçe ve İngilizce olarak hazırlamaları gerekir.
39
Ders İzlencesi (Syllabus)
BOLOGNA İŞLEMLERİ-2 Bologna Süreci veri giriş işlemlerinde tabloda gösterilen veriler ilişkilendirilerek , ders öğretim planları, iş yükü hesaplaması ve program çıktıları veri girişi sorumlu öğretim elamanlarınca yapılır. Paydaşların Sonuç tablolarına adresinden ulaşması sağlanır. Müfredatlar Global Web Site W E b S R V İ Ders Çıktıları Ders İzlencesi (Syllabus) Program Çıktıları
40
MEZUNİYET İŞLEMLERİ Ders Kontrolü Mezun etme Staj Kontrolü
Bilgi sisteminde tabloda belirtilen kriterler seçilip organizasyon / öğrenci bazında Mezun olduğuna dair tarih girildiği zaman, Öğrenci/ler üzerinde gerekli güncellemeler sistem tarafından yapılmaktadır. (Mezuniyet tarihi Güncellemesi, tarihçe kaydının oluşturulması Diploma bilgilerinin oluşturulması) Aynı şekilde Çift Anadal / Yandal kayıtları içinde aynı süreç işletilmektedir. Öğrenci Bilgi Girişi ve Mezuniyet bilgi girişi uygulamalarından durum kontrolü yapılabilir. Ders Kontrolü Mezun etme Staj Kontrolü Kriterlere Uyan Kayıt veya Tüm Mezun olabilecek Öğrenci Listesi Diploma numarası üretme Hazırlık Sınıfı Kontrolü GANO kontrolü Diploma eki oluşturma Borç Kontrolü
41
TARİHÇE OLUŞTURMA Öğrenci Tarihçe ; öğrencinin üniversiteye kayıt olduğu tarihten mezun oluncaya kadar geçen sürede oluşan geçen durumları izlediğimiz kısımdır. Her dönem öğrencinin durumuyla ilgili bilgiler manuel olarak ya da otomatik olarak tarihçeye yazdırılmaktadır. Kayıt dondurma, ilişik kesme, İzin Alma, Afla dönüş gibi durumlar manuel olarak işlenmekte, öğrenci ders kayıtlanmasını tamamlandığında Kayıt Yenileme bilgisi otomatik olarak tarihçeye işlenmektedir.
42
ÖĞRENCİ BİLGİ GİRİŞİ ÖSYM tarafından Üniversitemiz programlarına yerleştirilen öğrenci bilgileri Yöksis e aktarılmakta orada Lise mezuniyeti (M.E.B.), Eşdeğer İkinci Program Kontrollerinden geçirerek e-devlet kayıtlanmasına ve Üniversitelere sunmaktadır. Öğrenciler yerleştikleri programlara, öğrenci numarası verilerek sisteme dahil olmaktadırlar. Öğrencinin diğer (Adres, Nüfus, Öğrenim gibi) detay bilgileri sağ üst köşedeki bölümden görüntülenip güncellenebilmektedir. Ek işlemler bölümünde ise öğrencinin tarihçe, staj, burs, disiplin cezası bilgileri girilebilmektedir. Öğrenci Belgesi, Askerlik Belgesi, Transkript gibi öğrenciye sıkça verilen belgeler buradan hızlı biçimde alınabilmektedir.
43
BELGE İŞLEMLERİ Belgesi uygulaması, öğrencilerin talep etmiş oldukları belgeler “Organizasyon Bazında” yada “Öğrenci Bazında” alınabilmektedir. Sistem Parametrelerinden yapılan ayarlar doğrultusunda seçilen öğrencinin Disiplin Cezası, Harç Ödemesi, Ders Kayıtlanma Durumlarından birinde belgeyi basmak için sakıncalı olabilecekse ekrana uyarı gönderir ve belgeyi basmanıza izin verebilir ya da Sistem Parametrelerinden seçildiği üzere, Uyarı verip belgenin basılmasına izin verilmeyebilir. Belge Tarihçe butonu, belgesi alınan öğrencilere öğrenci belgesi verildiğine dair bir kayıt tutmak için kullanılır
44
Başarı Durum Belgesi” / “Transkript”
Detaylı ; Öğrencinin eğitim hayatı boyunca aldığı tüm dersleri ve eğitim-öğretim dönemleri itibari ile YANO (Yarıyıl ağırlıklı not ortalaması) ile GANO (Genel ağırlıklı not ortalaması) bilgilerinin incelenmesi için “Detaylı” başarı durum belgesi düzenlenir. Mezuniyet ;Öğrencilerin tabi oldukları müfredatta tanımlı olduğu dönemler itibari ile derslerin son halleri ile (Harfli başarı notu, Ulusal kredi, AKTS Kredisi) listelendiği “Mezuniyet” başarı durum belgesi düzenlenebilir.
45
Harç İşlemleri Bölümlerin ve Öğrencilerin harç bilgilerinin düzenlendiği uygulamadır. Uygulama dahilinde öğrencinin harç borçları oluşturulabilir güncellenebilir veya silinebilir. Seçilen harç borcu için dekont/tahsilat girişi yapılabilir , gerekliyse iade işlemi gerçekleştirilebilir , faiz hesaplaması yapılabilir ve borcun taksit bilgileri görüntülenebilir. Ayrıca öğrencinin harç bilgileri ile ilgili belgeler alınabilmektedir. Bu belgeler “Harç Durum Raporu” , “Borcu Yoktur Yazısı” ve “İade Yazısı” olarak belirlenmiştir.
46
Hatırlatmalar Kullanıcı ve Parolalar kişiseldir. Paylaşmayınız.
Profil bilgilerinizi güncel tutunuz. Göreve başlama ve ayrılmaları (Emeklilik, tayin, görev değişikliği, çalışma yeri değişikliği) mutlaka resmi yazışma ile Ö.İ.D.B. bildiriniz. Sistem üzerinde yapacağınız her türlü veri girişi ve güncellemelerini yasal evrak ile akademik takvimde mevzuatta tanımlandığı dönemlerde yapınız.
47
TEŞEKKÜR EDERİZ Sedat EKEN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.