Sunuyu indir
1
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
2
NELER ÖĞRENECEĞİZ? Uzaktan Eğitimin Tarihçesi
Birinci Evre: Posta İle Eğitim (Mektupla Eğitim) İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli Dördüncü Evre: Esnek Öğrenme Modeli
3
Zamandan ve mekandan tamamen bağımsız bir şekilde öğrencinin ve öğretim üyesinin sanal ortamda istediği zaman eğitim alabilmesi.
4
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
5
8 AŞAMALI SÜREÇ Dışardan sınava alma uygulaması,
Yazılı iletişimi esas alma, Radyo ve TV’yi esas alma, Kitle iletişimini esas alma, Bilgisayar ve çoklu ortamları esas alma, Bireysel ve kitlesel süreçleri bütünleştirme, Örgün ve yaygın eğitim kurumlarını bütünleştirmeyi esas alan örgütlenme ve Uzaktan eğitim sistemini küreselleştirme gibi farklı nitelikte değişik aşamalardan oluşmaktadır.
6
Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla)
Uzaktan eğitimin başlangıcı sayılır. Posta vasıtası ile yürütülen eğitim tekniğidir. Dezavantajları: İletişim problemleri. Yaşanan gecikmeler.
7
Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla)
Dünya’da; Dünya’da ilk uzaktan eğitim çalışması 1728’te Boston Gazetesi Steno dersleri ile başlamıştır. 1840, Pitman ilk modern eğitimcidir. 1883 Newtork mektupla eğitim üniversitesi kuruldu. 1892 Chicago Üniversitesi ilk mektupla eğitim bölümü açıldı.
8
Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla)
Dünya’da; 1898 İsveç-Hermands açıldı. (en önemli) 1906 ABD’de yazışmalı ilköğretim açıldı. 1923 ABD’de mektuplu lise açıldı.
9
Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla)
Dünya’da; ABD IOWA Üniversitesi eğitim amaçlı televizyon yayınına başlamıştır. 1939 Fransa’da uzaktan eğitim ile savaş yıllarında eğitim verilmiştir. 1960 İngiltere-British Open Üniversitesi’nde uzaktan eğitim bölümü açılmıştır. Saskatchewan Okulu,Kasım 1948
10
Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla)
11
Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla)
Türkiye’de; Türkiye’de ilk uzaktan eğitim 1956 yılında Ankara Üniversitesi’nde verişmiştir. 1958’de Milli Eğitim Bakanlığı’nda mektupla eğitim merkezi kurulmuştur. 1974’de mektupla eğitim okulu adını almıştır. 1981’de Anadolu Üniversitesi’nde Açıköğretim Fakültesi kurulmuştur.
12
İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli
Görsel ve işitsel iletişim araçları olan radyo ve televizyon ilgi odağı olmuştur. Dezavantajı ise etkileşimin tek yönlü olmasıdır.
13
İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli
Dünya’da; 1800’lerde sanayi devrimi ve radyo ve televizyonun kayıt altına alınıp tekrar izlenilir olması Avrupa’da ki uzaktan eğitimi etkiledi. 1919’da ABD’de ilk eğitim veren radyo istasyonu kuruldu. 1929’da Ohio hava okulunda radyo ile eğitim başlamıştır.
14
İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli
Dünya’da; arası ABD’de IOWA Üniversitesi’nde televizyon yayınları başlamıştır. 1951’de Western Reserve Üniversitesi televizyonda bazı dersler verdi. 1970’den sonra ise kablo ve uydu aracılığıyla dersler televizyon yoluyla verilmeye başlanmıştır.
15
İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli
Türkiye’de; 1953’de İstanbul Üniversitesi ilk radyo denemesi yapmışlardır. 1968’de TRT ilk radyo yayını yapmıştır. 1981’den beri Anadolu Üniversitesi TRT işbirliği ile televizyondan eğitim vermektedir. 1990’da Fırat Üniversitesi televizyondan eğitim yapmaya başladı.
16
Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli
Tele öğrenme modeli sesli konferansları ve video konferansları kapsar.
17
Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli
1. Sesli Konferans Farklı bölgelerdeki öğrencilere canlı sesli hitap. Anlatılanlar sanki aynı mekandaymış hissi verir.
18
Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli
2. Video Konferans Farklı yerlerdeki insanların, bulundukları yerden sanki yüz yüzeymiş gibi birbirleriyle iletişime geçmelerini sağlar.
19
Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli
2. Video Konferans İkiye Ayrılır: Bir Noktayla Video Konferans: Bir öğretmenin bulunduğu yerden bir sınıftaki öğrencilere ses ve görüntü transferi ile ders anlatmasıdır. Birden Çok Noktayla Video Konferans: Farklı yerlerde olan çok sayıda insanın bulundukları yerlerden birbirleriyle buluşmasıdır.
20
Dördüncü Evre: Esnek Öğrenme Modeli
İnternet vasıtası ile web tabanlı kaynaklara ulaşımı sağlar. İletişimi web tabanlı yapar. Sanal kampüs ortamları oluşturmak yer alır.
21
Dördüncü Evre: Esnek Öğrenme Modeli
Yeni teknolojiler bireye zaman, mekan, öğrenme hızında esneklik sağlar. Öğretim elemanına, mekana, zamana gerek duymaz.
22
KAYNAKÇA:
23
HAZIRLAYANLAR: MERVE DEMİRCAN BÜŞRA GÜLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.