Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanÖzlem Adanır Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1
2
Amaç: Ölçme –Değerlendirme hakkında bilgi sahibi olmak. Hedefler: Katılımcılar; Ölçme değerlendirme ile neyin ölçüldüğünü ve neden yapıldığını açıklayabilmeli Bilişsel alan seviyelerini örneklerle ifade edebilmeli Bilgiyi ölçme araçlarının çeşitlerini ve kullanım alanlarını tanıyabilmeli / 372
3
Nedir ?
4
Eğitimin bir parçasıdır / 374
5
Neden Eğitimin Bir Parçasıdır? / 375
6
6 Öğrencinin müfredatı sınavın müfredatıdır! Öğrencinin dış motivasyon unsurudur!
7
Amaçlar ve Hedefler Yöntemler Değerlendirme / 377 7
9
Neden Ölçeriz ?
10
/ 3710 KATILIMCI Katılımcıların ilk baştaki bilgi düzeyini saptamak Katılımcıları çalışmaya teşvik etmek Katılımcıların performans düzeyini belirlemek EĞİTİM/EĞİTİCİ Eğitimde kullanılan içerik, aktivite, yöntem ve gereçlerin yeterliğini belirlemek Eğitim hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını anlamak
11
Neyi Ölçeriz ?
12
Öğrenim Hedefi Nedir? Ders ile kazandırılmak istenen bilgi, beceri ve tutumlar / 3712
13
/ 3713 “Öğrenim Hedefi” Kendine Nerede Yer Bulur? Bloom Sınıflandırması Modifiye Bloom Sınıflandırması Miller’in ustalık piramidi
14
/ 3714 Bloom Sınıflandırması Bilişsel- Bilgi Duyuşsal- Tutum/davranış Psikomotor - Beceri/davranış
15
/ 3715 Sentez etmek Değerlendirmek Analiz etmek Uygulamak Kavramak Tanımak Basit Kompleks Soyut Somut
16
Miller‘in Ustalık Piramidi / 3716 Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. Ne olduğunu bilir Gösterir Nasıl olduğunu bilir Yapar Bilişsel Davranışsal Bilişsel, Duyuşsal, Beceri Profesyonellik
17
Nasıl Ölçeriz ?
18
Dolaylı ve Doğrudan / 3718 Dolaylı Kayıtlar
19
Dolaylı ve Doğrudan / 3719 Doğrudan (Kendimizi) Hekim Olarak: Hastanın karşılanmamış gereksinimleri Eğitici Olarak: Hekimlerin eğitilme gereksinimleri Tüm Şapkalar: Kritik olayların değerlendirilmesi
20
Dolaylı ve Doğrudan / 3720 Doğrudan (Kendimizi ve katılımcıları) Bilgi Beceri Tutum Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar
21
Bilir 1975: ÇSS de sorunlarla karşılaşıldı / 3721 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar 1960: Çoktan seçmeli sınavlar (ÇSS)
22
Nasıl yapıldığını bilir 1965: Hasta yönetim Problemleri (HYP) / 3722 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar
23
Nasıl Yapıldığını Gösterir Klinik olarak mümkün olduğunca gerçeğe uygun istasyonlar OSCE’lerde öğrenci hakkında ayrıntılı ve toplam kararlar iyi verilir Klinik nedene dayandırma ve uygulama becerilerini değerlendirme / 3723 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar 1975: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav (OSCE) kullanıma girdi
24
Yapar Klinik uygulama değerlendirmesinde YöntemlerYöntemler Audio/video gözlem Reçete kontrolü Maskeli standardize hastalar ICE (bütünsel klinik değerlendirme) / 3724 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar
25
Neye Dikkat Ederiz?
26
/ 3726
27
Geçerli-Güvenilir / 3727
28
Zayıf güvenilirlik - Zayıf geçerlilik / 3728
29
/ 3729
30
/ 3730
31
İyi Güvenilirlik - Zayıf geçerlilik / 3731
32
İyi güvenilirlik - İyi geçerlilik / 3732
33
Ne zaman ölçeriz?
34
Eğitim Süresince ve Sonunda / 3734 Eğitim Öncesinde ve Süresince İlerleme (formatif) sınavları Sınavlar, Deneme sınavları Geribildirimler Eğitim sonunda Son sınav (summatif)(geçme-kalma, sertifakalandırma, belgelendirme)
35
Miller‘in Ustalık Piramidi / 3735 Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. Ne olduğunu bilir Gösterir Nasıl olduğunu bilir Yapar Bilişsel Performans Profesyonellik
36
Miller‘in Ustalık Piramidi / 3736 Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. Ne olduğunu bilir Gösterir Nasıl olduğunu bilir Yapar Yazılı, sözlü ya da bilgisayar tabanlı değerlendirme Performans değerlendirmesi Profesyonellik
37
Shows how Knows how Does Nasılı bilir (Klinik) duruma bağlı sınavlar: CORE, Çokt. Seç., Sözlü, Yazılı… (Klinik) duruma bağlı sınavlar: CORE, Çokt. Seç., Sözlü, Yazılı… Yapar Performansın değerlendirilmesi ICE, Yapılandırılmış test, Video, Audio… Performansın değerlendirilmesi ICE, Yapılandırılmış test, Video, Audio… Bilir Bilgiye yönelik sınavlar: Çoktan Seç., Sözlü, Yazılı… Bilgiye yönelik sınavlar: Çoktan Seç., Sözlü, Yazılı… Piramidi Tırmanma Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. / 3737
38
ÖZET
39
Teşekkür ederim… / 3839
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.