Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCanan Koç Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak
2
Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması ve anlaşılması daha kolay Çoklu içerik yeni bilgi gereksinimleri, yeni sorular Farklı disiplin, bilgi kanal ve kaynaklarının bir arada araştırılması Yeni nesil teknolojileri ve kullanıcı tatmini Farkındalık faktörü Bilgi araç ve içerik değişiminin BAD etkisi
3
Bilgi erişim şeklinde değişim Bilgi arama araştırmaları mobil uygulamalar kullanımı üzerine İhtiyaç duyulan bilginin özelliğinde değişim Konuların farklı düzey ve bakış açılarıyla ele alınması gereği Bu kullanıcıların araştırılmasında çok yönlü yaklaşımlar Mobil uygulamalar
4
Farklı disiplin ve farklı kültürlerde yapılan araştırmalara ortak dille erişim Terminoloji? Ortak kavramlar geliştirme ihtiyacı Sadece komşu disiplinler değil uzak disiplinler arası ortaklıklar Yeni platformlar, farklı disiplinleri buluşturan ve bad destekleyen oluşumlar Bilgide farklılık ve BAD etkisi
5
1993 sonrası doğanlar «google generation» olarak tanımlanıyor (ASIST, 2009) «net generation», «digital natives», «millenials» olarak da tanımlanıyor. Diğer kuşaklarla olan farkları bilgi kullanım özelliklerinde de görülüyor. Bazı araştırmalar «generation x» ve «generation y» olarak kullanıcıları ayırıyor. Bilgi arama davranışlarında üç nesil olarak kullanıcılar gruplandırılabiliyor. BAD ve kuşak farkı
6
Google kuşağı kullanıcıları var mı? Efsane mi? Davranış ve beklentileri nedir? Farklı mı? Bilgi ihtiyaçları ne? Bilgi kullanım özellikleri nasıl? Bilgi merkez ve sistemleriyle ilişkileri nasıl? Bilgi yöneticileri bu kullanıcıları ne kadar tanıyor ? Bilgi sistemleri beklentileri karşılamaya hazır mı? BAD ları araştırılıyor mu? Google kuşağı ve BAD
7
Internet’in ve Web’in olmadığı bir dünyayı tanımıyorlar. Klavyeyi kalemden daha iyi kullanıyorlar Kağıttan değil ekrandan okumayı tercih ediyorlar Arkadaş ve aile ile her ana her yerden temas içindeler Bilgi aramada ilk tercihleri arama motorları, özellikle google Üniversite öğrencilerini %89’u arama motoru, %2’si kütüphane web sayfasını kullanıyor %93’ü arama motorlarının verdiği sonuçlardan memnun Daha az okuyor, daha az kütüphane kullanıyor Kitaba ve basılı ortama yabancı (OCLC, ASIS, UCL ) Google kuşağı kim??
8
Bilgi sistemi kullanıcıları değişecek Geleneksel kullanıcı sayısı azalacak Bilgi araçları değişecek Mobil Taşınabilir-erişilebilir Bilgi içeriği değişecek İçerik sınırları bulanıklaşacak Daha çoklu, daha interdisipliner Tarama özellikleri etkilenecek Gelecek 10 yıl da neler olabilir?
9
Değerlendirme
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.