Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri."— Sunum transkripti:

1 MOTİVASYON 1

2 KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri

3 MOTIVASYON TEORILERI... MOTİVASYON KONUSUNDA ÇEŞİTLİ TEORİLER VE MODELLER GELİŞTİRİLMİŞTİR. BAZILARI KİŞİLERİN İHTİYAÇLARININ BİR İFADESİ OLAN MOTİVLERE, BAZILARI İSE TEŞVİKLERE AĞIRLIK VERMEKTEDİR.MOTİVASYON TEORİLERİNİ 2 ANA GRUPTA TOPLAMAK MÜMKÜN. 3

4 MOTIVASYON TEORILERI... MOTİVASYON TEORİLERİ KAPSAM TEORİLERİSÜREÇ TEORİLERİ  Maslow’ un ihtiyaçlar hiyerarşisi  Herzberg Modeli  Başarı güdüsü kuramı  Locke’ nin bireysel amaçlar ve iş başarısı ilişkisi kuramı  Davranış şartlandırması yaklaşımı  Bekleyiş teorileri  Amaç teorisi  Eşitlik teorisi 4

5 BU SUNUMDA KAPSAM TEORILERINDE BAHSEDECEĞIZ 5

6 MASLOW’ UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ... 6 Değer Ait Olma ve Sevgi Güvenlik Fizyolojik Yaratma ve Başarma

7 MASLOW’ UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ... 1. FİZYOLOJİK İHTİYAÇLAR : YEME, İÇME, BARINMA, HAYATI DEVAM ETTİRME 2. GÜVENLİK İHTİYAÇLARI : HASTALIK, YAŞLILIK VB. GİBİ HALLERDE GELECEĞİ GARANTİYE ALMA 3. AİT OLMA VE SEVGİ İHTİYAÇLARI: KENDİ KENDİNİ ANLAMA, ŞEFKAT...VB. 4. DEĞER İHTİYAÇLARI: PRESTİJ, BAŞARI, SAYGI GÖRME...VB. 5. KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME İHTİYAÇLARI: YAPMA TAMAMLAMA ARZUSU, KİŞİSEL TATMİN, KİŞİSEL BAŞARI, BİLİMSEL BULUŞLAR. 7

8 HERZBERG MODELİ... HERZBERG İŞ ORTAMINDA MOTİVE EDİCİ VE DURUM KORUYUCU (HİJYENİK) ETMENLERİ AYIRMIŞTIR. MOTİVATÖRLERHİJYEN FAKTÖRLER  Başarı  Tanınma  İlerleme  İşin Kendisi  Sorumluluk  Büyüme  Şirket Politikası  Teknik Gözetim  Kişilerarası İlişkiler  Ücret  iş Güvenliği  Kişisel Yaşam  Çalışma Koşulları  Makam 8

9 BAŞARI GÜDÜSÜ KURAMI... MASLOW’UN TERSINE GÜDÜLERIN ÖĞRENILMEYLE KAZANILABILECEĞINI SAVUNAN BIR KURAMDIR. BU KURAMIN ÖNCÜSÜ ISE MCCLELLANDDIR. SAVUNDUĞU GÜDÜLER ISE BAŞARI, BAĞLILIK VE GÜÇLÜLÜK IHTIYAÇLARIDIR. 9  Eğer bir insan zamanını nasıl daha iyi yaparım diye düşünmekle geçiriyorsa, başarı güdüsüne sahiptir.  Erk (güç) güdüsü güçlü olan bir birey, güç ve otorite kaynaklarını genişletme, diğer insanları etki alanında tutma ve gücünü koruma türünde davranışlar gösterirler.  Bağlanma güdüsü ise başka insanlarla ilişki kurma, gruba girme ve sosyal ilişkileri geliştirmeyi ifade eder.

10 MCCLELLAND’ A GÖRE BAŞARI MOTIVINI ETKILEYEN ETMENLER ŞUNLARDIR...  IRK VE ÇEVRE: İKLIMLER VE INSANLARIN ENERJI DÜZEYLERI 10  Din: Yapılan araştırmalarda bireylerin başarı motivleri farklı dinlerde değişik çıkmıştır.  Aile: Otoriter ailelerde bireylerin başarı motivlerinin yüksek çıkma olasığı düşüktür.  Çocuk Yetiştirme Biçimleri

11 LOCKE’UN BİREYSEL AMAÇLAR VE İŞ BAŞARISI İLİŞKİSİ KURAMI... LOCKE’A GÖRE İŞ GÖRENLERİN İŞTEKİ BAŞARILARININ BELİRLEYİCİSİ OLARAK ONLARIN KİŞİSEL AMAÇLARI BÜYÜK ÖNEM TAŞIMAKTADIR. IŞ YERİNDE ÖRGÜTSEL AMAÇLARI GERÇEKLEŞTİRMEYE YÖNELİK DAVRANIŞLAR VE TEPKİLER KİŞİLERİN BURADA AMAÇLARINA UYGUN ALGILAMA VA YARGILAMA SÜREÇLERİNE BAĞLI OLMAKTADIR. 11

12 AMAÇLARIN MOTIVASYONDAKI ROLLERI...  BİREY TARAFINDAN BELİRLENEN AMACIN AÇIK VE SEÇİK OLMASI İŞ BAŞARILARINI ARTTIRMAKTADIR. 12  Birey tarafından belirlenen amaçların kolay olmaması onun iş yerinde daha arzulu ve istekli çalışmasını sağlayacak sonuç olarak verim artacaktır.  Bireysel amaçlarla örgütsel amaçların çatışma derecesidir.

13 DAVRANIŞ ŞARTLANDIRMASI YAKLAŞIMI... DAVRANıŞ ŞARTLANDıRMASı YAKLAŞıMı (SONUÇSAL KOŞULLAMA) BIREY ARZULANAN SONUÇLARA YOL AÇAN DAVRANIŞLARI YINELEME, ARZULANMAYAN SONUÇLARA YOL AÇAN DAVRANIŞLARI YINELEMEME EĞILIMINDEDIR. 13

14 SONUÇ... SONUÇ OLARAK, GÜDÜLERİN VE DUYGULARIN İNSAN DAVRANIŞLARINI BELİRLEYEN TEMEL SÜREÇLER ARASINDA YER ALDIĞI VE BİREYLERİN BAŞARILI OLMALARINDA YA DA İŞLERİNİ DAHA İYİ YAPMALARINDA GÜDÜLERİN BELİRLEYİCİ OLDUĞU UNUTULMAMALIDIR... 14

15 HAZıRLAYAN MİZGİN ÖZBEK ENGELLİ BAKIMI (İÖ) 2.SINIF 51150000095 15


"MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları