Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

  Dünyada meydana gelen hızlı değişim, birçok alanda olduğu gibi Eğitim-Öğretim sisteminde de kendini göstermiştir. Gelişmekte olan ülkelerin nitelikli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "  Dünyada meydana gelen hızlı değişim, birçok alanda olduğu gibi Eğitim-Öğretim sisteminde de kendini göstermiştir. Gelişmekte olan ülkelerin nitelikli."— Sunum transkripti:

1 T.C. 19 MAYIS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER

2 Dünyada meydana gelen hızlı değişim, birçok alanda olduğu gibi Eğitim-Öğretim sisteminde de kendini göstermiştir. Gelişmekte olan ülkelerin nitelikli ve meslek sahibi yetişmiş insan ihtiyacı, uluslararası öğrenci hareketliliğini ön plana çıkarmış, ülkelerarası yapılan akademik protokoller, eğitim anlaşmaları ve bu alanda yapılan çalışmalar uluslararası öğrenci alımına ya da öğrenci değişimine yönelik olmuştur.

3 Bu bağlamda Sovyetler Birliğinin 1991 yılında dağılması, Kafkasya’da Azerbaycan, Orta Asya’da Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan’ın bağımsızlıklarını ilan etmesi ve Türkiye Cumhuriyeti devletinin Eğitim-Öğretim yılından itibaren ilgili ülkelerle yaptığı ikili anlaşmalar ve “Büyük Öğrenci Projesi” kapsamında “Devlet Burslusu” olarak, Türk Cumhuriyetleri ile Orta Asya ve Balkanlarda Yaşayan Türk ve Akraba Topluluklarından uluslararası öğrenci alımı başlamıştır.

4 Üniversitemize ilk uluslararası öğrenci alımı, Eğitim-Öğretim yılı Bahar yarıyılında Lisans ve Önlisans olmak üzere, 12 Devlet Burslusu ve 28 Kendi İmkanı ile gelen toplam 5 ülkeden (Azerbaycan, Tataristan, Kazakistan, Uygur, Eski Yugoslavya) 40 Öğrenci ile başlamış, Eğitim – Öğretim yılı itibariyle bu sayı oldukça dikkat çekici bir noktaya gelmiş, Üniversitemizin Uluslararası öğrenci sayısı 102 ülkeden toplam olmuştur.

5 BURSLANDIRILMIŞ YA DA KENDİ İMKANIYLA GELEN
Uluslararası öğrencilerimizi Üniversitemize geliş durumlarına göre ‘burslandırılmış ya da kendi imkanıyla gelen’ olarak iki ana başlıkta ifade edebiliriz.

6 TÜRKİYE BURSLARI Türkiye Bursları, ülkemizde yükseköğretim seviyesinde öğrenim görecek öğrencilere verilen karşılıksız burs programlarından oluşmaktadır. Türkiye Burslusu olmaya hak kazanan uluslararası öğrenciler, ülkemizdeki üniversitelerde akademik geçmişlerine uygun bir bölümde öğrenim gördükleri süre boyunca burslandırılırlar.

7 BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER
Lisans Bursları; Türk Dili Konuşan Ülkeler Burs Programı, Balkanlar Burs Programı, Karadeniz Burs Programı, Harran Burs Programı, Türkiye-Afrika Burs Programı ve Boğaziçi Burs programı

8 BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER
Lisansüstü Burslar; Ali Kuşçu Bilim Teknoloji Burs Programı ve İbni Haldun Sosyal Bilimler Burs Programı şeklinde, Branş Bursları; İbni Sina Sağlık Bilimleri Burs Programı, İlahiyat Burs Programı ve Yunus Emre Türk Dili Burs Programı şeklinde, Kısa Dönemli Burslar ise; Araştırma Bursları, Başarı Burs Programı ve Destek Burs Programı olarak Uluslararası Öğrencilere verilmektedir.

9 BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER
Eğitim-Öğretim yılından itibaren Afganistan İslam Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlıklarınca imzalanan Mutabakat Zaptı gereğince, Uluslararası öğrencilerin tüm masraflarının Afganistan Hükümeti tarafından karşılandığı “Afganistan Hükümeti Burslusu” Tıp Fakültesinde (16) On altı, Mühendislik Fakültesinde ise (8) Sekiz Afganistan uyruklu öğrenci öğrenim görmektedir.

10 BURSLU ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER
Türkiye-İslam Kalkınma Bankası İşbirliğiyle uygulanmakta olan ve Merkezi Cidde’de bulunan, Başbakanlık İslam Kalkınma Bankası Burslusu olarak Üniversitemiz Tıp Fakültesinde; Etiyopya (1)bir, Tanzanya: (9) dokuz, Kenya: (1) bir, Malawi: (3) üç ve Mühendislik Fakültesinde Tanzanya: (1) bir, Kenya: (2) iki olmak üzere toplamda (17) On Yedi Uluslararası öğrenci öğrenim görmektedir.

11 Yemen Hükümeti tarafından desteklenen «Yemen Hükümeti Burslusu» olarak yine Üniversitemiz Tıp Fakültesinde (4) Dört, Mühendislik Fakültesinde ise (1) bir öğrenci öğrenim görmektedir.

12 SURİYE UYRUKLU ÖĞRENCİLER
tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2013/5172 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 4. maddesi 2. bendi uyarınca, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin, şiddet olayları ve krizler nedeniyle eğitim öğretimin sürdürülemez olduğu tespit edilen Suriye'den gelen öğrencilerden öğrenim ücreti alınmamaktadır. Üniversitemizde Türkiye Burslusu olarak 93 ve Kendi İmkanı ile öğrenim gören 147 Suriye uyruklu Uluslararası öğrenci öğrenim görmektedir.

13 KENDİ İMKANIYLA GELEN Eğitim-Öğretim yılına kadar yapılan merkezi YÖS (Yabancı Öğrenci Sınavı) , Eğitim-Öğretim yılından itibaren her Üniversite kendi sınav koşullarını oluşturmuştur Eğitim-Öğretim yılından itibaren Üniversitemizde OMÜ-YÖS sınavı uygulanmaya başlamıştır.

14 KENDİ İMKANIYLA GELEN tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 6287 sayılı Kanun’un 14/f maddesi uyarınca, Yurtdışından Öğrenci Kabul Kontenjanı ile müracaat edecek Uluslararası öğrencilerin kabul şartları, akademik takvim ve kontenjanlar her yıl Ocak ayındaki Senatoda alınan Senato Kararı ile belirlenerek, YÖKSİS üzerinden kontenjanların girişi yapılmaktadır. Yükseköğretim Kurulunca onaylanan Uluslararası Öğrenci Kontenjanlara, Akademik Takvimde belirlenen sürelerde Uluslararası öğrencilerin başvurmaları sağlanarak, yerleştirmeleri yapılmaktadır.

15 KENDİ İMKANIYLA GELEN Yurtdışından Öğrenci Kabul Kontenjanı ile başvuran adayların yerleştirilmelerinde,Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesine göre, Üniversitemizin yapmış olduğu OMÜ-YÖS sınav sonucu ile müracaat eden öğrencilere kesin kayıt hakkı verilmesi ilk önceliğimizdir. OMÜ-YÖS sonuçlarına göre yerleştirme işlemi yapıldıktan sonra kalan boş kontenjanlara diğer ulusal ve uluslararası sınav sonuç belgeleriyle başvuru yapan adaylar ve akabinde Orta Öğretim Not Ortalaması (ONO) sonuçlarına göre tercihleri alınarak boş kalan kontenjanlara yerleştirilmektedir.

16 KENDİ İMKANIYLA GELEN Uluslararası Öğrenci Giriş Sınavı (OMU-YÖS), Ondokuz Mayıs Üniversitesinde eğitim görmek isteyen uluslararası öğrencilerin girecekleri ve sonuçlarını 73 Devlet ve 47 Vakıf üniversitesi olmak üzere toplamda 120 Üniversitenin kabul ettiği bir sınavdır. Bu sınav, OMU-YÖS Sınav Koordinatörlüğü tarafından yapılmakta, Türkçe, İngilizce, Rusça, Arapça, Fransızca, Almanca, Boşnakça ve Arnavutça olmak üzere 8 farklı dilde gerçekleştirilmektedir.

17 ADAY/KAYITLI ÖĞRENCİLERİMİZ
Türkçe bilmeyen uluslararası öğrencilerimize, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde (OMÜ TÜRKÇE) Türkçe Yeterlik Sınavı yapılmakta, ya da 1 yıl süreyle Türkçe eğitimi verilmektedir.

18 KENDİ İMKANIYLA GELEN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER
Öğrencilerimizin Aday Başvuru aşamasından kesin kayıt olarak adlandırdığımız fakültelerine yerleşme sürecine değin yapılan bütün işlemler, Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesinde gerçekleştirilmektedir.

19 Uluslararası evrak yoğunluğu oldukça fazla olan bu sürecin Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında tamamlanması, başvuru evraklarının güvenli bir şekilde alınıp kendi ülkesinin resmi dilinden Türkçe’ye yapılan tercümelerin kontrolünün sağlanması gerekmektedir.

20 İKAMET İŞLEMLERİ Üniversitemize kayıtlanan Uluslararası öğrencilerin ikâmetgâh izni alabilmesi için, gerekli evraklar hazırlanarak ilgili öğrenci Samsun Valiliği İl Göç İdaresine yönlendirilmektedir. Öğrencinin ikametgah tezkeresi alabilmesi için sigortalı olma zorunluluğu bulunmakta, sigorta özel ya da tüzel olabilmektedir.

21 İKAMET İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ BELGELER
Pasaport Öğrenci Belgesi ve Eki Fotoğraf Gelir Belgesi Geçerli Sağlık Sigortası İkamet izin harcı ve belge bedeli

22 KAYITLI ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
Uluslararası öğrencilerin öğrenci vizesi alabilmeleri, kabul mektubunun ulaştırılabilmesi, ikamet izni ve vize işlemleri gibi konularda bürokratik işlemlerin kısaltılması ve karşılaşılan problemlerin önüne geçilebilmesinde büyük bir başarı sağlanmıştır.

23 KAYITLI ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
Uluslararası öğrencilerin ülkelerinden askerlik için istenen belgeler, sınır geçişleri ve ülkeler arası eğitim denklik kabulü için konsoloslukların kendi arşivinde öğrenci dosyası oluşturmasında farklı işlemler uygulaması sebebiyle, evrakların hazırlanması, öğrenciye verilmesi ve kendi dillerinde doküman sıkıntısı yaşamamaları için (İngilizce, Arapça, Farsça) belge arşivi oluşturulmuş, bu sayede talep edilen belgeler geciktirilmeden sonuçlandırılmıştır.

24 Katılımlarınızdan dolayı Teşekkür Ederiz…


"  Dünyada meydana gelen hızlı değişim, birçok alanda olduğu gibi Eğitim-Öğretim sisteminde de kendini göstermiştir. Gelişmekte olan ülkelerin nitelikli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları