Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YARATICI DÜŞÜNCE ve PROJE YÖNETİMİ PROBLEM PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR. PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YARATICI DÜŞÜNCE ve PROJE YÖNETİMİ PROBLEM PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR. PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR."— Sunum transkripti:

1

2 YARATICI DÜŞÜNCE ve PROJE YÖNETİMİ

3 PROBLEM

4 PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR. PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR.

5 PROBLEM ?!  Problemleri sevmeyiz  Problemleri görmezden geliriz  Problemlerden kaçarız  Problem çözmekten sıkılırız  İlk akla gelen çözümü uygularız… Problemleri sevin

6 Anlamlı her problem önemli bir fırsattır Problemleri sevin PROBLEM ?!

7 YARATICILIK

8 Herkesle aynı şeyleri görüp farklı şeyler düşünmektir Zaten var olan şeyleri yeni amaçlarla farklı şekillerde bir araya getirmektir Yeni ve kullanışlı fikir ve çözümler geliştirme yeteneğidir YARATICILIK

9 Öz algı; “yaratıcı olmadığını düşünmek” Çözüm olmadığını düşünmek İnançlar; algılama & çözüm sürecini sınırlar Duyuları uyarmayan ve tekrar eden çevre Sadece sol beyinle düşünmek Zihin/beden hali – sıkıntı, stres, yorgunluk YARATICILIĞI SINIRLAYAN FAKTÖRLER

10 Birbiriyle çelişen hedefler Kendine karşı acımasız davranma Hata yapma/reddedilme/eleştirilme korkusu Geçersiz varsayımlar Ego; haklı olma ihtiyacı Aralıksız olarak problemle meşgul olma YARATICILIĞI SINIRLAYAN FAKTÖRLER

11 YARATICILIK “TEKNİKLER”

12 Ortalama bir insan zihni günde kaç fikir üretir?

13 60.000

14 % 25 % 50 % 100 %98 % 75

15 Yeni fikirler nereden geliyor? Eski fikirlerden!

16 TEKNİKLER SPINA Rastgele girdi Problemi tersine çevirme Zihin haritası SCAMPER

17 S P I N A Durum Durum Problem Problem Uygulama Uygulama İhtiyaç İhtiyaç Aksiyon Aksiyon SPINA TEKNİKLER

18 Söz konusunu durum nedir? Büyük resimle, hedeflerimizle bağlantısı nedir? Geçmişinde neler var? Durum net mi? Anlaşılır mı? Büyük resim bağlantısını görüyor musunuz? İlk defa mı yaşanıyor? Bu durumda problem ya da fırsat olarak tanımladığımız konu nedir? Problem ya da fırsat nedir? Bunların gerçekten bir problem ya da fırsat olduğunu kanıtlayabiliyor mu? Verilerle desteklenmiş mi? Kıyaslama var mı? Bu problem çözülmezse bedeli ne olur? Bu fırsat yakalanmazsa ne olur? Bu bedel net ve somut mu? İçinde algı, önyargı barındıyormu? Bu problemi çözmek ya da fırsatı yakalamak için neye ihtiyacımız var? Bu bize ne kazandırır? Çözüm nedir? Sunulan çözüm net ve anlaşılır mı? Çözümün sağlayacağı kazanç tanımlı mı? Bu tanım başarı göstergesi olabilir mi? Ne olduğunda başardığımızı söyleyebiliriz?

19 SPINA- ÖRNEK DURUM: – Klinik çalışmaların doktorlara aktarımı Rx için kritik, rasyonel doktorların iknası önemlidir Referans Rx oluşturulması PROBLEM: – Dr.’ lara literatür çalışma zorluğu Zaman kısıtı, Dr.’a ulaşım, yayın kalitesi, medikal bilgi eksikliği UYGULAMA: – Doktorlar ürünlerimize ikna edemeyiz Rx ve referans Rx kaybı olur Özgüven eksikliği, performans düşüklüğü yaşanır

20 SPINA- ÖRNEK İHTİYAÇ: – Zaman, etkin klinik çalışma, referans, medikal bilgi vb. Özel randevu alınmalı Sadece lit. İçin toplantılar yapılmalı, çalışmayı yapan doktorlar sunum yapmalı Referans, otorite isim ve dergiler seçilmeli Sağlam medikal bilgi ile TTT desteklenmeli AKSİYON: – Rx., brick bazında artış, diğer dr.lara referans vb.

21 RASTGELE GİRDİ Problem; ile çözüm arasında ilişki kurmak ve çözüm önerileri geliştirmek. Problem / konu/gündem herhangi bir kelime «Eczane siparişlerimizi artırmak istiyoruz» TEKNİKLER

22 RASGELE GİRDİ - ÖRNEK «Eczane siparişlerimizi artırmak istiyoruz» Helikopter hem yukarı aşağı hem de ileri geri gider Esnek ve alternatifli satış şartları oluşturulabilir Değişik alım paketleri İstediğin yere inebilir Eczanın isteğine göre hareket edilebilir (zamanlama, stok, parçalı gönderim) Daha pratiktir Hızlı ve etkin çözümler üretilmelidir (TTT’ye yetki)

23 PROBLEMİ TERSİNE ÇEVİRME En kötü müşteri hizmetini nasıl gerçekleştirebilirsiniz? Satışlarınızı nasıl azaltabilirsiniz? Çalışan memnuniyetini nasıl düşürebilirsiniz? Zamanınızı nasıl boşa harcarsınız? Bütün gün nasıl ofis işleri yapabilirsiniz? Bütçenizi nasıl boşa harcarsınız? TEKNİKLER

24 PROBLEMİ TERSİNE ÇEVİRME ÖRNEK En kötü müşteri hizmetini nasıl gerçekleştirebilirsiniz? Söz verip yapmayız Nazik davranmayız Yanlış bilgi veririz İsteklerini geri çeviririz Sözünü tut Kibar ol, teşekkür et, öv Bilgini güçlendir İsteklere net cevap ver

25 ZİHİN HARİTASI ? NEDEN? NASIL? NE ZAMAN? NEREDE? NE? KİM? TEKNİKLER

26 OTEL KONAKLAMA YEMEK TOPLANTI ODASI ULAŞIM SUNUM MENU SAYI OTURMA DÜZENİ ALKOL KONU YEMEK PROVA KİM? TOPLANTI SES IŞIK KLİMA OTURMA DÜZENİ TEKNİK DAVET CİHAZ KABLO KUMANDA LİSTE DAVETİYE ZAMANLAMA PİL YEDEKLEME ZİHİN HARİTASI ÖRNEK

27 SCAMPER Substitude: Yer değiştirme Combine: Birleştirme Adapt: Uyarlama Modify, Minify, Magnify:Modifiye etme, küçültme, büyültme Put to other uses: Başka kullanım alanları bulma Eliminate: Elimine etme, çıkarma Rearrange, Reverse: Yeniden düzenleme ya da tersine çevirme TEKNİKLER

28 SCAMPER - ÖRNEK “Satışları artırmak için neler yapmalıyım?” S: Yer değiştirme – Mevcut satış politikası yerine ne koyabilirim? C: Birleştirme – Satış sürecini başka ne tür aktivitelerle zenginleştirebilirim? A: Uyarlama – Diğer kişilerin satış politikalarından ne gibi çıkarımlar yapabilirim, hangilerini ben de kendime uyarlayabilirim? M: Modifiye etme, küçültme, büyültme – Satış sürecinde nelere odaklanmalı, daha fazla önem vermeli, hangi unsurları öne çıkarmalıyım? P: Başka kullanım alanları bulma – Satış faaliyetlerimi başka hangi tür alanlarda kullanabilirim? E: Elimine etme, çıkarma – Satış politikamda neleri saf dışı bırakmalı, neleri kısıtlamalı ve basitleştirmeliyim? R: Yeniden düzenleme ya da tersine çevirme – Satış yöntemimi ne yönde ve nasıl sil baştan değiştirmeliyim?

29 PROJE YÖNETİMİ

30 % 99.9 BAŞARI YETERLİ Mİ?

31 EĞER %99.9 BAŞARI YETERİNCE İYİ İSE..  Her gün yeni doğmuş 12 bebek yanlış anne babaya verilecektir.  Her yıl birbirine uymayan 114.500 çift ayakkabı gönderilecektir.  Saatte 18.322 mektup yanlış adrese yollanacaktır.  2.5 milyon kitaba yanlış kapak takılacaktır.  Bu yıl 20.000 yanlış ilaç reçetesi yazılacaktır.

32  Sirkülasyondaki 800.000 kredi kartının manyetik bantlarında yanlış kart sahibine ait bilgisayar bilgileri olacaktır.  Bu yıl 103.260 gelir vergisi geri ödemeleri yanlış hesaplanacaktır.  Üretilen 5.5 milyon gazoz, koka-kola gibi alkolsüz içkinin gazı kaçmış olacaktır.  291 kalp pili takma ameliyatı hatalı yapılacaktır. * Bu istatistikler Amerika Birleşik Devletlerine aittir. EĞER %99.9 BAŞARI YETERİNCE İYİ İSE..

33 PROJE Farklı ve mükemmel bir ürün/servis yaratmak için harcanan geçici efordur.

34 PROJE Bir ürün veya servis geliştirmek Bir değişiklik gerçekleştirmek Bir araç yapmak Bir sistem oluşturmak Bir kampanya düzenlemek.........................

35 Farma Eğitim ve Gelişim Müdürlüğü 34 Her şey bir projedir. ? ? ? ? ?? ? ? ?

36 PROJENİN TEMEL ELEMANLARI 35 KAPSAM KALİTE (Performans, insan, katkılar) ZAMAN MALİYET

37 PROJE YÖNETİMİ Bilgi, beceri, araç ve tekniklerin müşterilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamak / aşmak amacıyla proje aktivitelerinde uygulanmasıdır.

38 PROJE YÖNETİMİNİN FAYDALARI Hedefe odaklı çalışma Amaçlara ne zaman ve nasıl ulaşacağımızı gösterir. Zaman planı için zaman sınırlarını belirler. Proje maliyetinin baştan hesaplanmasını sağlar. Düzletici tedbirlerin alınması için kontrol sistemi Daha sonraki projeler için bilgi ve beceri geliştirme

39 38 Maliyet ve İşgücü Başlangıç Zaman Bitiş Fazı Bitiş Başlangıç Fazı Uygulama Fazı/ları PROJE HAYAT EĞRİSİ

40 39 Başlangıç Zaman Bitiş Maliyet-iş gücü Başarı şansı Risk, belirsizlik

41 1- Projeye odaklanmak 2- Projeyi oluşturmak 3- Projeyi uygulamak 4- Projeyi değerlendirmek PROJE YÖNETİM ADIMLARI Tanıtım Yönetmeliğine Uyum !!!

42 Kontrol 1- Bir sonraki adıma geçmek uygun mudur? 2- Belirlenen adımlardan sapma var mıdır? 3- Hataların en düşük maliyetle ortadan kaldırılması PROJE ADIMLARI... daha bitmedi!

43 ŞU AN DA NEREDEYİZ? ŞU AN DA NEREDEYİZ? NEREYE GİTMEK İSTİYORUZ? NEREYE GİTMEK İSTİYORUZ? ORAYA NASIL GİDECEĞİZ? ORAYA NASIL GİDECEĞİZ? PROJEYE ODAKLANMAK

44 Major aktiviteleri tanımlayın. – Temel adımlar nelerdir? Görevleri/alt görevleri tanımlayın. – Kimler neden sorumlu, 3. Şahısların sorumluluğu Kaynakları bütçeleyin. – Esas kaynaklar neler, ne kadar? – Planlanan - bütçelenen - gerçekleşen Projeyi dökümanlaştırın. – Gerektiğinde formatlayın. Zaman, görev dağılımı, maliyet vb. PROJEYİ OLUŞTURMAK

45 Riskleri tanımlayın ve ortadan kaldırın. – Olası engeller nelerdir? – Acil durum planları var mı? Projeyi hayata geçirin. – Bu daha başlangıç. Gelişimi izleyin. – İstediğiniz gibi gidiyor mu? – Son müdahaleler gerekli mi? PROJEYİ UYGULAMAK

46 Başarıyı/amaçları değerlendirmek – İstenen elde edildi mi? Etkiyi artırıcı aksiyonlar planlamak/uygulamak – Daha başka neler yapılabilir? – Yeni fırsatlar çıktı mı? PROJEYİ DEĞERLENDİRMEK

47 46 Zaman Odaklan Oluştur Kontrol Uygula Değerlendir PROJE ADIMLARI

48 FİKRİ SATMAK GÜZEL FİKİR? SATMAZ ! HAVADA BİR PROJE ÇOK BEĞENDİM!

49 Kısa bir araştırma sonrası sunulan projelerin reddedilme oranı - %60 Bir kaç saatlik çalışma sonrası sunulduğunda reddedilen projelerin oranı - %25 Detaylı bir çalışma sonrası sunulduğunda reddedilen projelerin oranı - %10 FİKRİ SATMAK

50 Projenizin detayları Hedefiniz ne? Kapsamınızda ne var? Ne yok? Kısıtlarınız neler? Proje şirkete ne kazandıracak? Yapmazsak ne olur? Kimler katkıda bulunmalı Riskleriniz? Ne kadar sürer? FİKRİ SATMAK

51

52

53


"YARATICI DÜŞÜNCE ve PROJE YÖNETİMİ PROBLEM PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR. PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları